
Prodaja vozila Model 3 i Model Y proizvedenih u fabrici Tesla u Šangaju, uključujući i izvoz u Evropu i druge regione, porasla je za 41 odsto u odnosu na oktobar, pokazuju podaci Kineskog udruženja putničkih automobila, prenosi Reuters.
Ovaj skok prodaje usledio je nakon što je Tesla prošlog meseca u Kini predstavila model Model Y sa zadnjim pogonom i većim dometom, u skladu sa ranijim lansiranjima Modela 3 s većim dometom i šestosed verzije Model Y L. Godišnji rast prodaje u novembru bio je najviši u poslednjih 14 meseci.
Osnovni biznis kompanije Tesla je pod pritiskom sve jače konkurencije, posebno kineskih proizvođača, dok izvršni direktor Ilon Mask (Elon Musk) sve više fokusira svoju pažnju na autonomne robotaksije i humanoidne robote.
Novi igrač u svetu električnih vozila, Xiaomi, brzo se nametnuo kao rival Tesli u Kini sa svojim modelima SU7 sedan i YU7 SUV, premašivši prodajni cilj od 350.000 vozila ove godine.
Najveći Teslin kineski konkurent BYD zabeležio je rekordnu mesečnu količinu izvoza od više od 130.000 vozila u novembru, a poslednjih meseci u Evropi prodaje više automobila od Tesle.
Ipak, suočen s oštrom konkurencijom u jeftinijem segmentu domaćeg tržišta, posebno od brendova Geel, i Leapmotora, koji beleže rekorde u prodaji, BYD je u novembru prijavio pad globalne prodaje treći mesec zaredom.
Izvor: Biznis.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Tesla
Tesla na trećem najvećem svetskom tržištu prodala 100 automobila
Tesla je u julu ove godine otvorila svoj najveći prodajno-servisni centar u Indiji, ali prodajne brojke su daleko od idealnih. Tesla je od tada do danas prodala nešto više od 100 automobila, piše BBC te dodaje da je ukupno primljeno tek nešto više od 600 rezervacija. Podaci iz salona pokazuju da se samo manji deo tih rezervacija pretvorio u prodaju otkako su u septembru započele isporuke.
To je izuzetno nizak broj prema svim kriterijumima - pogotovo kada uzmemo u obzir da je Indija najmnogoljudnija zemlja na svetu s populacijom nešto manjom od 1,5 milijardi stanovnika. Visoki porezi i slaba prihvaćenost su i dalje glavne prepreke rastu električnih vozila u Indiji, a za Teslu je visoka početna cena vlastitih automobila dodatan izazov, navodi Jutarnji.hr.
Međutim, govoreći na otvaranju Tesla Centra u Gurugramu, šef Tesle za Indiju Sharad Agarwal rekao je da kupci mogu da uštede do dva miliona rupija (oko 19.300 evra) u četiri godine na gorivu i održavanju - što je trećina cene Modela Y koji se ovde prodaje.
"Većina održavanja u servisu se obavlja na daljinu putem softverskih ažuriranja, što smanjuje trošak vlasništva. A cena kućnog punjenja je deset puta niža od cene benzina", rekao je Agarwal.
"Njihove prodajne brojke su niske po svakom standardu", rekao je Hormazd Sorabjee, urednik Autocar India za BBC. "Ali mislim da je to strateški. Tek su zakoračili na indijsko tržište. I imaju dobar potencijal za povećanje prodaje u budućnosti."
Električna vozila čine manje od 3% prodaje putničkih vozila u Indiji, a infrastruktura za punjenje razvija se sporo: zemlja ima tek oko 25.000 mesta za punjenje. Slaba prodaja Tesle u Indiji se deđava usred šireg usporavanja potražnje na najvećim tržištima u Evropi, Kini i SAD-u.
Tesla još nije odgovorila na BBC-ova pitanja o niskim prodajnim brojkama.
Izvor: Jutarnji.hr / BBC