
Američki "Ford" i kineski "Džili" su postigli dogovor prema kome će "Ford" prodati svoju švedsku filijalu "Volvo" kineskoj holding kompaniji, objavila je danas Švedska televizija, citirajući vodju sindikata "Volvoa" Miroslava Milurevića.
"'Volvo' je prodat kineskom 'Džiliju'", izjavio je Švedskoj
televiziji Milurević, predstavnik sindikata metalskih radnika
"Volvoa" u gradu Olofstremu, prenele su agencije.
Portparol "Volvoa" Ole Akselson negirao je tu vest u intervjuu
švedskoj agenciji TT, ali je naglasio da je preduzet "pozitivan
korak".
"Ford", koji je švedsku kompaniju preuzeo 1999. za 6,45 milijardi
dolara, a od prošle godine želi da je proda, saopštio je danas da se konačni
dogovor o prodaji očekuje početkom sledeće godine, pod uslovom da budu
dogovoreni odgovarajući finansijski uslovi i da bude dobijeno odobrenje vlade.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Volvo
Volvo odlazi Kinezima
Vašington - „Ford motors” je obelodanio da je utanačio detalje prodaje svoje švedske filijale „Volvo kars” najvećem kineskom proizvođaču automobila „Džili grupi”. Procedura prenosa vlasništva će, prema današnjem saopštenju iz Detroita, biti okončana do kraja juna iduće godine, dok će ugovor biti potpisan 31. marta.
„Volvo” u ruke Kineza odlazi za oko dve milijarde dolara (precizna suma nije predočena), što je manje od trećine svote koju je „Ford” 1999. odbrojao da bi kupio prestižnu švedsku marku, u okviru tadašnjeg plana globalizacije, kada su pod okrilje najpoznatije firme u automobilskoj istoriji došle i druge luksuzne marke, kao što su britanski „aston martin”, „jaguar” i „lend rover”. Sve to je sada samo uspomena na bolju prošlost: pomenuti britanski brendovi su danas vlasništvo poslovne imperije „Tata”, iz zemlje koja takođe ima velike ambicije u automobilskoj industriji – Indije.
„Ford”, kao i ostali iz „velike trojke”, time završava svoje „skupljanje” da bi se posvetio svojoj novoj globalnoj strategiji nazvanoj „Jedan ’Ford’”, koja podrazumeva isključivu posvećenost sopstvenim markama, „fordu”, „linkolnu” i „merkjuriju”.
Slično je postupio i „Dženeral motors” koji je pre deset dana objavio da će, posle neuspelih pokušaja da nađe adekvatnog kupca, zatvoriti kapije „Saaba”, takođe uglednog švedskog proizvođača. I „Saab” i „Volvo” su Amerikancima donosili prestiž, ali odnosili pare: obe filijale su poslovale sa velikim gubicima, „Saab” sa oko pola milijarde, dok će „Volvo” ove godine u crvenom biti za čitavu milijardu dolara. („Krajsler” je, posle neuspelog braka sa „Dajmlerom”, utehu pronašao u zagrljaju italijanskog „Fijata”). Dži-Em je već ranije ostao i bez „hamera”, poznatog džipa, koji takođe postaje kineski brend.
„Velika trojka” ovim potezima ulazi u završnu fazu svoje reorganizacije, posle suočavanja sa realnostima da su ih u veštini pravljenja automobila pretekli Japanci i Korejci. To prestrojavanje je donelo zatvaranje neprofitabilnih fabrika, velika otpuštanja i teške pregovore sa sindikatima da se „plavim okovratnicima” uskrate neke od velikih pogodnosti u radnim ugovorima, isposlovane u vreme prosperiteta, a koje su u novim okolnostima troškove američkih proizvođača činile većim od strane konkurencije.
Kina će inače ove godine, prema ovdašnjim prognozama, Americi oduzeti jedno važno „naj” – status najvećeg automobilskog tržišta na svetu. U dogledno vreme, za drugo mesto ozbiljno konkuriše Indija, koja se orijentiše na pravljenje kompaktnih automobila, i gde su svoje baze već uspostavili svi važniji svetski proizvođači.
Budući vlasnik „Volvoa” (koji je neko vreme pominjan i kao mogući kupac „Saaba”) najveći je kineski proizvođač automobila koji nije u državnom vlasništvu. „Džili grupu” je 1986. osnovao njen današnji predsednik, inženjer Li Šafu, koji je danas na 123. mestu najbogatijih Kineza. Zapošljava 20.000 ljudi (tolika je i ukupna radna snaga „Volvoa” širom sveta) i ima kapacitete za proizvodnju 300.000 automobila. Njegova mreža u Kini ima 500 dilera i 600 servisa, dok je u Rusiji, Ukrajini i Indoneziji dosad prodao oko 200.000 vozila.
Izvor : Politika.rs
I za par godina možemo očekivati celu gamu vozila u rangu Volvoa sa 40 ili 50%nižom cenom,samo sa različitim amblemima kineskih proizvođača,sada kad se dokopaju visoke tehnologije.
Ovo je prekretnica u razvoju kineske autoindustrije,tj.njihovog vrtoglavog uspona na svetskom tržištu...ako neko ne umeša prste u poslednji čas,kao što je bilo u slučaju Opela i Rusa
hahaha, nista bez nasih, uvek mi moramo da se umesamo u istoriju, pa sad se nasao Miroslav Milurevic da saopstava novinarima sta se desava izmedju amera i kineza, a preko svedjana...
Ovo danas ne znas ko koga vise kupuje ko deli sa kim platformu ko sa kim saradjuje sve ide u ambis.
@Dragan
Neće se niko mešati jer je Ford u vlasništvu porodice Ford, a novi GM je u većinskom vlasništvu američkog Trezora.
Nek im je sa srećom udaja Volvoa. Gubiak od X milijardi nije napravljen za godinu dana. Ford i drugi američki proizvođači nisu bili motivisani da se ranije preusmere na štedljivije turbo motore, a Volvo je imao redni petak turbo koji je veoma zahvalan i po pitanju snage i po potrošnji. Da se naftna kriza desila ranije, sa pritiskom američke javnosti za većom ekonomijom, više bi se preuzimale tehnologije i koncepti evropskih proizvođača. Ovako je ponos i dika američke auto industrije do juče bio Hemi motor, sada u vlasništvu FIAT-a. A u americi Ford udara na sva zvona da će strateški preorijentisati sve modele na EcoBoost iliti turbo benzinske motore. I dođosmo do toga da je Ford imao tehnologiju (ako ni kod kog drugog, odnda kod Volvoa), ali nije bilo pritiska tržišta da se to sve uvede ranije. Ovo što su izgubili, nadoknadiče za par godina sa EcoBoost pogonjenim motorima koji će biti hit u SAD. To i FIAT zna, pa za Chryslera planira sve Lancia i Alfa modele sa FPT-ovim TurboBenzina motorima. 1.75 litarski TB sa direktnim ubrizgavanjem će biti konkurencija Fordovim EcoBoost motorima.