
Tehnički nedostaci na vozilima mogli bi da koštaju „Tojotu” oko 24 milijarde dolara koje bi poznati japanski proizvođač platio u vidu štete nakon izgubljenih sporova sa nezadovoljnim kupcima njenih vozila, piše poslovni dnevnik „Fajnenšnal tajms Dojčland” (FTD).
Predstavnici „Tojote” su, međutim, proteklih sedmica više puta izjavljivali da će popravka 8,5 miliona vozila s greškom u celom svetu, od kojih je više od polovine u SAD, koštati njihovu kompaniju svega 1,4 milijarde dolara.
FTD navodi, pozivajući se na mišljenje bostonskog advokata i profesora prava Tima Hauarda koji koordinira zahteve američkih korisnika „Tojotinih” vozila za odštetu, da će se japanska fabrika najverovatnije prvo suočiti sa tužbama nezadovoljnih kupcama širom SAD.
Najavljeno je, naime, da će se sledeće sedmice sastati pravnici iz američkih saveznih država i dogovoriti o daljem postupku.
U 40 federalnih jednica SAD se do sad skupilo više od 80 tužbi, od kojih su neke zajedničke, prenele su agencije.
Autor : Tanjug.rs
Toyota nije poštovala upozorenje američkih vlasti
Japanska "Tojota" svela je na minimum povlačenje svojih automobila u 2007. godini, zbog zaglavljivanja pedala za gas u podne prostirače, što može da izazove iznenadno ubrzanje, čak i nakon što su je američke vlasti upozorile da bi taj problem mogao imati veliki broj njenih vozila, saopštila je Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja (NHTSA) SAD.
NHTSA
je upozorila "Tojotu" nakon što je tokom 2007. godine po dobijanju
pritužbi na ispravnost pedala za gas sprovela istragu i utvrdila da
pojedina vozila te kompanije imaju pomenutu grešku, prenela je agencija
Kjodo.
Uprkos tom upozorenju, "Tojota" je u septembru 2007. povukla
na remont i promenu podnih prostirki svega 55.000 vozila, pokrivajući
samo neke modele putničkih vozila "kamri" i "leksus ES350".
Posle
fatalne saobraćane nesreće zbog prevelike brzine vozila "luksus ES350"
u avgustu 2009, za koju se sumnjalo da je povezana sa problemom
zaglavljivanja papučice za gas, "Tojota" je povukla više miliona
automobila kako bi promenila podne prostirače koji, kako su priznali
rukovodioci japanske fabrike, mogu da izazovu zaglavljivanje pedale za
gas.
Autor : Tanjug.rs
Obuka radnika u Toyoti zaostala za brzim rastom
Obuka radnika u kontroli kvaliteta proizvoda Tojote (Toyota) nije uspela da
odži korak sa brzim rastom produkcije, izajavio je predsednik najvećeg
proizvođača automobila na svetu Akio Tojoda vodećem japanskom privrednom
dneniku Nukei (Nikkei).
Tojoda, unuk osnivača Tojote, kaže da je problem postao posebno izražen nakon
što su svetska produkcija i prodaja kompanije premašili 6 miliona vozila 2002.
godine.
Kontrola kvaliteta u Tojoti je na udaru posle masovnih opoziva automobila koji
su pokrenuti prošle godine zbog neispravne pedale za gas, podne prostirke koja
je smetala i lošeg kočenja. Povlačenje je obuhvatilo više od 8 miliona vozila,
većinom u Severnoj Americi.
Autor : Beta.rs
Foto : Toyota
Lele stvarno su ga najebali.
Ovo bi trebao da bude dobar primer svim markama. Ne dobar nego odličan, jedinstveni primer kako neko hoće da zaradi tako što će da štedi na kvalitetu i kada je previše samouveren, i to ga na kraju košta ogromno. Ako se posle ovoga proizvođači ne nauče, onda neznam šta da kažem.
Ma, nema veze koliko kosta. Sve ce to Toyota da nplati od buducih kupaca, vernih postovalaca brenda ...
