
Japanska "Tojota" je najavila da će opozvati milione vozila u SAD zbog rešavanja mogućih problema sa pedalom za gas, u drugom talasu masovnog povlačenja automobila na tehnički pregled u poslednja četiri meseca zbog slične greške, što bi moglo da naruši reputaciju pouzdane robne marke, prenele su agencije.
"Tojota" je objavila da će povući na pregled 2,3 miliona vozila na
američkom tržištu kako bi se rešile eventualne nevolje sa pedalom za gas, čime
je priznala da postoje ozbiljni problemi sa opasnim iznenadnim ubrzanejm njenih
putničkih automobila i kamiona.
Opoziv je potvrdio da su potencijalni problemi bezbednosti
"Tojotinih" vozila dublji nego što je proizvođač prvobitno pozvao na
tehnički pregled 4,2 miliona vozila krajem minule godine zbog pomeranja
podne prostirke i izenadnog ubrzanja vozila. To je bio najmasovniji opoziv u
istoriji komapnije.
Modeli na koje se odnosi najnoviji opoziv su "rav4" iz 2009 i 2010.
godine, "korola" i "matriks" izrađeni takodje u tom
periodu, "avalon" montiran od 2005. do 2007, "kamri" od
2007. do 2010, modeli "hajlandera" za 2010, kao i "tundra"
i "sekvoja" montirani od 2008. do 2010. godine.
"Tojota" je objavila da je njena istraga potvrdila poslednjih meseci
da pedala za gas na tim modelima može da dođe u poziciju da poveća brzinu ili
uspori kretanje kola. Taj problem se može pojaviti kada se mehanizam pedala
istroši, stoji u saopštenju. Kompanija je istakla da će nastaviti da istražuje
uzroke neočekivanog ubrzanja vozila i da će biti preduzete odgovarajuće mere
kako bi se problemi rešili.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Toyota
Ne prodje ni mesec dana da neki proizvodjac automobila ne izvrsi (totalni) opoziv svojih modela za trziste SAD, dok se u evropi to dogadja znatno redje. Sad, da li je to zato sto su kola za evropsko trziste bolje napravljena ili zato sto su sudska poravnanja za eventualne povrede putnika nastale zbog fabricke greske na automobilu u Americi veca, ne znam.
Mada, pade mi na pamet ona matematicka formula iz filma Fight Club koju automobilske kompanije koriste da bi izracunale sta vise kosta, opoziv modela ili isplacivanje odstete.
Ne ide mi u glavu da su sve Toyote koje dodju u Srbiju bez greske!!! Sta Vi mislite,postovani sugradjani???
mislimo da su toyote u srbiji mnogo boljeg kvaliteta nego one preko bare
a podatak da je u srbiji u 2009 godini prodato cak 1400 toyota, a preko bare svega 1.4 miliona toyota nam ne govori bas nista
Sve to zavisi od trzista tj. drzave i zakonodavstva. Jedan primer - u SAD ne mozete kupiti nijedan lek bez recepta, u Srbiji moze sve. Auto trziste u Srbiji je takodje u haosu, prodaje se ono sto ne prodje na zapadu, pa su cene kao akcijske. O rezervnim delovima i usluzi zvanicnih servisa necu ni da pricam...
Mada ako pogledamo samo broj prodatih primeraka, Srbija je zaista zanemarljivo trziste i to se dugo nece menjati, nazalost...