home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Preuzeto sa : Danas.rs

Ako je suditi prema informacijama sa prošlonedeljnog Ruskog biznis dijaloga, na listi proizvoda koji će se ubuduće u Ruskoj Federaciji prodavati bez carine, naći će se i automobili. Prvi kontingent automobila iz Srbije trebalo bi da startuje u prvom kvartalu naredne godine, pri čemu će obim i vrednost tog izvoza biti utvrđeni kvotama.

To praktično znači da će srpska auto-industrija u Rusiju moći da izveze onoliko putničkoh vozila („punto“). koliko bude vredela, takođe bescarinska „lada“ na domaćem tržištu. Kvote će najverovatnije biti utvrđene do kraja godina, do kada bi trebalo da bude verifikovan sporazum sa Rusijom o naftno-gasnom aranžmanu.

Najava bescarinskog izvoza automobila na rusko tržište predstavlja dobru vest za Fijat, to jest za kompaniju Fijat automobili Srbija, u kojoj bi, već početkom naredne godine trebalo da bude nastavljena proizvodnja modela „punto“, koji je donedavno sa Zastavinih traka silazio pod nazivom „zastava 10“. Sudeći prema najavama Serđa Markionea, predsednika Fijata, Italijani planiraju da naredne godine u svojoj kompaniji u Kragujevcu proizvedu 10.000 „punta“. No, ukoliko se do kraja godine na listi prozvoda koji će u Rusiju moći da se izvoze bez carine nađu i automobili, proizvodnja „punta“ mogla bi da bude uvećana.

U firmi Fijat automobili Srbija kažu za Danas da će konačan plan proizvodnje „punta“ u narednoj godini, iz centrale Fijata stići do kraja decembra.

- Izvesno je, međutim, da će proizvodnja „punta“ u našoj firmi startovati u drugoj polovini januara, a otvaranje ruskog tržišta za bescarinski izvoz sigurno je dobar signal, s obzirom na to da ranije planiranih 10.000 automobila tog modela ne bismo mogli da prodamo samo na domaćem tržištu. Sada se situacija drastično menja, pa je realno očekivati povećanje proizvodnje - ističu u kompaniji Fijat automobili Srbija. Procenjuje se da bi u slučaju otvaranja ruskog tržišta za bescarinski izvoz automobila iz Srbije, sa montažnih traka u kragujevačkoj fabrici moglo da siđe čak tri do četiri puta više modela „punta“ od planiranih 10.000.

Otvaranje ruskog tržišta nikako ne znači, kako to poslednjih dana sugerišu pojedini domaći mediji, da je Fijat u Srbiju došao, navodno, samo zbog olakšanog plasmana automobila u Rusiji, te da će, ukoliko ne budu stvoreni uslovi za to, Fijat raskunuti poslovni aranžman sa Vadom Strbije. Naprotiv, boljim poznavaocima ove problematike poznato je, a to su u više navrata zvanično i nezvanično, naglašavali i glavni Fijatovi menadžeri ali i predstavnici Vlade Srbije, da će se oko 95 odsto novih Fijatovih modela (A i B klase), čija će proizvodnja u Kragujevcu startovati krajem naredne ili početkom 2010. prodavati na zapadnoevropskim tržištima. Rusija je za Fijat poželjno tržište, pre svega zbog plasmana „punta“, čija će proizvodnja u dogledno vreme biti ugašena. U Fijatu su svesni činjenice da je ugovor o slobodnoj trgovini sa Rusjom vremenski oročen na nekoliko narednih godina, odnosno do ulaska Srbije u Evropsku uniju. S druge strane, Fijat je došao u okviru dugoročne poslovne strategije te kompanije, koju, kad je aranžman sa Zastavom u pitanju, ne ugrožava ni aktuelna globalna kriza, a još manje (ne)mogućnost bescarinskog izvoza automobila u Rusiju.

Autor : Z. Radovanović



čitanja : 916



Komentari

Jel ono fleka od ulja ispod auta ili se meni cini?

Autor ChedomirADELAIDE 09 Dec 2008, 07:08