
Japanski proizvođač automobila "Tojota" saopštio je da će sa kineskog tržišta povući 75.000 vozila zbog opasnosti od kvara na papučici za gas, dok su iz istog razloga već povučena vozila sa evropskog i američkog tržišta.
Iz Severne Amerike povučeno je 3,3 miliona automobila, a suspendovana je proizvodnja i prodaja osam modela.
Problem je, kako se navodi, što se papučica za gas kod nekoliko "Tojotinih" modela u nekom trenutku vožnje podvlači pod patosnicu u kabini, pa putnicima preti opasnost od sudara usled slabijeg kočenja vozila.
Prema pojedinim izveštajima "Tojota" bi zbog ovih problema mogla povući do osam miliona vozila širom sveta, što je više od broja prodatih automobila i kamiona tokom 2009. godina.
O povlačenju "Tojotinih" biće održana rasprava i u američkom Kongresu.
Predsedavajući Komiteta za energetiku i trgovinu u američkom Kongresu Henri Vaksmen rekao je da će tokom idućeg meseca biti saslušanje na kojem će se razmatrati koliko je brzo i efikasno japanski proizvođač automobila odgovorio na nenamernu, ali opasnu grešku.
"Kao i mnogi potrošači zabrinut sam zbog ozbiljnosti i obima nedavnog najavljenog povlačenja Tojotinih vozila", rekao je Vaksmen.
Analitičari ističu da takvi tehnički problemi nanose veliku štetu ugledu "Tojote", poznatoj po pouzdanosti i kvalitetu svojih proizvoda.
Autor : Srna
Foto : Toyota
Gubitak 553 miliona dolara mesečno
Stručnjaci procenjuju da će Toyota, koja je zbog tehničke
greške suspendovala proizvodnju i prodaju osam modela putničkih vozila u
Americi, svakog meseca gubiti najmanje 50 milijardi jena (553 miliona dolara)
operativnog profita.
Ukupna finansijska šteta Tojote zbog opoziva zavisiće od toga koliko će trajati
proces obustavljanja proizvodnje ključnih modela i koliko će biti uzdrmano
poverenje kupaca u vozila najvećeg proizvodjača kola na svetu.
Uprava japanske kompanije je opozvala vozila kod kojih su otkrivene greške i
pozvala vlasnike već prodatih vozila u SAD da se jave servisima.
Tojota je objavila da je suspendovala prodaju američkih modela luksuznih
džipova "RAV4", "hajlender" i "sekvoja",
putničkih automobila "korola", "kamri", "avalon"
i "metriks", kao i kamioneta tipa "tundra". Kao razlog,
navedena je otkrivena greška u mehanizmu papučice za gas, koja može da dovede
do većeg otpora na pritisak, sporijeg vraćanja ili čak zaglavljivanja.
Povlačenje osam popularnih modela, među kojima i najbolje prodavani automobil u
SAD, "kamri", novi je udarac za Tojotu koji će ugroziti njenu
reputaciju i njeno nastojanje da oporavi posrnulu zaradu, ocenjuju analitičari.
Autor : Tanjug.rs
Tojota u Evropi povlači 1,8 miliona vozila
Najveći svetski proizvođač automobila, japanska "Tojota", je danas saopštila da povlači do 1,8 miliona vozila u Evropi zbog problema sa pedalom za gas
Kako je saopštio "Tojota motors Jurop", povlači se osam modela,
uključujući "jaris", najbolje prodavano vozilo japanske kompanije u
Evropi.
Vozila koja će biti povučena proizvedena su između novembra 2005. i septembra
2009. godine, prenela je japanska agencija Kjodo.
Ostalih sedam modela su AYGO, "iQ", "auris",
"korola", "verso", "avensis" i RAV4. Nijedan
"leksus" nije obuhvaćen povlačenjem.
"Tojota" je saopštila da se konačan broj vozila koja će biti povučena
još utvrđuje, ali da može dostići 1,8 miliona. Kompanija je navela da ne
razmišlja o suspendovanju proizvodnje modela na kojima je uočena greška, već samo
o njenom ispravljanju.
Predsednik i izvršni direktor evropskog ogranka "Tojote" Tadaši
Arašima je pokušao da umiri vlasnike vozila te japanske kompanije, naglasivši u
saopštenju da se "potencijalni problem sa pedalom za gas javlja samo u
veoma retkim prilikama".
"Tojota" je prethodno saopštila da povlači 2,57 miliona vozila u SAD
i Kanadi i oko 75.000 SUV modela RAV4 u Kini, kako bi popravila pedale za gas
koje se zaglavljuju.
U odvojenoj akciji, "Tojota" povlači dodatnih 5,55 miliona vozila,
uključujući i model "leksus", "korola" i "kamri",
u SAD i Kanadi, zbog problema sa podnom oblogom, koja može da zaglavi pedalu za
gas, što iznenadno izaziva ubrzanje vozila.
Autor : Tanjug.rs
Nije više patosnica u pitanju! Našli su novo opravdanje. Danas je kriv proizvođač pedala, a sutra ko zna ko... još uvek nije siguran tačan uzrok problema.
Žao mi je porodice koja je u Americi poginula zbog ovog problema, ali mislim da su mediji žestoko prenaduvali ovu priču, a Toyota loše i panično odreagovala.
Ljulja se Toyota samo tako... Em sto godinama vec izbacuju relativno neatraktvine automobile, sad jos i kvalitet postaje sporan
Jeste! Ja neznam šta je sa njima u poslednje vreme, pa onaj predsednik Čavez hteo da ih izbaci iz Venecuele, pa su skoro isto tako pozivali još neke modele na tehnički pregled.. Ma strašno! Tojota je prsla samo tako.
slazem se sa Saintom sto se tice reakcije tojote..i ove porodice,ali ne verujem da je to bio jedini razlog. ja sam isto imao problem sa zaglavljivanjem papucice gasa cak i kocnice..i jedino IZUZETNO los vozac ne moze da se izbori sa tim...
Jao naučnici, vi znate da je toyota prsla! manite se nečega o čemu nemate pojma!
Alo mazdo naučniče, čitaj malo
,,Prema pojedinim izveštajima "Tojota" bi zbog ovih problema mogla povući do osam miliona vozila širom sveta, što je više od broja prodatih automobila i kamiona tokom 2009. godina."
Za to ti ne treba fakultet da proceniš da su pukli, ja mislim da si dovoljno inteligentan.
Vozim Aurisa koji je u garanciji i niko me nije zvao :)))
(naravno, redovno ga odrzavam i imaju moje kontakt telefone)
Ali ima jedna fora, nemam nikavih problema sa papucicom gasa, osim sto me patosnice nerviraju jer nekad smetajukvacilu pa ih uvek bacim na zadnja sedista :))