
U pisanom dokumentu pripremljenom za svedočenje pred Predstavničkim domom američkog Kongresa, Tojoda je, kako je preneo Rojters, ocenio da je period eksplozivnog rasta možda oslabio unutrašnju kontrolu u najvećem svetskom proizvođaču automobila.
"Imali smo rast čiju brzinu nisu mogli da prate razvoj našeg ljudstva i naše organizacije, a o tome je trebalo da povedemo računa", ocenio je Tojoda. On je izražio žaljenje što je to "rezultiralo problemima sa bezbednošću" zbog kojih je ta kompanija bila prinuđena na povlačenje vozila i izrazio "duboko žaljenje" zbog nezgoda koje su vozači "Tojotinih" vozila imali.
Dvodnevna saslušanja u Kongresu o bezbednosti "Tojotinih" vozila počela su juče.
"Tojota" je poslednjih meseci povukla na tehničke preglede više od šest miliona vozila u SAD i gotovo osam miliona širom sveta zbog problema sa papučicom za gas, koji mogu da izazovu neželjeno ubrzanje vozila.
Povod je delimično bila nesreća sa fatalnim ishodom koju je izazvalo "Tojotino" vozilo marke "leksus" u avgustu.
Tojoda, čiji je deda osnovao kompaniju "Tojota", lično se izvinio porodici poginulih, naglasivši da će učiniti sve što je u njegovoj moći da se takva tragedija više ne ponovi.
"Moje ime je na svakom od tih automobila. Imate moje lično obećanje da će 'Tojota' neprekidno i žustro raditi na tome da obnovi poverenje kupaca", rekao je on.
Problemi sa pedalama za gas i kočnicama imaju negativni uticaj na ugled "Tojote" kao proizvođača bezbednih vozila. Firma ima puna skladišta i najavila je da će privremeno zaustaviti proizvodnju u četiri fabrike - dve u SAD i dve u Evropi.
Samo u SAD, kompanija je opozvala više od šest miliona vozila. Američkim institucijama podnete su žalbe, prema kojima su u vozilima marke "tojota" u SAD od 2000. godine zbog naglog ubrzanja poginule 34 osobe.
"Tojota" je u Americi izložena kritikama da je sa povlačenjem automobila počela kasno i da to radi suviše sporo.
Autor : Tanjug.rs