home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Francuska kompanija "Pežo-Sitroen" planira da formira kompletno novu robnu marku u Kini.

Osnovu nove marke činiće modeli kineske automobilske grupe "Čangan", njenog novog lokalnog partnera, kako bi se zadovoljile potrebe tržišta.

Dve strane potpisale su "pismo o namerama" početkom maja o osnivanju zajedničkog preduzeća sa ulaganjem 50-50 za izradu "ekološki prilagođenih putničkih automobila" i lakih komercijalnih vozila, tvrdi taj izvor ne iznoseći detalje dogovora.

Laka komercijalna vozila koja se budu izrađivala u zajedničkom preduzeću nosiće oznaku robne marke "Pežo" ili "Sitroen." Francuske kompanije imaju zajedničcko preduzeće u gradu Vuhanu za montažu putničkih automobila "Pežo" i "Sitroen."

Stručnjaci smatraju da je nejasno koji bi putnički automobil zasnovan na modelima "Čangan" mogao da se ponudi i da li će biti tako konkurentan da na kineskom tržištu u kratkom roku privuče kupce.

Kompanija "Čangan" je jedan od najvećih kineskih proizvođača mini-autobusa. Ona je takođe partner sa "Fordom" i "Suzukijem" na izradi putničkih automobila, a pod svojim brendom počela je da izrađuje putničke automobile pre nekoliko godina. 

Robne marke "Pežo" i "Sitroen" nisu prepoznatljive među kineskim kupcima zbog loše markentiške strategije, smatraju stručnjaci navodeći da će se na tom tržištu nadmetati više od 90 brendova i 300 lokalno proizvedenih modela do 2015. godine, što svedoči o ogromnoj konkurenciji. 

Prošle godine "Pežo-Sitroen" prodao je svega 272.000 kola u Kini, što je jedna petina "Folksvagenovih" isporuka u toj zemlji, dok francuske udružene firme planiraju da prodaju dva miliona vozila godišnje i da prigrabe 10 procenata kineskog auto-tržišta do 2020. godine.

Autor : Tanjug.rs



čitanja : 2667



Komentari

Moron

Posle Chery-a sam svratio i u Verano. Inače, bio sam jedini posetilac u oba salona. U Chery-u su vrlo ljubazni, a u Veranu te i ne gledaju.

Gledao sam Peugeot 308, SW nisu imali izložen (zbog toga mi je mnogo žao, ali videću tvoj SW, nadam se;)).

Nisam ga vozio, ali mogu da kažem sledeće: veoma udobna sedišta!!!, veoma dobar kvalitet upotrebljenih materijala, ne dopada mi se dizajn komandne table (ona tri otvora za ventilaciju, more neiskorišćenog prostora ispred suvozača, kao i to što tabla izgleda kao neka "uzbrdica"), unutrašnjost je skoro potpuno crna, komforan pozadi (prostor za glavu je dovoljan, ali ne i za noge). Napred je komforan, ali mi noge non-stop vise u vazduhu (nisu oslonjene na kraj sedišta, što bi mi predstavljalo veliko opterećenje pri dužoj vožnji). Menjač deluje precizno, preglednost je dobra, pepeljara je veoma nezgodno postavljena (mada ne pušim), ima relativno mali prtljažnik (348 l).

308 1.6 120 KS, Gonfort Pack, uz dodatak: metalik boje, tempomata i ESP-a bi koštao 17.130 eura - mnogo!

Autor Predrag 25 Maj 2010, 18:41

Moron

P.S. Zakazaću probnu vožnju za Peugeot 308 1.6 120 KS, da bih video kako se ponaša u vožnji. Inače, mislim da je mnogo komforniji, upotrebljiviji i praktičniji automobil od Renault Megana!

Autor Predrag 25 Maj 2010, 19:06

@Predrag
308 je siri i ima malo veci prtljaznik od megana,ali je i kraci i ima malo manji razmak izmedju osovina!!!

Autor ALEKSANDAR BG 25 Maj 2010, 21:10

Ali je po komforu unutrasnjosti za Oktaviju tata,naravno zbog medjuosovinskog rastojanja...

Autor dobra 25 Maj 2010, 21:41

ALEKSANDAR BG

U Meganu pozadi ne mogu da sede ni deca.

Autor Predrag 25 Maj 2010, 22:05

Predrag
Ovako:
1/ Slazem se sa tvojom ocenom komfora, koja je u ocekivanim granicama za Wheelbase od 2608 mm
2/ To da ti na prednjim sedistima vise butine, ne razumem kako ( jer ja to nisam primetio u "praksi" ), ali mozda je tebi tako.
3/ Mislim da su obrtomer i brzinomer na 308 izuzetno pregledni, daleko bolje nego na superbu, octavii ili fabiji. Da li su "lepi", to je stvar ukusa.
4/ Prostor na "armaturi" ispred suvozaca na 308 jeste neiskoriscen ( kao i kod vecine novih kola ) i to je 307 imala idealno reseno.
5/Zapremina gepeka od 348 litara je "prosecna" za klasu, ni vrh, ni dno. Barem ima puni rezervni tocak i pored toga jos tih 348 litara, a ne kao neki 400 bez ikakvog tocka ... Za mene je rezervni tocak nesto "pod mus". Sa proslim 307 sam uspeo za prvih oko 40.000 km da 3 puta probijem gumu, dva puta na jako "debele" stvari, tako da "komplet" za krpljenje ili run flat prepustam "drugima".
6/ Tri sredisnja otvora za ventilaciju napred su samo "plus" u praksi, veruj mi "na reč".
7/ Tacno je da je osnovna cena tog modela 16.000 ( plus 1.130 za to sto si izabrao, mada ne razumem "imperativ" tempomata ), ali to se par puta u toku godine moze kupiti sa popustom. Takodje, Verano je jedan od retkih koji ce ti po sistemu staro za novo otkupiti svakakav "krs" ( bilo koju robnu marku, a ne samo pezo ). To danas zna biti znacajna stvar, jer porucis nova kola, a "stara" vozis do dana isporuke novih i samo ih "zamenis". Tacno je da ce cena otkupa biti nesto niza, ali sve ima svoju cenu.
8/ Prijatna probna voznja ... Nadam se da ces jasno cuti motor :)))

Autor Moron 25 Maj 2010, 22:25

Predrag
Nije tačno da u meganu ne mogu da sede deca pozadi.
Kad razmišljate o sedenju u pojedinim konzervama za Balkan onda bacite pogled i na:
-Debljinu naslona prednjih siceva;
-Položaj nogu, koje su u navedenim konzervama pod uglom u kolenu od oko 100 stepeni.
-Visinu sedenja koja u konzervama ne može da se spusti ispod određene visine, jer bi se odmah pokazao manjak prostora.

Znači, podesi prednje sedište kao na tvom škodilaku, pa onda probaj i pogledaj razliku u debljini sedišta na leđnom delu.
Ja imam visinu 191cm i mogu da vozim normalno (pomereno napred sedište na granicu komfoora) i da sedima iza tako podešenog sedišta.
Isto tako je u mnogima jako lusuznim automobilima pozadi.

