
Nevolje "Tojote" su rezultat preterane samouverenosti najvećeg proizvođača automobila u svetu, ocenio je stručnjak za međunarodnu trgovinu i predsednik vašingtonskog Instituta za ekonomsku strategiju Klajd Prestovic.
Prestovic je povodom kongresnog pretresa o bezbednosnim problemima "Tojotinih" vozila izjavio za "Glas Amerike (VOA) da se japanska kompanija "ponaša kao 'Dženeral motors' (GM) pre dve-tri decenije".
„U borbi za prvo mesto po broju proizvedenih automobila, 'Tojota' je
zaboravila na sopstveno pravilo da uspeh leži u kvalitetu. Ironijom slučaja,
današnja 'Tojota' se ponaša isto kao GM pre dve, tri decenije," precizirao
je Prestovic.
Svedočenje pred Kongresom je iskustvo bez presedana za šefove
"Tojote", osnovane 1937. godine. Direktori kompanije sada strepe ne
samo od nevolja na tržištu nego i od eventualnih suđenja za udese zbog grešaka
na njenim automobilima.
Prestovic navodi da je pojava prvog čoveka "Tojote", Akio Tojode na
Kapitol Hilu svojevrstan kuriozitet i za sam Kongres, čiji članovi skoro nikada
do sada nisu pozvali na odgovornost strane firme.
"Ovo bi mogla da bude dobra prilika za GM, u zavisnosti od toga kako ko
bude reagovao. Ali, situacija je svakako loša za 'Tojotu'. Ako GM,
"Ford" i "Krajsler" budu odigrali dobru 'partiju' ovo bi
mogla da bude prilika za njih," smatra Prestovic.
Japanske firme se brinu da bi dugotrajnije nevolje sa "Tojotom" mogle
negativno da se odraze i na poslovanje drugih kompanija. "Japanska vlada
je zabrinuta da bi poverenje američkih kupaca moglo da bude poljuljano ne samo
prema 'Tojoti', već i prema Japanu u celini," preneo je VOA.
Izvinjenje
predsednika "Tojote" u Kongresu
Predsednik najveće autokompanije na svetu "Tojote" Akio Tojoda
obećao je u svedočenju pred američkim Kongresom da će uraditi sve što je u
njegovoj moći da spreči da bezbednosni problemi na "Tojotinim" automobilima
dovedu do novih smrtnih slučajeva, izveštava "Glas Amerike" (VOA).
Tojoda, unuk osnivača japanskog auto-giganta, kazao je zakonodavcima da mu je
izuzetno žao zbog bilo kakvih nesreća koje su zadesile vozače
"Tojotinih" automobila.
"Redosled tih prioriteta je međutim poremećen i nismo bili u mogućnosti da
vršimo poboljšanja kao što smo to činili u prošlosti i da saslušamo stavove
potrošaca kako bi napravili bolji proizvod," rekao je Tojoda i izrazio
žaljenje što je to rezultiralo bezbednosnim problemima, koji su doveli do
povlačenja vozila, preneo je VOA.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Toyota
Iz prezimena se vidi da je gov** sa ovdasnjih prostora! :)
Prica covek o smrtnim slucajevima i "odigravanju dobre partije"?! I ne, uopste nije pristrasan.
Kontam da se svemu ovome daje malo veci znacaj nego sto bi trebalo, bas zato kao sto je rekao ovaj da bi se USA autoindustija oporavila...
I jos nesto ovo nije najveci opoziv u istoriji, Ford je opozvao 12.000.000 (dvanaest miliona) vozila.
Tako da ne znam sto o ovome sada svi toliko pricaju?!?!?!