home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

U pogonu kragujevačke Zastave danas je sa montažne trake "sišao" prvi "punto 188", iz probne serije od 35 automobila koji nose oznaku Fijat.

Prvi automobil je bež boje i obeležen je serijskom oznakom 7.000.001. Kako je najavio predsednik Upravnog odbora preduzeća Fijat automobili Srbija Đovani De Filipis, dnevno će se u Zastavinim pogonima, za početak, proizvoditi 20 automobila i na tom poslu je angažovano 500 radnika.

Do kraja narednog meseca je predviđeno da se taj broj upetostruči, a planirano je, kako je rekao, da u prvoj fazi mesečna proizvodnja dostigne 2.000 automobila. U narednim fazama taj broj bi se povećavao u skladu sa zahtevima tržišta, a ideja je da niko od potencijalnih kupaca ne ostane bez vozila, rekao je De Filipis.

Savetnik u Agenciji za privatizaciju zadužen za Fijat Aleksandar Ljubić podsetio je da je proizvodnja "punta" predviđena strateškim ugovorom koji su u novembru potpisali predstavnici države Srbije i italijanskog Fijata. Ljubić je rekao da se ugovor neće menjati, i da se na njegovoj realizaciji radi.

Kada je reč o osnivačkom kapitalu od 200 miliona evra, koji je, prema strateškom ugovoru Fijat bio dužan da uplati zaključno sa sutrašnjim danom, Ljubić je rekao da će ta investicija biti realizovana kada italijanski proizvođač proceni da je vreme za proizvodnju novog modela A klase.

S obzirom na svetsku finansijsku krizu, koja je najviše pogodila auto-industriju, najverovatnije će biti odlaganja datuma za lansiranje novog modela, rekao je Ljubić, podsetivši da je, prema planu, to trebalo da bude naredna godina.

"Strateški ugovor predviđa da je, u slučaju da jedna od ugovornih strana želi da odustane od ugovorenih obaveza, dužna da o tome obavesti drugu stranu, što se do sada nije dogodilo", naveo je Ljubić i dodao da to znači da se realizacija projekta Fijata u Srbiji nastavlja.

Investicija od 200 miliona je samo jedan segment strateškog ugovora, kazao je on i dodao da torinska fabrika Fijat neprestano investira u "Zastavu".

On, međutim, nije mogao da kaže koliko je Fijat do sada uložio u pogone kragujevačke fabrike, ali je rekao da smatra da je to pitanje na koje treba da odgovori neko iz italijanske fabrike.

Portparol preduzeća Fijat automobili Srbija Đovani Zakaria je odgovorio da nema precizni podatak koliko je Fijat do sada uložio u Zastavu, ali da je, prema onom što je njemu poznato, do sada uloženo pet miliona evra. Taj iznos je, prema rečima Zakarie, uplaćen u dva navrata i korišćen je za realizaciju socijalnog programa.

Uz subvencionisano kreditranje države, na kupovinu automobila "punto", proizvedenim po Fijatovoj licenci u Srbiji, čeka gotovo 20.000 građana Srbije.

Autor : Tanjug.rs



čitanja : 3551



Komentari

Neka im je sa srecom.

Autor Eki 30 Mar 2009, 18:00

E vala bas tako, ipak je za sve potrebno vreme! Ne mogu se kola proizvoditi tek tako,ipak je to slozen proizvod,pre svega treba biti zadovoljena bezbednost i ispravnost vozila!!!

Autor Aleksandar BG 30 Mar 2009, 19:01

svaka cast - dajte da proizvodimo i topolina.. odmah kupujem

Autor pera zdera 30 Mar 2009, 22:12

Toliko je do sada bilo vesti o Puntu, kao da se u Kragujevcu pravi, pardon, sklapa kosmički brod!

Autor Mica 31 Mar 2009, 08:28

Mislim,zastava,punto,radnici....i briga o njima,nema od toga nista,dobrodosli u svet kapitalizma i nebrige o drugima,drugim recima,dobrodosli u srbiku,ko se slaze neka kaze!!!!!

Autor Zeljko 07 Jun 2010, 22:20