Ima vernih kupaca, ali ima i dosta razocaranih. Kolega je pre 2 godine pazario novog aurisa. U prvih hiljadu kilometara su mu vec menjali diskove i jos neke stvari. Trenutno je na 40000km predjenih i prosvirao mu auspuh. Da li je on baksuz, ne znam, tek, potpuno je razocaran u auto.
Ako su menjali diskove (dakle ne pločice nego diskove), onda su SIGURNO bili neispravni odnosno KRŠ kvaliteta. Kako god da voziš auto (makar se i trkao od semafora do semafora non stop), ne možeš potrošiti diskove za 1000km. Pa diskovi obično traju 4-5 zamena pločica.
2 godine i 40000km pa prosvirao auspuh je takođe potvrda katastrofalnog kvaliteta.
Nažalost proizvođači u borbi za profitom proizvođači gledaju svako mesto gde mogu da uštede... od kvaliteta čelika i aluminijuma, pa do manje kvalifikovanih i slabije plaćenih radnika. Sve za profit, to je kapitalizam.
Aurisu npr. Nemci zameraju stosta - sto se tice voznih karakteristika, sportskog karaktera, dizajna, kvaliteta enterijera itd. Ali funkcionalnih problema te vrste na testovima nije bilo. A tvoj kolega nije usamljen primer - po nasim forumima sam procitao vise slicnih primera.
Da li turski auris ide u 2 kategorije (kao sto ide i dosta modela drugih proizvodjaca) ne znam, ali da nije cisto, nije.
ко год је купио ту отечену наказу од аутомобила јер га је маркетинг убедио да купује статус и није за боље
A muskarac koji kupuje auto na osnovu izgleda je tek slucaj. Zenski mozak u muskom telu - da li moze gore od toga.
@Cika Sima
apsolutna je glupost ovo sto tvrdis! Po tvojoj teoriji muskarci bi vozili samo tenkove i kamione, da ne kazem traktore!
Danas kada industrijski dizajn ima presudnu ulogu upravo je on presudni faktor u izboru pojedinih modela. Svi ostali kvaliteti se podrazumevaju posto je trziste surovo i ne trpi lose automobile...
To ti je ono- sta god da uzmes neces pogresiti, samo je pitanje da li vredi te pare i naravno, da li ti se svidja!
čarobnjak, u pravu si sve, slažem se sa tobom, samo jedna ispravka
,,Svi ostali kvaliteti se podrazumevaju posto je trziste surovo i ne trpi lose automobile..."
Zapravo u današnje vreme se ne podrazumevaju, sve ovi silni opozivi raznih proizvođača potvrđuju to, a i skorašnja kriza. Posle ovih opoziva ja više uopšte nisam siguran šta se sve podrazumeva. A ne samo što tržište trpi loše automobile, nego su svuda, tržište vrvi od njih, jer su kapitalisti želeli da zarade što više a da žrtvuju kvalitet. I imali privremeno dobit, a što im se odbilo od glave to je drugo. Evo ti Tojota glavni primer, e sada kako će da povrate poverenje kad imaš mnogo nezadovoljnih kupaca ja to neznam.
@MasterHaosis
da, tako je ali automobili ne mogu biti savrseni, uvek ce nesto da se pojavi , sve zavisi kako ce pojedine marke to da prihvate i isprave.
Dosad su sve marke barem jednom pozivale na proveru odredjene serije i toga ce uvek i biti...
Ispravke su povremeno prisutne u celoj industriji.
P.S. jos da dodam da je sve to posledica masovne proizvodnje i ubrzanog napretka u tehnologiji, pa neke stvari ne stignu da se odrade...:)))
Pa zar samo po izgledu da biram kola? Ne bih. Ja mislim da ima bitnijih stvari, tj. parametara, pri cemu su neki od njih "merljivi" ( komfor, motor i sl. ), a u postojanje nekih "parametara" ( kao sto je "kvalitet" ) samo mozes da se nadas, jer se vise nista "ne podrazumeva".
