
Preuzeto sa : Pressonline.rs
Policijska uprava od saobraćajne policije traži da maksimalno pojača kontrolu vozila. Priliv novca od naplaćenih kazni za proteklih mesec dana (oko 50 miliona dinara) „znatno manji od očekivanog".
Komanda Saobraćajne policije prosledila je prošle nedelje dopis svim policijskim upravama u Srbiji u kome se traži „maksimalna primena Zakona o bezbednosti u saobraćaju", saznaje Press. U ovom dopisu od saobraćajaca na terenu traži se da pojačaju kontrolu saobraćaja i ocenjuje da je priliv novca od naplaćenih kazni u prvih mesec dana (oko 50 miliona dinara) „znatno manji od očekivanog" (!?!).
Takođe, u dopisu se od policijskih komandira traži i da pojačaju internu kontrolu rada saobraćajaca, jer postoji osnovana sumnja da neki od njih, umesto da pišu kazne, od vozača uzimaju mito.
Više nema popusta
Kako kažu obavešteni sagovornici Pressa, ovaj dopis zapravo će označiti „punu i rigoroznu" primenu Zakona o bezbednost u saobraćaju.
- Do sada je i bilo gledanja kroz prste vozačima, ali sada to više neće moći tako. Jednostavno, od sada će se za svaki prekršaj pisati kazne, i za neupaljena svetla i za nevezivanje pojasa i za minimalno prekoračenje dozvoljene brzine. Jednostavno, neće više biti popusta - kaže sagovornik Pressa. Prema njegovim rečima, u Saobraćajnoj policiji su zabrinuti i zbog mnogo manjeg prihoda od kazni od onog ranije projektovanog.
Podsetimo, prema proceni Ministarstva za infrastrukturu plan države je da se od saobraćajnih kazni u prvih godinu dana primene novog zakona uzme oko 80 miliona evra. Od toga bi 30 odsto trebalo da bude dato lokalnoj samoupravi za poboljšanje saobraćaja, a ostatak bi trebalo da bude dat u državni budžet. Međutim, od budžetskog dela saobraćajna policija bi trebalo da dobije oko 40 miliona evra.
Zvanično, u policiji juče niko nije hteo da komentariše naša saznanja, ali je juče u Beogradu i na važnijim putnim pravcima bila uočljiva pojačana kontrola saobraćaja.
Manje prekršaja
Pomoćnik za bezbednost saobraćaj Ministarstva infrastrukture Predrag Jovanović kaže za Press da je od početka primene novog zakona broj napisanih kazni smanjen skoro za polovinu!
- Broj kazni je smanjen za oko 50 odsto u odnosu na isti period prošle godine. Kontrole jesu povećane, ali niko nije to naredio. U saobraćajnoj policiji su samostalni u radu i niko ne može da naredi da se pojačaju kontrole kada je potrebno više novca u budžetu. Policija je pojačala kontrole za teže prekršaje, kao što su vožnja u pijanom stanju ili prebrza vožnja - objasnio je Jovanović.
On kaže da je od početka primene zakona bilo 46 odsto manje saobraćajnih nezgoda, 40 odsto manje povređenih i 26 odsto manje poginulih u odnosu na prošlu godinu.
- Imamo i 50 odsto manje prekršaja u saobraćaju, što je odlično, i nadamo se da će ovo stanje biti sve bolje i bolje. Činjenica je da je planirano 80 miliona evra od kazni, ali to se odnosi na one koji prave teže prekršaje. Svrha novog zakona je da „nebezbedni" vozači finansiraju one koji se pridržavaju pravila. Sve što dobijemo od kazni uložićemo u bezbednost i nijedan dinar od kazni neće biti potrošen u druge svrhe - kaže Jovanović.
Manja plata zbog „lošeg" rada
Predsednik Nezavisnog sindikata policije Aleksandar Gavrilović kaže za Press da „norme" u naplaćivanju kazni ne postoje, već da prema pravilniku o platama u MUP-u policajcu može da bude smanjena plata ako „nije dovoljno radio"!
- Mi bismo voleli da uvedu normu, da ne moramo da kažnjavamo naše ljude smanjivanjem plata. Norma ne postoji, već postoji Pravilnik o platama u MUP-u prema kojem se policajcu može smanjiti plata na osnovu rada na terenu. Taj pravilnik ne može da vidi niko jer je strogo poverljiv, a ljudi se prema njemu obično kažnjavaju zbog sujete onoga ko hoće da ih kazni, a ne zato što loše rade - kaže Gavrilović.
