home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Porsche 911
 
Sa svojevremenim predstavljanjem elektropokretanog modela Taycan, kojem su se kasnije priključili električni modeli Macan i Cayenne, a uskoro i nova generacija iz Serije 718, Porsche je pokazao da je među kompanijama koje prihvataju ideju potpune elektrifikacije s kojom će prodaja automobila sa SUS motorima (pre svega u zemljama Evropske unije) u dogledno vreme postati prošlost.

Istovremeno, u Porscheu su nedavno objavili da će besmrtni 911, koji je od 1963. godine do danas došao do osme generacije, biti upamćen kao poslednji model Porschea koji su pokretali motori s unutrašnjim sagorevanjem, što sugeriše da u Štutgartu nemaju nameru da prave svoj najpoznatiji model u pogonskoj kombinaciji koja uključuje samo elektromotore.

Kako god, elementi neizbežne elektrifikacije stigli su s redizajniranim izdanjem Serije 992 (992.2) uz koju je Porsche ponudio dva "Elfera" (Turbo S i Carrera GTS) čijim 6-cilindarskim boxer motorima asistira kompaktni 400-voltni hibridni sistem čije baterije (ni masom, ni dimenzijama) nemaju negativan uticaj na već legendarnu dinamiku automobila.

Kako navodi Klix.ba, s eventualnim uvođenjem plug-in hibridnog sistema koji je mnogo kompleksniji aktuelni 911 više ne bi bio 911, jer bi morao da bude veći i teži, što je prema rečima Franka Mosera (koji je u Porscheu zadužen za modele 911 i 718) apsolutno neprihvatljivo.

"Ne želimo drugačiju, veću i težu karoseriju, niti želimo da narušimo sadašnju distribuciju mase po osovinama, a sadašnja tehnologija i masa baterija isključuje mogućnost modela 911 s plug-in hibridnim sistemom koji bi zadovoljio naše kriterijume. O plug-in 'Elferima' možemo razmišljati samo ako baterije jednog dana budu manje, efikasnije i znatno lakše“, rekao je Moser.

Izvor: Klix.ba / Motor1.com

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Porsche



čitanja : 27



Komentari