
Britanski Autoexpress je objavio listu pet najprodavanijih modela svih vremena. Višedecenijska produkcija i tržišni uspeh na svim kontinentima osigurao je ovim modelima status legendi i počasno mesto u arhivima automobilske istorije. Ipak, koji auto nosi svetski broj 1?
Naravno, reč je o Toyoti Corolli koja je tokom decenija dogurala do brojke od neverovatnih 35 miliona prodatih primeraka, a reputaciju je izgradila na jednostavnosti i pouzdanosti. U vreme najveće slave svakih 40 sekundi jedna Corolla je dobila novog vlasnika, a slavna priča nastavlja se i danas pod imenom Auris.
Na drugom mestu najprodavanijih svih vremena našao seo Ford F-Series; pick-up koji je na automobilskoj sceni od davne 1948. godine, doživeo je 12 izdanja, a prodat je u 33 miliona i 900.000 primeraka (Ford F-Series je bio čak 28 godina najprodavaniji model na tržištu SAD).
Treće mesto rezervisano je za Volkswagen Golf koji je dosad proizveden u čak 27.190.000 primeraka.
Četvrto mesto je zauzeo je još jedan Volkswagenov model, a ovoga puta reč je o legendarnoj Bubi koja je doživela 22.649.464 primeraka. Buba se tokom decenija prodavala u praktično neizmjenjenom izdanju i u srcima mnogih vozača ima posebno mesto. Jedna od malobrojnih stvari koje se mogu smatrati Hitlerovom pozitivnom ostavštinom upravo je Buba koju je po njegovom nalogu osmislio Ferdinand Porsche.
Za kraj, peto mesto na lsiti najprodavanijih drži Ford Escort sa preko 16,5 miliona prodatih primeraka. Odlična prodaja na evropskom i tržištu SAD-a lansirala ga je među elitu pa je sa lakoćom pretekao još jedan Fordov bestseler – Model T.
Izvor : Autosport.hr
Veoma zanimljiv članak, nisam znao da je korola toliko popularna. A i, ako gledamo, golf se i dalje prodaje. Golf, 1, 2, 3 ... to su sve različiti modeli, nisam siguran da bi valjalo baš tako računati.
''U vreme najveće slave svakih 40 sekundi jedna Corolla je dobila novog vlasnika, a slavna priča nastavlja se i danas pod imenom Auris.''
Corolla i dalje postoji.
Zanimljivo bi bilo znati koji je najprodavaniji auto u Srbiji. Ako ne racunamo Zastavina vozila, verovatno je na prvom mestu Golf.
Inace, apsolutno se se slazem da se Golf ne moze racunati jer noviji golfovi ni po cemu ne lice na Golf 1 i 2.
Treba naci podatak koliko je lada kockica proizvedeno , i ne treba zaboraviti , one se i dalje proizvode :D
ja sam mislio da i renault 4 zasluzuje da udje u tu listu kad, medjutim...
preuzeto sa www.renault.com
"The 4L beat all sorts of records. Produced in more than eight million units and exported to more than 100 countries, the Renault 4 ended its career on December 21, 1994. It was a car that appealed to everybody. Few people failed to succumb to its charm.
Today, the Renault 4 continues to be coveted by collectors all over the world. "
a korolu racunaju nekoliko generacija??? ako gledamo na jednu generaciju,onda je to golf II ili buba
Realno pravi pobednik je Buba, zato sto je jedini koji se proizvodio u istom izdanju kroz tolike godine. Konkurencija moze da bude stari Mini, Renault 4, Fiat Panda...
Pobednik moze biti samo Buba uz postovanje za rezultat koji je napravila Corolla...
Pa i 206 je proizveden u samo 1 generaciji u više od 6.000.000 primeraka, a golf u 6 generacija ukupno 27.190.000 primeraka
Smesno je racunati nekoliko modela tj.generacija u isti kos, samo zato sto nisu smeli da promene ime modela ?!?
Da li neko može da mi "razbije" ukupno prodata vozila pod imenom golf na pojedina ( potpuno različita ) vozila, poznatija kao golf 1, 2, 3... ?
Isto molim i za ime corola ...
@Moron
podaci o Golfu su bili u Autobildu negde prosle godine kad su predstavljene sve verzije...
@ carobnjak
Jel vidiš moj post? Odma svi menjaju mišljenje. To se zove dobar menadžer
za g. advokata
Golf 1 (Typ 17) od 1974-1983g.
6.800.000 kom,
+ 389.000 cabrio(Karmann)
Golf 2(Typ 19 E) od1983-1991g.
6.300.000 kom,
Golf 3 (Typ 1H) od 1991-1997g.
