home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Sa montažnih traka kragujevačke fabrike automobila, danas je sišlo trideset automobila "punto 188". Kako je najavljeno, narednih dana biće montirano još 120 vozila, a do kraja maja i preostala planirana količina od dve hiljade automobila.

Proizvedena vozila prodavaće se na domaćem tržištu. Pedeset stručnjaka italijanskog Fijata kontroliše svaki segment proizvodnje, dok je na poslovima montaže novih vozila, za sada, angažovano oko hiljadu radnika "Zastave". Prva vozila na tržištu bi trebalo da se pojave tokom aprila.

Krajem nedelje, delegacija italijanske komapnije posetiće Kragujevac i zvanično pokrenuti serijsku proizvodnju "punta".

Inače, do sada se za kupovinu novih vozila, kreditima koje subvencioniše država, prijavilo blizu dvadeset hiljada građana. Ukoliko se prijavljivanje bude nastavilo ovim intenzitetom, proizvodnja automobila u Kragujevcu bi trebalo da bude udvostručena.

Tačnije, do kraja godine, umesto paniranih 15 hiljada, sa montažnih traka „Zastave", trebalo bi da siđe blizu 30 hiljada automobila.

Potpredsednik Fijata zadužen za informisanje Gualberto Ranijeri rekao je da će sve nepoznanice u vezi sa realizacijom ugovornih obaveza između države Srbije i tog italijanskog proizvođača automobila biti jasnije na konferenciji za novinare koja će biti održana uoči tradicionalnog beogradskog Sajma automobila.

Prekid snabdevanja vodom usporio montažu

Generalni direktor Grupe "Zastava vozila" Zoran Radojević objasnio je da je jučerašnji jednodnevni prekid snabdevanja vodom zbog neizmirenih dugova značajno usporio proces montaže.

Radojević je rekao da razume gest komunalnog preduzeća, ali i zapitao zašto je to moralo da se dogodi baš juče kada se, kako je rekao, očekivalo da bude proizveden prvi primerak dugoočekivanog "punta" koji je, između ostalog, rezultat strateškog ugovora koji država ima sa italijanskim Fijatom.

Zna se da proteklih nekoliko meseci nije bilo posla pa ni mogućnosti da se razmišlja o dugovima, rekao je Radojević i potvrdio da je voda fabrici ponovo uključena sinoć.

Javno komunalno preduzeće "Vodovod i kanalizacija" isključilo je juče vodu fabrici "Zastava automobili" zbog duga od gotovo 25 miliona dinara i ponudilo reprogram duga na 18 meseci.

Prvi "punto" sa oznakom Fijata nosi serijsku oznaku 7.000.001 i ni po čemu se ne razlikuje od tipa "zastava 10" koji je do novembra prošle godine montiran u pogonima kragujevačke fabrike automobila.

Ugovorom države i Fijata predviđena je proizvodnja od oko 15.000 automobila godišnje, ali će taj broj najverovatnije biti povećan s obzirom na veliko interesovanje građana za kupovinu tog modela.

Izvor : rts.rs 



čitanja : 2041



Komentari

Znaci, proizvodnja Punta 188 je prvo bila prekinuta, pa je onda odradjeno preimenovanje modela, pa je ona sad ponovo nastavljena!?!

Drugo, ko je kontrolisao do sada proizvodjene Zastava 10 188, ako sada Punto 188 kontrolise cak 50 italijanskih strucnjaka?

Trece, kako se ovaj auto u opste moze zvati Fiat, ako Fiat nije ispostovao NITI JEDAN deo svojih finasijskih obaveza!

Proizvodnja Punta 188 ne spada u obaveze, jer je Zastava (a realno drzava Srbija, odnosno mi porezni obveznici) platili Fijatu licencu za: (a) "Licenced by Fiat" nalepnicu na kolima koja su uvozena iz Italije bez carine (b) za isti taj Punto 188 koji se do prekida sklapanja, gle cuda, sklapao u Zastavi!?!?

Fabrika nije izmirlia racune za vodu, a ovde se prica o avionima i kamionima od investicija i proizvodnje!!! I onda u najboljoj tradiciji proslosti, pitaju se kakva je to zavera sto su nam iskljucili vodu, KOJU NISMO PLATILI?!?!

Pa da li je moguce da niko u javnosti ove nesretne zemlje ne postavi pitanje cemu ovoliko zamazivanje ociju narodu?

Autor Nedjo 26 Mar 2009, 00:54

Da se ja pitam ja bi ovaj Fijat proterao iz Srbije.

Autor MasterHaosis 27 Mar 2009, 01:21