home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Politika.rs

Nacrt zakona o bezbednosti saobraćaja mogao bi uskoro da se nađe na spisku vlade za usvajanje, budući da su usaglašene sve dosadašnje nesuglasice njegovih „autora”, MUP-a i Ministarstva za infrastrukturu. Poslednji sastanak predstavnika ova dva ministarstva, na kojem je konstatovano da ga uz minimalne korekcije treba dostaviti vladi na utvrđivanje, održan je pre tri dana.

Polemike i rasprave na temu Nacrta ovog zakona, podsetimo, traju već skoro pet godina. Uporedo sa tim, podaci o bezbednosti saobraćaja na putevima Srbije su sve alarmantniji. Od januara do decembra prošle godine dogodilo se oko 68.000 saobraćajnih nesreća, u kojima je poginulo 897 osoba, dok je 22.000 povređeno. U tom tragičnom bilansu bilo je 36 dece uzrasta do 14 godina. Više od 50 odsto poginulih, nastradalo je u saobraćajnim udesima čiji je uzrok bila nepropisna i neprilagođena brzina.

Glavni uzroci saobraćajnih nesreća na srpskim drumovima sunedisciplina vozača, neprilagođena brzina i vožnja pod dejstvom alkohola. Upravo ovi prekršaji biće, ukoliko novi zakon bude usvojen, najoštrije sankcionisani.

Svakako velika novina, koja će vozače naterati da se u saobraćaju ponašaju bezbedno za sebe i druge, jeste uvođenje kaznenih poena i njihovo upisivanje u karton vozačke dozvole. Na osnovu tih poena nadležni će pratiti ponašanje vozača i bezbednost. Maksimalan broj kaznenih poena je 18, posle čega se vozaču oduzima dozvola na dve godine.

Ono što će vozače svakako dodatno terati na poštovanje saobraćajnih propisa i bezbednu vožnju je procedura koju moraju da obave da bi opet dobili dozvolu. Tako će, kako je predviđeno ovim nacrtom, vozač morati da prođe zdravstveni pregled, prisustvuje seminaru unapređenja znanja, da polaže ispit iz oblasti unapređenja znanja i veština iz bezbednosti saobraćaja, da plati novčanu kaznu ili izdrži zatvorsku kaznu ako su mu bile izreknute.

Takođe, za vozače kojima je vozačka dozvola izdata nakon oduzimanja zbog nesavesnog i nepropisnog načina upravljanja, granica kaznenih poena na osnovu koje se utvrđuje da li vozač upravlja vozilom savesno i na propisan način se smanjuje nakon svakog izdavanja za tri poena, a najviše do devet kaznenih poena.

Jedna od novina u Nacrtu zakona o bezbednosti saobraćaja je i da su uvedeni stepeni pijanstva vozača koji podležu različitim sankcijama. Tako je dozvoljena količina alkohola u krvi vozača 0,3 promila. Pored toga nacrtom zakona uvedeni su i stepeni pijanstva vozača, koji će biti odgovarajuće kažnjavani. Sa do 0,3 promila alkohola u krvi, vozač će se smatrati blago pijanim, od 0,31 do 0,5 promila umereno, od 0,51 do 1,19 promila srednje pijanim. Već sa 1,20 do 1,60 promila alkohola u krvi, smatraće se da je vozač u teško pijanom stanju, od 1,61 do dva promila da je u veoma teško pijanom stanju.

Potpuno pijanim smatraće se vozač sa više od dva promila alkohola u krvi. Za vožnju u ovakvom stanju predviđena je kazna zatvora od najmanje 15 dana i dodatnih 14 kaznenih poena. Stroga kazna, od 30 do 60 dana zatvora, 15 kaznenih poena i zabrana upravljanja vozilom najmanje devet meseci, predviđena je za vozača koji u saobraćaju postupa u gruboj suprotnosti sa pravilima saobraćaja, pri čemu ne pokazuje obzir prema bezbednosti ostalih učesnika u saobraćaju. Ovakva vožnja ocenjena je ovim nacrtom zakona kao nasilnička.

Ukoliko je vozač prilikom nasilničke vožnje prouzrokovao saobraćajnu nesreću, kazniće se zatvorom u trajanju od 45 do 60 dana, sa 18 kaznenih poena i biće mu zabranjeno da vozi najmanje 12 meseci.

Nacrt zakona predvideo je i obaveznu dnevnu upotrebu svetla, mogućnost korišćenja mobilnog telefona za vreme vožnje samo uz slušalice i mikrofon, ograničenje vožnje na 50 kilometara na čas u naseljenim mestima i do 70 kilometara na čas van naselja. Vozač ne sme da sluša muziku toliko glasno da ne čuje zvučne signale drugih učesnika u saobraćaju, ni da radi bilo šta što bi ga ometalo u vožnji, niti da preduzima druge radnje koje ometaju njegovu pažnju pri upravljanju vozilom. Strogo je zabranjeno posedovanje i upotreba uređaja koji ometaju radar policije.