Očigledno je da čovek treba da zna šta hoće od automobila ali porediti megana i fabiju je kao bog i šeširdžija, bez ljutnje.

I ako je veličina toliko bitna pogledaj i neki kombi, jer će ti i senik biti mali.

Autor Mange 25 Maj 2010, 22:36

Mange

Kod mene u Fabii, vozačko sedište je uvek pomereno unazad do kraja, a visina sedišta je dobijena tako, što sam polugu za podešavanje četiri puta povukao na gore ;)

Šta ja da radim Renaultu i ostalima, kada bez preke potrebe prave debela sedišta. Ova "tanka" u Fabii su udobnija od pola "debelih". :)

"...podesi prednje sedište kao na tvom škodilaku, pa onda probaj..." - ovako uvek i radim. :)

Autor Predrag 25 Maj 2010, 22:48

Predrag
Juče sam ceo dan vozio Renault fluence i pitao se kome treba takvo vozilo. Mogu se udobno voze 4 dvometraša ali kad i kome.
To je za Balkan, malo para mnogo mesta ali za mene ne.
Izvini ti si još momak, ne oženjen koliko sam razumeo.
Voziš se sam ili sa suvozačem, 90% vremena i zašto sedaš pozadi i očekuješ sobu koja ti ne treba. Samo gubiš vozno dinamičke karakteristike, povećavaš potrošnju goriva. Recimo krov na novoj fabiji je em ružan, em povećava potrošnju (barem 0.5l pri brzini od oko 120km/h), ali zato sediš kao na drvenoj stolici visoko, što prividno povećava prostor za noge.
Kad bi vozio i prelazio koliko i ja onda bi ti bilo jasno šta pričam a posebno kad dobiješ hroničnu bolest kolena i kičme.

Tebi treba manji auto sa dvoja vrata, napred komforan koja ti omogućavaju lakši ulazak i to da ti srednji stub ne stoji kod ili čak ispred glave.

Autor Mange 25 Maj 2010, 23:05

Debljina sedista zaista zna biti problem za komfor. Secam se kratke vitare, sa njenih "sramnih" 220 cm Wheelbase, ali "tankim" prednjim ( i jos tanjim zadnjim ) sedistima. Pa, ipak, sa zenom i dvoje dece sam se vozao sa time skoro 3 godine od rodjenja prvog deteta ( doduse, sa Thule "grobom" na krovu ).
Ali, ima neceg i u ovome sto veceras Mange kaze, kao i u onom sto je Caroknjak rekao neko vece kao komentar na broj vozila koje je Predrag isprobao. Covek mora da suzi "ciljnu grupu", da zna u osnovama sta hoce, odnosno, koje potrebe kola treba da mu pretezno zadovolje. Da li to to MPV, C klasa, B klasa ... ko zna sta sve, pa tek onda da bira medju "finalistima" izabrane grupe. U meganu novom nisam ni sedeo, spolja mi je baš lep, a Wheelbase "obecava" i "dobar" komfor ( prikladan C klasi ), pri cemu je i ponuda motora sasvim ok. Da li se tu negde eventualno omanulo u komforu ( kako Predrag pominje ), ne znam, probao nisam, ali ne verujem da moze biti neki znacajniji problem. To reno sebi ne bi dozvolio. A kada covek hoce bas da bude "detaljan", taj ce u svemu da je nadje. I ja sam takav cesto i precesto ... Znam ja mene :)

Autor Moron 25 Maj 2010, 23:09

Mange

Često sa društvom idem u raznorazne obilaske, pa mi je potreban kompaktan (zbog dosta gradske vožnj), a prostran automobil. Prošlog leta sam Fabiu vozio do Žabljaka, i put nisam ni osetio. Mislim da je 400 km dovoljno za, testiranje udobnosti sedišta i položaja za volanom.

Autor Predrag 25 Maj 2010, 23:14

Moron

MOLIM TE, idi probaj da sedneš u novog Megana!

Probao sam veliki broj automobila, jer sam veoma znatiželjan. Kalinu, Fiat 500, Grande Punto, C1, C4, 207, i10, Clio... nisam gledao zbog toga što sam imao nameru da ih kupim, već zbog toga što me je zanimalo, šta to sve može da se kupi, za sumu novca sa kojom sam tada raspolagao.

Autor Predrag 25 Maj 2010, 23:22

Predrag
Traži malo više "odricanja" od putnika. Recimo, u vreme krize sa gorivom ( 93-94 ), ja sam u vitaru ( sa gepekom od nekih 100 litara ), kada krenem u CG sa društvom na more, stavljao 4 vojničke metalne kante po 20 litara benzina ( malo pomerim zadnja sedista unapred, a putnici pozadi kolena nabiju u zube ), strpamo sve stvari za nas cetvoro odraslih ( na putnike pozadi ) i "Vozi Misko!"... Kako je tada dobro bilo. A ne ovo danas, kada "nista ne valja".
Sta ti je bes ljudski...

Autor Moron 25 Maj 2010, 23:22

Moron

Pre neki dan sam po dve drugarice otišao Yugom. Da si im samo video face, kao da treba da se voze na trotinetu. Rekao sam im da sam ih razmazio, i da za njih Fabia više ne postoji, a da u najboljem slučaju mogu da očekuju Floridu (kada budem prodao Yuga). Zamisli???

Autor Predrag 25 Maj 2010, 23:29

Moron

P.S. Obećaj mi da ćeš da ideš da vidiš Megana :) Imaš ga u Hit autu na starom sajmištu, AK Kompresor u Dunavskoj ulici, u AK Voždovac u Vojvode Stepe...

Autor Predrag 25 Maj 2010, 23:31

Predrag
Znam ja gde je Hit auto, to je tamo gde se pored prodaje logan, isao sam da ga gledam nedavno sa jednim drugarom ...
Otici cu, casna pionirska, ali ne znam kada, cim me put nanese preko tog mosta ( koji izbegavam kao "djavo krst" )

Autor Moron 25 Maj 2010, 23:36

@Moron
samo nemoj greskom da udjes u Logan! :)))

Autor carobnjak 25 Maj 2010, 23:40

Moron

Hval ti! Nemoj molim te da zaboraviš da prokomentarišeš.

P.S. Sami instrumenti na 308-ci su odlični, ali je komandna tabla neiskorišćena. Kada sam rekao "vise mi noge", mislio sam na to da mi natkolenice nisu u potpunosti oslonjene na sedište (deo od kolena pa unazad).

Sa tempomatom odmaram moje (pre)duge noge :)

Autor Predrag 25 Maj 2010, 23:42

Moron
Kad pogledaš megana pogledaj negde i fabiju, pa reci ima li smisla porediti ova dva automobila, različitih i po dizajnu, kvalitetu i ceni.
To je isto kao da porediš 308 i fabiju.
Ako već posetiš renault uporedi tvoj auto sa meganom grandtour pa izloži mišljenje.

Autor Mange 25 Maj 2010, 23:43

Mange

Znam da će ti zvučati glupo, ali mislim da je osim po dizajnu i udobnosti, Škoda po svim ostalim pitanjima ispred Renault-a (mislim na poređenje ekvivalentnih modela).

