
Ljudi koji su sa strane, na ovaj ili onaj način bili svedoci prisustva "Zastave" u svakodnevnom životu građana Srbije i bivše Jugoslavije, izgleda da su više od samih Kragujevčana mogli da procene njen veliki značaj za sveukupni život jedne zemlje, ne samo na razvoj privrede, tehnologije, ugleda u svetu... Na izvestan način, to je potvrdio mladi Danijel Kadarjan (25), asistent na Fakultetu za menadžment u Novom Sadu.

Posle dve godine intenzivnog rada, svetlo dana ugledala je monografija "'Zastava automobili' – priča o jednom brendu", koju je mladi Novosađanin, na 160 strana, objavio u izdanju "Cekoma" i 25. juna je Kragujevčanima predstavio na desnoj obali Lepenice, gde je utemeljena srpska industrija iz koje je nikao i veliki brend Kragujevca i države, kako god se ona zvala – automobil "Zastava".

Ova monografija je, u pravom smislu te reči, svedočanstvo jedne epohe,
naučnoistraživački rad koji na sveobuhvatan, ali precizan i koncizan način
obuhvata svih 55 godina proizvodnje automobila marke "Zastava", sve
do gašenja te proizvodnje – 2008. godine.
"Od malih nogu rastao sam uz vozila 'Zastava'. Otac je vozio 'Zastavu' 101
još kao student, a kad sam se ja rodio vozili smo se u Jugu", podseća
Kadarjan na svoje prve kontakte sa "Zastavom".
Takav odnos bliskosti sa automobilom koji je bio simbol naše zemlje, što je
posebno interesantno, pojačan je za vreme Danijelovog života u Australiji:
"U Australiju su 1987. godine, kao pokušaj osvajanja tržišta ovog dalekog
kontinenta, otpremljena dva vozila Jugo 55 A. Jedno sam za vrlo male pare,
2003. godine, kao sasvim nov iako je tamo bio 16 godina, kupio baš ja, slučajno
saznavši za tu mogućnost. Tako sam ostvario san da omiljeni automobil, koji me
nikad nije izdao, nikada nisam imao nijedan kvar, vozim i daleko od svoje
zemlje".
Ovaj mladi naučni radnik i pedagog kaže da je imao sreće da prodavac nije bio
svestan da prodaje unikatno vozilo, koje je, vrlo brzo, postalo atrakcija na
putevima Australije. Morao je, čak, jednom prilikom, kada su roditelji bili u
crkvi, na Božić, da ostane pored automobila i čuva ga. Brojne su bile ponude za
kupovinu.
"Kod automobila 'Zastava' fascinirala me je činjenica da jedno vozilo,
koje košta toliko malo, traje toliko dugo. Ta vozila imaju dušu, zato i traju
dugo. Žao mi je što nije zadržan naš brend, koji je trajao 55 godina, i za koji
bi, svakako, imalo mesta na tržištu", kategoričan je autor ove
monografije, koji danas vozi Punto, ali onaj kragujevački – marke
"Zastava" 10.
Da bi ova knjiga prikazala i dočarala suštinu 55 godina proizvodnje automobila
u "Zastavi" i Kragujevcu, kako autor kaže, umnogome su mu pomogli
Vladeta Kostić, direktor marketinga "Zastave automobili" i Zoran
Petrović iz Direkcije marketinga i njihovi saradnici, a ideja je, kako ističe,
rođena u novosadskoj filijali somborske "Zastave promet", gde je
obavljao stručnu studenstku praksu.
Iako nema ništa protiv savremenih trendova u aurtomobilskoj industriji, kao što
je globalizacija koja je kao neminovnost uslovila i dolazak "Fijata"
(Fiat) u Srbiju, Danijel Kadarjan najavljuje da bi nastavak knjige, odnosno
njen drugi deo, mogao da se pojavi samo ukoliko se prepoznatljiv znak
"Zastave" ponovo pojavi na vozilu. Za utehu, ostaje knjiga, kao
pokazatelj jednog vremena i kao svedok mogućih naučnih i stručnih razmišljanja,
kao i analiza pravaca razvoja industrije. Da bismo bili precizni, kao i knjiga
o brendu zvanom "Zastava".
