home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nemački BMW očekuje da će, zbog ekonomske krize, obim njegove prodaje automobila pasti za oko 20 procenata u 2009. godini.

Kompanija je saopštila da u ovom trenutku ne može da izađe sa pouzdanom prognozom poslovanja, ali da sve procene govore da će broj prodatih vozila ove godine pasti "između 10 i 20 procenata".

BMW je takođe objavio da će širiti saradnju sa rivalskim Dajmlerom na pojedinim programima, zbog toga što recesija prisiljava kompanije da smanjuju troškove. Sistem zajedničke kupovine sa Dajmlerovom filijalom Mercedes-Benc doneće uštede BMW-u od oko 15 procenata, procenio je šef prodaje Herbert Dis.

BMW je takođe preduzeo mere smanjivanja proizvodnje za oko 40 hiljada vozila u naredna dva meseca, a ukupno će ove godine biti montirano 78 hiljada automobila manje.

Prošle godine BMW je objavio da je gubitak kompanije u četvrtom tromesečju dostigao 962 miliona evra, u poređenju sa profitom od 173 miliona u godini pre. Prodaja je pala 18 odsto, na 13 milijardi evra, sa 16 milijardi evra u prethodnom periodu.

Grupa u okviru koje posluju robne marke BMW, "Mini" i "Rols-Rojs", očekuje da će prodaja njenih automobila početi da se oporavlja u 2010. godini, delom i zbog planiranog lansiranja visoko-profitabilnih modela.

Autor : Tanjug.rs

Foto : BMW



čitanja : 778



Komentari