Zbog ove izjave ću da nadrljam :)

Autor Predrag 25 Maj 2010, 23:49

@Predrag

Naravno da hoces i naravno da nisi u pravu!!! :)))

Autor ALEKSANDAR BG 25 Maj 2010, 23:55

Carobnjak
Svaki ulazak u logana pamtim, jer udarim glavom u A stub ( zbog problema sa vratom ), tako da ne mogu da ne primetim u sta ulazim

Predrag
Svako od nas na ovom blogu je izgleda degenrik na svoj nacin. Meni je dug trup, a kratke noge. Ti se sam nadji ... Prastari volvo 240 je, inace, imao posebnu regulaciju visine prednjeg i zadnjeg dela sedista ( svuda sa po 3 polozaja ) i mogao si da namestis nagib sedalnog dela kako hoces, pa, ekstremno posmatrano, da li da ti vise butine ili stopala ... Ne razumem zasto jebena kola danas to nemaju, tako banalno resenje za idealan polozaj tela vozaca, niti sta ce na mojim kolima regulacija visine sedista suvozaca! Koji ce to mojoj zeni?

Mange
Meni je megan grandtour lep i prelep spolja. Pogledacu i dacu moje utiske
Sto se fabie tice, fabia i megan su dva sveta ( dve klase ) i tu poredjenje nema potrebnu "tezinu". Lepo si opisao kako se sedi u fabii ( visoko ), sto nekom godi ( mene podseca na vitaru, bas kao na stolici ) i oprema u njoj, tj. enterijer je "spartanski" ( bar u onoj baznoj u kojoj sam ja sedeo, skoro kao u vitari "pre Hrista" ). Dakle, ima sve sto je nuzno i nista vise od toga. Nekom dovoljno, nekom ne. I tada sam rekao da vredi koliko i kosta, tj. sasvim je korektna kupovina.
Dakle, pogledam megana i kazem sta mislim.

P.s. Evo je skoro ponoc. Laku noc.

Autor Moron 25 Maj 2010, 23:56

Predrag
Ne ljtim se i nisam tu da branim reno, ali škoda se ne može porediti ni po čemu sa reno. Ne može možda (ali možda) ni VW.
Škoda je škoda i meta za poređenje je dacija, koja barem za mene jeste gora od škode, ali mnogi to neće prihvatiti.
Samo pogledaj auto sport. Ko razvija motore i šasije u svim segmentima? Sve se to polako pretače u narodna kola.
U koliko kategorija se vrti renault. Slično važi i za pežo. Odatle se "vadi" razvoj i kvalitet.

Autor Mange 25 Maj 2010, 23:59

Mange

Nemoj molim te da stavljaš Daciu i Škodu u isti koš. To tek ne ide :)

Autor Predrag 26 Maj 2010, 00:05

Moron

Takvo podešavanje sedišta imaju Kia Rio i Chevrolet Lacetti. :)

Autor Predrag 26 Maj 2010, 00:06

Predrag
Ja sigurno između dačije i škode biram škodu. Ali mnogo ljudi mi je reklo da nemam pojma. (i to ozbiljnih).
Ali kad bi birao između 1.5 dci i 1.4tdi sigurno bi izabrao dci daciju.
A recimo punto clasic je između dacije i škode.
Naravno priča važi za fabiju. a oktavija je već klasa koja i može da se poredi sa meganom.

Autor Mange 26 Maj 2010, 00:13

Mange

Ni ja nikada ne bih izabrao 1.4 TDI, ali 1.6 TDI CR je po meni bolji nego 1.5 dci.

Pre Punta bih izabrao Sandero (znam da se ne slažemo), ali smatram da je Fabia daleko bolja od oba.

Kada sam govorio o poređenju Renaulta i Škode, mislio sam na poređenje cele game (međusobno ekvivalentnih) automobila .

Autor Predrag 26 Maj 2010, 00:21

Predrag
1.6tdi su prvi koraci VW u komon reil. Tek će vreme da pokaže kvalitet a za 2.0tdi ti mogu reći da se već javljaju ozbiljni kvarovi, recimo sicevi ventila i nemoućnost paljenja vozila.
Znači VW kopira mnoge jer je dugo spavao.
A seti se samo SDI motora, koji su najveće đubre. Praktično gori motor se u Evropi nije pravio.

Autor Mange 26 Maj 2010, 00:29

Mange

Iskreno, dizele ne volim, pa me baš mnogo i ne zanimaju. Znam da je na pr. 1.9 TDI veoma dobar i pouzdan (imaju ga moji rođaci). Svašta sam čuo za 1.5 dci koji se ugrađuje u Dacie, a posebno za onaj 1.9 iz Solenze. Poznajem jednog iz MR-a i svaki put kada ga vidim, on mi priča o tome.

Autor Predrag 26 Maj 2010, 00:38

Predrag
Renault je imao 1.9 dti injektorske motore, kojima niko kraja nije našao a oni su ti pandam 1.9tdi. Sad vidi gde je ostao VW a problem je kod nas komon reil i to isključivo zbog lošeg goriva. Jedan i samo jedan loš rezervar dizela i sve propada.
A elemente za komon reil pravi par firmi u svetu koje svi ugrađuju.
Ali ovo srbima ne možeš da objasniš.

Autor Mange 26 Maj 2010, 00:46

Predrag&Mange&other
Bijah jutros u salonu, nije bilo megane karavana, samo "običan" dumamique (5V)i "sedan"( fluence), u koje sam seo napred i nazad i malo ih razgledao. Ima "viziju" da je karavan odlican i da u njega i pozadi mogu lepo da sednem.Ovo zato jer u "sedanu" pozadi ( nakon sto je prednje podeseno kako meni treba ) imam dosta mesta za kolena, dok u katalogu za karavan ( koji sam uzeo ) stoji da je visina za telo ( trup coveka ), "mereno pod uglom od 14 stepeni" ( bar su rekli pod kojim je uglom mereno, posteno, pozdravljam to ), napred 890, a pozadi 884 mm. Dakle, razlika u visini je baš mala, a i u "običan" i "sedan" lepo smestim glavu napred. Naravno, u oba vozila napred se lepo sedi ( mada položaj, nagib sedalnog dela ili visina, u najnižem položaju kao da ipak nije isti ili mi se čini ), pri čemu u "običnom" pozadi imam manji problem za smeštaj glave, a malo veći za smešaj kolena ( možda je manje komotan od 307/308 pozadi, ne mogu da garantujem, odavno u njih seo nisam pozadi ), dok u "sedanu" imam veći problem pozadi za glavu, ali nikakav problem za noge. Što se unutrašnjosti oba tiče, sve je to stvar ukusa i tome neću da pričam. Ne znam šta bih funkcionalno zamerio, osim možda što "običan" nema ventilaciju pozadi čak ni u tom modelu opreme, ali bih pohvalio, recimo, što kod "sedana" ventilacija POZADI može da se usmerava u sve strane ( kod 308 samo levo-desno ). Pozdravljam što oba imaju puni rez. točak ( a ja, kada su predstavljani, čitao da nemaju ). "Sedan" malo deluje jefnitnije u nekim detaljima od "običnog".
Video sam u katalogu dijagrame obr. momenta i mada dci od 105 ili 130 ks imaju nešto niže max. vrednosti nego HDI od 110 i 136 ks, oblik "krivilja" je "bolji" kod dci ( ranije postižu maksimum i imaju ravnu liniju u odredjenom rasponu obrtaja ). Nisam našao za 1,4 TCE.
Mogao bih do sutra da tupim i smaram o hiljadu stvari u vezi njih, da poredim prednosti i mane u odnosu na 308 ( koji znam u dušu ), ali i ovo gore je dosta. Dobar je to automobil, vredan kupovine. Naravno, ja bih, zbog porodice, uzeo karavan. I doplatio bih za stakleni krov. Jer, juče sam uočio još jednu prednost tog krova, dok sam bio parkiran pod jednim drvetom, oborio svoje sedište do kraja i čitao zabavnik dok sam nešto čekao. Odjednom čujem "tup". Pogledam iznad, ptica na drvetu iznad je obavila "nuždu" i pravo na stakleni krov. Bilo je brdo ptica. Tu sam ostao skoro sat vremena i tako, gledao ravno iznad mene u ptice kako rade one stvari. Počne da pada na mene, pravo na glavu, a ne udari me ... I tako X puta. Eto zašto je SW "zakon" :)))