Ovaj članak savršeno pokazuje smisao novog zakona o bezbednosti u saobraćaju. Novac je osnovni smisao svega. Oni čak i planiraju koliko će kazni da naplate. (pa ih građani zajebu i ne prave dovoljno prekršaja, strašno) To je kao da meteorolozi planiraju koliko će snega da padne.
Policajci imaju norme koliko treba kazni da izdaju... ovo sve zvuči potpuno imbecilno. Da li to znači da ako zapnu i izdaju planirani broj kazni brzo, mogu ranije da idu kući?
A ima i korupcije? Otkud to, pa uopšte niko nije sklon tome već pola veka, kako se to sad desilo? Ko se iznenadio zbog toga? Zakonodavac, ili onaj koji ga prima od zakonodavca?
Sve ovo je kao jedan jako loš i neduhovit vic...
Zoki, da si pametniji u tekstu bi vidio neke druge stvari, a ne to što si ti vidio. Uvijek je bolje ispasti pametan nego buntovnik, a ti ovaj put nisi ispao ni jedno, ni drugo. Mnogi vozači su ubice na cesti i još oštrije od zacrtanog treba kažnjavati. Ne da se smanji za 50% broj nesreća nego da se one iskorijene. Svaka budala može sjesti za volan, pa čak i oni koje ne primaju ni u vojsku.
Potpisujem zokijeve reci,
@mladi luk: svaki vozac i pesak na svetu bi zelelo da ostane ziv, ali iskoreniti nesrece u saobracaju znacilo bi i iskoreniti nesrece van saobracaja - npr okliznuca u kadi, na ledu, pad kornjace na glavu koju je odbacio orao :), davljenje cackalicom itd..., dakle SVET je opasno mesto i rodjenjen smo svi prihvatili tu cinjenicu, poslednje sto mi treba je da me neko kaznom podseca na to, i jedno je da to bude sa razlogom bezbednosti, ali meni se popale sve lampice kada mi neko mase bezbednoscu ispred nosa, jaos kad kazu - ALI to je zbog dece, vec znam da slede apurdne gluposti iz ajnstajnove izreke.... Istom lgikom neko bi trebao da mi naplati kaznu ako se smejem i pricam sa cackalicom u ustima, da mi se ne bi toboz zaglavila u ustima.....
@Mladi luk,
ubice i manijake na putu (poput onog sto je sa sekretaricom gazio mrtve ili tatinog sina koji je ubio dvoje u yugu pre neki dan) ne kaci mnogo ovaj zakon. U mom mestu deca lokalnih mocnika organizuju nocne trke kroz pesacku zonu (dok policajci navijaju), a meni pisu kaznu za neispravan levi far.
Nije njima cilj da nas zastite vec da nasim parama napune budzet koji ocevi malopre pomenute dece nemilice trose.
Ljudi sve se slazem i imam prdlog!!!
Svi obratite neverovatnu paznju kada idete u saobracaj, proveri svetla da li rade, obrisi tablice, usisaj auto (ako je po novom zakonu), samo ne daj te im vise ni dinara.
Ma ja im necu dati vise ni paru.
Platio sam 5000din, jer je pregorela sijalica, a ja nisam video iz kola, jer je bilo 13h.
A sada, jos samo cekam da izadje u prodaju taj novi paket prve pomoci i vise im ni dinara ne dajem.
Videce oni koliko mogu da budem strpljiv, samo da njima uteram, majku li im bezobraznu.
Naime, zarad spasa policijskih plata, a sobzirom da su vozači postali pedantni, predlažem: brojanje zihernadli u kompletu za prvu pomoć, često merenje brzine na deonicama na kojima je ograničenje 30 km/h,(po selima obavezno ispred crkve, škole i doma kulture) i slične mere, a ako to ne "upali" obavezno kažnjavanje svakog desetog vozača koji vozi drumom ili jednostavno poslati vozilo na tehnički pregled. Svakog petog vozača poslati na lekarski pregled u cilju konstatacije da je nespreman za vožnju usled depresije, nervoze ili sličnih negativnih razspoloženja. Druge nam nema. Ovo je Srbija. PS: u cilju evrointegracija, predjašnje ne važi za strance. Ali zato važi za gastarbajtere..... Punioci budžeta će tako dobiti priliku da legalno napune i svoj novčanik.
Ovi nisu normalni!!! 50. miliona dinara "oteli" od naroda i malo im, kuda mi idemo sa ovakvim zakonima i ovakvom policijom, u AMBIS !
