
Nakon kupovine dizajn studija Italdesign i skoro 20% akcija japanskog Suzukija, Volkswagen naravno planira i dalje.
Prema italijanskim izvorima, Volkswagen je navodno zainteresovan i za kupovinu Alfa Romea, koji se nalazi u vlasništvu Fiata.
Glasine kažu da VW-ov šef dizajna Walter da Silva pokušava da ubedi čelnika VW-a Martina Winterkorna da kupi Alfa Romeo koji bi po mišljenju da Silve bio dragocen dodatak za nemačku grupaciju.
Kao što je poznato, Volkswagen planira da do 2018. godine postane najveći proizvođač automobila na svetu, a kupovina Alfa Romea (Nemci su navodno spremni da za to plate milijardu evra) bi doprinela postizanju tog cilja. Naravno, uz povećanje Alfine prozvodnje i proširenje game modela, koja bi po tim italijanskim izvorima mogla da obuhvata i novi sportski kupe baziran na VW BlueSport konceptu kao i naslednika modela 8C Competizione koji bi koristio istu platformu kao i Audi R8.
Ipak,
trenutno iz VW-a i Alfe (odnosno Fiata) nema nikakvih zvaničnih reakcija
povodom ovih nezvaničnih informacija.
HAHHAHAHAHAHAHAHHAHAAHAHHAHAHAAHAHAHAHAHAHAAHAH
joj kako bi ovo volio,da malo zacepe usta alfistima
Neeeeeeee! Ako se ovo dogodi,nikad necu to oprostiti Alfi. VW je sve sto mrzim kod automobila a u Alfu sam zaljubljen kad sam prvi put video 33-ku. Sama pomisao na ALfu koja stekce i ima sivi enterijer..ne,ne smem ni da pomislim.
Daaaaaaaaa! Kupices ti nju, kad bude mogla da predje 500 000 km, bez problema ;)
Nisu valjda italijani toliki indijanci da prodaju AR nikom drugom nego VW-u. Hladno mi je od same pomisli da bi naslednik Giuliette imao platformu golfa
Cekaj,postoji VW koji moze da predje 500 000 km? Nisam cuo... Mislis ako uradis 3 generalne i par puta zamenis mehaniku?Znam za takve VW.
Nemci su trula auto-industrija. Samo se hvale dizajnom, a ostatak auto je blago receno sran*e. To se lepo vidi na Lamborghiniju. Kada ga je kupio Audi sve je doslo na svoje. I danas pored toga sto spadaju u najlepse aute sveta, imaju fantasticnu kvalitetu svih delova na autu.
Jednostavno, talijanima treba nemacka preciznost i odgovornost! TACKA.
Nemci prave masine,italijani u svoj svojoj neozbiljnosti im daju ono nesto sto mi srbi nazivamo "dusa". Ko ne namerava da kupi Golfa sanamerom da ga ostavi svojim unucima,zivece za momenat i kupice Alfu i bice ga briga sta mu neko tamo sa strane neopravdano prica za kvalitet,elektroniku i kojekakve gluposti...Nema dalje rasprave.
To ce VW da popravi. Da ljudi koji zele vruci dizajn kupe Alfu, ali da im auto ne zadaje strasne glavobolje po cenu tog "dizajna"
Ne razumem cemu tolika prasina? Ako mojoj dusi ili telu, recimo, "odgovara" toalet papir ZEWA, zar je bitno ko je vlasnik firme SCA Hygiene Products GmbH, Wien, koja ga pravi...
Isto valjda važi i za kola, odnosno, brend.
I sam Valter de Silva,koji je Italijan, bi to zeleo.U vlasnistvu VW-a su trenutno neki od najekskluzivnijih brendova na svetu-Bugatti,Bentley,Lamborghini,pa zasto jedna mala Alfa ne bi bila.Samo napred VW!
Jako lepa vest, napokon ce Alfa pored lepih da pocne da pravi i kvalitetne automobile!
Meni je wagena kao globalnog monopoliste preko k... Niko normalan ne želi da na svetu opstane 4 marke ( GM, VW, TOY i ??? ) uništavanjem konkurencije samo skače cena, ko god to ne zna, neka ne komentariše u korist vw-a. Da je sreće da ima hiljade brendova, pa kad neko ponudi isto za manje novca, da vidiš kako cena padne. Monopol je smrt
Seata su podigli iz mrtvih, škodu takodje, sada je seat prso, dali su im zadnju šansu da naprave nešto ili im na fabriku stavljaju znak VW. Smeta im neverovatna prodaja škode, pa joj zabranjuju da proizvodi veće količine, na kraju će umesto zelene strele biti znak VW. Ne bi me čudilo da na Lamborghini stave amblem VW, pošto će ga zalepiti super lepkom i Pošeu i Audiju itd, itd, itd... I onda će sve biti VolksWagen, u stvari Narodna Prevara po ceni Rolls Royce-a
Zar nije Hyundai narodni auto?Relativno mala cena,7 godina garancije,odlican dizajn,dobar kvalitet...
