home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić najavio je danas da će za šest do osam nedelja u Kragujevcu početi realizacija investicije za početak proizvodnje potpuno novog modela Fijatovog automobila, koja se planira naredne godine, gde italijanski partner namerava da uloži oko 800 miliona evra.

U uvodnom izlaganju na srpsko-italijanskom forumu „Mogućnosti za investiranje u Srbiju”, na kojem učestvuju predstavnici više od 100 kompanija iz Italije u oblasti proizvodnje auto delova, Dinkić je pozvao italijanske privrednike da ulažu i u druge grane privrede i učestvuju u izgradnji infrastrukture u Srbiji.

Dinkić je preneo da će na poziv potpredsednika „Fijat grupe” Serđa Markionea, predsednik Srbije Boris Tadić i on 13. novembra boraviti u Torinu, gde će im predstavnici Fijata pokazati novi model automobila, koji će se proizvoditi u Kragujevcu.

Govoreći pred italijanskom delegacijom privrednika, koju predvodi zamenik ministra za ekonomski razvoj zadužen za međunarodnu trgovinsku razmenu Adolfo Urso, Dinkić je rekao da će italijanski dobavljači imati komparativnu prednost u Srbiji ako se odluče da ovde stacioniraju svoje fabrike, jer će moći da bez carine izvoze na tržište od više od 800 miliona ljudi.

Dinkić je objasnio da Srbija, zahvaljujući sporazumu CEFTA, bez carine izvozi na tržišta bivših jugoslovenskih republika, a zahvaljujući sporazumima o slobodnoj trgovini isti tretman imaju i srpski privrednici koji izvoze u Rusiju, Tursku i Belorusiju.

Autor : Tanjug.rs

Foto : Fiat



čitanja : 910



Komentari

Još jedan dokaz da je Srbija prava banana republika.

MInistar najavljuje šta će proizvoditi kompanija koja je u većinskom privatnom vlasništvu :sick:.

Autor Boris 24 Sep 2009, 15:06

@Boris

Tebi smeta što ministar najavljuje proizvodnju u privatnoj fabrici, a nisi primetio stepen angažovanja Angele Merkel oko prodaje (privatnog) Opela niti guženje Obame oko Cryslera. Svako će uvek da primeti samo ono što mu odgovara da primeti...

Autor zoki 24 Sep 2009, 15:54

Merkelova se angažovala u vezi Adam Opela zbog pritiska sindikata i socijaldemokrata, a baron fon Gutenberg je bio protiv pomoći Adamu Opelu. Adam Opel je pre bankrota GM-a preuzela nemačka država.

Chrysler LLC je dobio kredit od Trezora, a po bankrotu je nastao Chrysler Group LLC čiji je većinski vlasnik UAW (Obamini sponzori).

P.S.
Ekonomski sistem u kome država i korporacije sarađuju se naziva korporativizam (fašizam). To što je Nemačka uradila u vezi Adama je klasičan fašizam:
http://www.spiegel.de/international/germany/0,1518,650781,00.html

Autor Boris 24 Sep 2009, 16:39

Ne kapiram, da li je možda bolje da se baš sve prepusti zakonima tržišta, pa da se zatvori i ovo malo fabrika što radi.
Samo mi nije jasno od čega će onda da živi ovaj narod.

Autor Pedja 24 Sep 2009, 19:56

Nemačka daje 2500 evra po recikliranom automobilu da bi povećali tražnju na domaćem tržištu. Pa bolje je imati radnike u fabrikama nego na ulicama.

Autor Pedja 24 Sep 2009, 19:59

Ova priča sa izvozom u Rusiju ne pije vodu,jer su Rusi već ranije izjavili da to ne podpada pod Sporazum jer su to automobili sastavljeni od uvoznih komponenti i ne mogu se tretirati kao Srpski proizvod(potreban minimum je 51%domaćih delova).
Ovakva vrsta (dez)informacija vređa prirodnu inteligencuju svakog prosečnog građanina!

Autor Zoki,Beograd 24 Sep 2009, 22:22

Zoki u pravu si. Rusija je jasno stavila do znanja da neće da dozvoli stranim firmama da koriste sporazum između Srbije i Rusije kako bi putem srpskih fabrika prodrli na rusko tržište, kao što je na primer Fijat pokupava sa Puntom u Rusiju. A Punto nije sastavljen od domaćih proizvoda (ne znam tačno po sporazumu koliko procenta domaćih delova mora da ima proizvod da bi se tretirao kao domaći i kao takav da prođe po tom sporazmu)

Autor MasterHaosis 24 Sep 2009, 23:24

Mislim da FIAT ipak nije neozbiljna firma koja ce tek tako da investira tolike milione Eura u nesto neizvesno.

Punto je posluzio kao "skolski cas" za ucenje srpskih radnika kako se moze napraviti kvalitetan automobil(proizvod) i posto su polozili taj ispit FIAT im sada daje "probni" model nove generacije da se usavrse. Po mojoj predpostavci tu se nece stati.

Ne zanima me koji ce politicar promovisati tu ideju ali mi je prilicno interesantno to "otvaranje vrata" za ulazak nove tehnologije na nase prostore jer nasi inzinjeri nisu uspeli ni prikolicu da naprave kako treba i da je uspesno plasiraju na trziste sto njima sluzi na cast jer im diplome nicemu nisu posluzile ni za sta a radnici su to osetili na svojim ledjima.

Autor ChedomirADELAIDE 25 Sep 2009, 02:28

Da bi neki proizvod poticao iz neke zemlje,odnosno da bi bio MADE IN neka zemlja,potrebno je da iz te zemlje potice najmanje 60% delova tog proizvoda.

Autor Jovan 25 Sep 2009, 12:15

E, da 60%

Autor MasterHaosis 25 Sep 2009, 12:26

sta je to toliko komplikovano na tom fiat-u majku mu jebem pa da mi ti ne mozemo da proizvedemo ????? mi se pravimo veci glupaci nego sto jesmo! pravili smo najbolji tenk a ne da nemozemo ovu igracku samo treba uposliti ljude i dati sansu talentovanim inzinjerima umesto sto ih poiklanjamo americi i to za dz!!!!!!

Autor srbenda 29 Sep 2009, 00:28