Mogu da prihvatim da nova tehnologija zbog nedoradjenosti moze izazvati probleme ali papucica za gas, auspuh i kocioni sklop-nikako. Pa to su barem sklopovi koji su se jedva promenili u poslednjih nekoliko decenija. A problemi na njima mogu biti samo posledica nemara i aljkavosti u projektovanju i proizvodnji.
@moron
Naravno da ce svaki kupac da prvo pomisli na kvalitet, performanse, komfor... ali se sve svodi na to da mu se automobil dizajnerski svidi... jer nije normalno da kupi kvalitetan itd... ali i "ruzan" automobil!
Jer niko nece reci, kupio sam ruzan automobil pa se i dolazi do toga da je dizajn vrlo vazan...
@Merlin
Ne, samo tvrdim da je kupovina auta na osnovu izgleda nevidjen idiotizam. Dalje, dobar dizajn je vise nego individualna stvar, sto vi (mnozina) isfrustrirane sveznalice sa zenskim mozgicima ocigledno ne shvatate.
A ja i dalje mislim da nije isto kupiti japanski, nemacki ili na primer italijanski auto - generalno kad je kvalitet u pitanju. Sto ne znaci da pojedini modeli nisu bolji/losiji od konkurentnih.
"Danas kada industrijski dizajn ima presudnu ulogu upravo je on presudni faktor u izboru pojedinih modela. Svi ostali kvaliteti se podrazumevaju posto je trziste surovo i ne trpi lose automobile..."
"Presudni faktor" moze da bude - ali drugi deo sa "podrazumevanjem" je takva nebuloza da stvarno ne mislim da je potrebno objasnjavati.
Dizajn jeste jedan od važnijih faktora, jer retko ko će kupiti auto čiji mu se dizajn ne sviđa. ALI ukusi su različiti... meni se na primer ne sviđa dizajn Ford KA, ružan mi je do bola, ali očigledno ima ljudi kojima je simpatičan, jer se zapadu dobro prodavao... svaka roba nađe svog kupca...
@Cika Sima
e bas me zanima sta ti vozis pa da malo analiziramo tvoj nabudzeni macho mozak? Ako smes da kazes...:)))
P.S. mozes da nastavis sa svojom "sve-znam-i-samo-lupetam politikom" jer od mene sigurno dobijas cokoladu! :)))
@Panchev9
potpuno se slazem sa tobom i ti si me shvatio u potpunosti!
@Predrag
javi se da das svoje misljenje, nedostajes nam...:)))
Pod rizikom od 0.001% da pazarim losu seriju Toyote, ja se na svabe vise ne vracam. Pre bih kupio pokvarenog Priusa nego Opela i VW-a ikada vise... VOzim Auris tri i nesto godina i nisam imao ama bas nikakav problem, cak iz svog iskustva tvrdim da bolje sklopljeni automobil u klasi ne postoji. Problem je sto se japancima nista ne oprasta, a svima ostalima sve i svasta pa cak i slucaj iz GMa gde su putnici gorili u kolima zbog fabricke greske pa dok je izaslo u javnost izgorila 100 ljudi...
@lok
u pravu si, Japance uvek docekuju na noz! Uvek bih pre kupio japansko vozilo nego nemacko!
Pouzdanost, kvalitet izrade, komfor, upotrebljivost, funkcionalnost, praktičnost, performanse, ponašanje na putu, cena servisa i rezervnih delova, rasprostranjenost servisne mreže, preglednost.... pa tek onda dizajn, što ne znači da treba kupiti nakazu od auta. Sve osim dizajna je na neki način merljivo, a dizajn je stvar ukusa, o kome ne treba raspravljati. Nekome je jedan automobil (ili bilo šta drugo) najlepši, a nekome je najružniji. Najvažnije je da svaka roba nađe svoga kupca, koji je njome zadovoljan!
