home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
 

Izvor : rts.rs

Američka automobilska kompanija "Krajsler" proglasiće privremeno bankrotstvo, kako bi izvršila reorganizaciju, neophodnu da bi se postigao dogovor sa italijanskim "Fijatom", rekao Barak Obama.

Predsednik SAD Barak Obama rekao je da će američka automobilska kompanija "Krajsler" proglasiti privremeno bankrotstvo, kako bi izvršila reorganizaciju, neophodnu da bi se postigao dogovor sa italijanskim "Fijatom", prenela je agencija Rojters.

Obama je rekao da će se "Krajsler" bankrotstvo proglasiti u skladu sa takozvanim "Poglavljem 11", jer kompanija nije uspela da se dogovori sa poveriocima o otpisu dugova, kako bi dogovor sa "Fijatom" bio moguć.

Bela kuća je navela da je "radila naporno da se ovo ne desi", ali da nije bilo volje da se otpišu dugovi od strane fondova kojima je "Krajsler" dugovao i da bi postupak trebalo da traje između 30 i 60 dana. Predsednik Obama je naveo da su se "Fijat" i "Krajsler" udružili, pošto im je dat rok od 30 dana da to urade.

Vremenom bi trebalo da se smanji broj dilera, ali kratkoročno ne bi trebalo da dođe do otpuštanja radnika.

Obama je naveo da su preduzeti neophodni koraci kako bi se u "Krajsler" udahnuo život, dodajući da se nada kako će "Krajsler" postati jači i konkurentiji.

Automobilska kompanija "Krajsler" imala je rok do ponoći po američkom da objavi da li je uspela da ostvari dogovor o udruživanju sa italijanskim "Fijatom".

Prema dogovoru, "Fijat" bi trebalo da postane vlasnik oko 20 odsto deonica "Krajslera".
"Fijat" je u globalnim razmerama relativno mala firma i ako uđe u posao sa "Krajslerom", to će mu omogućiti da masovnije nego do sada proizvodi, na primer, rezervne delove ili da koristi svoj dizajn.

Na drugoj strani, za "Krajsler" je partnerstvo sa "Fijatom" daleko važnije, jer mu je potrebna tehnologija za proizvodnju manjih automobila, koji troše manje goriva i manje zagađuju životnu sredinu, po čemu je "Fijat" upravo poznat.

Partnerstvo "Krajslera" i "Fijata" pitanje opstanka

Za "Krajsler" je partnerstvo sa "Fijatom" pitanje opstanka. Međutim, dogovor sa Italijanima nije jedini uslov koji američka kompanija treba da ispuni da bi preživela.

Kada se, suočeno sa propašću kompanije, rukovodstvo "Krajslera" obratilo američkoj vladi za pomoć, administracija predsednika Baraka Obame je odgovorila potvrdno, ali uz određene uslove.

"Krajsler" će dobiti pomoć države ako izvrši ozbiljne promene u svojoj strukturi, reši problem velikih dugova i nađe partnera od koga će preuzeti tehnologiju za proizvodnju manjih vozila, jer velika, sa velikom protrošnjom, koja sada proizvodi, jednostavno nemaju prođu".

Analitičar Bi-Bi-Si-a Teo Leget ocenjuje da će dogovora sa "Fijatom" najverovatnije biti, ali da je pitanje da li će biti postignut u roku koji je odredila američka vlada.

"Krajsler" je, uz posredovanje vlade, postigao dogovor sa velikim investicionim bankama, kojima je dugovao oko sedam milijardi dolara. Oko pet milijardi duga je otpisano. Postignut je i dogovor sa sindikatima. Preostalo je da se kompanija dogovori sa još oko 40 investicionih fondova kojima duguje manje novca.

"Fijat", međutim, prema oceni Legeta, neće potpisati ništa dok "Krajsler" ne postigne dogovor i sa preostalim kreditorima. Ako ti investicioni fondovi u naredna 24 sata ne pristanu da otpišu deo "Krajslerovih" dugova, može da se desi da američki proizvođač automobila proglasi privremeno bankrotstvo, što bi mu omogućilo da na sudu primora "tvrdoglave" kreditore da popuste.

"Fijat" nastavlja da investira u Srbiju

Govoreći o planovima "Fijata" u Kragujevcu, Leget je rekao da je "poruka iz samog "Fijata" da se njegova poslovna strategija nije promenila i da će nastaviti da investira i lansira nove modele u Srbiju".

Leget je istakao da to možda u novim uslovima neće ići onoliko brzo koliko je prvobitno planirano, ali sa druge podseća da se razlozi zbog kojih je "Fijat" odlučio da investira u Srbiji nisu promenili, a cilj Italijana je pre svega da proizvode automobile tamo gde su troškovi proizvodnje najmanji.

Sindikati pomogli Krajsleru

Članovi američkog sindikata Ujedinjenih radnika u automobilskoj industriji ratifikovali su sporazum o poravnanju sa Krajslerom, Fijatom i Ministarstvom finansija SAD.

Na glasanju koje je obavljeno u Krajsleru, na više lokacija sindikata širom Sjedinjenih Država, sporazum je prihvatilo 82 odsto radnika iz proizvodnje i 80 odsto kvalifikovanih radnika.

Koncesionarski sporazum o poravnanju, koji stupa na snagu u ponedeljak, 4. maja, ispunjava zahteve Ministarstva finansija SAD za produžetak zajma Krajsler korporaciji.

Foto : Chrysler i Fiat 



čitanja : 1461



Komentari