Autor Moron 26 Maj 2010, 12:58

Moron

Ti si bar uspeo da sedneš "iza sebe" u meganu sa 5v, a ja to nisam ni mogao. Nije mi jasno gde Renaulti gube silne centimetre u unutrašnjosti svojih vozila.

Međuosovinska rastojanja:

- Clio 3: 2575 mm; Fabia: 2462 mm
- Megane: 2641 mm; Octavia: 2578 mm

Clio ima skoro identično međuosovinsko rastojanje kao Octavia, a unutra je manje komforan čak i od Fabie. Gde je nestalo 113 mm u Cliu? Spolja je veći od Fabie za 27 mm, a ima i manji gepek za 12 l.

O komforu Megana sa 5v (na zadnjim sedištima) ne želim više ni da govorim. Raspoloživi prostor, u odnosu na segment kojem pripada, ukupnu dužinu i međuosovinsko rastojanje, je mizeran.

P.S.1 U Peugeot-u 308 pozadi se udobno sedi.

P.S.2 Zar stvarno misliš da Megane (5v) pozadi ima dovoljno prostora?
Molim te, uporedi prostor u njemu (pozadi), sa onim u Fabii, pa mi kaži šta misliš.

Autor Predrag 26 Maj 2010, 13:34

Moron

P.S.3 Obrati pažnju da u katalogu za Megane 5v, nije dat prostor za noge na zadnjim i prednjim sedištima.

P.S.4 Iskidao sam se od smeha, zbog prednosti staklenog krova..
hahahah

Autor Predrag 26 Maj 2010, 13:36

pardon...

...Ti si bar uspeo da sedneš "iza sebe" u Megana sa 5v,...

Autor Predrag 26 Maj 2010, 13:44

Moron
Sve što si napisao o meganima i o poređenju sa 308 je kao da sam ja pisao.
Ja sam za megan berlinu konstatovao da se pozadi potpuno normalno mogu smestiti osobe visine do 180cm a da pri tom napred sedi čovek visine 191cm kao ja i daje to dovoljno za 90% srpskih porodica. Slažeš li se sa ovom konstatacijom?

Autor Mange 26 Maj 2010, 14:08

Predrag & Mange
Nisam ja "mikrometar" i ne mogu objektivno da cenim sve unutrašnje dimnenzije. Što je najgore, bila bi sreća ( za procenu ) da sam niži nego viši, jer je lakše proceniti koliki je viška slobodnog prostora, nego koliko ti fali da se ispraviš ili kolena smestiš. ako to zanemarim:
Nakon što prednje sedište namestim za sebe, mislim da je fabia za trunku "komfornija" pozadi od megana ( malo više mesta za noge i glavu ), ali to je zato što je fabia "kockica". Ali, ako bih poredio octaviu i megana, mislim da u meganu pozadi ima više mesta, posebno za glavu..
Pošto se pominje i "običan" 308, mogu da kažem da ja u njega ne mogu pozadi komforno da sednem, tj. imam malo problem za glavu ( možda mi je žena u pravu kada kaže da imam duži trup, a kraće noge )
Mislim ( gotovo sam siguran ) da u megane 5V pozadi ima dovoljno mesta za čoveka od 180 ( ako ima pravilne proporicije trupa i nogu ), a da pri tome napred sedi kao kao ja ( sa 194 ). Jer, ako može moja žena sa 173 da sedne u 308 SW u treći red sedišta ( a da ne dira ni kolenima, ni glavom ), ne vidim zašto neko sa 180 ne bi seo pozadi u megana ( volim, inače kada ona sedi tamo, vidim u retrovizoru da nešto priča, ali jeništa ne čujem )
Toliko od mene po "poslaničkim pitanjima".

Autor Moron 26 Maj 2010, 14:34

Moron
Sve što si napisao je realno i potpuno tačno bez bilo kakvog preterivanja.

Autor Mange 26 Maj 2010, 14:38

Moron

Ti si šooou:

"...(volim, inače kada ona sedi tamo, vidim u retrovizoru da nešto priča, ali je ništa ne čujem ).." hahahahaha

P.S. Izgleda da je tvoja žena u pravu kada kaže da imaš duži trup, a kraće noge. :)

Uvek imaš problem sa glavom, a nikada sa nogama :) Meni je Octavia pozadi knap i za glavu i za noge (dodirujem naslon sedišta).

Pokušavam da kažem sledeće: da Renault i pored ogromnih međuosovinskih rastojanja kod svojih automobila, nije postigao adekvatan komfor.

Da li je normalno to, da je Megane manje komforan od Fabie, koja ima 18 cm kraće međuosovinsko rastojanje?

Nije normalno!

...Kockica im je svima objasnila ;)

Autor Predrag 26 Maj 2010, 14:48

Predrag
To je posledica sigurnosnih zahteva i aerodinamike kao i udobnih sedišta i ergonomski postavljenog volana.
Ako već hoćeš udobnija je i veća stara lada 2107 od skode fabije, pa bi to trebalo da znači da je bolji auto?
Renault je vrh u bezbednosnim standardima u klasi jeftinijih kola.
Nema svrhe preterivati u diskusiji kad nemaš ni osnov istine.
Ja ti kažem fabija je za uložene pare potpuno OK i tu je kraj.

Autor Mange 26 Maj 2010, 14:57

Mange

Govoriš kao da Fabia im 0* za bezbednost (ako je po tebi Euro NCAP merodavan), i kao da ima koeficijent otpora vazduha bar 0,5.

Ima 4* (1 poen joj je falio za 5*, a nije ga dobila jer (viši) putnici na prednjim sedištima, pri sudaru udaraju kolenima u komandnu tablu) i ima koef. otpora vazduha 0,33.

Koliki koef. otpora vazduha ima Megane?

P.S. Megane bi bio još bezbedniji, kada bi izbacili sva sedišta osim vozačevog, i kada bi vozača (zajedno sa sedištem), postavili na sred automobila :)) Šalim se naravno.

