Još ne postoji precizna računica po kojoj će vlasnici starih automobila u Srbiji moći da kupe novi „punto” uz pomoć države. Iako je ministar ekonomije Mlađan Dinkić najavio je da će građani uz doplatu moći da zamene bilo koji model starog automobila za novi „punto” uz državnu subvenciju, računica još nije napravljena jer treba obaviti razgovore sa firmama koje se bave reciklažom starih automobila.
Za sada se zna da će subvencija države biti 1.000 evra, da će osnovni model „punta” koštati oko 7.300 evra, a da će se „punto” u sistemu zamene prodavati za 5.999 evra na kredit od sedam godina.
U razradi je još jedna ideja u vezi sa prodajom automobila koji će se proizvoditi u Kragujevcu. U Ministarstvu ekonomije se, naime, razmišlja da stare marke automobila za novi „punto” mogu da zamene i građani država u regionu – Hrvatske, BiH, Makedonije, Crne Gore i Albanije. I za njih bi takođe važile olakšice, odnosno subvencija od 1.000 evra.
Autor : M. B.
Izvor : Politika.rs
Da Srbija subvencionise kupovinu stranim gradjanima... Ovo je genijalno...
Hm, ovih dana po medijima idu dve priče, jedna je "bilo šta staro za punto novo", a druga priča je u subvencioniranju kredita sa mesečnom kamatom od samo 4,5%.
U prvom slučaju, gotovo sigurno, kao stara vozila prihvataće se samo ona u voznom stanju, tj. registrovana. Za ostala vozila, država nema interes da stimuliše njihovu zamenu kad se ionako ne voze.
U drugoj priči, kamata od 4,5% izgleda kao super prilika, jer su kamate na auto kredite išle i do 17-18% godišnje.
Kupovina auta sa kamatom od samo 4,5% bez učešća, isplati se čak i u varijanti da imate, recimo 10.000€ u šteku. Na tih 10.000€ svaka banka bi vam trenutno dala 8-9% godisnje kamate. Isplati se da narednih 7 godina otplaćujete stotinjak evra mesečno (za kamatu ćete dati 1100-1500€), a da od iste banke, recimo ubirete nekih 800€ godišnje za položenih 10.000€ na štednju (na 7 godina imaćete zaradu od oko 5600€), odnosno 8 mesečnih rata otplatićete od prispele kamate. Para na paru ide ... Prosvetlite me ako nije tako
Meni nije jasno da li ova cena od 6000e vazi u slucaju stara kola +kes ili samo u slucaju stara kola+kredit?
lelel, koje mutljavine, a sve na racun poreskih obveznika banan drzave Srbije!
Koliko dugo treba da si vlasnik starog vozila koje menjas? Moze li sada da se kupi neki krs koji jedva ide za 500 €, i da ga utrapis za novog punta?
Interesuje me kažu ovih pet banaka ce davati kredite.Ša u slucaju da nicam deponent navedenih banaka. Da li cu moci da podignem kredit za kupovinu Punta. Da li cu cekati dok clanovi te banke ne završe sa podizanjem.Da li cu morati da zbog tog kredita menjam banku.
Kojih pet banaka, mozes li navesti?
Izvinjavam se ako sam nesto propustio.