P.S. Imam sutra ispit. Držite mi palčeve :)))
Ne svađajte se oko gluposti :))
@carobnjak
Čarobnjak, šta misliš, kako su redizajniranoj Fabii smanjili potrošnju,emisiju CO2, povećali max. brzinu i poboljšali ubrzanje?
Ja mislim da su samo promenili program, po kome radi upravljačka jedinica motora. U slučaju da je tako, i ja ću ga promeniti na mojoj Fabii u servisu. Pošto si ti stručnjak za istraživanje interneta, ako možeš, pronađi neke informacije o tome. :))
P.S. Da nisu možda menjali prenosne udnose u menjaču? Ne verujem.
@Predrag
dobro nam dosao!
Eto slazemo se, sve ono sto si napred naveo je bilo ono na sta sam mislio da se podrzaumeva a presudjuje na kraju dizajn...:)
Nisam ja bas strucnjak za internet u vezi tehnike ali cu pokusati da nadjem.
Drzim ti palceve za ispit!
@lok
Potpuno si u pravu. Svi se sada u svetu vesele zbog problema Toyote, po sistemu "samo da komsiji crkne krava"
Aj' da se i ja malo uključim... Ne znam koliko ko ima godina, ali i to ima jedan deo uticaja pri odlučivanju oko kupovine kola. Sva ova ludnica oko japanskih kola je besmislena. Do pre 6 meseci su bili najpouzdaniji, sad su odjednom đubrad. Ajde o onom Aurisu odozgo, od pre par komentara. Verovatno je sve to zamenjeno u garantnom roku i besplatno. Do pre 20 godina smo bili srećni ako auto pređe 100.000 i ne radiš mu generalnu. Malo smo se razmazili... Pre 6 godina sam od rent-a-cara uzeo tada novu Astru i nakon tog iskustva hteo da kupim takvu istu novu. Drug, koji je vlasnik tog rent-a-cara, mi je rekao da ako uzmam kola za sebe, uzmem bilo šta japansko. Nisam ga poslušao, nego uzeo Volvo... Afiniteti... Sad imam Alfu 159. Italijan, ali volim da se patim. A oko izbora kola i dizajna. Ako imate para, birate po svom afinitetu. Ako nemaš dovoljno para da ispuniš svoj trip, onda gledaš sve aspekte. Ne može mi niko reći da je Logan lep auto. Ali u tom cenovnom razredu ne možeš naći bolji i korisniji auto... Nekad moraš imati i deo razuma pri kupovini kola. A tačno je da žene biraju kola najviše po dizajnu, pa tek onda po svemu ostalom.
@carobnjak i Moron
Hvala Vam puno!!! Javljam Vam sutra, kako sam prošao :))
@Dargon Fly
Au brate, Alfa 159?!? Od srca ti cestitam na izboru, mnogo ti zavidim...
@Dargon Fly
To je to. Razmazili smo se. I to mnogo. Kao da smo se vi rodili u kolima sa opremom iz danasnje mecke S klase i perfomansama iz "testarose". I nista nam ne valja ...
Nema potrebe za velikim čestitkama. Nisam uzeo novu. To je bacanje para. Moj prijatelj je uzeo novu(direktor predstavništva strane firme, uzimaju stranci). Ne radi sa svojim parama, pa mu se može da ih razbacuje. Plaćena je 25.000 nova. Ja sam uzeo polovnu, 3 godine staru za 10.000. 15.000 za 3 godine je preveliki luksuz bacanja para. To razuman čovek ne radi... Postali smo lagano normalna država da imamo skoro nova kola po razumnoj ceni. Imamo priliku da biramo između novih kola niže klase i polovnih kola srednje klase po istoj ceni. Izbor je sad na nama.
@Dargon Fly
ista cestitka se odnosi i na polovnu!