4.805.900 kom,
Golf 4 (Tyo 1J) od 1997-2003g.
4.300.000 kom,
Golf 5 (Typ 1K) od 2003-2008g.
Panchev9
On ti je rekao "hvala". To znaci se su br. 5 i 6 ( do sada ) prodali zajedno u 4.595.100 "komada". Nije lose, daleko od toga, ali svakako drugacije zvuci nego kada neko "viknes" 27 milona ...
Ako je onako kao gore, kada pogledas "godisnje", ako ja dobro racunam, ispada da se broj 5 i 6 u proseku najslabije prodaju ( oko 656.000 "komada" godisnje )
Pokusacu da nadjem u arhivi :)
Ne znam iz kojih razloga ali ubedljivo najteze dolazim do podataka o prodaji nekog automobila...
Moze se videti da nisam stavio proveren podatak za Golf mada se godisnje prodavao od 400.000 do 450.000 kom...
22.205.900 je po ovim podacima za prve cetiri generacije...
Ostatak po gornjem tekstu je 4.985.000 kom, ali od kog perioda... Jer onda godisnja prodaja ide preko 712.000 kom sto je iluzorno...
Cekam tvoj poseban komentar na ovu zavrzlamu... :)
Panchev9
Razlika je 389.000 "komada", sto se "gadja" sa brojem koji si stavio pored modela "cabrio(Karmann)".
Mislim da si ti omanuo ovaj put, mada ja inace nisam neki "matematicar" :)))
Salim se, svakako ti hvala za podatke
hehehe
A kad odredjujes tarifu :)
Moja logika je da cabrio ulazi u prodaju Golf 1...
Jer je podela na modele a ne godina proizvodnje...
Kapish...
Procitao sam jedan zanimljiv clanak o nastanku bube.Kada je mercedes pokusao da ukrade neka resenje sa projekta narodni auto,tj bube,Hitler je naredio da se streljaju,mislim njih oko 160 zaposlenih u Mercedesu,za nauk.Inace novac koji su nemci izdvajali za bubu preko neke vrste kredita iskoriscen je za naoruzanje vojske za II Svetski rat.
Golf I se proizvodio do 1985,
Golf II se proizvodio do 1992,
Golf III se proizvodio do 1999 čini mi se februara.
@Ðenka
Sve je to u redu ali podaci su kada se proizvodnja ne poklapa...
Pozdrav svima posle dužeg puta.
Eh, kad bih vam pokazao moga golfa 1, kabriolet GTI, top urađen, sa motorom i menjačem od GTI 1.8 od preko 120ks, sa trkačkim turešek oprugama i amortizerima, diskovima na svim točkovima, balans štanglom i na zadnjoj osovini mnogo čime. Školjka potpuno urađena, ojačana, auspuh Remus, kožna bela sedišta, farban u više providnih slojeva i ko zna šta još... Pravljen je više od 3 godine.
Sigurno najbolji u Srbiji-ubedljivo.
Mange
Imaš pozdrav.
Nadam se da ovih dana nisi vozio baš tog golfa, ne znam kako bi mu krov trpeo onako jaku "rosu" :)))
Naravno, kada bi nam dao link za neku njegovu sliku iz njegovog novog života, možda bismo i mi mogli ( na neki način ) da uživamo ...
Moron
Golf se vozi samo kad greje sunce, na druženja i izlaske. Godišnje pređe oko 1000km max.
Vožnja sa uživanjem uz poglede radoznalije nego ferari da se pojavi.
Samo materijal bez rada je koštao više nego dobar punto ili dacija.
Spava u posebnoj garaži, pokriven.
@Mange
Jel Amerikanac...
Sebi sam dao obecanje da ce mi nekad biti treci automobil ali mi jedino minus enterijer koji je kao u "obicnom" Golf-u...
Uzivaj u voznji i vozi ga malo cesce...
Panchev9
Nije. Kupljen je u Nemačkoj. Urađeni si široki integralni branici, drugačija maska, obloge na pragovima, boja providno narandžasta, naravno metalik a krov beo. Motor je praktično treći dok me karakteristike nisu zadovoljile.
Autu može da se podešava visina i tvrdoća opruga a gume i felne...
Možda i postavim sliku i pored toga što će me mnogi provaliti.
Stavljaj odmah...
Meni to vise deluje po opremi na Golf 4 cabrio( koji je bezveze)... :)
204 + 205 + 206 + 207 = ?
Koliko je komada proizvedeno i u kom periodu?
kadett + astra1 + astra2 + astra3 + astra 4 = ?
To što su ovi proizvodjači menjali ime novog modela ne znači da je WAGEN prodavaniji
Mange
sa tom pređenom (km), mogla bi država da te časti registraciju ...
