
Svetska automobilska industrija, koja je ozbiljno uzdrmana globalnom finansijskom krizom, mogla bi da dobije oko 50 milijardi dolara neposredne finansijske pomoći iz raznih fondova za podsticanje ekonomskog razvoja, ističe konsultantsko-revizorska kompanija Dilojt u danas objavljenoj analizi.
Ta sredstva su samo mali deo ukupnog paketa stimulativnih mera od oko 3,6
milijardi dolara, koji će vlade širom sveta usmeriti prema auto-industriji.
Značajan deo podsticajnih sredstava usmeren je prema proizvođačima automobila
koji su jako pogođeni krizom, Dženeral motorsu (GM) i Krajsleru, kao i GMAC-u,
finansijskom ogranaku GM-a, koji su podsticaje dobili kao deo američkog 700
milijardi dolara vrednog TAR (Troubled Ašet Relief) programa, navodi Dilojt.
"Ono što je najpotrebnije automobilskoj industriji danas je povratak
kupaca u auto-salone. Ipak, iako su državni finansijski podsticaji za
auto-industriju dosad bili od pomoći, za promenu raspoloženja kupaca trebalo bi
preduzeti korak više. Tek ćemo tada videti pravu prekretnicu za ovu industriju,”
ističe Hans Rem, globalni partner u Dilojtovoj Grupaciji za industrijsku
proizvodnju.
Dilojtova analiza obuhvata Kanadu, SAD, Argentinu, Brazil, Meksiko, Australiju,
Kinu, Indiju, Japan, Koreju, JI Aziju, Nemačku, Francusku, Italiju, Rusiju, SSpaniju,
V. Britaniju, a od zemalja srednje i istočne Evrope Češku, Mađarsku, Poljsku,
Rumuniju i Slovačku.
Na gotovo svim tržištima obuhvaćenim analizom očekuje se da će finansijske
stimulacije povećati prodaju u segmentu malih automobila. Pored toga, paketi
stimulacija na mnogim tržištima će biti usmereni i tehnologije bazirane na
alternativnim gorivima, ističe Dilojt u analizi.
“Kombinacija neposredne pomoći proizvođačiima automobila i drugih načina
podsticanja tražnje na tržištu ključna je za opstanak ove industrije”, ističe
Mišel Klins, Dilojtov stručnjak za auto-industriju.
On dodaje da inicijative za stimulaciju potražnje moraju ići uporedo sa merama
za podsticanje poverenja potrošača i merama za poboljšanje dostupnosti kredita.
Dilojtova analiza pokazuje da na nemačkom, italijanskom, francuskom i kineskom
tržištu postoji trend podsticanja potrošača da starije modele automobila zamene
novim. Tako je uvođenje bonusa od 2.500 evra za svaki vraćeni korišćeni
automobil pri kupovini novog tokom februara u Nemačkoj povećalo kupovinu
automobila za 22 odsto, ističe se u saopštenju.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Chrysler