Autor Predrag 26 Maj 2010, 15:22

Predrag
Taj 1* od babe pravi devojčicu. Stari clio ima recimo bolje rezultate na testovima od fabije.
Megan sigurno ima manji Cx od fabije ali pored toga je jednako važna čeona površina, koju škoda ima ihihi, za svoju klasu.
Opet ti kažem da ne porediš babe i žabe. Kažeš kolena putnika stradaju a čudiš se dužinama vozila.

Evo citat:Renault je danas jedina marka na svetu koja nudi 10 vozila s najvećom mogućom ocenom od 5* na Euro-NCAP testovima.

Autor Mange 26 Maj 2010, 15:33

Moron

Hvala što si išao da posetiš Renault-ov salon, i hvala zbog toga što si bio objektivan, pri iznošenju svojih komentara ;)

Autor Predrag 26 Maj 2010, 15:35

Ljudi, slazem se da je vreme da se stavi "tačka" ( ili barem "zarez" ) na ovo poglavlje. Vreme je da se otvore neka nova, jer ih ima do besvesti ...
P.s. Predraže, nekada "davno", dok smo imali "malu" vitaru, supruga i ja smo bili daleko "bliži" ( ne samo u kolima, već u svakom pogledu ), a bio sam i znatno manje neurotičan nego danas ( nekada poželim da imam ne ovo, već autobus, pa de celu porodicu sednem na "zadnje" sedište ), tako da mogu samo da Ti poželim da sa nekim jednog dana "životno" što duže "voziš" fabiu :)))

Autor Moron 26 Maj 2010, 15:39

Mange

Pogledaj malo "filmiće" i uporedi kako se priloženi automobili ponašaju pri sudaru (mislim na prostor za putnike). Čije vetrobransko staklo puca, a čije ne, čiji se krov pri frontalnom udaru deformiše, a čiji ne...

Clio 2:

http://www.euroncap.com/tests/renault_clio_2000/64.aspx

Clio 3:

http://www.euroncap.com/tests/renault_clio_2005/220.aspx

Fabia 2:

http://www.euroncap.com/tests/skoda_fabia_2007/293.aspx

Autor Predrag 26 Maj 2010, 15:49

Moron

Hvala! Pokušavam da zamislim scenu, kako tvoja žena sedi u trećem redu, ali nikako mi ne ide. :) Uključi i nju u Auto Blog. Možda se ponovo zbližite :) Ili kupi neki manji auto (na primer Škoditu), ko šiša ove pozadi. Uvek sam voleo da u Yuga "natrpam" pet osoba, pre nego u Floridu. Kukali su što ne idemo sa Floridom, a ja sam im govorio da je atmosfera u Yugu intimnija ;)

P.S. Ti si zaista šou! Svaki put kada se ulogujem, prvo tražim tvoje komentare...

Autor Predrag 26 Maj 2010, 15:56

@Moron

"Jer, juče sam uočio još jednu prednost tog krova, dok sam bio parkiran pod jednim drvetom, oborio svoje sedište do kraja i čitao zabavnik dok sam nešto čekao. Odjednom čujem "tup". Pogledam iznad, ptica na drvetu iznad je obavila "nuždu" i pravo na stakleni krov. Bilo je brdo ptica. Tu sam ostao skoro sat vremena i tako, gledao ravno iznad mene u ptice kako rade one stvari. Počne da pada na mene, pravo na glavu, a ne udari me ... I tako X puta. Eto zašto je SW "zakon" :)))
Autor Moron 26 Maj 2010, 12:58 "

Jao brate, kako si ti lud! Ovo moze da ide u "Kursadzije"... :)))

Autor carobnjak 26 Maj 2010, 16:00

Predrag
Moron je u pravu. Neću nikoga da ubeđujem. Nije mi to cilj, kad imam vremena volim da pomognem, jer ljude kao što sam ja teško možete naći na forumima. Imaju pametnija posla.
Tu sam dok mi ne dojadi.

Autor Mange 26 Maj 2010, 16:00

@Mange
pregledao sam malo detaljnije pneumatike... stvar je u tome da na levim pneumaticima nema DOT oznake ( verovatno su sa unutrasnje strane gume) a na desnoj strani postoje! Posle onih slova i brojeva sledi : DOT 2107, sto me je obradovalo jer su gume bile stare malo vise od godinu dana kad mi je auto stigao... :)

Autor carobnjak 26 Maj 2010, 16:04

Mange

Super si ti, samo ponekada nisi u pravu ;) Iznesem ti dokaze, i ti opet tvrdiš da to nije istina.

Autor Predrag 26 Maj 2010, 16:04

carobnjak
Pogledaj da li su gume pravilno montirane. Smer rotacije ili predviđena simetričnost, što podrazumeva da ako nisu simetrične ima strana koja ide napolje.

Autor Mange 26 Maj 2010, 16:09

@Mange
kazem ti : prednja leva i zadnja leva su bez oznake, a desne su sa oznakom DOT. Pise na njoj "ROTATION" ali ja se u to ne razumem, moracu da pitam brata, to je njegov resor...

Autor carobnjak 26 Maj 2010, 16:12

carobnjak

Ispod "ROTATION" sigurno imaš strelicu. Znači u pitanju su simetrični pneumatici.

Autor Predrag 26 Maj 2010, 16:17

@Predrag
da, ima, i kada se to rotira tj. na koji period ili km?

Autor carobnjak 26 Maj 2010, 16:22

carobnjak
Sumnjivo mi je to što na jednoj starni imaš oznake a na druugoj ne da su u pitanju nesimetrične gume tako da strana koja se montira unutra nema veliki broj oznaka i mnogo je ružnija.
Mada, ako si pročitao veliku oznaku Rotation i ispod ima strelica za smer rotacije i to samo sa jedne strane, onda mi to baš nije jasno dok ne bih video.

Autor Mange 26 Maj 2010, 16:26

carobnjak

Ta strelica ti označava u kom smeru se pneumatik mora da se obrće (rotira) u toku vožnje. Taj smer UVEK mora da se ispoštuje, a eko misliš na zamenu mesta pneumaticima (napred-nazad), ona se vrši na oko pola životnog veka pneumatika (20.000-30.000 km), odnosno pre svega u zavisnosti od istrošenosti prednjih pneumatika (koji se naravno više troše). ;)

Autor Predrag 26 Maj 2010, 16:30

Pardon

...u kom smeru pneumatik mora da se obrće...

...a ako misliš na zamenu...

Autor Predrag 26 Maj 2010, 16:32

@Predrag
gledano po kilometrazi, to bi trebalo uraditi ove godine, nisu istrosene, barem mislim, onako od oka...

Autor carobnjak 26 Maj 2010, 16:32

@carobnjak

Ako si, od kada su pneumatici montirani prešao 20.000-30.000 km, i ako su prednji pneumatici istrošeniji od zadnjih, onda je vreme za zamenu mesta ;)

Autor Predrag 26 Maj 2010, 16:38

@Mange
sve 4 gume su spolja potpuno iste, sa svim natpisima i oznakama, osim DOT-a, kojeg nema na levim...

Autor carobnjak 26 Maj 2010, 16:41

@carobnjak

A da li na svima ima ROTATION i strelica?

