
Slavni “Sitroenov” model DS, ili popularna “ajkula”, proglašen je za najlepši automobil svih vremena, prema glasovima žirija sastavljenog od 20 vodećih svetskih dizajnera automobila, piše magazin "Classic & Sports Car".
“Ajkula” je izabrana za najlepši automobil u stogoj konkureciji velikog
broja modela koje su selektirali svetski dizajneri u organizaciji
specijalizovanog časopisa "Classic & Sports Car".
Svaki dizajner mogao je da glasa za tri omiljena modela. Među dizajnerima u
žiriju bili su i Đorđeto Đugaro koji je dizajnirao model "Maserati
Bora", Lotus Espri i Jan Kalum iz "Jaguara".
Popularni “Sitroen DS”, čije ime je izvedeno iz francuskog naziva “boginja”,
delo je italijanskog skulptora Flaminija Bertonija koji je 1955. godine
dizajnirao ovaj automobil.
Futuristički oblik “ajkule” ostao je veliki uzor u industriji automobilizima, a
do 1975. godine prodato je više od million i po primeraka.
“Ajkulu” su vozili poznati, među kojima i Brižit bardo, Alek Ginis, Piter
Kuk, a često je korišćena u popularnim filmovima kao što su “Dan šakala”,
“Zelene beretke”, “Nemoguća misija”...
Ovaj model je u takmičenju pretekao "Jaguara XK 120" i
"Ferarija 275 GTB".
Evo kako izgleda lista prvih deset modela.
1. Sitroen DS
2. Jaguar XK120
3. Ferari 275GTB
4. Cord 810/812
5. Ferari 250GT Luso
6. Ferari 250GT Short-wheelbase
7. Jaguar E-tip
8. Lamborgini Miura
9. Lotus Elan
10. Lotus Elit (1957)
Izvor : Blic.rs
Nema onoga ko nije čuo za Ajkulu.
Čak se i Šarl De Gol vozio u Ajkuli i preživeo jedan atentat upravo zahvaljujući ovom automobilu i njegovoj konstrukciji.
Ko se nije vozio u Ajkuli, možda mu sve ovo i neće mnogo značiti, ali kad bi se samo jednom provozali o tome bi dugo pričali.
Ne samo da je dizajnerski najuspešniji, nego je za vreme kada je predstavljena imala mnoga tenička rešenja koja su i danas osnova za neke Citroenove modele.U prvom redu neprevaziđena hidraulika.
Takođe i u Srbiji postoji veliki broj zaljubljenika u ovaj i ostale modele Citroena, koji su slični ovom automobilu u prvom redu manji Citroen GS. Takođe i Srbiji postoji i forum koji negu je tradiciju ove automobilske marke.
Takovi se auti više ne prave. Sad svi liče na one japanske crtane filmove.
A na toj listi nekima nije ni mjesto. Nisu naroski zaživjeli i niti će zbog cijena pozdrav
Na vrhu moje liste bi se sigurno nasao Ferrari 365 GTB/4 Daytona, njegovo izostavljanje je propust eminentnog zirija. Drago mi je da se bar prelepi 250 GT SWB nasao u 10, bilo bi previse da su i njega izostavili. 275 GTB ne zasluzuje tako visok plasman, njegove proporcije nikada nisu dostigle modele serije 250.
ds je prava legenda, ali i ja mislim da na listi nedostaju neki automobili, već spomenuti mercedes gullwing, ali i Lincoln Continental iz 1940, Lancia Aurelia.....