@ Dejan L
Razmisli malo vise o tom monopolu. Da nema toga monoploa i zastite trzista lezali bi ljudi po cestama, jer bi se svo vozili u kineskim kantama, a kada bi pozvao hitnu ne bi mogla doci jer bi i ona takodje bila snabdevana kineskim smecem od auta...
Ziveli nemcki i monopol kada je u pitanju auto-industrija
Ne vidim zasto bi ovo meni "zacepilo" usta?!?
Tek sad cete da me gledate! :)))
Nema od ovoga nista, ovo ce samo da podigne cenu Alfi...
P.S.
Nema srecnijeg i ponosnijeg coveka od mene sto se tice izbora automobila! Zivela Alfa! Ziveo Ferrari i Lamborghini!
Zivela Italija!
Uaa Nemci!!!
@Uros
malo si pobrkao stvari, Kia daje 7 godina garancije a Hyundai "samo" 5...
Pozdrav za prethodne komentare! :)))
Ako podjenmo od pretpostavke da je ovo tacna informacija, sta mislite da je razlog kupovine Alfe, ako je vec toliko losa kao sto pokusavate da "proturite"...?!?
Da je bilo sreće pa da VW napravi fabriku kod nas umesto trulih italijana, pa da svako od nas kupi neki normalan auto koji možemo zvati domaćim...
@STrider
ne vidim zasto bi to bila sreca?
Onda bi neki zastereli VW-krs umesto 7000 placao 12000 eura...
Bas tako, nego i kod nas se talijani dovukli, posto im je radna snaga sranje :p
@STrider
dizajneri se mogu angazovati i bez kupovine firme, svi najbolji dizajneri su uglavnom iz Italije!
To carobni, kaži im kad su glupi, dobili bi mi zastareli ogoljeni VW krš od garantujem 11.000€
@Saki
znam i to mi uopste nije jasno?
Najbolji dokaz koliko je Srbija jadna, iskompleksirana i puna predrasuda!
Svi su "zasluzili" A8, CLS i BMW 7, strasno!
@carobnjak
Znam,ali iznervirali me ovi gore sivi ljudi,pa nisam pazio. Ne daj se. Cuore sportivo :D
Najave su da će ova nova Muza, koja će se proizvodi kod nas, koštati u osnovnoj verziji 15000e. Baš me zanima ko će da kupi 200000 komada toga i onog Fijata godišnje kada za manju cifru imate Merivu npr.
Možete da kažete šta god hoćete o VW-u, ali on pravi automobile koji se prodaju jako dobro, a to je najbitnije
P.S.
mislim da je De Silva malo nostalgican za Alfom i da je to sve...
@carobnjak Pa upravo zato su i kupili onu dizajnersku kompaniju ;-)
Alfi hvali bolji kvalitet i jako ime iza njih, a vw im to može pružiti, tako da je ovo jako logičan potez, obostrano koristan
@STrider
ti si lose informisan! 90% ce da ide za izvoz...
P.S. boli me uvo za VW...
Alfa je skupo sran*e. Tatini sinovi ce uzeti Alfu, ali ljudi koji imaju porodice ili odradjuju posao tesko da uzmaju lepo auto puno kvarova
@Dejan L
tako je, sa nadaleko cuvenim traktorskim TDI motorom, ide na D2, odlicno za Srbiju, pa bi svi ziveli kao u Panchevu, od zagadjenja...
Bravo VW!!!
@dragan
tatini sinovi uglavnom uzimaju Audi, BMW ili Mercedes, da bi se "pokazali" i nadoknadili ono sto nemaju...:)))
Alfu ce uzeti onaj ko zna da uziva u zivotu, i ima ukusa, naravno, a boli ga uvo sta ce reci, nadobudni kvazi-poznavaoci automobila...
vw moze da kupi celu Italijansku auto industriju,pod uslovom da je na prodaju.
