
Zaposleni u Audi Driver Assistance Systems project house i Audi Electronics Venture GmbH su predstavili tri projekta iz oblasti aktivne bezbednosti na završnom događaju AKTIV istraživačke inicijative.
“Razvoj intuitivnih sistema za bezbednost vozila je danas fokus u Audi-ju.
Informacije dobijene iz ovog istraživanja pružaju značajnu dodatnu vrednost za
naš svakodnevni razvoj u poslu i od vitalne su važnosti za sledeću generaciju
vozila,” rekao je dr Ulrih Vidman, direktor razvoja za bezbednost vozila u AUDI
AG.
Inženjeri u AUDI AG i u Audi Electronics Venture GmbH su pogledali u budućnost
aktivne bezbednosti za tri podprojekta kao deo AKTIV istraživačke inicijative.
Ova oblast istraživanja je fokusirana na sisteme koji se aktivno upliću u
proces vožnje i tako pomažu da se izbegnu kritične situacije i nesreće.
AKTIV je reč izvedena iz nemačkog “Adaptive and Cooperative Technologies for
Intelligent Traffic” (Adaptivne i kooperativne tehnologije za bezbedan
saobraćaj). U toku četvorogodišnjeg perioda istraživanja, partneri u ovom
projektu su razvili nove sisteme asistencije vozaču, informacione tehnologije i
moguća rešenja za efikasan saobraćaj sa ciljem da saobaraćaj u budućnosti bude
bezbedniji.
“Bezbednost pešaka i motociklista”
Cilj podprojekta “Bezbednost za pešake i motocikliste” jeste da se poboljša
bezbednost svih učesnika u saobraćaju. Istraživači su postavili scenario
tipičnih saobraćajnih nezgoda, klasifikovali ozbiljnost povreda i dobijene su
mere za koncept akcije.
Da bi simulirali “vozilo koje dolazi,” inženjeri su napravili test vozilo sa 3D
senzorskim sistemom sa pogledom unapred. Upravljačka jedinica za 3D podatke iz
okruženja identifikuje situaciju u saobraćaju i započinje koncept kočenja i
upravljanja. Ovo omogućava da se izbegne potencijalna nezgoda u koju su
uključeni i pešaci.
“Aktivno kočenje u slučaju opasnosti” i “Bezbednost i pažnja u vožnji”
Audi radi na sledećoj generaciji aktivnih bezbednosnih sistema u okviru
projekta “Aktivno kočenje u slučaju opasnosti”. Ovi sistemi takođe uzimaju u obzir
i dodatne objekte u okruženju vozila, kao što su drugi učesnici u saobraćaju i
ograde na putu. Rezultat ovoga je pravovremena automatska upotreba kočnice kako
bi se izbegla nesreća.
Vreme kočenja se takođe može unaprediti na osnovu informacija o vozaču. Ako je
vozač dekoncentrisan, on neće prepoznati situaciju na vreme i neće adekvatno
reagovati. U takvim slučajevima ima smisla inicirati kočenje čak i ranije.
Inženjeri u AEV GmbH koriste sistem za posmatranje sa kamerom kako bi odredili
nivo pažnje vozača. Kamera beleži poziciju vozačeve glave i u kom pravcu je
okrenuta. Ove informacije se zatim koriste da bi se utvrdio nivo pažnje vozača.
Nova funkcija kočenja predstavljena na ovom događaju odražava Audi sistematičnu
filozofiju asistencije vozaču u kritičnim situacijama, pomažući tako da se
izbegnu nezgode ili da se u najmanju ruku ublaži ozbiljnost nesreće.
Rezultati ova tri projekta ulaze u serijski razvoj intuitivnih bezbednosnih
sistema vozila i doprinose dodatnom poboljšanju bezbednosti na putevima.

Izvor : Audi.rs