home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Velika čast za novu Opel Astru: Međunarodni stručni žiri je ovom kompaktnom automobilu dodelio međunarodno priznatu nagradu „Red dot“ u kategoriji dizajna proizvoda.

Astra može "Red dot" da doda svojoj vitrini sa trofejima koja se stalno širi, počev od nagrade Goldenes Lenkrad (Zlatni volan), koja je dodeljena od strane nemačkog magazina Auto Bild i njegovih evropskih filijala. Opel Astra je osvojila još nekoliko važnih nagrada: nagradu čitalaca u Rumuniji, Automobil godine u Srbiji i Makedoniji, time dokazavši da je Astra u Evropi cenjena ne samo zbog svojih glatkih linija, već i zbog svoje inovativne tehnologije. Po prvi put od 1973. godine, od ustanovljenja najprestižnije nacionalne nagrade u Španiji, Opel Astri je od strane lista ABC dodeljena titula Automobil godine.

Nagrađena zbog evolucije najavljenog Opelovog dizajnerskog jezika

Astra koja je razvijena u Opelovom evropskom centru za Dizajn u Nemačkoj, nastavlja prirodnu evoluciju Opelovog dizajnerskog jezika, "skulpturalna umetnost susreće nemačku preciznost", koji je prvi put predstavljen na Insigniji i uvodi ga u novoj interpretaciji u klasu kompaktnih automobila. "Posebna je čast dobiti ovo priznanje od međunarodnog žirija sastavljenog od dizajnera koji ne pripadaju auto industriji. Ovo još jednom potvrđuje da je Opel na pravom putu jer nudi vrhunske tehnologije i materijale u kombinaciji sa vrhunskom izradom", rekao je Mark Adams, potpredsednik dizajnerskog odeljenja Opel/Vauxhall-a.

Ova nagrada je dodata impresivnoj listi nagrada koje su već dodeljenje novoj Astri otkad je ušla na tržište u decembru 2009. godine. Međunarodna nagrada za dizajn "Red dot" koja se dodeljuje od 1955. godine pod okriljem Design Zentrum North Rhine Westphalia  u nemačkom gradu Esenu, spada u najveće i najpriznatije nagrade za dizajn u svetu. Dodeljuje se za proizvode od strane međunarodnog panela stručnjaka za dizajn koji svoje kriterijume zasnivaju na stepenu inovacije, funkcionalnosti i formalnom kvalitetu.

Nagrade "Red dot" su dodeljivane mnogim kompanijama poznatim po svom inovativnom dizajnu, uključujući Apple, Nokia – i Opel. Pet Opelovih modela –Insignia, Flextreme Concept , GT, Astra GTC, Astra G 1998 – se već nalaze u red dot design godišnjacima, koji su arhivirani u muzeju centra u Esenu.

Ove godine oko 1.636 kompanija iz 57 zemalja je podnelo 4.252 prijava za toliko željenu nagradu. "Međunarodno priznat žiri eksperata imao je izuzetno težak posao ove godine upravo zbog velikog broja kvalitetnih prijava", rekao je Jan Seteber, viši menadžer projekta "Red dot": "U ime celokupnog žirija želeo bih da čestitam Opelu."

PR Opel



čitanja : 2142



Komentari

Vrlo cudno, jer nova Astra izgleda sasvim prosecno kao uostalom i svaki dosadašnji Opelov model u nizoj srednjoj klasi. Sve ostalo mogu da prihvatim, ako je po mnogim parametrima na vrhu klase i sl.- OK, ali davati joj nagradu za dizajn to je ordinarni nonsens. Estetski se ni po cemu ne izdvaja iz gomile slicnih modela. Prednja maska je skoro bezobrazno nemastovita, ostatak karoserije je ili konzervativan ili vec vidjen. Ako vec pricamo o Opelu, Insignia je daleko uspesnije dizajnirana. Onom kome, u proizvoljnoj masi aktuelnih kompaktnih modela, uspe da na prvi pogled prepozna novu Astru i jos pri tom oseti emociju zaista treba dati jednu na poklon :).

Autor Miloš 19 Mar 2010, 11:35

Lepa jeste, lepša nego dosta vozila iz C klase, ali dizajn joj svakako nije jedinstven, pa ne vidim čemu nagrada. Slažem sa sa Milošem da je Insignia dizajnerski bila hit.

Autor Moron 19 Mar 2010, 12:43

Kako mogu i Kia Venga i Astra da dobiju "Red Dot" nagradu za dizajn? Valjda jedna nagrada ide jednom automobilu?

Autor Vlada 19 Mar 2010, 20:02

Dizajn je stvarno fenomenalan... Najlepsi auto u segmentu... I enterijer je fenomenalan,a najvise mi se svidja sto je od konkurenata veca za oko 20ak cm,bukvalno klasa vise,a cena cak niza od prethodne verzije...

Autor Aleksandar 19 Mar 2010, 21:27

@Vlada
To isto sam se i ja pitao ...

Autor Moron 19 Mar 2010, 21:38

@Aleksandar
Nije bas astra najveca u klasi ( kako kazes ), od nekih je cak i manja. Recimo, nova mazda 3 je duga 458 cm ( astra 442 ). Ili, fluence ima razmak osovina preko 270 cm, sto je opet malo vise od nove astre. Ima tog jos.
Ali, nacelno, nova astra jeste veca od vecine konkurenata C klase.
Recimo, golf ima razmak osovina nesto manje od 258 i za njega ( i sve "ostale" na bazi golfa ) je nova astra dosta komfornija.

Autor Moron 19 Mar 2010, 21:50

@Moron
Mazda 3 je duga 4490 mm u varijanti HB koja je konkurent Astri. Duzina koju si naveo se odnosi na Sedan varijantu. Nova Astra Sedan ce tek stici i sigurno ce biti duza posto je prethodna bila 4515 mm!

Autor carobnjak 20 Mar 2010, 10:06

Da su bili pametni, da je malo skrate pa da čovek može negde i da je parkira.
Što se nagrade tiče, pa i novinari imaju dušu.

Autor Sloba 21 Mar 2010, 18:26

@Carobnjak
Eto, neka se i to desilo. U pravu si ovaj put. Moja greska.

Autor Moron 21 Mar 2010, 18:44

Mislio sam da uzivo izgleda bolje nego na slikama,ali me uopste nije fascinirala.Najduzi hecbek je Lancia Delta-4520mm

Autor milan 23 Mar 2010, 22:55