home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Italijanski Fijat će 20. maja predstaviti plan za preuzimanje nemačkog Opela koji se nalazi u vlasništvu američkog Dženeral motorsa, izjavio je Serdjo Markione.

"Plan je spreman i mi ćemo ga predstaviti 20. maja, precizirao je Serdjo Markione, izvršni direktor fabrike iz Torina koja je u pregovorima sa američkim "Krajslerom", u nameri da preuzme neke robne marke tog bankrotiranog američkog proizvodjača automobila.

Markione je rekao da će o planovima za preuzimanje "Opela" i aranžmanu sa "Krajslerom" obaviti razgovore sa predstavnicima "Fijatovog" sindikata, kao i vladinim funkcionerima.

"Mi pokušavamo da sinhronizujemo kalendar naših aktivnosti", kazao je Markione, uz napomenu da će se predvidjeni razgovori sa sindikalnim liderima i vladinim funkcionerima "sigurno održati."

Objasnivši da se, kad je reč o automobilskom tržištu, sada vodi igra "na evropskom nivou", Markione je ukazao da zbog toga mora u Rimu obaviti konsultacije i sa svim važnim italijanskim političkim partijama, u cilju dobijanja podrške za širenje poslova u Evropi i SAD.

Analitičari ističu da "Fijat" želi, pomoću saradnje sa posrnulim "Krajslerom" i preuzimanjem onemoćalog "Opela", da stvori drugo najveće svetsko automobilsko tržište, sa godišnjim prometom od šest do sedam miliona vozila.

"Krajsler" je, kako ocenjuju poznavaoci situacije, na putu da uskoro uspešno završi udruživanje sa "Fijatom" i to bi moglo da se dogodi do kraja tekućeg meseca, do kada inače ističe rok koji je američka vlada dala trećem po veličini proizvodjaču u SAD da nadje strateškog partnera.

Posao oko preuzimanja "Opela" mogao bi, medjutim, da dodje u pitanje jer tu kompaniju želi da preuzme i rusko - kanadski konzorcijum "Magna", a prema nekim nagoveštajima takav aranžman je spremna da podrži i vlada premijera Rusije Vladimira Putina.

Autor : Beta.rs

Foto : Fiat



čitanja : 984



Komentari

što se ovaj fiat razmahao...svaka im čast

Autor bobo 16 Maj 2009, 19:19

Bravo, fiat... Kriza kao izazov... Fiat ce ili da explodira ovim kupovinama, ili ce na kraju da kupi i mercedes!

Autor Mikelangelo 17 Maj 2009, 08:57

Do skoro gubitnik,a sada pobednik,........ili se malo kockaju.

Autor pedja 17 Maj 2009, 10:10

Mi ne razumejući o čemu se radi to zovemo kupovinom, ali u suštini fiat ne kupuje opel nego se udružuje s njim u novu kompaniju koja je duplo veća i vrednija, za šta nije potreban nikakav veliki novac, tj tako velika kompanija će pozajmiti novac od države da bi se restruktuirala i postavila na noge. Znači nije ništa genijalno to što fiat radi, niti ima ikakve velike pare... i on se sa krajslerom i eventualno opelom udružuje jer je mali i ima problema, a ne zato što je prebogat i genijalan.

S druge strane Serđo Markione u zadnjih per godina je pokazao da jeste genije jer je od potpuno raspadajućeg fiata napravio čudo pa tako i jeste najveći kandidat da smisli izlazak iz krize za fiat-opel. Mada je možda nemcima masivnost love iz ruskih banaka bolja garancija, ko zna...

Autor zoki 17 Maj 2009, 12:42

Zoki, kada kazes da to nije kupovina i da "za šta nije potreban nikakav veliki novac, tj tako velika kompanija će pozajmiti novac od države da bi se restruktuirala i postavila na noge"... A ko će da vrati pare državi, ako ne vlasnik nove kompanije koji dobija novac od države. Naravno da Serdjo nije izvadio keš iz čarape, nego su od države dobili novac a za to dali garancije koje je država prihvatila.

Autor Mikelangelo 17 Maj 2009, 15:49

Mikelangelo. enormna je razlika između toga da kompanija A kupi kompaniju B ili da se kompanija A i kompanija B udruže u kompaniju C, ali to stvarno prevazilazi okvire ovog bloga...

Autor zoki 18 Maj 2009, 15:16