Autor : Danijela Vukosavljević



čitanja : 2659



Komentari

,, Strogo je zabranjeno posedovanje i upotreba uređaja koji ometaju radar policije. ,, Nije samo ometaju već i detektuju.
U celoj Evropi se propagira korišćenje detektora radara (NE ometača), samo kod nas se zabranjuje. A posebna priča je da su policija i ministarstvo unakazili zakon koji je predviđen tj. koji su napravili stručnjaci sa saobraćajnog fakultetea (onaj profesor sa bradom). Po ovom zakonu odgovornost će imati samo vozači, policija i putari su zaštićeni kao beli medvedi.
Smešno, tužno i žalosno...

Autor Marko_012 27 Feb 2009, 11:26

"Strogo je zabranjeno posedovanje i upotreba uređaja koji ometaju radar policije."

Lepo pise sta je zabranjeno a ostalo je dozvoljeno sto zakonom nije regulisano.
Nigde nisam procitao da pise nesto za "zabranu detekcije" policijskog radara.Kada to budu izglasali onda cemo morati svi da zmurimo dok prolazimo pored patrole koja meri... he he he
Dajte ljudi,ramisljajte malo a kada razzmisljate koristite mozak za to malo zivlje,neka svako radi svoj posao i citajmo sto je napisano.
Radar detektori su DOZVOLJENI! u nasu drzavu.
Evo ekonomske racunice:
2x te ulove platis kaznu od 3000din=6000din a radar detektor koji je DOZVOLJEN je 6000din pa sad vidite i karkulisite...

Autor So sta So ko? 27 Feb 2009, 14:19

So sta So ko. ej javi se gde da kupim anti radar nemogu zenu da obuzdam jako je agresivna za volanom nemogu da se naplacam kazni amozda je bolje da je menjam staro za novo mislim na fiat punto zastava mozda prihvate jos je u punoj funkiji

Autor ivica dacicc sp ss 27 Feb 2009, 15:17

-So sta So ko?
Uzmi današnje Večernje Novosti, str. broj 8 .
Pa ćeš da vidiš.

Autor Marko_012 27 Feb 2009, 18:52

НАЦРТ ЗАКОНА
О БЕЗБЕДНОСТИ САОБРАЋАЈА НА ПУТЕВИМА

Члан 29.

У возилу се у саобраћају на путу не сме користити, нити налазити, уређај, односно предмет, којим се може откривати или ометати рад уређаја за мерење брзине кретања возила.
Забрањено је стављати у промет и рекламирати уређаје и предмете из става 1.

Autor kozzz 19 Apr 2009, 13:15

svuda u EU je dozvoljen radar detektor ,koj ne ometa policiju u radu,osim u Austriji gde je to zabranjeno.Ako već usaglašavamo zakone sa EU onda neznam čemu zabrana istog.Budite sigurni da mi nikada nećemo ući u EU jer to naši političari ne žele pošto se tamo zna rea a ovi naši bi uvek da nešto mute ispod žita,za nas je TURSKA

Autor kiza 22 Maj 2009, 15:41

I ovo je jos jedan od nacina da se napuni drzavna kasa i jos po neciji dzep, kao sto rekose ljudi pre mene opet ce da nastradaju obicni smrtnici koji prezivljavaju od prvog do prvog, a onaj mali procenat koji najvise krsi saobracajne propise opet ce ostati zasticeni ( Novac i Moc uvek idu zajedno). Jedan bahati rece stavim 2000 evra u dzep i kad me zaustave izvadim sto evra i kazem izvolte molim. Mali je broj policajaca koji ima prvilegiju da vrsi radarsku kontrolu znate svi i zasto kako to deca kazu solarni policajci pare na sunce pa vozi. A sto se tice puteva e to je presedan svako ko je izasao malo preko zna o cemu pricam pa cak nam i susedi iz ljepe nam nase imaju bolje puteve sve u svemu slazem se da postoji neki red, nisam neki trkac nisam zabrinut za sebe ali me to vredja kao coveka .

Autor Deki 04 Jul 2009, 12:31

Da bi ev.nasli rupu u zakonu a ima je> Upotreba uredjaj za merenje brzine vozila kako ja znam je dozvoljena za radare na doplerov efekat.A kako isto znam laserski radar ne radi kao doplerov radar.
Molim ako cinjenicno potvrdite ovo onda dzabe slika i zakona za aparat koji nije dozvoljen za upotrebu.(Procitajte zakon o metroloskim merenjima iz 1986 i 2006.god.) Molim potvrdite ili demantujte ovo.

Autor vuletj 25 Jul 2009, 14:45

Pojavio se skoro u Americi uredjaj koji se zove escort passport iq i koji u jednom objedinjuje radardetektor, navigaciju sa ucrtanim mestima gde su policijske patrole i jos mnogo drugih funkcija. Interesuje me da li neko ima informacije koliko je ovaj uredjaj delotvoran u Evropi, a kako znam da ovde na blogu ima i onih preko okeana, neka dobra informacija bi koristila jer se razmisljam o kupovini istog.

Autor Damko 17 Nov 2010, 13:54