home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ljudi koji su sa strane, na ovaj ili onaj način bili svedoci prisustva "Zastave" u svakodnevnom životu građana Srbije i bivše Jugoslavije, izgleda da su više od samih Kragujevčana mogli da procene njen veliki značaj za sveukupni život jedne zemlje, ne samo na razvoj privrede, tehnologije, ugleda u svetu... Na izvestan način, to je potvrdio mladi Danijel Kadarjan (25), asistent na Fakultetu za menadžment u Novom Sadu.

Posle dve godine intenzivnog rada, svetlo dana ugledala je monografija "'Zastava automobili' – priča o jednom brendu", koju je mladi Novosađanin, na 160 strana, objavio u izdanju "Cekoma" i 25. juna je Kragujevčanima predstavio na desnoj obali Lepenice, gde je utemeljena srpska industrija iz koje je nikao i veliki brend Kragujevca i države, kako god se ona zvala – automobil "Zastava".

Ova monografija je, u pravom smislu te reči, svedočanstvo jedne epohe, naučnoistraživački rad koji na sveobuhvatan, ali precizan i koncizan način obuhvata svih 55 godina proizvodnje automobila marke "Zastava", sve do gašenja te proizvodnje – 2008. godine.

"Od malih nogu rastao sam uz vozila 'Zastava'. Otac je vozio 'Zastavu' 101 još kao student, a kad sam se ja rodio vozili smo se u Jugu", podseća Kadarjan na svoje prve kontakte sa "Zastavom".

Takav odnos bliskosti sa automobilom koji je bio simbol naše zemlje, što je posebno interesantno, pojačan je za vreme Danijelovog života u Australiji:

"U Australiju su 1987. godine, kao pokušaj osvajanja tržišta ovog dalekog kontinenta, otpremljena dva vozila Jugo 55 A. Jedno sam za vrlo male pare, 2003. godine, kao sasvim nov iako je tamo bio 16 godina, kupio baš ja, slučajno saznavši za tu mogućnost. Tako sam ostvario san da omiljeni automobil, koji me nikad nije izdao, nikada nisam imao nijedan kvar, vozim i daleko od svoje zemlje".

Ovaj mladi naučni radnik i pedagog kaže da je imao sreće da prodavac nije bio svestan da prodaje unikatno vozilo, koje je, vrlo brzo, postalo atrakcija na putevima Australije. Morao je, čak, jednom prilikom, kada su roditelji bili u crkvi, na Božić, da ostane pored automobila i čuva ga. Brojne su bile ponude za kupovinu.

"Kod automobila 'Zastava' fascinirala me je činjenica da jedno vozilo, koje košta toliko malo, traje toliko dugo. Ta vozila imaju dušu, zato i traju dugo. Žao mi je što nije zadržan naš brend, koji je trajao 55 godina, i za koji bi, svakako, imalo mesta na tržištu", kategoričan je autor ove monografije, koji danas vozi Punto, ali onaj kragujevački – marke "Zastava" 10.

Da bi ova knjiga prikazala i dočarala suštinu 55 godina proizvodnje automobila u "Zastavi" i Kragujevcu, kako autor kaže, umnogome su mu pomogli Vladeta Kostić, direktor marketinga "Zastave automobili" i Zoran Petrović iz Direkcije marketinga i njihovi saradnici, a ideja je, kako ističe, rođena u novosadskoj filijali somborske "Zastave promet", gde je obavljao stručnu studenstku praksu.

Iako nema ništa protiv savremenih trendova u aurtomobilskoj industriji, kao što je globalizacija koja je kao neminovnost uslovila i dolazak "Fijata" (Fiat) u Srbiju, Danijel Kadarjan najavljuje da bi nastavak knjige, odnosno njen drugi deo, mogao da se pojavi samo ukoliko se prepoznatljiv znak "Zastave" ponovo pojavi na vozilu. Za utehu, ostaje knjiga, kao pokazatelj jednog vremena i kao svedok mogućih naučnih i stručnih razmišljanja, kao i analiza pravaca razvoja industrije. Da bismo bili precizni, kao i knjiga o brendu zvanom "Zastava".

Izvori: Snežana Anđelković, Zastava-Info, ZastavaNacionale.com, AutoBrief.com

Na predstavljanje knjige "Zastava automobili - priča o jednom brendu", mladi Siniša Bosanac iz Požege, nekad Slavonska Požega, u Kragujevac je doputovao Jugo kabriom, što i ne bi bilo mnogo čudno, osim što je njegov Jugo kabriolet jedini u Hrvatskoj.

"Deset godina tragao sam za ovim automobilom. Znao sam da postoji jedan takav auto u Hrvatskoj i kupio sam ga, konačno, prošle godine, od vlasnika iz Podravske Slatine".