Bukvalno kao sto Dejan kaze. Nedam im vise dinara. Jedino za sta mogu da me uhvate jeste prekoracenje brzine, ali nikad preko 30km/h i parkiranje . Ja sam mojima rekao da idem u zatvor za bilo kakvu kaznu, jer ja stvarno nemam odakle da im platim. Daj boze da se zapale. K**** oni brinu o mojoj bezbednosti. Kad vidim da me zaustavljaju samo bih malo skrenuo volan i pregazio ga sve preko onog reflektujuceg prsluka
Lepo je neko rekao,niko ne ulazi u kola i vozi da bi poginuo,svako svoju glavu cuva...vozio on 30 ili 35 km/h
sta tu ima pandur da se buni...uuu je****,crkla sijalica,pa do prekjuce smo i bez obe vozili,pa smo jos uvek tu gde jesmo...Evo prekjuce blejim sa ortacima u parku i gledamo ih kako zaustavljaju i kontrolisu vozace iza jedne krivine...dok su oni napravili kolonu onih koje ce da kontrolisu,lik koji je nailazio,dodao je gas,i sa sve skripom guma proleteo kroz tu krivinu u oblaku prasine...mislite da su oni krenuli da ga jure ili izdali naredjenje onima malo dalje da ga sacekaju...ma jok,samo su nastavili da popisuju ove zaustavljene...Tuga,braco...jos su lepo strucnjaci rekli ciganima da ne menjaju postojeci zakon o saobracaju jer se kosi sa nekim stvarima,ali neee...mora bbudzet da se nadoknadi...stalno nam uzimaju pare i uvek kukaju da ih nema u budzetu...pa sta je bre ovo,ljudi moji,dokle ovako?!
Neću da im dam ni dinara.Naravno neću praviti prekršaje!Ne zanim ih bezbednist već samo suvi keš!!!PSI...
E, ovo je stvarno promasaj, ovaj novi zakon. Ranije sam voleo da vozim, sad se razmisljam kad god idem na dalji put gde li ce se sakriti iza krivine i za kakvu ce mi glupost pisati prijavu ili slicno. A sto se ogranicenja brzine tice stvarno je nelogicno da van naseljenog mesta gde je put prav i vidi se narednih 2 kilometra puta, pored puta livada, nema kuca, nema dece, nema ljudi uopste, nema prosirenja puta za stajaliste, ma nema nista, skoro vakum, a ogranicenje 60! Ma dajte ljudi, malo realnosti i malo normalnosti bi bilo sasvim dovoljno.
ljudi ne treba placati te globe!!!! ne mogu nas sve potrpati u zatvore ja stalno saljem neke zalbe dok ne zastari i jovo nanovo svaki put
evo malo da se smire strasti, da li panduri mogu zaustaviti bas svako vozilo ;)
https://www.youtube.com/watch?v=jr4ul68Y-CA&NR=1
Ma nije valjda...po vecini vasih komentara zakljucujem da Zakon i ne mora postojati,ili da bude na nivou slicnih sa pocetka proslog veka...cisto sumnjam da postoji bilo kakvo uputstvo o 'popunjavanju' budzeta naplacivanjem kazni,poznato je kako novinari 'filuju' informacije radi podizanja jadnog tiraza..Cinjenica je da mnogo toga skripi kad je rad policije na terenu u pitanju,ali minimizirati znacaj ovakvog ZOBS-a je ravan debilizmu..biti vozac nije pravo steceno rodjenjem,vec se dobija ili gubi u zavisnosti od sposobnosti i ponasanja..da se ja pitam neke kazne bi bile jos drasticnije,recimo,za najteze prekrsaje odmah bi dozivotno oduzimao dozvolu..saobracajaca bi bilo na svakom koraku,cik onda da vidim izivljavanje nadobudnih i nezrelih dvadesetogodisnjaka u tatinim automobilima...itd,itd...da se razumemo,obozavam voznju i automobilizam i veliki sam ljubitelj oldtajmera,ali,cinjenica je,voznja danas je sve manje uzivanje a sve vise strah da ce te neka budala poslati 'na onaj svet'...
Sale brate, mi nisamo pricali o najtezim prekrsajima, koji i treba da se kaznjavaju ili bilo koji prekrasaj, koji svesno pravis (ides jednosmernom u suprotnom pravcu, prekoracenje brzine, prolazak na crveno...).
Ja govorim o tome, da naplacuju gluposti, koje niko ni ne zna da je napravio.
Pa ako neko nije upali svetlo preko dana, kada vidis, samo mu reci upali, pa nije namerno ugasio svetla.
Ili meni sto su uzeli 5000din, jer mi nije radilo prednje, levo, kratko svetlo (sijalica pregorela), kako sam ja to mogao da vidim u 13h.??? Ne vredi samo je vikao plati, nije ga zanimalo da li cu da promenim, da li imam rezervne, i jos mi nije dao da upisem primedbu, nego je otisao i uvalio mi kaznu. I sta ja mogu.
