home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Italijanski "Fijat" namerava da udruži tri njegove robne marke za izradu luksuznih sportskih automobila - "Alfa Romeo", "Maserati" i "Abart" u novu grupu, na čijem će se čelu nalaziti Harald Vester, sadašnji izvršni direktor "Maseratija" i "Abarta", izveštava internet portal "Autonjuz".

Vester će imati zadatak da "proceni potencijalnu sinergiju" između "Maseratija" i "Alfa Romea" koji posluje sa gubicima, dok uprava kompanije nastoji da utvrdi uzroke lošeg poslovanja i da predloži strategiju izlaska iz krize, prenosi portal, pozivajući se na izvor blizak u kompaniji. 

"Maserati", koji se nalazi u vlasništvu "Fijata" od 1993. godine, prodaje ekskluzivne luksuzne sportske automobile čija se cena kreće od 114.000 do 135.000 evra. Robna marka "Abart", u okviru koje se nalaze automobili "fijat punto" i mali "fijat 500", ponovo je lansirana je 2007. godine na Sajmu automobila u Ženevi. Izvori tvrde da "Fijat" razmatra više opcija za "Alfu", čiji se gubitak u poslednjoj deceniji godišnje povećava između 200 i 400 miliona evra, kako je to u petak tvrdio "Korijere dela sera."

Postoje dve mogućnosti koje se pripremaju za "Alfa Romeo". Jedna je da se zamrznu investicije u tu robnu marku, nakon što će  poslednji model "đulijeta" biti predstavljen u martu na smotri automobila u Ženevi.


Ta robna marka bi, prema drugom predlogu, ostala na modelima "đulijeta" i "MiTo", koji je lansiran 2008. godine, kao jedini novitet. Ostali modeli "Alfa" linije, kao što su "alfa 159", "brera kupe", "spajder" i "GT kupe" ostaće i dalje na montažnim trakama, ali u  jednom kraćem periodu. Vester (51), koji je bio glavni direktor tehnologije italijanske grupacije, kao i izvršni direktor "Maseratija" i "Abarta", postavljen je na mesto šefa nove grupacije "Fijata", u trenutku kada rastu sumnje u opravdanost postojanja tih robnih marki, pošto je izvršni dirketor "Fijata" Serđo Markione početkom meseca izrazio razočarenje u mogućnost oporavka "Alfe Romeo".

Markione je na Sajmu automobila u Detroitu, koji je posle dve sedmice zatvoren ovog vikenda, kazao da će 2010. godina biti presudna za "Alfu", premda nije pomenuo plan eventualne prodaje te marke, o čemu su mediji u poslednje vreme uveliko špekulisali.

"Alfa" pokušava da popravi imidž kompanije koja je godinama kritikovana zbog lošeg snabdevanja kupaca rezervnim delovima i nedovoljnog broja servisa. Novi direktor Vester je peti šef koji je postavljen za izvršnog direktora "Alfe" od kada je Markione došao na čelnu poziciju "Fijata" 2004. godine.

Autor : Tanjug.rs



čitanja : 6390



Komentari

Konacno da su nesto pametno uradili

Autor ilijapaun 26 Jan 2010, 00:45

Sve je to samo administracija... Ima li iko ideju šta uraditi da te marke živnu, dopadnu se kupcima, prestanu da budu samo blago restilizovani fiati.

Formula koju je imala Alfa 156 - odličan auto za pristojne pare je dobitna.

Alfa 159 je mnogo ozbiljniji auto od 156 ali cenom značajno iskače iz okvira koji je spreman jedan kupac Alfa Romea da plati, te je i tiraž bio skroman.

Spajanje sa Maseratijem će možda učiniti proizvodnju maseratija nešto jeftinijom, ali će svakako iskomplikovati nove modele AR i učiniti ih još skupljim i nedostupnijim potencijalnom kupcu.

Veliki je promašaj juriti kupce nemačkih luksuznih automobila. Time se gube kupci italijanskih automobila koji generalno ne žele da usankaju u kola novac koji neki bmw ili audi traži, a ne dobijaju se kupci nemačkih kola jer AR i dalje (hvala bogu) nije nemački auto.