@carobnjak Pa nisam ni rekao da će 200 000 (koliko će se navodno proizvoditi godišnje) kupiti ljudi u Srbiji, procena italijana je da će 97% automobila izvoziti, ali i u inostranstvu imaju Merivu... Prosto, ta cifra je previše optimistična. Daj Bože da oni proizvedu i pola miliona, ali mislim da od toga nema ništa
ljudi pa i nije alfa losa,vozio sam spider 2.4 200hp,moze te je pogledati na s leasingu crna gora,pa i ako je kupe,a cisto sumnjam,da bi fiat to dopustio,ona ce ostati dosledna sama sebi,alfa je puna emocija,ne mogu reci da ne volim golfa,imam ga,cena golfa mog je oko 10.000 a takvu cenu i ima 159 koja je mnogo bolji auto,razmislajm da ga menjam za nju!
@Moron
Mercedes A klasa, na primer...
Musa je lux verzija Idea-e, premijum model, kao i svaka Lancia!
"The Lancia Musa is a mini MPV marketed by Lancia, the premium marque of Italian automaker Fiat. It is largely based on the Fiat Idea, with which it shares most of the components, but is differentiated by different front and rear ends, as well as interior elements and equipment. Both the Idea and the Musa have been in production since 2004 and are based on the Project 188 platform, originally used for the second-generation Fiat Punto."
Ne bih rekao da vest ima veze s mozgom, tj vest je bomba, pre svega jer je nacin da se Alfa na neki nacin osteti medijski. Ovo ici da je doslo iz kuhinje VW-a. Cak da ima nesto od ovoga verovato bi se krilo dok se ne postigne dul. Jos jedna stvar koja je smesna je "da Markijone ubedjuje VW". Pa ko je on da ubedjuje, on ubedjuje svoju konkurenciju sta joj je interes? Svasta.
VW-u proizvodni kapaciteti Alfe ne trebaju prosto jer ih vec imaju previse, a i nisu neki. Samo bi kupili brend. Opet taj brend bu uskakao u usta Audiju, a SEAT bi momentalno umro.
Mora ubedjuje jer vidi da Alfa propada finansijski-ne moze se ziveti od dizajna, zivi se od kupaca. Coveku je zao da to propadne sve.....
@Carobnjak
Onda ce "Musu" sigurno reklamirati na isti način, "Moja prva lancia"...
Ali, da li je moguce da vozilo uradjeno na platformi druge generacija punta bude konkurent A klasi?
Zar nije "logicnije" reci da idea i musa nemaju konkurenciju, da su klasa sama za sebe...
MMOŽETE SAMO DA LAŽETE SAMI SEBE!!! Dovodio je volkswagen razne dizajnere, ali kad volkswagen NAREDI da Golf mora da liči na Golf, šta taj dizajner može da uradi? PA SE PITAM S PUNIM PRAVOM KOJA JE SVRHA DOVODjENjA DIZAJNERA AKO ĆE DA NAPRAVI ISTO ONO ŠTO I ONAJ PRE NjEGA. Mogli su i da ga ostave na toj funkciji!!!!!
A sad ćemo ja i carobnjak malo da vam se smejemo u wagenovski dizajn
@Dejan L
hahaha, tako je!
Mislim da je De Silvi dosadilo da radi najdosadnije automobile na svetu a "menadment" mu ne da da bilo sta promeni, pa ajde da pokusa da radi sta voli...
@Moron
znas i sam da modeli razlicitih klasa mogu imati istu platformu ( zamrzeo sam taj termin!)...
Mislim da ne kapiras sustinsku razliku izmedju Fiata i Lancie!
Da ti pomognem odnos je isti kao izmedju VW i Audi-a...
Svi nabrojani modeli pripadaju klasi "Mini MPV", dok unutar njih postoje premijum modeli kao i u vecini ostalih...
* Дејан
Ово је било грубо, али бољи коментар ја нисам прочитао, пљунуо си им у лице, а и заслужили су и то не 1 , него 100* да их пљунеш. Молим г.Администратора да запосли Дејана у редакцију Ауто.блог.рс
@Moron
to da im je platforma ista i da jos uvek traje je najbolji dokaz koliko je Punto 188 odlican automobil, naravno sa nekoliko mana kao i svaki model!
@ Lenka
Osećam da si blizu, he, he, ne ljutiš se?