:)))
Ðenka
Trenutno imam registrovana tri automobila.
Ovaj kabriolet su dolazili specijalci iz Italije da gledaju.
OK je sve to, imam 1 pitanje, ako se C klasa tj. niza srednja klasa zove Golf klasa, kako se onda zovu A, B , D, E...klasa?
Panchev9
Evo jedne bezvezne:
http://img249.imageshack.us/i/dscn4474a.jpg/
Panchev9
Postaviću drugi put mnogo lepših fotki, dok "skinem" tablicu.
Ima tu još što šta...
@Mange
Zdravlje boze kada budem vlasnik jednog belog pa cemo na crtu... Isti motor i sa "regularnim" izgledom...
Ti ga druskane napravi tako da ne znam ni ja da li bih ga vozio vise od 1.000km...
Iskreno, mnogo cenim kada neko ulaze i cuva starije automobile...
Mange
Pogledao sam "sličicu", baš lepo izgleda. Kao "ispod čekića"!
P.s. Ovo je baš "retka" i "jarka" boja i mislim da sam "nešto" ( nisam baš siguran koje vozilo ) u toj boji jednom video "na okupljanju" ispred BG Arene ...
Evo još dve sličice golf 1 kabrio
http://img59.imageshack.us/gal.php?g=dscn4491g.jpg
Mange
Dobar, dobar ...
Ona zadnja svetla, to je originalno "pakovanje"? Davno bilo, pa sam zaboravio ...
Moron
Daleko je to od originala. Te štop lampe su bile jako paprene, kao i prednji ksenoni. Znaš li koliko sam samo proveo vremena na ugradnji i razbušivanju zadnjih diskova. A vešanje je jedinstveno.
Auto ima oko 810kg i sigurno preko 120ks. Ubrizgavanje prepravljeno od Eskorta RS. Bolje ide od najačeg golfa 5 TDI. Jako je smešno kad vidiš facu momcima koji su probali...
@Mange
video sam, extra ocuvan primerak! Ja volim malo starije oldtajmere - Citroen DS, SM, CX...
@Mange
svaka cast! Cenim kad se neko toliko posveti kolima, pravi si umetnik! :)
Mange
Ostao mi je jedan nov "kristal" migavac za branik "dvojke" ako ti odgovara, poklanjam ti ga.
Po slici mi se čini da je tvoj takav, grešim li? Imao sam "ove" štopaljke na "dvojci" davnih dana dok se još nisu prodavale kod nas, sitnica a totalno promeni auto, neverovatno.
Nego jel ti ono reče da poseduješ i nekog "nervoznog" Renoa?
Mange
Bas sam hteo jos danas da te pitam i za prednja svetla, ona velicina, ona je "originalna"? Nesto su mi ( ona spoljna ) delovala malo veca ili je opticka varka?
Znaš šta mi jedino možda ne ide uz onako "sredjena" kola? One felne, mada ni sam ne znam zašto, ni koje bi vizuelno "pasale". Možda nešto sa 20-ak "krakova" i niklovano ...
Koje su gume? Neke "besne"?
A trebalo je da ostaviš "dobose"... Teže se "pokvase" i manje ( iznutra ) rdjaju. Šalim se, ne bi uopšte estetski išli uz "alu", ni funkcionalno uz takav odnos težine i snage :)))
Moron
Za felne si možda upravu. Ali to je išlo po etapama i felne su prve došle, Tehno magnesio 15x7 i gume Dunlop sport SP 01 195/50 R15. Pošto je ceo prijekat prešao davno limit, treba sačekati i za taj izdatak od preko 1200 eura. Što se zadnjih diskova tiče, balans sila kočenja se može manuelno podešavati.
Ðenka
Prednji žmigavci su od dvojke a sve je IN PRO. Branici su Rieger, spojler na pragu je od BMW M3, mali spojleri Kamei, volan Sparco, sedišta kadice Recaro presvučena belim telećim box, opruge su duple a amortizeri KW sport. Filter za vazduh je K@N.
A motor i kvačilo su posebna priča, kao i zadnje vešanje i kočnice. Motor je od dvojke GTI, ali dobro nabrijan uz modifikovano ubrizgavanje.
Što reče moj ortak, auto sd tek doživi kad ga vidiš i probaš.
A Renault je moja ljubav i uvek imam po jednog malo jačeg. Ako ne njega onda Perugeot RC ili Citroen. A jednog dana će biti i Honda
Mange
Kola imaju ( bar ona starija ) bas jednostavno izvedenu "automatsku regulaciju sile kocenje na zadnoj osovini".
