home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Evropska prodaja kola pala je 18 procenata u decembru, budući da su recesija i oštriji krediti ugrozili potražnju za vozilima "Tojote", BMV-a i "Renoa", srozavajući time trzište automobila na najniži nivo u poslednjih 15 godina.

Registracija novih kola pala je prošlog meseca na oko 925.000 jedinica, sa 1,12 miliona u istom periodu prethodne godine, saopštilo je danas Udruženje evropskih proizvođača automobila u Briselu.

U čitavoj 2008. godini prodaja kola smanjena je 7,8 odsto, na 14,7 miliona, što je najveći pad od 1993. godine, prenela je njujorška agencija Blumberg.

Kolaps?

Dubina kolapsa evropskog tržišta vozila - prodaja je smanjena svega 2,8 odsto u prvoj polovini minule godine - iznenadila je i zatekla nespremne mnogo auto-kompanije koje su sada prinuđene da otpuštaju radnike i smanjuju proizvodnju kako bi očistile zalihe neprodatih vozila.

Najveći pad prodaje beleže Španija, 50 procenata, Britanija 21, Francuska 16 odsto.

Japanska "Tojota", koja se nadmeće s američkim "Dženeral motorsom" (GM) za lidersku poziciju u proizvodnji kola u svetu, smanjila je isporuke u decembru za 36 odsto, a u prethodnom mesecu za 34 odsto.

Francuski "Reno" je smanjio decembarsku prodaju za 27 odsto, na oko 72.000 kola, čime je ukupan prošlogodišnji pad prodaje dostigao 6,9 procenata. Posebno je podbacila prodaja nove "lagune", kola srednje veličine i kompaktnog obnovljenog "megana", koji je lansiran krajem prošle godine.

Dačija primer - ali za pad

"Renoova" robna marka "Dačija", koja je poboljšala ukupnu sliku poslovanja kompanije u prvoj polovini prošle godine, registrovala je pad prodaje od 18 odsto u decembru, a u istočnoj Evropi za 11 procenata, u poređenju s 19-procentnim smanjenjem u zapadnoj Evropi.

BMV je objavio pad isporuka od 21 odsto, na oko 55.000 prošlog meseca, a najveći podbačaj od 25 odsto zabeležila je robna marka "Mini", čija je prodaja u čitavoj godini smanjena svega 0,6 odsto. Prodaja luksuznih kola u celini je smanjena zbog toga što su se kupci prebacili na manje i štedljive automobile, posle rasta cene goriva i ekoloških taksi.

Evropski najveći proizvođač vozila "Folksvagen" povećao je udeo na tržištu automobila 0,8 odsto, na 20,6 procenata, ali je zabeležio pad prodaje od 6,5 procenata u decembru i 4,4 odsto u čitavoj 2008.

Fijat - pad od 15 odsto

Prodaja italijanskog "Fijata" smanjena je 15 procenata, na oko 71.000 u decembru, dok je pad u čitavoj minuloj godini dostigao 5,5 procenata. Pariski "Pežo-Sitroen", drugi evropski proizvođač, zabeležio je pad isporuka od 11 odsto, na nešto preko 116.000 vozila, a najveće smanjenje zabeležio je "Pežo".

Američki "Dženeral motors" (GM) smanjio je evropsku prodaju u decembru za 16 procenata, na oko 97.000 komada i 14 odsto u čitavoj prošloj godini. Prodaja je naglo počela da pada poslednjih meseci zbog straha od bankrota te gigantske auto-kompanije i prebacivanja potrošača na manje automobile.

Izvor : rtv.rs

Foto : Renault 



čitanja : 940



Komentari