
Da bi smanjile zagađenje i saobraćajne gužve, gradske vlasti Pekinga su objavile plan koji bi kinesku prestonicu učinio pogodnijom za bicikliste.
Kina je decenijama važila za „carstvo biciklista” ali u vreme naglog privrednog rasta sve više Kineza kupuje automobile.
Kina je 2009. godine pretekla SAD kao najveće tržište automobila sa oko 13,6 miliona prodatih vozila.
Na ulicama 17-omilionskog Pekinga je oko četiri miliona automobila, a broj vozila nastavlja da raste i guši već preopterećen sistem saobraćajnica.
Skoro petina, tačnije 19,7 odsto stanovnika Pekinga i dalje vozi bicikl, a vlasti se nadaju da će se do 2015. godine udeo biciklista povećati na 23 odsto.
Pre nekoliko decenija bicikli su bili glavno prevozno sredstvo u Pekingu i drugim gradovima, a koristilo ga je oko 90 odsto staovništva.
Gradske vlasti će obnoviti biciklističke staze koje su ranije uklonjene da bi se napravilo mesta za automobile i autobuse, i napraviti više parking mesta za bicikle, posebno pored autobuskih i stanica podzemne železnice, rekao je direktor gradske komisije za saobraćaj Liu Sjaoming.
Vlasti će, pored mera podrške biciklistima, uvesti nova ograničenja za vozače automobila.
U Pekingu je trenutno na snazi zabrana vožnje jednog dana u nedelji, a dan kada Pekinžani ne smeju da voze svoje automobile određen je poslednjim brojem na registarskoj tablici.
Autor : Beta-AP