@ carobnjak
Ovi će da crknu, istina boli
@ Miloš
To je grubo, moja izjava je za tvoju mala maca
Markione je majmun ako bude prodao ovim šmajserima Alfu, znaju oni kolika je istorijska vrednost brenda Alfa Romeo, tolika da je folcika nikad, nikad ni u snu, ma ni u virtuelnoj science fiction igrici neće imati
Maserati kvatroporte je zakon, passat cc je kanta traktorska
Jao, ja uvek hocu tako da ga nazovem (odlicno asocira) ali ne bih da budem grub...:)))
Ista asocijacija je za sve nemacke modele!
Ако ваген купи Алфу заклињем вас браћо да је не купујете, па нек им план пропадне
Kada je ceo svet već imao komon-rejl ubrizgavanje , wagen je još uvek koristio sistem pumpa brizgaljka (čaka, čaka, čaka, čaka), pa je onda taj sistem (kojim se vw hvalio) proglašen i komplikovanim i skupim i zastarelim. Moto wagenovaca je što je dobro, ne treba menjati. A sada su prešli na komon-rejl. Kasno Marko na kosovo stiže
Zbogom ‘pumpa-brizgaljka’
Prošle je godine Volkswagen počeo povlačiti sistem "pumpa-brizgaljka", odnosno PD. Dvolitarski motor, odnosno 2.0 TDI već je prešao na tehnologiju "common-rail", a 1.9 TDI sa 90 i 105 KS, koji se još (u modelima Škode i Seata) nudi s tehnologija PD. No, radi se o zalihama, jer u modelskoj godini 2010. zamjenjuje ga jednako snažan, a deset posto štedljiviji common-rail (CR) motor 1.6 TDI.U tehnologiji vrijedi pravilo - ako vas niko ne kopira ili barem ne slijedi, nešto ne štima. Volkswagen je puno uložio u tehnologiju direktnog ubrizgavanja po sistemu "pumpa-brizgaljka" i dugo se opirao ekonomskoj logici. Sve ostale fabrike koriste "common-rail". Razlog: znatno jednostavnija i jeftinija mehanika (posebno kod viševentilske tehnike), bolje podešavanje ubrizgavanja i lakše ispunjenje ekoloških normi. Sistem common-rail je znatno jeftiniji i jednostavniji, no PD je krahirao na 16-ventilskom motoru 2.0 TDI. Mnogi stručnjaci su govorili kako je kombinacija četiri ventila po cilindru i sistema PD tehnološki nemoguća ili barem nije preporučljiva u motoru s četveroventilskom tehnologijom.
Naime u glavi cilindra teško je ugurati četiri ventila po cilindru, zajedno s masivnim sklopom "pumpa-brizgaljka", koji je znatno veći i masivniji od same brizgalice sistema CR. Volkswagenovi su stručnjaci tvrdoglavo ustrajali na toj kombinaciji u motoru 2.0 TDI, koji zbog toga ima vrlo tanke stijenke između provrta za ventile i središnjeg provrta za sistem pumpa-brizgaljka. Zbog toga takav motor nije pouzdan i troši puno ulja. Nije čudo da su svi koji se razumiju u tehniku motora tvrdili da je 1.9 TDI PD sa 105 KS znatno bolji od 16-ventilskog 2.0 TDI PD sa 140 KS. Neznatno lošije ide, a troši znatno manje i znatno je pouzdaniji.
takvi dizelaši imaju mehanički software, a ne elektronske, poput CR te rade bučnije i "sirovije". Pumpa i brizgaljka su na istom mjestu te nema titranja pritiska goriva u cjevčicama. Common-rail to nadoknađuje boljim podešavanjem ubrizgavanja te tišim i "mekšim" radom. U svakom slučaju, a prvenstveno zbog znatno skuplje izvedbe sistem PD odlazi u istoriju i niko neće plakati za njim.
@Dejan L
i teska srca VW priznase da je Fiat u pravu sto je common-rail izmislio jos 1997.!
carobnjak
Jedno si svakako u pravu. Ne kapiram tu značajnu razliku za koju kažeš da postoji izmedju Fiata i Lancie, ni uopste teorije o "premiumima"... Kada u osnovi od istih funkcionalnih delova sastavljas celine kojima se samo "odelo" razlikuje, ja tu ne vidim premiume i nepremiume, niti osnov za bitnu razliku u cenama. Sve je to za mene ista "konfekcija", bez obzira da li govoris o fiat/lancia ili VW/audi! Motor, menjac, vesanje, ponuda prostora, perfomanse i sl. su stvari koje u bitnome odredjuju neka kola, a ne dezen materijala u unutrasnjosti...
Ali, prihvatam pravo da neko drugi to uocava i ističe...
