home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Grupacija japanske Tojote, najvećeg proizvođača automobila na svetu, objavila je pad prodaje vozila prošle godine za 13 procenata, zbog globalne recesije koja je ugrozila potražnju na najvećim trzištima u svetu.     

Tojota, skupa sa njenim filijalama, prodala je 7,81 miliona vozila prošle godine, u poređenju sa 8,97 miliona u 2008, saopšteno je u sedištu kompanije u Tokiju.

Prodaja je smanjena u SAD i Japanu, na dva Tojotina najveća tržišta, dok je porasla u Kini, koja je lane prvi put nadmašila Ameriku po broju prodatih automobila i postala najveće tržište automobila na svetu, prenela je njujorška agencija Blumberg.

Dok Tojota beleži smanjivanje isporuka, njen glavni konkurent, nemački Folksvagen (VW), koji želi da pretekne japansku kompaniju u globanoj prodaji do 2018. godine, prodao je lane 6,29 miliona putničkih i sportsko terenskih vozila, što je 1,1 odsto više nego 2008, izjavio je šef prodaje Kristijan Kliger.

Kada se posmatraju ukupni rezultati prodaje udruženih kompanija, Suzukija i nemačkog Folksvagena, koji je postao najveći akcionar japanske firme početkom ovog meseca, Suzuki-VW je već postao najveći prodavac automobila na svetu, nadmašivši dosadašnjeg lidera Tojotu. Suzuki i Folksvagen su zajedno prodali 8,60 miliona jedinica u svetu, od čega japanska firma 2,31 komada, dok je Tojota, skupa sa njenim filijalama Hino motori i Dajhacu isporučila, kako se procenjuje 7,81 miliona vozila, 12,9 odsto manje nego 2008. godine.

Autor : Tanjug.rs

Foto : Toyota 



čitanja : 1036



Komentari