
Nemački BMW očekuje da će, zbog ekonomske krize, obim njegove prodaje automobila pasti za oko 20 procenata u 2009. godini.
Kompanija je saopštila da u ovom trenutku ne može da izađe
sa pouzdanom prognozom poslovanja, ali da sve procene govore da će broj prodatih
vozila ove godine pasti "između 10 i 20 procenata".
BMW je takođe objavio da će širiti saradnju sa rivalskim Dajmlerom na pojedinim
programima, zbog toga što recesija prisiljava kompanije da smanjuju troškove. Sistem
zajedničke kupovine sa Dajmlerovom filijalom Mercedes-Benc doneće uštede BMW-u
od oko 15 procenata, procenio je šef prodaje Herbert Dis.
BMW je takođe preduzeo mere smanjivanja proizvodnje za oko 40 hiljada vozila u
naredna dva meseca, a ukupno će ove godine biti montirano 78 hiljada automobila
manje.
Prošle godine BMW je objavio da je gubitak kompanije u četvrtom tromesečju
dostigao 962 miliona evra, u poređenju sa profitom od 173 miliona u godini pre.
Prodaja je pala 18 odsto, na 13 milijardi evra, sa 16 milijardi evra u
prethodnom periodu.
Grupa u okviru koje posluju robne marke BMW, "Mini" i
"Rols-Rojs", očekuje da će prodaja njenih automobila početi da se
oporavlja u 2010. godini, delom i zbog planiranog lansiranja
visoko-profitabilnih modela.
Autor : Tanjug.rs
Foto : BMW