Otisao...
Plačite zatucanici, vi kojima je golf 2 predmet obožavanja. Ko se zadnji smeje, najsladje se smeje.
Audi je bio naj premijum brend zajedno sa mercedesom, ali ga vw dovede do pada na 3. mesto, blago bmw-u kad nema vw za vlasnika
@Dejan L
ovim si ih pokopao za sva vremena!
Sad mi ih je zao...:)))
carobnjak momentalno sa punta 2001 godiste prelazi na hondu jazz, ali 2002 godiste. znalac-intelektualac.
@Милош
necu Giuliettu, hocu 8C! :)))
Nedostizni san za sve Nemce...
Tesko sta da bude od ovoga, mislim sta bi svabe dobile kupovinom alfe a vec imaju seat?
A ovi sto se kunu u bmw,merc,audi a blate ostale evo im pesmica https://www.youtube.com/watch?v=a_EdjirZ0Lw
Toliko o njihovom ukusu
Možda će Alfa uz VW postati automobil normalne pouzdanosti i da će pojedina neproverena i tehnički sumanuta rešenja iščeznuti.
Isto tako VW će dobiti na inovativnosti i dizajnu.
Kako sad stvari stoje Alfa nema budućnosti.
Alfa moze imati buducnost, samo treba da poboljsaju pouzdanost i smanje cenu.... a to mogu samo izvan Italije, jer su Italijani nezainteresovani za promene
Sad im pravi samo gubitke
@Mange
"i da će pojedina neproverena i tehnički sumanuta rešenja iščeznuti."
Molim za objasnjenje!
Carobnjak
Alfa je uvek bila poznata po čudnim i neproverenim rešenjima, koji su u praksi dovodili do problema na održavanju i pouzdanosti.
Trenutno na aktuelnim modelima, donji postroj, tj. vešanje, nemanuelni menjači, elektronika, koja dovodi motor i manjač do kraha.
A na nekadašnjim modelima je bilo nedaj bože!
Ja sam se rastao sa njom posle modela 33, koji je bio neopojan krš i čudan auto.
Napminjem! Vešanje je zlo a kad počne da se kvari, prodaja je jedini spas.
Održavanje je jako skupo a delovi se teško nalaze!
U svakom slučaju nije auto za Srbiju.
@carobnjak
Brate,ja mislim da sanjas nemacke automobile,da nemci ne valjaju,ne bi se toliko vozili,hocu reci,vise vidjam CL 63 AMG,koji kosta 130 000 eura,nego Alfu 159,ili vrhunac Fiat-a Multiplu,RUZNIJI AUTOMOBIL ne postoji na svetu,onaj nissan juke je lepsi od multiple...Italijani prave lepe automobile,ali ne najlepse,ali zato imaju najruzniji model na svetu,Multiplu kad vidim sve mi se okrene...Boze.Ne verujem da ce VW kupiti alfu,ne verujem da hoce nesto sto toliko propada,mada na drugoj strani bi voleo da je kupe,i da naprave pouzdan automobil :)
@Dusan
gresis brate, nemacki automobili su za mene "druga klasa" osim BMW-a i ponekog Audi-a (znas kojeg), "italijani" su vrh!
Svako svome jatu! :)))
Za Multiplu si u pravu, ali to je samo jedan model, "nemci" ih imaju gomilu...
Nemoj da gledas Multiplu, gledaj malo Ferrari pa ces moci da me razumes!
P.S. i opet se potvrdjuje moje zapazanje da se ti "hvatas" samo za moje komentare iako vas je Deki razbio i rasprsio vam snove...:)))
Multipla je's ruzna, ali dizajn joj i dalje izgleda moderno, hocu reci da je dobro dizajnirana
Zanimlivo,kazes da gledam ferrari,tebi su znaci i nemci koji kostaju preko 100 000 ''druga klasa''.Ne znam da li ima jos nekog da su mu oni ''druga klasa''.Ja mislim da kad vidis CL63 AMG,ili CLK,ili Audi RS6 i jos mnogih drugih,ostajes bez daha,i zelis da priznas sebi da su nemci,nemci,ali ti ne ide :))
Ja juce video CL63 Amg,sa onim difuzorima,onim ogromnim ''cuncima'' pozadi,ceo onako robusan,zamalo da padnem u nesvest :PPP
@Mange
isto tako kao sto ti tvrdis je "iscezao" i common-rail...