Izvori: Snežana Anđelković, Zastava-Info, ZastavaNacionale.com, AutoBrief.com
Na predstavljanje knjige "Zastava automobili - priča o jednom brendu", mladi Siniša Bosanac iz Požege, nekad Slavonska Požega, u Kragujevac je doputovao Jugo kabriom, što i ne bi bilo mnogo čudno, osim što je njegov Jugo kabriolet jedini u Hrvatskoj.

"Deset godina tragao sam za ovim automobilom. Znao sam da postoji jedan
takav auto u Hrvatskoj i kupio sam ga, konačno, prošle godine, od vlasnika iz
Podravske Slatine".
"Proizveden je 1991. godine i izuzetno je dobar".
"Bez imalo preterivanja, predstavlja pravu atrakciju na putevima Hrvatske
i često ga ljudi zagledaju i raspituju se. Ni jedan drugi model nije mogao da
pobedi moju želju da imam Jugo kabriolet", objašnjava Siniša.
Izvor : Zastava-Info
Svaka čast Danijele!!!
Ovo bih i ja voleo:
"...samo ukoliko se prepoznatljiv znak "Zastave" ponovo pojavi na vozilu..."
Mi smo sami sebi najveći neprijatelji.
Ovaj kabrio me vraca u detinjstvo...
Kao klinac sam bukvalno plakao kako bi mi kupili takvog malog svetlo zelenog na pedale...
I tada sam shvatio da muskarac nista suzama ne moze da postigne...
ja vozim takodje Yuga i prosto nemam srca da ga prodam i da se njega odreknem jer ga znam od svgo rodjena 25 god. Zamima me gde se knjiga moze naci, molim za odgovor. Hvala unared
@Panchev9
za ovo bih se kladio da je napisao Moron...:)))
Svaka cast!
@carobnjak
Vrlo je moguce da prisvajam pravac njegovog razmisljanja - moronizam... :)
Slatko se nasmejem njegovim komentarima...
Stvarno me danas pogodio ovaj crveni kabrio i podsetio posle dosta godina na "pokusaj razvijanja noznih misica"...
Necu da pitam gde se moze kupiti knjiga, posto niko ne odgovara...
A da pitao sam...
Panchev9
I mene si do suza nasmejao sa auticem na nozni pogon. I ja ga se secam. A kako znas da je bio "tristac"?
P.S. Kako pominjes detinjstvo, setim se moga i pomislim da mi moje dete postaje "moron", na oca, ali malo veci.
Za vikend prolazim magistralom pored spomenika u Jasenovcu i po N-ti put pokusavam deci u kratkim crtama da objasnim sta je tu nekada bilo... U daljini se vidi i "onaj" voz ( "ćira" ) za "poslednji transport". Objašnjavam i šta je to...
Dete onda kaže: "Voz ne vozi više?"
"Pa, ne", rekoh ne verujući šta pita.
A on onda pita "A što?"
Mladje dete je onda pitalo "pametnije" - "A kada će opet?"
Zamalo nisam stao i šamare im izlupao. Moj otac meni u neka vremena sigurno bi, dileme nema, plus, opet bih učio "Gorski vijenac" od početka...
Umesto toga, samo sam uzdahnuo.
U povratku smo opet prošli tuda i neko od njih je samo rekao "A, eno ga onaj voz! Ne vozi više?"
Pravio sam se da nisam čuo ...
@Panchev9
eto,danas mozes kupiti pravog :D
@moron,pa koliko godina imaju? skontace kad budu stariji ;)
@Moron
Secam se jer je komsija penzioner "original" drzao u garazi... Naravno, ne kabrio...
Ma sad bi mogao da ga nacrtam...
