
Kineski holding "Džili" namerava da, otvaranjem nove fabrike u Pekingu sa kapacitetom od oko 300.000 vozila, gotovo udvostruči godišnju globalnu proizvodnju kompanije "Volvo", u okviru plana po kome bi švedski proizvođač ponovo počeo da posluje sa profitom već 2011. godine.
Cilj najvećeg kineskog privatnog proizvođača automobila je da do maja preuzme
"Fordovu" evropsku filijalu "Volvo" za iznos koji ne bi
premašio dve milijarde dolara, prema anonimnom izvoru koji je imao uvid u plan
"Džilija", prenele su agencije.
Analitičari ističu da će kineska firma teško ostvariti cilj po kome bi
"Volvo" ponovo počeo da posluje sa profitom pošto nema iskustva sa
upravljanjem inostranim kompanijama, bez obzira na to što je
"Džilijev" osnivač i izvršni direktor Li Shufu do sada već ostvarivao
ambiciozne planove. "Previše je optimistično da se već iduće godine
obezbedi prokret u radu kompanije, budući da 'Džili' prvo mora da izradi
fabriku i da obezbedi kupce koji će prihvatiti vozila "Čajna-Volvo",
kaže analitičar "Global insajta" Džon Zeng. Ali, dodao je, uz jaku
vladinu podšku, pogotovo ako zvanični Peking stavi "Volvo" na listu
poželjnih robnih marki za kupovinu.
Takav status pomogao je "Folksvagenovoj" filijali "Audi" da
postane jedan od najprodavanijih luksuznih brendova u Kini. Prema kopiji
"Džilijevog" dokumenta, kineska firma će kupiti "Volvo" za
1,5 do dve milijarde dolara, do maja ove godine, nakon što se narednog meseca
potpiše sporazum o toj transakciji.
"Džili" je u decembru objavio da je blizu takvog sporazuma,
naglašavajući da ima snažnu podršku kineske vlade.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Volvo