Samo su ga SVI prihvatili!
carobnjak
Fiat nije pronašao komon rejl. Možda ga je među prvima prihvatio. U početku je bilo mnogo problema sa vrstom goriva, pumpom, diznama, elektronikom. Sve je to i dovelo do priče da fiat ne valja.
Vremenom su se kvalitet i karakteristike menjale ka boljem i pouzdanijem.
Navedene elemente razvija tri-četiri kompanije na svetu a svi proizvođači automobila ih koriste. Recimo takva je stvar i sa turbinama.
Velki proizvođači vozila ne smeju da dozvole pad kvaliteta i havarije izazvane uvođenjem novih tehnologija.
@Mange
prvi common rail inicirao je Bosch za Mercedes. Medjutim Mercedes NIJE SMEO da rizikuje sa novom tehnologijom nego je to uradio Fiat sa Alfom 156 1.9 JTD jos 1997.godine. Kasnije su svi presli na te motore pa cak i Volkswagen, istina sa vise od deset godina zakasnjenja...
Toliko o "nemcima"!
carobnjak
Eto vidiš. Sad si delimično u pravu. Nisu oni zakasnili, nego su čekali razvoj i sigurnost tehnologije. To VW-ovcima ništa nije smetalo što nema komon rejl, niti će sad imati nešto više kupaca, zato što ga imaju. Oni su izbegli jedan bolan i skup razvoj a euro norme su ih prisilili na izmene.
U među vremenu karakteristike i pouzdanost sistema se promenila a pritisak u sistemu je porastao i do 2000bara, što daje do 180ks iz 2000cm3.
Fiat ima drugu filozofiju od VW. On hvata na "novotarije".
Jedini proizvođač motora kome skidam kapu po sigurnim i novim tehnologijama je BMW a za njim Reno i Honda.
carobnjak
Reno je legenda autosporta i uvođenja novih tehnologija na automobilima a posebno motorima.
Zadnje je mali turbo 16V motori, koje sad svi masovno kopiraju.
Takođe jedan od prvih malolitražnih komon rejl turbo motora.
A detalje ne pominjem, sisteme klackalica, 16V malolitražni sa jednom bregastom.
Samo se seti 1.9dti motor koji je prelazio po 500 000km bez problema. Po uvođenju komon rejla i oni su platili danak.
Ima nemačkoj filozofiji nešto ozbiljno i vredno. Pa taj isti BOSH je glavni projektant modernog komon rejla, ali je prvo isproban od strane nenemačkih prizvođača! Zašto? Vidiš i sam...
Sve vredno i moderni na današnjim motorima je poteklo i razvijeno u auto sportu.
I mehaničko i elektronsko ubrizgavanje goriva, turbo motori, 16V, žična komanda gasa, motorizovani leptiri i ko zna šta!
Na redu je:
Pneumatsko otvaranje ventila i hidraulično otvaranje ventila.
Piezo električno otvaranje ventila. Za gore navedeno je potpuno zastareo BMW i modofikovani fiat sistem.
Kočnice, vešanje i pneumatike neću da pominjem.
Mange
To "hidraulično otvaranje ventila", zar to ne postoji? Neki "hidraulički podizači"? Nisam stručnjak, ali znam da nešto u vezi sa time je bilo i pre više od 30 godina i zato neka i veoma stara vozila odavno nisu imala potrebu regulacije zazora ventila ...
Verovatno sam nešto pobrkao...
Moron
Hidraulički podizači služe za automatsko podešavanje zazora ventila i omogućuje da sistem ventilskog razvoda ne mora da se podešava i omogućuje tiši rad.
Ovo je drugi sistem koji u znatno naprednijem nivou postoji na formuli 1 zadnjih 15-tak godina.
BMW je prvi uveo sličan mehanički sistem na svim ventilima i po meni za sada mnogo pouzdaniji. Ima ga i na 308, motor 1.6.
Zaista bi me bilo strah da kupim ovaj fiat-ov motor.
Već godinama se zna da je to budućnost ali sama primena je jako problematična.
Ovo podseća na injektorski sistem pumpa-dizna.
Budućnost je u zajedničkom vodu napajanja hidro komande i pneumatskom otvaranju ventila.
Osnovna prednost sistema je kontrolisani hod ventila i trenutno otvaranje, tako da leptir u vazdušnom vodu služi kao mera sigurnosti.
Mange
Hvala za detaljno objašnjenje.
A da li možda znaš, motor za prethodni accord, 2.4 od 190 ks ( ako ne grešim ), on nije imao hidraulične podizače ventila? Jedan vlasnik mi reče kako svaki 20.000 km mora da podešava zazor, što mi je malo bilo ćudno za takva kola.