Koju verziju si uzeo? Opisi vrline i male, podeli malo utiske sa nama...:)
@Moron
Otprilike tako... Ja sam mašinac. Pre 20 godina dok sam studirao imali smo predmet Teorija pouzdanosti - kako od velikog broja nepouzdanih elemenata i podsklopova napraviti pouzdan sklop. Nemoguća misija. Ide ovako... Pouzdanost elementa je 80%, drugog 90% itd... Računica je 0,8*0,9*... I tako za 100 elemenata. I dođeš do toga da je ceo sklop pouzdan 10%. I sad smo nezadovoljni ako nam posle 1.000 km crknu diskovi, a ljudi nam to zamene džabe...
@carobnjak
Karavan. Više ih volim od limuzina. Praktičniji mi je, a nekako meni i lepši. Motor 1,9 JTD od 120KS. Druge kod nas maltene i ne uvoze. Jeste malo slabo, ali ok. Više nisam za divljanje... Auto skroz ok. Kvalitet vožnje iznenađujuće dobar. Osećaj kvaliteta odličan-vrata se zatvaraju kao sef, Blue&Me, ubaciš fleš-svira muzika, ABS, ESP, sva ostala slična zajebavanja... Auto za najtopliju preporuku...
@Dargon Fly
super, iskreno mi je drago! Koliko je presla do sada, koliko trosi u gradu i koliko kosta redovan servis?
@Dragon Fly
Sve je to ok, ali si na kraju zaboravio deo teksta "dok je vozilo u garanciji".
Sto je jos gore, garanciji uslovi "na papiru" mogu da izgledaju idealno ( 5 godina, ovo, ono .. ), a da ti u praksi SMISLJENO potpuno izigraju garancijska prava. Ne pokriva ovo, ono ... Ili, jos gore, kazes "davaocu garancije", recimo, "trosi ulje" i on uvek ako moze, "voza" te i "voza", prica ti bajke do isteka garancije, a nakon isteka garancije se ispostavi da ti treba "generalna", zamena katalizatora i ko zna sta jos. Znam "iz prve ruke" za takve slucajeve za legend i primeru, nesto slicno i za jedan 407... Ima toga kao blata.
To su garancijska prava "u teoriji i praksi".
Mozes macku o rep da ih obesis :)))
@carobnjak
Prešla 110.000. Za nove motore koji su projektovani za 250.000 nije puno. Uzeo sam je pre 7 dana, nemam pojma koliko troši. Komp kaže oko 8 litara... Za 2 dana sam zakazao servis, pa ću tek tada znati koliko sve košta. Koliko znam, ne više od bilo kog drugog savremenog dizelaša. Javiću vam. Jedna stvar - koliko god da košta, isplati se. Svi kad vide kola, padnu na dupe... Servis plaćaš jednom godišnje. Za ove pare sam mogao kupiti nekog novog benzinca od 1,4 litra, osnovne opreme i prosečnog dizajna... Po meni je ovo bila bolja investicija na kojoj se i za par godina gubi malo para, a voziš se kao šmeker...
@Dargon Fly
isto mislimo ali mnogi to ne kapiraju, tek kad se provozaju "otvore im se oci" !
Izvini sto sam dosadan ali nemam s kim ovde da pricam o ovakvim automobilima, moram da te pitam sta je tebe vodilo pri izboru kola i da li je jos neki bio u uzem izboru?
@Moron
Joj to znam... Pukne čašica amortizera, iskoči gore, iskrivi haubu. Odeš tamo, zamene amortizer. A hauba? Ahahaha... Nije u garanciji... Ne zna čovek šta da kaže na sve to. Samo sam pričao o Japancima. Koliko svi koji su ih vozili kažu, imaju manje problema od ostalih kola. Al' ih nešto ne volim. Mnogo su mi savršeni. Ja naviko na Talijane i Šveđane...
@carobnjak
Samo razum. Hteo sam Chromu. Veliki auto, udoban, ne izgleda nešto, ali koga to boli uvo kad si 99% vremena u automobilu, a ne van njega. Jeftiniji su od drugih pošto nisu u fazonu. Gledao sam i Alfe 166. Vozio sam Alfu 164 2.0 V6 turbo benzinac, pa ih nešto volim. Sve su kod nas 2.4 dizel, pa mi se nešto nije davalo svake godine po 600EUR za registraciju. Gledao Lagune, isto su jeftine, a poslednje su serije od starog modela. Sve dečije bolesti zalečene... Nemam pojma, nešto volim veće automobile, a ne trebaju mi. Ali bolje u limuzini za iste pare, nego u manjem...