U cemu je smisao "rucne regulacije" ( STA JE TO UOPSTE ) i kako ( da li ) ona moze da potpuno zameni automatsku, kada se u voznji opterecenje zadnje osovine ( i potrebna sila kocenja ) dosta menja u kratkim vremenskim intervalima?
Moron
Potrebna sila kočenja na zadnjoj osovini varira od stila vožnje, vrste i stanja podloge i promene opterećenja osovine.
Automatski mehanički korektor u značajnoj meri smanjuje silu kočenja na zadnjoj osovini, osim kad je značajno opterećena, tako da kod običnih automobila zadnja osovina praktično i ne koči, ako vozilo pozadi nije dodatno opterećeno. Ne može se dozvoliti da na standardnim kolima dolazi do blokade zadnjih točkova pri kočenju a merodavna podloga je mokar afalt manjeg kof. trenja a zbog nekontrolisanog zanošenja vozila, koje običan vozač ne ume da kontroliše.
Na sportskim kolima je drugačije i podešavaš silu kočenja na granicu peoklizavanja pa i više.
Sve ovo danas (osim željenog proklizavanja) daje eloktronski razdelnik sile kočenja koji ide uz sve moderne ABS sisteme.
Zato na starim vozilima ponekad nije imalo "kočnica na nožnoj na tehičkom" a to naši priučeni pregledači nisu razumeli. Potrebno je samo zadovoljiti minimalnu silu kočenja u skladu sa ZOBS-om.
Mange
..." kod običnih automobila zadnja osovina praktično i ne koči"....
Zar kod "običnih" kola nije odnos sile kočenja, napred 70%, nazad 30% ?
Mange
Kome pricas o "priucenima"? Moja je vitara imala sam 1020 kg, a hteli su da me vrate zbog navodno neispravnih zadnjih kocnica, jer je "rukovaoc" valjke bio podesio na 1.300 kg. I onda ja kazem ... I tako sledece godine, pa sledece. Davno mi je jedan "saobracajac" rekao da zadnji tockovi u osnovi sluze samo za odrzavanje pravca vozila pri kocenju, a ne za kocenje...
U vezi tog regulatora sile kocenja, secam se, davno digli kola pozadi ( R 12 ), kao da proverimo da li ima vazduha u kocnicama, visi potpuno slobodno zad. osovina, pritisneemo kocnicu, covek otvori ventil na koc, cilindru na z. dobosu, kada ulje uopste ne izlazi. Kaze on, pa ovo nista ne valjaa, uopste ti nema pritiska, ni ulja u kocnicama ...
I onda neko pametan pokaza na "skalameriju" ( regulator ) i rece da malo "opteretimo" osovinu. I pojavi se posle ulje ...
@Mange
Druze, svaka cast za ovog golfa.
Ja inace nisam ljubitelj nekih vremesnih automobila osim ako nisu bas dobro odradjeni i sredjeni, a ovaj tvoj jeste.
Najgore sto ce neka budala da ga izgrebe cim ga ostavis negde (pogledi) u tami... :)
Moron
Po proračunu koji sam radio za Yuga, sile kočenja su sledeće:
Neopterećeno stanje:
- napred: 5768 N
- nazad: 833,5 N
Opterećeno stanje:
- napred: 6717 N
- nazad: 1940 N
Regulator sila kočenja, služi da smanji pritisak u instalaciji zadnjih kočnica, u zavisnosti od trenutnog opterećenja zadnje osovine. Više opterećena, veća sila kočenja...
Pogledaj komentar kod Chery-a ;)
Ðenka
Taj odnos zavisi od: raspodele mase, međuosovinskog rastojanja, rastojanja težišta od prednje, odnosno zadnje osovine i visine težišta automobila, u opterećenom i neopterećenom stanju ;)
Ðenka
Ukupna potrebna kočiona sila (po ZOBS) na putničkom vozilu iznosi 55% statičke težine, a minimalna sila kočenja na osovini iznosi 30% od navedene vrednosti i to sve u fazi mirovanja.
To znači za vozilo od 800kg ovako:
Ukupna min. sila je 440kg. a na zadnjoj osovini 132, što kad se podeli na dva točka iznosi 66kg, a to je sila koju čovek može rukama da prokliza po obimu točka! (stežeš zavrtnje točka).
Stvar se pogoršava kad vozilo stvarno koči i rastereti zadnju osovinu i korektor, čime se ova sila smanji za najmanje 50% vrednosti a to je 30kg!. Pri tome prednji točkovi imaju silu i preko 400kg po točku. Razlika je sigurno preko 10 puta!
Zato sam rekao da zadnja osovina praktično ne koči! (na običnom automobilu tipa Jugo. Reno 5 itd.)