Moron
Mnoga nova kola nemaju hidraulične podizače ventila, znači potrebno je povremeno podešavanje ventila ali baš na 20 000km ne verujem. Oni imaju dosta mana a neupotrebljivi su na pojedinim sistemima razvoda (recimo sistemi sa klackalicama).
PS
Oni, mislio sam na hidraulične podizače...
A ventili se podešavaju na novim kolima eventualno posle razrade i na velikom servisu.
Mange
A ima li F1 uopste bregastu?
Ima li bregastu taj sistem sto se zasniva, kako kazes, na "zajedničkom vodu napajanja hidro komande i pneumatskom otvaranju ventila"?,
Sta uopste ima taj BMW-PSA 1.6 od 120 ks u smislu "otvaranja ventila" ( i kakvih ) ? On ima lanac, koliko znam, znaci ima i bregastu, a gde je bregasta ...
Moron
Da li F1 ima bregastu ne znam. Uglavnom pre neku godinu Renault F1 motori su imali elektromagnete koji su otvarali i zatvarali ventile. Taj motor je bio neverovatno elastičan, ali zbog čestih otkaza i velikih lomova motora se odustalo od toga.
Glavni problem na tim motorima je vraćanje ventila, zato što torziona opruga ne može da vrati ventil koji stiže klip i pravi lom.
Reno je prvi uveo pneumatsko vraćanje ventila nitrogenom pod pritiskom, što je izazvalo revoluciju.
Ovaj sistem što koristi fijat prvi je testirao Reno na F1 i mislim da ga u znatno naprednijem obliku koriste svi timovi za otvaranje a pneumatski sistem za zatvaranje ventila.
Na motorciklima GP Moto koriste se lisnate opruge za vraćanje ventila (kao gibanj).
Ta trkačka tehnologija se jako čuva u tajnosti i sve što vredi od moderne tehnologije na automobilim je došlo iz auto sporta.
A tek menjači! To je posebna priča.
Mange
Hvala ti. To meni brate deluje kao da je space shuttle. Za trkačka vozila, za koja je možda dovoljno da motori izdrže trku ili dve, pa i "Bože pomozi", ali stavljati tako nešto u kola za smrtnike, to mislim da je greška. Em, skupo inicijalno, nepouzdano ( u odnosu na "klasiku" ), em stravicno skupo ako "crkne" posle. Ne bih ja to ...
Moron
Magična cifra preko koje opruga ne može da zatvori ventil je oko 14500rpm a to je oko 120 ciklusa otvaranja i zatvaranja ventila u jednoj sekundi!
Ventil ostaje da visi i stiže klip, što dovodi do havarije.
Tu su neophodni ovakvi sistemi, koji bez dopunjavanja i reparacije jedva izdrže trku.
Na običnim motorima to nije neophodno a BMW ima lepo pouzdano ali skupo rešenje.
Pogledaj moj odgovor na tvoje pitanje o Haldex spojnici. Mislim da ga nisi čitao...
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2010/07/17/novi-kia-sportage-sa-novim-sistemom-pogona-dynamax-awd
@Mange
koji turbo 16v? Kad je predstavljen?
Autor carobnjak 28 Jul 2010, 17:21
Cekam odgovor...
carobnjak
Mislio sam na 1.2 16V Tce, koji se pojavio mislim neke 2006 god.
Tce znači turbo kontrola efikasnosti a motor je praktično eliminisao sve štetne efekte turbine.
@Mange
u martu 2007.
Fiat i VW tada su vec imali T-jet i TSI motore, tako da Renault nikako nije prvi!
Ovo je nesto novo za mene... T-jet i Multi air su izgleda dve različite stvari! Previše gradiva za jedno veče. Odoh ...
carobnjak
Koje kubikaže su bili ti motori? To su klasični turbo motori sa svim manama.
A ovo je prvi mali turbo sa 16V i jednom bregastom sa elektronski kontrolisanom turbinom.
Ako već hoćeš reno je jedan od prvih proizvođača (možda i prvi) malih turbo motora i to sa kraja 70*tih good. prošlog veka.
carobnjak
Glavni fazon je napraviti mali takav motor, gde su dominantni otpori samoga motora. Zato taj reno 1.2 16v tce ima svega 1150cm3 i jednu bregastu radi smanjenja trenja i mogućnost postavljnja direktnog ubrizgavanja.