Autor Predrag 26 Maj 2010, 16:44

@Predrag
ne znam kad su gume montirane, samo znam kad su proizvedene (2107).

P.S. danas izasao novi Autobild i na supertestu je onaj Fiat 500 1.4 16v sto mu se zapekao 1 cilindar. Zavrsio je test sa novim motorom ( pokriva garancija naravno) ali je dobio samo 5+ sto je jako lose ali jos uvek bolje od VW Touran-a i Polo-a koji su dobili ocenu 6...
I pored svega, oprostili su mu jer su ga svi jako zavoleli
, iako su Nemci... :)))

Autor carobnjak 26 Maj 2010, 16:46

Ne znam da li ima na svim, pogledam pa javim...

Autor carobnjak 26 Maj 2010, 16:47

carobnjak
Onda nađi one strelice koje si pominjao i vidi da li se svaki točak okreće u smeru strelica i to tako kao da automobil ide napred.

Autor Mange 26 Maj 2010, 16:47

@Mange
naravno unapred, nisam bas toliki duduk :)))

Autor carobnjak 26 Maj 2010, 16:49

carobnjak

(2107)- dvadeset i prva nedelja 2007. godine.

Sve strelice moraju da budu u istom smeru (da se poklapaju sa smerom rotacije točkova, koji odgovara kretanju unapred), ako nisu, onda su ti pneumatici pogrešno montirani.

Autor Predrag 26 Maj 2010, 16:53

@ Predrag
ma znam sta znaci DOT!
Pitanje je da li su montirani 2007 ili 2008...

Autor carobnjak 26 Maj 2010, 16:54

carobnjak

Pogledaj te strelice i usaglasi ih (ako već nisu usaglašene), i zameni mesta pneumaticima (ako su prešli više od kilometraže koju sam ti naveo) ;)

Autor Predrag 26 Maj 2010, 17:01

Carobnjak
Tako mi drago taj fiat 500, baš me u srce dirnulo, nemam reči, kao da mi neko rekao da moj vredi milion EUR-a. Salim se, neka je "luidji" stigao, makar na rang listi bio gori i od 307 1,6 HDI ...
Nego, kuda li one strelice guma gledaju? Ako mene pitaš , najpre uzmi "šubler" i vidi da li su ti prednje gume "lošije" od zadnjih. Ako nisu, ništa ti to ne diraj. Šta više, "pravila" kažu da pozadi treba da su ti "bolje" gume i mislim da se toga i treba držati. Ima to zaista smisla.
Inače, po pitanju "rotacije" guma sam pročitao toliko toga, da više ni ne znam šta da mislim. Da li rotaciju raditi sa 5 ili 4 gume, kojim redosledom ... To je kao naučna fantastika. Jedni "kažu" guma ne sme da menja smer rotoacije ( leve sa felnama ne smeju desno i obrnuto ), neki kažu guma ne sme da menja ni svoje mesto ) pa ih "obeževaju" pe svake zamene letnje-zimske ). Nekome se sa prednjim pogonom značajno više troše prednje, nekome ne ... Totalno poludim od tih protivrečnosti ...

Predrag
Hvala za lepe želje, ali znaš ono da "parama možeš kupiti sat, ali ne i vreme" ... Kada bih znao "zakonomernost" izmedju vrste i veličine kola i rešavanja životnih "problema", verujem da bih ih sve lako rešio ... Sutra bih možda uzeo "peglicu" i kao moj ćale nekada potrpao celu porodicu u kola i pravac Žabljak ( doduše, peglica je taj put "izdala" i na cilj nije stigla ) ...

Mange
Čini li se meni samo ili se zaista na mestu vozača ne sedi potpuno isto u meganu i fluencu? Mislim, lepo se sedi u oba, sve je na svom mestu ( čak ni koleno, ako "klatim" nogom, ne zapinje za stub upravljača, kao recimo kod octavie ili superba, ali ne i fabie ), ali kao da nagib ili visina sedalnog dela sedišta nije ista. Ili samo "sanjam" ili paketi opreme u kome sam seo nisu isti ( onaj megane je imao i lumbalnu "podršku" ). Ne mogu da verujem da bi opet trebalo da odem tamo da to gledaam. Onaj "bradonja" u salonu je bio dosadan ...

Autor Moron 26 Maj 2010, 19:10

Moron

Peglica izdiše i na kraćim relacijama. :)

Razmotri te Renaulte u nekom drugom salonu (fine tete rade u AK Voždovac), a Škodite ćemo zajedno od sledeće nedelje, kada god hoćeš. :)

Postoje različite šeme sa rotacijom 4, ili svih 5 pneumatika, sa zadržavanjem istog smera rotacije ili sa promenom.
Pneumatici za velike brzine ne podnose dobro promenu smera rotacije. Posle toga lošije drže put i brže se troše. Na ovu pojavu su naročito osetljive zimske gume (M+S) - razlog za to leži u zakošenju krampona i usmerenom otvaranju dezena.

Postupak rotacije 4 pneumatika:

1) prednji pneumatici se prebacuju nazad, a zadnji napred.

2) Zadnji pneumatici se prebacuju napred, a prednji nazad po dijagonali.

Postupak rotacije 5 pneumatika:

1) Pneumatici na levoj strani vozila menjaju mesta. Zadnji desni se postavlja na mesto prednjeg desnog, a prednji desni na mesto rezervnog, koji se postavlja umesto zadnjeg desnog.

2) Zadnji levi ide na mesto prednjeg levog, koji postaje rezervni. Zadnji desni ide na mesto prednjeg desnog, a na njegovo mesto dolazi rezervni. Prednji desni ide na mesto zadnjeg levog.

Ja poštujem samo prvi postupak rotacije, sa 4 pneumatika.

Autor Predrag 26 Maj 2010, 19:40

Moron
Sve razlike između megana i fluensa si dobro primetio ali da dodam da je sedalni deo sedišta znatno kraći i neudobniji na pednjim sedištima i tu je delimično sačuvano mesta za zadnja sedišta.
A što se rotacija guma tiče zaboravi a posebno rezervnog točka. Pravilo je da pneumatici sa leve strane moraju tamo i ostati i zabranjeno je prevrtanje guma na felni, što znači da ono što je bilo okrenuto napolje tako i ostaje.
Tako su gume uvozane i svaka drugačija kombinacija značajno pojede gumu dok se ponovo uvoza, izaziva probleme u upravljanju i kočenju.

Autor Mange 26 Maj 2010, 19:55

Mange @ Predrag
Ja gume ne rotiram poslednjih bar 7-8 godina ( kod vitare je bio onaj sistem sa 5 guma, pod tackom 2 kako je Predrag izlozio, a jedina "blagodet" je bila da sam posle trosenja odjednom morao da kupim 5 guma ), te zaista verujem u teoriju "uvozavanja" gume ( zimski i letnji set drzim na posebnim felnama i uvek pre zamene oznacim koji je tocak gde stajao i tako ga sledeci put i vratim ).
Nisam nigde procitao sta je to "uvozavanje", ali pretpostavljam da se svaka guma, na onom mestu gde se stavi, posle nego vremena malo "deformise" ( ponajvise, u smislu smera rotacije, pa delom i bocno ) i ne deluje mi "zdravo" da je "svako malo" stavljam u drugaciji polozaj tog "istezanja". Kao da cupas koren drveta, pa ga cimas levo-desno. To ne moze da valja za "konstrukciju" ( "sasiju", "platformu", ha, ha ) gume.
Zato sam i rekao - samo "subler" u ruke i pratiti stanje, jer ce nam taj subler "reci" ne samo kada je vreme za zamenu guma, vec i dosta o stanju trapa, da li se malo "otvorio" ili "zatvorio", mozda "nagib" pokvario, tocak "deformisao" ili "debalansirao", da li se gume voze "preduvane" ili "preispumpane"...
Subler "prica" dosta toga.

