
Grupacija japanske Tojote, najvećeg proizvođača automobila na svetu, objavila je pad prodaje vozila prošle godine za 13 procenata, zbog globalne recesije koja je ugrozila potražnju na najvećim trzištima u svetu.
Tojota, skupa sa njenim filijalama, prodala je 7,81 miliona vozila prošle
godine, u poređenju sa 8,97 miliona u 2008, saopšteno je u sedištu kompanije u
Tokiju.
Prodaja je smanjena u SAD i Japanu, na dva Tojotina najveća tržišta, dok je
porasla u Kini, koja je lane prvi put nadmašila Ameriku po broju prodatih
automobila i postala najveće tržište automobila na svetu, prenela je njujorška
agencija Blumberg.
Dok Tojota beleži smanjivanje isporuka, njen glavni konkurent, nemački
Folksvagen (VW), koji želi da pretekne japansku kompaniju u globanoj prodaji do
2018. godine, prodao je lane 6,29 miliona putničkih i sportsko terenskih
vozila, što je 1,1 odsto više nego 2008, izjavio je šef prodaje Kristijan
Kliger.
Kada se posmatraju ukupni rezultati prodaje udruženih kompanija, Suzukija i
nemačkog Folksvagena, koji je postao najveći akcionar japanske firme početkom
ovog meseca, Suzuki-VW je već postao najveći prodavac automobila na svetu,
nadmašivši dosadašnjeg lidera Tojotu. Suzuki i Folksvagen su zajedno prodali 8,60
miliona jedinica u svetu, od čega japanska firma 2,31 komada, dok je Tojota,
skupa sa njenim filijalama Hino motori i Dajhacu isporučila, kako se procenjuje
7,81 miliona vozila, 12,9 odsto manje nego 2008. godine.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Toyota