
Stotinak Zastavinih automobila iz čitave bivše Jugoslavije stiglo je proteklog vikenda na beogradsku Adu Huju, 140 kilometara udaljenu od fabrike u kojoj su proizvedeni.
Bilo je tu „jugića“ svih boja, sa motorima od standardnog četvorocilindraša
od 903 ccm do ubačenih 2.0-litarskih mašina iz Lancie.
Bilo je i „fića“, ali i „stojadina“i 128-ica koji su na ulice Jugoslavije
doneli pogon na prednjim točkovima davne 1971. godine.
Međutim, nisu izostali ni moderniji Zastavini automobili, uključujući Floridu sa Peugeot motorom od 100 KS, koja je do prošlogodišnjeg prestanka proizvodnje bila najbrži auto na svetu sa cenom ispod 7.000 evra.
Na obali Dunava raspaljen je roštilj, dok su vozači razmenjivali delove i iskustva.
„Prisustvo ovom događaju je ukazivanje časti najpoznatijem posleratnom
automobilu iz tzv. budget klase“, izjavio je Ognjen Radić, koji je
organizovao ovaj skup.
„Yugo se više ne proizvodi, ali priča o Zastavi – priča koja traje 55 godina –
nastavlja da živi“, dodaje on.
Dobrovoljci iz Zastava Fan Club-a su organizovali parking, muziku i obezbedili osveženje.
Zastava Fan Club trenutno ima 1.750 članova na teritoriji bivše Jugoslavije, ali i iz ostatka sveta. Učlanjenje je besplatno, a može se obaviti na Internet sajtu www.zfc.rs
Zastava Fan Club