U pogonu kragujevačke Zastave danas je sa montažne trake "sišao" prvi "punto 188", iz probne serije od 35 automobila koji nose oznaku Fijat.
Prvi automobil je bež boje i obeležen je serijskom oznakom 7.000.001. Kako
je najavio predsednik Upravnog odbora preduzeća Fijat automobili Srbija Đovani
De Filipis, dnevno će se u Zastavinim pogonima, za početak, proizvoditi 20
automobila i na tom poslu je angažovano 500 radnika.
Do kraja narednog meseca je predviđeno da se taj broj upetostruči, a planirano
je, kako je rekao, da u prvoj fazi mesečna proizvodnja dostigne 2.000
automobila. U narednim fazama taj broj bi se povećavao u skladu sa zahtevima
tržišta, a ideja je da niko od potencijalnih kupaca ne ostane bez vozila, rekao
je De Filipis.
Savetnik u Agenciji za privatizaciju zadužen za Fijat Aleksandar Ljubić
podsetio je da je proizvodnja "punta" predviđena strateškim ugovorom koji su u
novembru potpisali predstavnici države Srbije i italijanskog Fijata. Ljubić je
rekao da se ugovor neće menjati, i da se na njegovoj realizaciji radi.
Kada je reč o osnivačkom kapitalu od 200 miliona evra, koji je, prema
strateškom ugovoru Fijat bio dužan da uplati zaključno sa sutrašnjim danom,
Ljubić je rekao da će ta investicija biti realizovana kada italijanski
proizvođač proceni da je vreme za proizvodnju novog modela A klase.
S obzirom na svetsku finansijsku krizu, koja je najviše pogodila
auto-industriju, najverovatnije će biti odlaganja datuma za lansiranje novog
modela, rekao je Ljubić, podsetivši da je, prema planu, to trebalo da bude
naredna godina.
"Strateški ugovor predviđa da je, u slučaju da jedna od ugovornih strana želi
da odustane od ugovorenih obaveza, dužna da o tome obavesti drugu stranu, što
se do sada nije dogodilo", naveo je Ljubić i dodao da to znači da se
realizacija projekta Fijata u Srbiji nastavlja.
Investicija od 200 miliona je samo jedan segment strateškog ugovora, kazao je
on i dodao da torinska fabrika Fijat neprestano investira u "Zastavu".
On, međutim, nije mogao da kaže koliko je Fijat do sada uložio u pogone
kragujevačke fabrike, ali je rekao da smatra da je to pitanje na koje treba da
odgovori neko iz italijanske fabrike.
Portparol preduzeća Fijat automobili Srbija Đovani Zakaria je odgovorio da nema
precizni podatak koliko je Fijat do sada uložio u Zastavu, ali da je, prema
onom što je njemu poznato, do sada uloženo pet miliona evra. Taj iznos je,
prema rečima Zakarie, uplaćen u dva navrata i korišćen je za realizaciju
socijalnog programa.
Uz subvencionisano kreditranje države, na kupovinu automobila "punto",
proizvedenim po Fijatovoj licenci u Srbiji, čeka gotovo 20.000 građana Srbije.
Autor : Tanjug.rs
E vala bas tako, ipak je za sve potrebno vreme! Ne mogu se kola proizvoditi tek tako,ipak je to slozen proizvod,pre svega treba biti zadovoljena bezbednost i ispravnost vozila!!!