
"Opel" namerava da u budućnosti ojača prodaju van Evrope, izjavio je novi direktor kompanije Nik Rajli.
On nije precizirao na koja vanevropska tržišta "Opel" namerava najpre da se usmeri, ali je ranije pominjao ekspanziju u Aziji. Američka matična firma "Dženeral motors" (GM) sprečava "Opelu" pristup na neka ključna automobilska tržišta, kao što je SAD, prenele su agencije.
Rajli je prošle sedmice zamenio na čelnoj poziciji u "Opelu" Hansa Demanta, koji je rukovodio preduzećem od 2004. On je lane istisnuo sa čela evropskih aktivnosti GM Karla-Petera Forstera, koji je bio zagovornik prodaje "Opela" kanadskom proizvođaču auto-delova "Magna". GM je na kraju od te prodaje odustao i odlučio da sam sprovede restrukturiranje "Opela".
Odluka GM da zadrži "Opel" izazvala je u Nemačkoj veliko ogorčenje. Prema poslednjim informacijama, GM planira da ukine 8.300 radnih mesta u nemačkoj fabrici.
Američka auto-kompanija planira da u restrukturiranje uloži 3,3 milijarde evra i nastoji da dobije pomoć od zemalja u kojima "Opel" ima fabrike.
U Nemačkoj, taj proizvođač zapošljava oko 25.000 ljudi, a proizvodne pogone ima i u Britaniji, Španiji i Belgiji.
Autor : Tanjug.rs