Autor Moron 26 Maj 2010, 20:19

Predrag
Za probu skode mi treba kisan dan, zbog prigusene svetlosti ... Salim se. Javicu ti.
A naravo da primenjujes sistem rotacie sa 4 gume, kada fabia nema 5 jednakih tockova :)
Tvoj 106 je imaao, a vi ste ga izdali ...

Autor Moron 26 Maj 2010, 20:22

Moron

Fabia fabrički ima 5 jednakih točkova, ali sam ja to stanje poremetio kupovinom 4 nova Hitrisa u dimenziji 185/65 R14 :) Rezervni točak je i dalje sa onim divnim Matador Elite 2 pneumatikom, u dimenziji 185/60 R14.

Šta ti misliš, da li ima potrebe da kupim i 5-i Hitris 185/65 R14, ili može i ovo čudo da posluži?

Nikada nisam na automobil montirao rezervni točak (posebno ne manji), a vozim već 5 i po godina :) Inače, uvek sam na kolima imao Tigar pneumatike (a povremeno i neke druge), pa ne znam da li je u pitanju sreća ili kvalitet? ;) :):) hahaha

Autor Predrag 26 Maj 2010, 20:32

Predrag
Pa, 185/60 R14, mada "niža", može ( uz opreznu vožnju ) da posluži kao zamena za 185/65 R14. Mislim, šta diferencijal zna da li je jedan točak manji ili je krivina u pitanju ... Ali, za veće brzine nisam siguran da je ok. Znam da sam jednom na volvu imao zimske 185 X 14, a zamenska letnja je bila 175 x14 i "puce" pogonska zimska. Iamo sam osecaj da se kola posle ( po mokrom sam vozio ) "cudno" ponasaju u krivinama, ali ne mogu da garantujem da to bilo zbog razlike dimenzija ...
Nego, koji ti djavo bi da uzmes "visu" gumu, hoces manje startan, a brzi auto ili ...

Autor Moron 26 Maj 2010, 20:41

Moron

185/68 R14 je ekvivalentna sa 195/55 R15 koju oni isporučuju uz doplatu. Sa 185/60R14 je izgledala kao da ima pomoćne točkiće (deluju malo u odnosu na njenu visinu, a i prostor oko točka je bio nepopunjen).

Znam da sam žrtvovao startnost (to sam odmah primetio), i da sam sigurno povećao max. brzinu (nisam proveravao), a osnovni razlozi zbog kojih sam to uradio su:

- povećanje udobnosti vozila (značajno)
- povećanje klirensa za 9 mm (zbog "niskih" ivičnjaka)
- zbog što većeg ublaženja udarnih opterećenja (pri vožnji po neravnom putu, a takvi su nam svi putevi :(

Probaćeš Škoditu, pa ćeš videti kako je sada fina ;) haha

Autor Predrag 26 Maj 2010, 20:59

P.S. Ups..: 185/65 R14 je ...

Autor Predrag 26 Maj 2010, 21:08

Predrag
To si omašio što nisi kupio po dimenzijama originalne pneumatike. Vešanje mu je prilagođeno, stepeni prenosa, brzinomer i putni kompjuter ti lažno pokazuju a mene to sve jako nervira. A auto se ljulja kao na talasima. Otprilike da ti ne voziš brzo pa ti to ne smeta.
A rezervnitočak zaboravi i ne treba ti. Jedino ako ne daj bože udariš u kamen pa isečeš gumu. Celu prošlu godinu sam imao parče žice u zadnjoj gumi i tako sam prešao oko 30 000km.

Ipak si me razočarao kad si mogao da kupiš gume koje nisu predviđene. Te fabričke su ionako visoke i pravljene za loše puteve (Ima opcija šire gume ali iste visine)

Autor Mange 26 Maj 2010, 21:13

Mange

Ovu dimenziju sam video na pojedinim Roomster-ima i novim Ibiza-ma i svidela mi se zbog naših puteva. Koliko sam do sada shvatio, ti nisi iz Beograda, a ovde su ulice u katastrofalnom stanju! U centru grada, kao i u njegovoj okolini, truckaš se kao po nekoj oranici.

Inače, nisam primetio skoro nikakav uticaj na stabilnost.

Autor Predrag 26 Maj 2010, 21:22

Moron
Dijagonalni praistoriski pnematici su se rotirali kombinacijom i rezervnog.
Radijalni pneumatici se ne rotiraju.
Pri prebacivanju prednjih pozadi i zadnjih napred, proračunaj kilometrežu tako da to uradiš samo jednom za vreme životnog veka guma.

Autor Mange 26 Maj 2010, 21:23

Predrag
Ja nisam iz Beograda ali radim u Beogradu i živeo sam u njemu 10 god. a mogu ti reći da Beograd ima dobre ulice preme unutrašnjosti Srbije.
Kažem ti da si pogrešio. Rumster ima drugi prenos, vešanje težinu i vodi se prilično nestabilno vozilo.
Pošto ti taj Tigar neće dugo, sledeće kupi kako treba.
Ti ćeš biti ing a osnovno je pratiti fabričke norme, koje je neko posle dugih ispitivanja i računa postavio.

Autor Mange 26 Maj 2010, 21:29

Mange

Roomster ima iste prenosne odnose i isto prednje oslanjanje.

Kako to misliš da mi brzinomer i putni kompjuter lažno pokazuju?

Autor Predrag 26 Maj 2010, 21:34

Predrag
Brzinomer, pređena kilometraža pokazuju manje za oko 4% a potrošnja goriva za 4% više, ako si naveo tačne dimenzije guma.

Autor Mange 26 Maj 2010, 21:41

Predrag
Davno sam to ucio, pre vise od 20 godina, ali znam i sam da postoji "veza" izmedju ugaone i linijske brzine, a ta se "veza" zove "radijus", poluprecnik ... Promenis visinu gume ) "radijus" ) i sve si "poremetio" ( ugaonu ili linijsku brzinu, zavisno sta ti je "fiksno" ).
Ja sam jednom ovde napisao da sam, sticajem okolnosti, sa proslim pezoom u BL otisao sa originalnim 195/65, a vratio se na 195/6o i ispalo je ( prividno ) da je put nazad bio oko 20 km duzi... Sve je bilo poremeceno: brzinomer, odometar, sve ...
P.s. Mislim daa sam pospan, idem da spavam.
Steta sto nema CArobnjaka da saznamo za one "strelice". On je sve zapoceo sa tom pricom ...

