
Spajanje Renoa, u kojem država ima veliki udeo, i Pežo-Sitroena, koji kontroliše porodica Pežo, moglo bi da izazove ogromne socijalne poremećaje u Francuskoj, piše londonski Fajnenšel tajms.
"Reno" je sa japanskim "Nisanom" još pre
deset godina sklopio brak iz računa, a kao mogući partner
"Pežo-Sitroena" sada se pominje "Fijat", koji je nedavno
izgubio bitku za nemački "Opel". BMW bi takođe bio dobar izbor, ali
tu bi kao problem mogao da se pojavi porodični ponos i jaki ego, jer BMW
kontroliše porodica Kuant koja u bilo kom novom partnerstvu želi da zadrži svoj
ključni uticaj.
Stručnjak "Fajnenšel Tajmsa" za automobilsku industriju ističe da bi
na pitanje da li Francuska sebi i dalje može da priušti dva velika proizvođača
automobila odgovor trebalo da bude "ne", ali, kao što je to svima
jasno posle velikih suma novca koje su države širom sveta upumpale u tu granu
industrije, automobili su izuzetno osetljivo pitanje.
Podsećajući da je američki predsednik Barak Obama u ponedeljak objavio odluku da
"Dženeral motors" isprati u stečaj, list dodaje da se i ruski
premijer Putin istovremeno bavio automobilskom industrijom.
Putin se u Moskvi sastao sa visokim funkcionerima kanadske firme
"Magna" i ruske banke "Sberbank" koje bi, kako se očekuje,
u narednih nekoliko nedelja trebalo da preuzmu "Opel" - evropski
ogranak "Dženeral motorsa".
Ako se to dogodi, ističe list, ruski investitori će kontrolisati jednu od
najstarijih inostranih operacija GM-a, a ruska firma "Gaz" u
vlasništvu oligarha Olega Deripaske proizvodiće "Opelove" automobile
u novoj, velikoj fabrici u Nižni Novgorodu.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Renault