@Dargon Fly
jos mi samo reci gde si je uzeo, kod nas ili si je uvezao?
@Dargon Fly
Od ovoga coveka se moze nauciti sta je racionalna kupovina i kako izabrati automobil i biti zadovoljan svojim izborom...
@carobnjak
Ma kod nas. Uvoze ljudi. Odeš na polovniautomobili.com i imaš sve. Što bih se cimao, kad imaš ljude koji se time bave i nalaze kola jeftinije nego što bi ti našao. Svako treba da radi svoj posao...
@Dargon Fly
zelim ti puno zadovoljnih kilometara sa njom i da malo cesce dodjes ovde da diskutujes sa nama... :)
@carobnjak
Hvala lepo.Doći ću češće... Nisam neki forumski tip, ali hoću. Mislim da bi autor ovog bloga trebao organizovati neki susret posetilaca sajta. Kad već nije za godišnjicu, mogao bi bar sad na proleće. Lepo vreme, bolje sedeti negde u bašti i diskutovati, nego ovako. Ja se nudim da uradim organizaciju.
Ova prica oko toyote je totalni marketingski trik americkih proizvodjaca automobila koji moraju nekako da podignu prodaju. Verovatno da je odredjeni broj vozila morao biti povucen na zamenu dela koji ce mozda, nekada, da na 0.00001 % vozila da zakaze, ali da odjednom svima divljaju priusi na autoputu pa moraju policijska kola da se postavljaju ispred njih i da ih usporavaju, ma daj, cista glupost! Da sam pre ove zbrke razmisljao o kupovini neke toyote sigurno ne bih sada odustao zbog ovoga. Neko lepo gore napisa kako to da su do juce bili najkvalitetniji, u samom vrhu, a sad od jednom - katastrofa! Ma ne ide to tako...
A i ne verujem da su tom aurisu menjani diskovi na svega 1000 km, to mi je potpuno nelogicno za bilo koji, pa i najgori, automobil.
@Panchev9
Neću... Aj na spavanje. Neko beše gore sutra polaže ispit. Srećno!
@ Dragon Fly
Hvala kolega!! Koji si smer završio?
P.S. Izgleda da samo mi mašinci predlažemo susrete forumaša :)))
@Predrag
Motorna vozila. Al' 1992... I u struci nikad nisam radio... Nije imalo gde tada. I ajde bre stvarno da se nađemo! Kako u klubu sada? Igra li se pref i dalje?
@Dargon Fly
Već sam predložio da se nađemo, neki su "iskulirali", a neki su odbili.
P.S. Ne igra se koliko ja znam... Ili nisam u toku pošto ga ja ne igram.
Isti smer: Gradimir, Duboka, Vasić, Živan, Rakićević. Ove nove neću ni da nabrajam.
Ako tada nije imalo gde da se radi u struci, šta tek ja da kažem?
@ carobnjak
@ Moron
@ Dragon Fly
@ Panchev9
DOBIO SAM 10 :):):):):)
HVALA VAM SVIMA NA PODRŠCI!!!
ZAISTA STE ME ODUŠEVILI!!!
@Predrag
Ne zanm zasto sam imao takav osecaj ( niti sam vidovit ), ali nisam sumnjao u Tebe ... Doduse, mozda ima neceg u onom sto Carobnjak kaze.
@ carobnjak Moron Panchev9
Ne mogu da Vam opišem koliko mi je juče bilo drago, kada ste mi svi poželeli sreću, na današnjem ispitu. Još jednom hvala!! :))
@ Panchev9
Neću, ovo mi je "tek" 33. :))
E cestitke momci, DF-u na Alfi i da ga dugo sluzi, a momku iznad na 10-ci (ne na Zastavi 10, LOL)