
U narednih pet godina u svetu će najviše porasti prodaja automobila na hibridni pogon, zatim vozila na alternativna goriva, kao i kola sa malom potrošnjom goriva, prognoziraju menadžeri velikih svetskih automobilskih kuća u studiji međunarodne istraživačke kompanije KPMG.
Ukupno 94 procenta od 200 anketiranih rukovodećih menadžera svetske automobilske industrije smatra da će potrošači prilikom kupovine novog vozila najviše uzimati u obzir štednju goriva, navodi se u studiji objavljenoj u Pragu.
Značajno iza ovog glavnog faktora, koji će uticati na kupovinu novih automobila, ispitanici navode štedljivost vezanu za zaštitu životne sredine, inovacije u bezbednost vozila, kao i izgled automobila.
Iduće godine će, prognozira KPMG, najviše porasti ukupni troškovi namenjeni za razne podsticaje prodaji novih automobila, računajući tu razna sniženja, rabate i besplatne ponude u kategoriji sportskih luksuznih vozila SUV.
Gotovo devet od deset anketiranih menadžera izrazilo je uznemirenost zbog problema hiperprodukcije u automobilskoj industriji.
Više od trećine njih smatra da je u SAD već od 11 do 20 procenata hiperprodukcije automobila, dok je ukupno 81 odsto anketiranih u studiji KPMG ubeđeno da je hiperprodukcija problem i u zapadnoj Evropi, a 75 odsto njih smatra da je to slučaj u Japanu.
I u jednoj drugoj prognozi, kanadske firme "Skoša ikonomiks" (Scotia Economics) predviđa se da će prodaja automobila u svetu ove godine ostvariti značajan rast, a u godini posle toga bi mogla da premaši dosadašnje rekorde.
Obnavljanje rasta iz dubokog pada tokom globalne privredne recesije biće zasnovano na povratku na troprocentni rast svetske ekonomije i poboljšanju uslova za pristup kreditima, objašnjeno je u toj progonozi.
Uspon će sledeće godine povesti Kina, koja je postala najveće svetsko tržište automobila, a u rastu će značajan udeo imati i dve sile u razvoju - Indija i Brazil.
Dvocifreni rast će ostvariti i američko tržište, kome će pomoći rastući prihodi, odložena potražnja i niske cene, predviđa se u izveštaju.
"Skoša ikonomiks" navodi da će globalna prodaja putničkih automobila biti i dalje podržana "obimnim i sinhronizovanim valutnim i fiskalnim stimulansima", koji su doprineli oživljavanju privrede i poboljšanju situacije u kreditiranju.
Prema oceni kanadske firme, prodaja automobila je u prvom tromesečju 2009. godine dodirnula dno, a posle toga se situacija stalno poboljšavala u skladu s "odmrzavanjem" globalnih kreditnih tžišta i smanjivanjem kamatnih stopa.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Honda