Nemoj vise da se podsecam, inace cu spomenk da mu napravim...
Tada je daleko bila era digitalnih fotoaparata, te se ne mogu naci po internetu...
I poenta je da se nije mogao pokvariti... Sve je moglo da se promeni... Bio je pouzdan kao pec na drva (tako je Klarkson ocenio pouzdanost Honde 2000)... :)))
@Moron
Deca nazalost uglavnom vide dalje od "matoraca", tako da ne znam...
@Moron
Nasao sam nesto nalik...
http://englishrussia.com/images/soviet_pedal_automobiles/13.jpg
@hh
7 i 9 godina. Shvatice? "Jednom u nikada" ... Ja sam (delom)shvatio tek sa oko 20... Mada, ko zna, u pauzama lova na guštere po spomeniku, na Tjentistu su me pitali koliko autobusa treba da u njih stane 3.500 ljudi...
Rekoh "Oko 70!"
"70? Pa to nije ništa!". Užas, deca koja se ponasaju kao da su deca ...
@Panchev9
Takodje dobra masina na slici, ali bila je još neka bolja ...
Panchev9
Sta mislis, na crvenom, onaj "rol bar", moze da izdrzi prevrtanje?
@pancev9 auuuuuuuuuuuu ovu sliku cu da sacuvam!!!
ovo je imao moj komsija dok ja nisam udario u kamion s njim,naravno iskocio iz njega pre sudara kamion ga pregazio :(
kolko smo plakali :(
@Moron
Ja mislim da je pitanje da li "prevrtanje moze da izdrzi rol-bar"... :)
Meni zbog ovog dodatka, ovaj automobil lici na kolica za bebu( i to za blizance)...
@samo u snu
Istu sudbinu delimo... Komsije posedovali "pedalke"... Kad se samo setim kakav je to bio rent-a-car... :)
"Rol bar" vise podseca na rukohvat nosiljke za bebe...
Ja se secam i nekog decijeg tricikla, sa tockovima od mozda 16 cola, "pune" tanke gume. Kako je dobar bio. Komsija ga imao, a nikada mi dao nije ... Tek sa 7 sam seo na bajs. Tuga ...
Ne bih da cepidlacim ali lik ( svaka mu cast inace za restauraciju) mogao da stavi neke retro alu felne ili neke prilagodjenije...
Pozdrav svima! Kolega mi je danas javio da je postavljena tema na ovom sajtu u vezi promocije Zastavine monografije!
Kao autor monografije, veliko hvala na čestitkama i pozdravima! Ako je ova monografija, barem za sada, ičemu doprinela....ponovo se priča o Zastavi. Poenta ove knjige jeste da se ne zaboravi nešto što je stvarano punih 55 godina....i da barem u pismu ostane zabeleženo.
Pročitao sam komentar o tome "koji auto ja danas vozim" :)))) Da....kriv sam...vozim Punta, ali ipak Kragujevačkog.
Osim toga, ponosan sam vlasnik maslinastog Yuga 55A proizvedenog 1987.godine (kojeg polako dovodim u fabričko stanje)....i koji ima svoje prednosti u odnosu na novog Punta, u pojedinim segmentima naravno, iako je davno postao punoletan! :)))
Zbog ograničenih sredstava, knjiga je izdata u svega 200 primeraka, i nema je u slobodnoj prodaji. Ukoliko nekoga interesuje da dodje do knjige, može me kontaktirati lično putem email-a
kadarjan@gmail.com
Srdačan pozdrav!!!!
@Danijel
Svaka ti čast!!!! Vrhunsku si stvar uradio!
@svi
svaka vam čast na komentarima, prevrnuo sam se od smeha:)))))))))))))
Zasto nisinastavio da vozis yugo ili zastavu kad ga toliko volis, sto si preso na punta :))
slucajno sam ovo procitao vlasnik sam zadnjeg juga kabria prodatog 2006 god.ako nekog interesuje moze da ga kupi