I jos mi reci, da im nije cilj samo da uzimaju pare?!?!?!
Da ima jos zilion takvih primera, kao ono za potpis. Ja poznajem dvojicu ljudi, jednom je pisana kazna 3000din, a drugi je dao crvenu i odmah se potpisao i ovi ga pustili. I jos imaju obraza da kazu da to nisu naplacivali.
Jel oni ovim postupcima uticu na bezbednost??? ili samo na uzimanju para!!!
Reci ako treba jos pimera...
Brate,primera ima koliko hoces,nego nema nista dok mi ovim idiotima ne vidimo ledja,mnogo su oni pustili korenje u ovu nasu siromasnu zemlju i svojim korenom nam srchu sve pare i hranu...bre,ovo nigde nema,procitajte clanak "Koliko zaista kosta koriscenje vladinih sluzbenih vozila?!"...sramota jos kako lazu,ej,auto 5000 kubika trosi oko 2-3 litara goriva na 100km...pa daj neka objasne auto proizvodjacima za te nove tehnologije oko potrosnje goriva...sve samo neke kazne,porezi...niko ne spominje povecanje plata...a o finansiranju budzeta po fakultetima i skolama da ne pricam...sve pare uzeshe,a nigde ih vise nema,pravi "Bermudski trougao"...
Ja se,Dejane,generalno slazem sa konstatacijom da policija cesto ume da od 'drveta ne vidi sumu',i da je korupcija,nadmenost,a cesto i glupost,opste mesto kada se analizira moderni srpski policajac...ali ja,takodje,mislim da se takvi epiteti mogu pripisati i nama,vozacima,i,u stvari,takav profil vozaca jeste i cilj moje price...previse je bahatosti,osionosti,prostakluka,gluposti na nasim putevima,i ovaj Zakon je dobra podloga da se tako nesto dovede u neke normalne okvire,a mi ostali,uslovno normalni,moramo da se potrudimo da ne budemo kolateralna steta u celoj prici,dakle,vodi racuna o svetlima,pojasu i mobtelu i miran si...i na kraju,Noirov komentar je suvisan,sve sto je naveo nema nikakve veze sa saobracajem,ali ima sa nasim mentalitetom...'daj coveku vlast i videces kakav je'.
verovatno ovi planiraju da nabave lamborghinije kao italijani, ili cak bugatije kad samo na pare misle.... :D
Sale opet ja,
zaboravio si da vozace o kojima ti pricas ovaj zakon ne dotice i ne vazi za njih, kao ni jedan drugi zakon.
Ne znam (opet se iznervirah)... jednom je na predavanju nas ministar ekonomije rekao (dok je gostovao na mom faxu i pricao o necemu), pa ne moze tako nismo mi banana drzava. Naravno, kada se pocelo sa postavljanjem pitanja, poceo je da se znoji, otisao je da se umije i nije se vratio, pod izgovorom da je umoran.
E pa nije bio u pravu, ZVANICNO KAZEM SRBIJA JE BANANA DRZAVA!!!
I dok god ima "kolateralne stete" mi smo u banani.
Zakljucak: Samo je trebalo stari zakon primenjivati i nista vise!!!
Mislim Sale da ces se i ti sloziti.
@ SaleKostolac:
Pa cekaj,da li mislis stvarno,da si ti,kao i svi ostali,sa ovim "novim" zakonom zaista bezbedan u saobracaju i mislis da ce policija zaista iskoreniti tu problematicnu ciljnu grupu agresivnih vozaca?!
Videcemo...slicni restriktivni zakoni postoje u vecini evropskih drzava...Naravno da se ne osecam bezbedno na nasim putevima,ali mislim da ovaj Zakon ima tkz.odlozeno dejstvo,i da ce se rezultati njegove primene videti tek kada pocne njegova kompletna primena,dakle disciplinovanje auto-skola,tehnickih pregleda...Postoji jos niz preduslova,pre svega kvalitetnija putna mreza,unistavanje korupcije u policiji i pravosudju,veci standard i samim tim veci broj kvalitetnijih i sigurnijih automobila u saobracaju,opsta kultura svih u saobracaju...jos more tih i slicnih stvari...tema je siroka i ne svodi se iskljucivo na kazneni deo novog Zakona.I da,moglo je i obrnutim redom,prvo standard,putevi,kultura pa tek onda Zakon..ali nama ni tada verovatno ne bi bilo dobro..postujem vase stavove,ali mislim da Zakonu treba dati sansu bez obzira na odredjene manjkavosti koje ima...