Sad i fiat najavljuje malolitražni turbo.
To je rešenje za performanse uz malu potrošnju.
A 1.2 tsi VW ima 8V i direktno ubrizgavanje.
Zato multi er nema direktno ubrizgavanje jer tehnički ne može da se smesti novi sistem otvaranja usisnih ventila i direktno ubrizgavanje benzina.
Mange
zamolio bih Te da obiđeš malo radionice za mašinsku obradu i prodavnice motornih grupa delova i da uporediš na osnovu njihovih podataka koliko se radi generalnih popravki na jtd motorima u odnosu na Reno i recimo VW, pa da onda pričaš o nepouzdanosti.
carobnjak
Ja sam razumeo da fiat sprema malolitražni (manje od 1000cm3) dvoclindrični turbo motor sa multi er tehnologijom i snagom oko 100ks a koji neće imati direktno ubrizgavanje benzina.
Jesm li u pravu ili grešim?
Ex Italo fan
Nemam šta da obiđem radionice kad sam u njima ako nisam na put ili ovde na blogu.
Sto puta sam rekao da su fiat mali blokovi i polumotori dobri.
Ali zato glave motora, sistem ubrizgavanja, razvod, može se reći tiha jeza.
Reno je za klasu bolji upravo zbog gornjih primedbi.
@Mange
govorili smo o malim turbobenzincima. Multiair je samo najmoderniji sistem ventila.
Znaci imas 1.4 multiair bez turbo punjaca (105ks) i sa turbom (135 ili 170ks)...
Sve o novom Fiatovom Twinairu, takodje bez ili sa turbom:
http://www2.autoportal.hr/201007138642/Top-vijesti/Senzacionalan-dvocilindarski-benzinac-stedljiviji-od-dizelasa/menu-id-103.html
Mange
Da li ja lose razumem? Nemoguce je ( za sada ) napraviti istovremeno i da motor ima direktno ubrizgavanje i "multi air" ( odnosno, bilo čiju "verziju" VVT-i ), bez obzira da li ima ili nema turbinu?
I da li "VVT-i" ( bilo čiji ) mora uvek da ima 4 ventila po cilindru?
carobnjak
Zaboravio si i onaj mali dvocilindraš koji treba da ima turbinu i multi er sistem otvaranja ventila.
Skoro smo polemisali o njemu!
@Mange
jel ti citas sta sam ti napisao gore?
Dvocilidras sa multiairom se zove TWINAIR!
Moron
Multi er i direktno ubrizgavanje bi koristili istii pogon bregaste i 16V, čime bi nastala "gužva", te mislim da je to tehnički nemoguće.
A VVT-i tehnologija nema veze sa ovim i to znači proomenu faza motora u zavisnosti od obrtaja, tj kao kad bi motor drugačije zupčio u zavisnosti od obrtaja. Recimo fiat motor 1.4 ima takvu varjabilnu bregastu i 8V, ali je tako trom da je to neviđeno!
carobnjak
U redu to je isto, twin-dva a multi -više.
Razumemo se onda.
jedan od najpouzdanij auta,vesanje je neunistivo,ko tvrdi drugacije je ili lud ili laze.imao sam ih jako puno...
Za sve one VW zaludjenike:
- po vw servisima se ne zna koliko TDI motora je do sada radilo generalku
- JTD nije ni jedan do sada radio generalku i opustneo vozaju i preko 500k km jer alfe voze ljudi koji voze auto i odrzavaju ga
- 1997 alfa 156 1.9 JTD je prvi comon rail motor na svetu, mercedes je izbacio comon rail 1998 a vw tek 2000 ili 2001
ajde zacepite, to sto je vw najprodavaniji auto samo je dokaz da je auto vecini ljudi prevoz od A do B...
(imao sam svaba dosta u zivotu ali vec 5 godina vozam alfe)
159 je auto kakav VW tek sanja da napravi ;)
Ma kakva kupovina alfe od strane vw-a, ta prica je cista izmisljotina.
Sto bi vw kupovao alfu kad vec ima seat koji ionako treba dodatnu pomoc vw-a?!
VW voze ljankesi, drvosjece i cobani!!
AR voze tipovi koji znaju sta je Osjecaj, Stil i Sinfonija!!
Ako se ovo desi, a nema sanse to je samo bukanje iz VW, ja cu svoju alfu da popnem na gradsku deponiju smeca!!
pogledajte ovo VWljankesi!!
https://www.youtube.com/watch?v=zON4bWsl2Ek