home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Da bi smanjile zagađenje i saobraćajne gužve, gradske vlasti Pekinga su objavile plan koji bi kinesku prestonicu učinio pogodnijom za bicikliste.

Kina je decenijama važila za „carstvo biciklista” ali u vreme naglog privrednog rasta sve više Kineza kupuje automobile.

Kina je 2009. godine pretekla SAD kao najveće tržište automobila sa oko 13,6 miliona prodatih vozila.

Na ulicama 17-omilionskog Pekinga je oko četiri miliona automobila, a broj vozila nastavlja da raste i guši već preopterećen sistem saobraćajnica.

Skoro petina, tačnije 19,7 odsto stanovnika Pekinga i dalje vozi bicikl, a vlasti se nadaju da će se do 2015. godine udeo biciklista povećati na 23 odsto.

Pre nekoliko decenija bicikli su bili glavno prevozno sredstvo u Pekingu i drugim gradovima, a koristilo ga je oko 90 odsto staovništva.

Gradske vlasti će obnoviti biciklističke staze koje su ranije uklonjene da bi se napravilo mesta za automobile i autobuse, i napraviti više parking mesta za bicikle, posebno pored autobuskih i stanica podzemne železnice, rekao je direktor gradske komisije za saobraćaj Liu Sjaoming.

Vlasti će, pored mera podrške biciklistima, uvesti nova ograničenja za vozače automobila.

U Pekingu je trenutno na snazi zabrana vožnje jednog dana u nedelji, a dan kada Pekinžani ne smeju da voze svoje automobile određen je poslednjim brojem na registarskoj tablici.

Autor : Beta-AP



čitanja : 999



Komentari

i mi cemo uskoro tako, ali ne zbog ekologije, nego zbog skupog goriva :))

Autor m 25 Jan 2010, 16:47

evo ja vec godinama vozim biciklu,za moje potrebe toje zdravo korisno,ko odluci da vozi biciklo necese pokajati.pozdrav vita

Autor vitomir 01 Mar 2010, 20:05

Komentar -"Autor vitomir"- je verovatno ttrebao da bude duhovit. Za sve bi bilo dobro da iz ovog ili onog razloga voze bicikl. Kamo te lepe sreće da se bicikl koristi mnogo mnogo više nego štao se danas koristi

Autor batavic 08 Mar 2010, 12:08