"Proizveden je 1991. godine i izuzetno je dobar".

"Bez imalo preterivanja, predstavlja pravu atrakciju na putevima Hrvatske i često ga ljudi zagledaju i raspituju se. Ni jedan drugi model nije mogao da pobedi moju želju da imam Jugo kabriolet", objašnjava Siniša.

Izvor : Zastava-Info



čitanja : 11595



Komentari

Svaka čast Danijele!!!

Ovo bih i ja voleo:

"...samo ukoliko se prepoznatljiv znak "Zastave" ponovo pojavi na vozilu..."

Mi smo sami sebi najveći neprijatelji.

Autor Predrag 01 Jul 2010, 10:53

moze li se kako knjiga nai u crnoj goi

Autor dejan 01 Jul 2010, 11:13

Ovaj kabrio me vraca u detinjstvo...
Kao klinac sam bukvalno plakao kako bi mi kupili takvog malog svetlo zelenog na pedale...
I tada sam shvatio da muskarac nista suzama ne moze da postigne...

Autor Panchev9 01 Jul 2010, 16:09

ja vozim takodje Yuga i prosto nemam srca da ga prodam i da se njega odreknem jer ga znam od svgo rodjena 25 god. Zamima me gde se knjiga moze naci, molim za odgovor. Hvala unared

Autor Yugo-Bataja 01 Jul 2010, 17:21

@Panchev9
za ovo bih se kladio da je napisao Moron...:)))
Svaka cast!

Autor carobnjak 01 Jul 2010, 17:32

@carobnjak
Vrlo je moguce da prisvajam pravac njegovog razmisljanja - moronizam... :)
Slatko se nasmejem njegovim komentarima...

Stvarno me danas pogodio ovaj crveni kabrio i podsetio posle dosta godina na "pokusaj razvijanja noznih misica"...

Necu da pitam gde se moze kupiti knjiga, posto niko ne odgovara...
A da pitao sam...

Autor Panchev9 01 Jul 2010, 17:49

Jel ste primetili sta autor vozi danas? :)))

Autor carobnjak 01 Jul 2010, 17:54

Panchev9
I mene si do suza nasmejao sa auticem na nozni pogon. I ja ga se secam. A kako znas da je bio "tristac"?
P.S. Kako pominjes detinjstvo, setim se moga i pomislim da mi moje dete postaje "moron", na oca, ali malo veci.
Za vikend prolazim magistralom pored spomenika u Jasenovcu i po N-ti put pokusavam deci u kratkim crtama da objasnim sta je tu nekada bilo... U daljini se vidi i "onaj" voz ( "ćira" ) za "poslednji transport". Objašnjavam i šta je to...
Dete onda kaže: "Voz ne vozi više?"
"Pa, ne", rekoh ne verujući šta pita.
A on onda pita "A što?"
Mladje dete je onda pitalo "pametnije" - "A kada će opet?"
Zamalo nisam stao i šamare im izlupao. Moj otac meni u neka vremena sigurno bi, dileme nema, plus, opet bih učio "Gorski vijenac" od početka...
Umesto toga, samo sam uzdahnuo.
U povratku smo opet prošli tuda i neko od njih je samo rekao "A, eno ga onaj voz! Ne vozi više?"
Pravio sam se da nisam čuo ...

Autor Moron 01 Jul 2010, 18:41

@Panchev9

eto,danas mozes kupiti pravog :D

@moron,pa koliko godina imaju? skontace kad budu stariji ;)

Autor hh 01 Jul 2010, 19:32

@Moron
Secam se jer je komsija penzioner "original" drzao u garazi... Naravno, ne kabrio...
Ma sad bi mogao da ga nacrtam...
Nemoj vise da se podsecam, inace cu spomenk da mu napravim...
Tada je daleko bila era digitalnih fotoaparata, te se ne mogu naci po internetu...
I poenta je da se nije mogao pokvariti... Sve je moglo da se promeni... Bio je pouzdan kao pec na drva (tako je Klarkson ocenio pouzdanost Honde 2000)... :)))

Autor Panchev9 01 Jul 2010, 19:59

@Moron
Deca nazalost uglavnom vide dalje od "matoraca", tako da ne znam...

Autor Panchev9 01 Jul 2010, 20:00

@Moron
Nasao sam nesto nalik...

http://englishrussia.com/images/soviet_pedal_automobiles/13.jpg

Autor Panchev9 01 Jul 2010, 20:05

@hh
7 i 9 godina. Shvatice? "Jednom u nikada" ... Ja sam (delom)shvatio tek sa oko 20... Mada, ko zna, u pauzama lova na guštere po spomeniku, na Tjentistu su me pitali koliko autobusa treba da u njih stane 3.500 ljudi...
Rekoh "Oko 70!"
"70? Pa to nije ništa!". Užas, deca koja se ponasaju kao da su deca ...

