
"Jaguar" će početi da sklapa svoje automobile u Kini u naredne dve godine, saopštili su zvaničnici ove britanske firme.
"Sklapaćemo najmanje dva modela u Kini. Biće nam potrebna godina ili dve da to organizujemo, a prvo ćemo tražiti partnera", izjavio je direktor "Jaguara" Karl-Piter Forster.
Kompanija tvrdi da nije reč o preseljenju u Kinu i najavila da će ove godine
u Britaniji zaposliti još 1.000 radnika.
Nova radna mesta biće privremena i povezana sa proizvodnjom manjeg modela
"lend rovera" (Land Rover), koji će se pojaviti na tržištu sledeće
godine.
Ova kompanija je u poslednje vreme zabeležila veliki rast prodaje na globalnom
nivou. Poboljšani su prodajni rezultati luksuzne marke "Jaguar" i
terenskih vozila marke "Lend rover".
U poslednjih 12 meseci kompanija je prodala ukupno 193.982 vozila, a u narednoj
godini planirana je prodaja preko 200.000 automobila.
Ikone britanske auto-industrije "Jaguar" i "Land rover"
kupila je pre dve godine indijska kompanija "Tata Motors".
Izvor : Mondo.rs
Foto : Jaguar
Carobnjak
Jeste XF "prva liga", ali samo na prednjim sedistima ( pozadi nema mesta ni za glavu, ni noge ). Jedan moj "komsija" iz "jazbine" je imao "bazni" S type i kada mu je crkao AT menjac ( morao je da se menja, navodno 5.000 ), od tuge je uzeo XF cim se pojavio. Imao je ovde strasne muke sa "homogolacijom" tog vozila. Ali, uzivo, to vozilo je predivno, a zvuk motora jos lepsi. Sta ces, HDI je u njemu :)))
@Moron
kad ces nauciti da se svaki automobil primarno pravi za vozaca! :)))
Carobnjak
Kada platis 5 kila jabuka, ocekujes ( prihvatas ) da dobijes 5 kila. Ako ( jos "debelo" ) platim vozilo za 5 dusa, ocekujem da barem 4 duse mogu da se voze komforno. Ja volim i cenim aerodinamiku, razumem zasto se spusta linija zadnjeg dela krova, ali ne prihvatam da se vozim u "kisnoj kapi". Zbog potencijalnog spustanja otpora sa, recimo, 0,32 na 0,28 ja ne zelim da mi neko oblikuje krov "kisne kapi". Radije cu na 100.000 km da za gorivo dam jos 200 EUR-a ( zbog malo veceg otpora ), nego da se stiskam tih 100.000 km kao u konzervi. Necu i tacka! Ako bas hoce kisnu kap, neka malo podignu visinu krova kod vozaca, pa neka spustaju pozadi ( pa ce i tamo biti mesta kao sada napreed ). Znam da ce porasti "ceona povrsina", ali necu brate da savijam vrat kada sedim pouzadi. Nikoga ubio nisam, nista ukrao nisam, nemam "moralne razloge da povijam glavu, a i razbolecu se. Necu! Kraj! Hocu prokleti prostor, pa makar vozio "kockcu". Neka se sav svet smeje, neka "zvizdi" sum vetra, neka trosi kao "Zil", neka mi probija usi zvuk vetra na auto putu, ali neke stvari nikada prihvatiti necu!
Carobnjak
Odustajem ... Nadam se, recimo, da ces jednom imati prilike da na daleki put ides onim tvojim bravom na zadnjem sedistu, pa, kada izidjes "ukocen", ja pridjem i kazem: "Vi gospodine, da, da, Vi pognute glave! Nesto ste bolesni "u vratu"?
Ja se nedavno vozio do NS meckom E klase pozadi. Kakav komfor! Ostatak dana mi je glava stajala ukrivo!
@Moron
Potpuno se slažem ;) Prekopiraću ove komentare, jer su neponovljivi :)
Pogledaj:
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2010/05/30/iz-kragujevca-ove-godine-mozda-i-30.000-punta
@Moron
ja tebe ne kapiram! Kupovati auto za sebe i pri tom razmisljati kako je nazad ili sedeti pozadi je besmisleno! A ko ce te voziti? :)))
Ne postoji nijedna standardna limuzina koja je jednako komotna nazad kao i napred. U suprotnom ne bi postojale "L" verzije, to jedino Kinezi kapiraju...
@carobnjak
u mojoj astri imaš jednako mesta napred i pozadi za glavu(za ljude do 195cm)
Carobnjak
Ja sebe dobro razumem. Ne radi se tu o Kinezima i pitanju L verzija ( superb ti je kao L ). Dakle, imas ti vec dosta "evropskih" vozila gde ces pozadi da smestis noge, ali prokleta glava i prokleti krov "kisne kapi". Ja kazem, neka oblik kisne kapi ostane, ali neka dignu celi krov za jedno 5 cm i bice mesta za glavu i napred i pozadi. Sam to kazem. Hoci minimum dostojanstvenog komfora pozadi! Uostalom, sigurnosi pojas ima i pozadi 3 tacke vezivanja sa razlogom, onaj poprecni pojas ima svoju funkciju. Nije funkcija glave da se u slucaju prevrtanja "doceka" na krov, to pojas treba da spreci, a ne vidim kako cee to da uradi ako sam ja i bez prevrtanja odbocen glavom na krov...
Ti i ja nismo "tehnicari", ali pogledaj odnose potrosnje ( sa istim motorom ) jednog Yeti-ja ( "kocka", mislim da je otpor 0,37 ) i Octavie ( malo starija "kisna kap", valjda 0,30 ). Ta razlika potrosnje ( u proseku ) nije tako strasna ( na auto putu, pri velikim brzinama, jeste ). Nemoj misliti da ja propagiram SUV-ove, vec samo pricam o obliku krova ( ako ti smeta Yeti kao pojava, gledaj fabiju ). Uostalom, 307 je bio visok 151, pa ipak nije trosio kao tenk ...
Ovde sam na strani morona :)
@carobnjak:
Šta radiš kad ideš na put od jedno 500-600km recimo, a što da ne i preko 1000km, ako uopšte ideš i ako vas ima 4 u kolima? Sem ako ne insistiraš da isključivo ti voziš ili si takav da nećeš da dozvoliš da neko drugi sem tebe sedi napred, vrlo dobro osetiš kvalitet i prostor na zadnjoj klupi