
Italijanski Fijat će 20. maja predstaviti plan za preuzimanje nemačkog Opela koji se nalazi u vlasništvu američkog Dženeral motorsa, izjavio je Serdjo Markione.
"Plan je spreman i mi ćemo ga predstaviti 20. maja, precizirao je
Serdjo Markione, izvršni direktor fabrike iz Torina koja je u pregovorima sa
američkim "Krajslerom", u nameri da preuzme neke robne marke tog bankrotiranog
američkog proizvodjača automobila.
Markione je rekao da će o planovima za preuzimanje "Opela" i
aranžmanu sa "Krajslerom" obaviti razgovore sa predstavnicima
"Fijatovog" sindikata, kao i vladinim funkcionerima.
"Mi pokušavamo da sinhronizujemo kalendar naših aktivnosti", kazao je
Markione, uz napomenu da će se predvidjeni razgovori sa sindikalnim liderima i
vladinim funkcionerima "sigurno održati."
Objasnivši da se, kad je reč o automobilskom tržištu, sada vodi igra "na
evropskom nivou", Markione je ukazao da zbog toga mora u Rimu obaviti
konsultacije i sa svim važnim italijanskim političkim partijama, u cilju
dobijanja podrške za širenje poslova u Evropi i SAD.
Analitičari ističu da "Fijat" želi, pomoću saradnje sa posrnulim
"Krajslerom" i preuzimanjem onemoćalog "Opela", da stvori
drugo najveće svetsko automobilsko tržište, sa godišnjim prometom od šest do
sedam miliona vozila.
"Krajsler" je, kako ocenjuju poznavaoci situacije, na putu da uskoro
uspešno završi udruživanje sa "Fijatom" i to bi moglo da se dogodi do
kraja tekućeg meseca, do kada inače ističe rok koji je američka vlada dala
trećem po veličini proizvodjaču u SAD da nadje strateškog partnera.
Posao oko preuzimanja "Opela" mogao bi, medjutim, da dodje u pitanje
jer tu kompaniju želi da preuzme i rusko - kanadski konzorcijum
"Magna", a prema nekim nagoveštajima takav aranžman je spremna da
podrži i vlada premijera Rusije Vladimira Putina.
Autor : Beta.rs
Foto : Fiat
Bravo, fiat... Kriza kao izazov... Fiat ce ili da explodira ovim kupovinama, ili ce na kraju da kupi i mercedes!
Mi ne razumejući o čemu se radi to zovemo kupovinom, ali u suštini fiat ne kupuje opel nego se udružuje s njim u novu kompaniju koja je duplo veća i vrednija, za šta nije potreban nikakav veliki novac, tj tako velika kompanija će pozajmiti novac od države da bi se restruktuirala i postavila na noge. Znači nije ništa genijalno to što fiat radi, niti ima ikakve velike pare... i on se sa krajslerom i eventualno opelom udružuje jer je mali i ima problema, a ne zato što je prebogat i genijalan.
S druge strane Serđo Markione u zadnjih per godina je pokazao da jeste genije jer je od potpuno raspadajućeg fiata napravio čudo pa tako i jeste najveći kandidat da smisli izlazak iz krize za fiat-opel. Mada je možda nemcima masivnost love iz ruskih banaka bolja garancija, ko zna...
Zoki, kada kazes da to nije kupovina i da "za šta nije potreban nikakav veliki novac, tj tako velika kompanija će pozajmiti novac od države da bi se restruktuirala i postavila na noge"... A ko će da vrati pare državi, ako ne vlasnik nove kompanije koji dobija novac od države. Naravno da Serdjo nije izvadio keš iz čarape, nego su od države dobili novac a za to dali garancije koje je država prihvatila.