Autor Moron 01 Jul 2010, 20:44

@Panchev9
Takodje dobra masina na slici, ali bila je još neka bolja ...

Autor Moron 01 Jul 2010, 20:45

Rekoh nalik...

Autor Panchev9 01 Jul 2010, 20:47

Ovaj crveni gore ima i masazere....

Autor Panchev9 01 Jul 2010, 20:48

Panchev9
Sta mislis, na crvenom, onaj "rol bar", moze da izdrzi prevrtanje?

Autor Moron 01 Jul 2010, 20:57

@pancev9 auuuuuuuuuuuu ovu sliku cu da sacuvam!!!
ovo je imao moj komsija dok ja nisam udario u kamion s njim,naravno iskocio iz njega pre sudara kamion ga pregazio :(
kolko smo plakali :(

Autor samo u snu 01 Jul 2010, 21:04

@Moron
Ja mislim da je pitanje da li "prevrtanje moze da izdrzi rol-bar"... :)
Meni zbog ovog dodatka, ovaj automobil lici na kolica za bebu( i to za blizance)...

@samo u snu
Istu sudbinu delimo... Komsije posedovali "pedalke"... Kad se samo setim kakav je to bio rent-a-car... :)

Autor Panchev9 01 Jul 2010, 21:14

"Rol bar" vise podseca na rukohvat nosiljke za bebe...
Ja se secam i nekog decijeg tricikla, sa tockovima od mozda 16 cola, "pune" tanke gume. Kako je dobar bio. Komsija ga imao, a nikada mi dao nije ... Tek sa 7 sam seo na bajs. Tuga ...

Autor Moron 01 Jul 2010, 21:22

Ne bih da cepidlacim ali lik ( svaka mu cast inace za restauraciju) mogao da stavi neke retro alu felne ili neke prilagodjenije...

Autor Panchev9 01 Jul 2010, 21:25

Pozdrav svima! Kolega mi je danas javio da je postavljena tema na ovom sajtu u vezi promocije Zastavine monografije!

Kao autor monografije, veliko hvala na čestitkama i pozdravima! Ako je ova monografija, barem za sada, ičemu doprinela....ponovo se priča o Zastavi. Poenta ove knjige jeste da se ne zaboravi nešto što je stvarano punih 55 godina....i da barem u pismu ostane zabeleženo.

Pročitao sam komentar o tome "koji auto ja danas vozim" :)))) Da....kriv sam...vozim Punta, ali ipak Kragujevačkog.

Osim toga, ponosan sam vlasnik maslinastog Yuga 55A proizvedenog 1987.godine (kojeg polako dovodim u fabričko stanje)....i koji ima svoje prednosti u odnosu na novog Punta, u pojedinim segmentima naravno, iako je davno postao punoletan! :)))

Zbog ograničenih sredstava, knjiga je izdata u svega 200 primeraka, i nema je u slobodnoj prodaji. Ukoliko nekoga interesuje da dodje do knjige, može me kontaktirati lično putem email-a

kadarjan@gmail.com

Srdačan pozdrav!!!!

Autor Danijel 01 Jul 2010, 21:38

@Danijel
Svaka ti čast!!!! Vrhunsku si stvar uradio!

@svi
svaka vam čast na komentarima, prevrnuo sam se od smeha:)))))))))))))

Autor blitzman 01 Jul 2010, 21:45

@Danijel
pozdravlja te zadovoljni vozac Punta! :)))

Autor carobnjak 01 Jul 2010, 23:50

Eeee,gde je ona Crvena Zastava sto je nekad bila!

Autor milan 02 Jul 2010, 22:46

Profesore pises bajke :))

Autor Dejan 08 Avg 2010, 18:57

Zasto nisinastavio da vozis yugo ili zastavu kad ga toliko volis, sto si preso na punta :))

Autor Vlada 08 Avg 2010, 19:01

slucajno sam ovo procitao vlasnik sam zadnjeg juga kabria prodatog 2006 god.ako nekog interesuje moze da ga kupi

Autor igor 07 Mar 2011, 00:40

igor
Koja verzija Cabria? In ili običan?

Koji motor?

Autor Predrag 07 Mar 2011, 00:54

da dam odgovor moronu.posto ga rol bar potseca na decija kolica bas bih voleo da vidim sta si ti napravio kad tako komentarises. a inace rol bar mora zbog atesta i nije planirano prevrtanje a inace skida se

Autor nesa 14 Sep 2012, 16:54

Moj Neso, mnogo toga sam ja za zivota u vezi vozila i tehnike napravio... Priznajem, ne i 'rol bar koji se skida' ako se tako uopste rol barom sme nazvati ...

Autor moron 14 Sep 2012, 17:01