Autor Moron 26 Maj 2010, 22:02

Moron

Razumem ja zašto bi to bilo tako, ali ne znam da li je tako. A ako je tako, onda ću im u servisu reći da izmene potrebne podatke, i rešiću problem.

Šta to znači, da na pr. Yugo sa pneumaticima 145/80 R13, po brzimeru ide sporije nego Yugo sa pneumaticima 155/70 R13?

Na Fabii se koristi 6 različitih dimenzija pneumatika. Šta to znači, da za svaki unose nove parametre u kompjuter?

Autor Predrag 26 Maj 2010, 22:15

Predrag
Ne mislim da unose nove podatke zа svaku dimenziju gume, jer, u osnovi, svaki brzinomer, odometar ili bord laze i zabole njih dupe koliko ce "tvoj" da laze ( +5 ili -5 ili neki drugi X ). Ali, u pravilu, kada za ista kola dolaze razne dimenzije, ako pogledas ukupan precnik bilo kog ponudjenog tocka ( "visina" gume + "pola" felne ) on je u pravilu slican ( jer uz vecu felnu ide niza i sira guma i obrnuto ). Kod 308 ili ces da dobijes ili 195/65 x15 ili 205/55 x16, sto ti je skoro isti poluprecnik TOCKA. Moze i 17 cola, pa i 18, ali ce da bude jos "niza" guma i opet ti je slican "poluprecnik" ... I tako jedan laze +5, drugi -5%, koga briga. Svaki laze ...

Autor Moron 26 Maj 2010, 22:26

Predrag
Visina gume se izračunava:
širina x podatak visine a za juga 145x0.8=116mm a druge 155x0.7=108.5mm i razlika postoji a to znači da je jugo sa niskoprofilnim gumama pokazivao veću brzinu. Razlika je malko manja jer niskoprofilna ima sleganje manje. Za poluprečnik točka treba dodati nazivni poluprečnik točka, recimo 14/2x25mm

Ti na tvom autu ne možeš ništa da uradiš. Peugeoti imaju mogućnost podešavanja jer signal za brzinomer dobijaju od ABS i ESP davača koji se obavezno moraju prilagoditi pneumatiku.
Čak postoji mogućnost da imaš problem sa ESP, pa i one vibracije da potiču od toga. Moguće ali možda. Znaš kakav žvuk stvara ESP kad se aktivira pa sam proveri.

Autor Mange 26 Maj 2010, 22:31

Mange
Ako je "visina" svih guma ista ( pa i veća ili manja od "propisane" ), kako to može d izazove "brljanje" ESP-a? Mogu mozda da razumem takav problem ako sve gume nemaju istu dimenziju ...

Autor Moron 26 Maj 2010, 22:45

Moron & Mange

Dimenzije pneumatika kod Fabie su sledeće:

- 165/70 R14 (prečnik celog točka: 2x165x0,7+14x25,4=586,6 mm)

- 185/60 R14 (2x185x0,6+14x25,4=577,6 mm)

- 195/55 R15 (2x195x0,55+15x25,4=595,5 mm)

- MOJA 185/65 R14 (2x185x0,65+14x25,4=596,1 mm)- razlika u odnosu na 195/55 R14 je SAMO 0,6 mm!

- 205/45 R16 (2x205x0,45+16x25,4=590,9 mm)

- 205/40 R17 (2x205x0,4+17x25,4=595,8 mm)

Roomster ima sledeće dimenzije pneumatika:

-175/70 R14
-185/65 R14 !!!!!
-195/55 R15 (isto kao Fabia)
-205/45 R16 (isto...)
-205/40 R17 (isto...)

Autor Predrag 26 Maj 2010, 22:52

Moron
Postoje kola kod kojih je to moguće ali imaju mogućnost izmene konfiguracijom kompjutera i podešavanjem veličine točkova.
Evo recima da je radio regulaciju trapova i da nije doveo volan u nulu, na laguni sa ESP-om se recimo ne bi pomerio iz mesta! Svega ima a divljih majstora najviše.

Autor Mange 26 Maj 2010, 22:53

Moron

Ne može da izazove! Kod ESP-a, ASR-a i ABS-a, meri se broj obrtaja polarnog točka (koji je postavljen kod točka), a pneumatici nemaju nikakav uticaj na to!

Mange večeras baš hoće da mi diže pritisak ;)

Autor Predrag 26 Maj 2010, 22:57

Predrag
Ovo što si naveo su dimenzije točkova za razne automobile, sa različitim motorima, i menjačima, znači nema veze.
Za isti automobil tolerancija je max 3mm. Nađi prospekat za tvoj automobil pa vidi šta propisuje fabrika!
To i ništa drugo!

Autor Mange 26 Maj 2010, 22:58

Predrag
Pa i sam vdiš da je kod fabie uglavnom ( sa izutekom tvoje ranije dimenzije ) "gadjano" da bude precnik oko 59 cm ( plus minus 0,5 cm ) , kao i da tvoja ranija ima oko 96,8% precnika sadasnje ...
Otisao sam na spavanje ovaj put

Autor Moron 26 Maj 2010, 22:58

Mange

Ovo su dimenzije točkova, koje mogu da se doplate, uz bilo koji paket opreme i bilo koji motor, ZA FABIU!!! (prepisano iz kataloga, a identično je i na listi dodatne opreme!!!)

Autor Predrag 26 Maj 2010, 23:04

Moron

Laku noć! ;)

Tutnji mi u glavi, zbog ovih pneumatika :(

Ne želim više da ih spomenem! Probaćeš moju Škoditu, pa ćeš sam da proceniš šta je i kako je ;)

Autor Predrag 26 Maj 2010, 23:07

Predrag
Ako to neko prodaje on stvarno nije ozbiljan!
Možeš imati točkove 14, 15, 16 ali dinamički poluprečnik mora biti u toleranciji.
Nema potrebe da forsiramo priču ali ćeš ovo shvatiti i sam.

Autor Mange 26 Maj 2010, 23:12

Mange

Znam da mora da bude u toleranciji, ali vidiš i sam, da odskače upravo onaj koji sam ja zamenio (185/60 R14).

Ako mi ne veruješ (a tako mi deluje), evo ti link pa se uveri (na strani 22):

http://new.skoda-auto.com/SiteCollectionDocuments/Catalogue/NewFabia/FL/Fabia_Catalogue_ENG.pdf

Autor Predrag 26 Maj 2010, 23:19

Predrag
Sad sam proverio na michelin sajtu šta nude za tvoju fabiju i taj 185/60 R14 odskače zaista.
Verovatno auto ima prilagođen davač brzinomera.
Ipak je to neozbiljno.

Autor Mange 26 Maj 2010, 23:29

@Mange
pregledao sam sve pneumatike, sva 4 su pravilno montirana, strelice su u dobrom smeru ka napred. Takodje su dobro ocuvane tj. nema veceg trosenja ni napred ni nazad!
To su M+S gume... :)

Autor carobnjak 27 Maj 2010, 16:12

carobnjak
Vozi i ne brini. Kontroliši pritiske u gumama a pošto su zimske M+S, pritisak na vrućinama treba da bude malko veći +0.2bar. (Mereno pre vožnje)

Autor Mange 27 Maj 2010, 16:19