Šta u svemu tome traži abarth koji je jedna mala garaža tj. radionica za prepravke i eksperimente na fiatovim vozilima verovatno samo Markione zna... Pri tome ne verujem da će iko ko hoće Grande Punto abarth ili 500 abarth otići u Maseratijev salon da ih traži. Ipak su to fiatovi automobili, dovoljan je ćošak u fiatovom salonu...

Autor zoki 26 Jan 2010, 01:55

ti se zoki, ocigledno, u opste ne razumes u marketing ;)

Problemi koje tri navedene ROBNE MARKE ili ti popularno "brandovi" imaju vezani su za cinjenicu da Fiat NEMA dovoljno para da ulaze u njihov marketing! Sta vise Fiat nema dovoljno para da ulaze ni u marketing svih svojih modela, vec iskljucivo jednog, ili maksimalno dva!

Ostatak grupacije moze samo da se nada da ce im se posreciti... sto je verovatno poput dobijanja sedmice na lotou!

Fiatu je lako da iz ulaganja u 500-ku izvlaci veliki ROI (Return Of Investment) jer je taj auto jeftin za porizvodnju, a prodaju ga papreno!

Sa Alfom je druga prica jer nju ne mogu prodavati ispod odredjene cene zbog toga sto ona mnogo vise kosta da se napravi! A onda nastaje problem jer nemaju dovoljno para da je na adekvatan nacin marketinski pozicioniraju.

Realno, MiTo nema konkurenciju na trzistu, ali nije ni priblizno uspesan k'o 500-tka jer je u njegovu promociju ulozeno nesrazmerno manje para i vremena!

Ako ne smisle mnogo pametan plan i jaku finasijsku konstrukciju za marketinske aktivnosti, sve tri navedene robne marke su ugasile! A to ce biti steta za sve, ukljucujuci i Fiat!

Danas samo i iskljucivo marketing prodaje!

Eto Alfa 159 sa novim 1750 Euro 3 motorom je i bolji i lepsi i zabavniji i jeftiniji auto i od slicno opremljene "trojke" i od A4, pa joj ipak sudbina visi o koncu!

I kad razmislis zasto, dovoljno je samo da pogledas koliko cesto i dugo se vrte reklame ovih kola po medijima i kolika je zastupljenost tih marki u raznoraznim testovima najtiraznijih automobilskih novina, koje su, gle cuda iz Nemacke!

Evo jedne obzervacije: redovno kupujem Auto bild iako sam milion puta popizdeo jer nenormalno forsiraju nemacke marke (relativno jeftina dokolica za gomilanje pored toalet papira)! Taj Auto Bild nije ubacio italijanski auto u "roundup" bilo koje klase od pitaj boga kada! A bukvalno u svakom broju medjusobno poredne neke shvapske modele!!

Eto to je samo jedan od primera katastrofalnog marketinga i vizibilitija Italijanskih premijum brendova, a bogami i svih ostalih klasa!

Autor Nedjo 26 Jan 2010, 18:05

mislio sam na Euro 5 (jebeni PET) motor, ali sam napravio typo! :-/

Autor Nedjo 26 Jan 2010, 18:06

@Nedjo
ovo za AutoBild si potpuno u pravu! jako su neobjektivni i sve se vrti oko nemaca, dosadni su vise!

Autor carobnjak 26 Jan 2010, 18:15

Nedjo, totalno si u pravu za očajni fiatov marketing. Drugo je činjenica da zbog lošek cashflow-a često menjaju planove i ostavljaju kupce bez adekvatnog modela kojim bi zamenili prethodni automobil koji su imali. To što svaki model poraste po nekoliko santimetara i postane složeniji i skuplji za proizvodnju nije uvek dobra stvar. Uostalom, ne vidim šta su sami sebi pomogli pravljenjem ove nove grupe, pa oni su svi zajedno i do sada bili pod istim krovom.

Ja vozim italijanski auto već 20 god. ali je činjenica da me svojim lutanjem i menjanjem planova često zbune i izgube...

Bolje bi bilo da se posvete poboljšanju odnosa prema kupcima nego da se ulaguju AutoBild-u. To je ionako časopis koji ne uzima u ruke bilo ko koga zanimaju nenemački automobili.

Autor zoki 27 Jan 2010, 01:11