home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Politika.rs

Ni­je vi­še reč sa­mo o iz­me­nje­noj in­du­strij­skoj sli­ci već o no­voj kul­tu­ri ra­da na ko­ju će se u bu­duć­no­sti osim rad­ni­ka i sin­di­ka­ta mo­ra­ti pri­vi­ći i vla­de svih dr­ža­va u ko­ji­ma „Fi­jat” da­nas po­slu­je. – Vla­da u Ita­li­ji ne mo­že da spre­či „Fi­jat” da pro­iz­vo­di u Sr­bi­ji

Rim – Pro­šlo­ne­delj­na na­ja­va Ser­đa Mar­kjo­nea o pre­me­šta­nju pro­iz­vod­nje no­vog mo­de­la auto­mo­bi­la ka­te­go­ri­je 10 u Sr­bi­ju (a ne u to­rin­sko po­stro­je­nje „Mi­ra­fjo­ri” ka­ko je pret­hod­no bi­lo pred­vi­đe­no) sa­da pro­u­zro­ku­je mno­ga pi­ta­nja.

Ka­ko će ita­li­jan­ska vla­da re­a­go­va­ti na ova­kav po­tez jed­ne od naj­bit­ni­jih kom­pa­ni­ja za raz­voj eko­no­mi­je u Ita­li­ji? Da li će us­pe­ti da su­zbi­je sve ne­kon­tro­li­sa­ni­ji udar sin­di­ka­ta ko­ji se ose­ća­ju vi­še ne­go iz­da­tim pred no­vim „Fi­ja­to­vim” pla­no­vi­ma? Pi­ta­nje ko­je ipak svi po­sta­vlja­ju (ita­li­jan­ska le­vi­ca otvo­re­no,a de­sni­ca po­taj­no) je­ste, gde je za­pra­vo Sil­vio Ber­lu­sko­ni u ce­loj ovoj pri­či? Za­što su u svim osta­lim evrop­skim ze­mlja­ma dr­žav­ni čel­ni­ci po­put Sar­ko­zi­ja i Mer­ke­lo­ve uvek na pr­voj li­ni­ji u bor­bi za oču­va­nje na­ci­o­nal­nih po­stro­je­nja dok je u Ita­li­ji „Ka­va­li­je­re” pru­žio sa­mo sti­dljiv ko­men­tar: „U slo­bod­noj eko­no­mi­ji i u slo­bod­noj dr­ža­vi in­du­strij­ske kom­pa­ni­je slo­bod­ne su da pro­iz­vo­de ta­mo gde sma­tra­ju da je naj­po­volj­ni­je ali na­dam se da ova slo­bo­da ne­će bi­ti re­a­li­zo­va­na na ra­čun Ita­li­je i ita­li­jan­skih rad­ni­ka”.

Ber­lu­sko­ni­je­va iz­ja­va ja­sno po­ka­zu­je da vla­da u Ita­li­ji tre­nut­no ne­ma ni­ti jed­nog „asa u ru­ka­vu” ko­jim bi mo­gla da pri­vo­li to­rin­sku kom­pa­ni­ju da pro­me­ni mi­šlje­nje. A sa prav­ne tač­ke gle­di­šta ne po­sto­ji za­kon ko­ji bi spre­čio „Fi­jat” da pre­me­sti pro­iz­vod­nju u Sr­bi­ji.

I dr­žav­na po­moć to­rin­skom auto­mo­bil­skom gi­gan­tu (ko­ja je pred­vi­đa­la olak­ši­ce gra­đa­ni­ma pri ku­po­vi­ni no­vih ko­la) is­te­kla je još u pro­le­će 2009, zbog če­ga ne­ma re­al­nog raz­lo­ga „Fi­jat” na­zi­va­ti „pot­po­mog­nu­tom kom­pa­ni­jom”. U tre­nut­noj bor­bi za oču­va­nje ita­li­jan­skih auto­mo­bil­skih po­stro­je­njavla­du pred­sta­vlja, po mi­šlje­nju mno­gih u Ita­li­ji, ne­a­de­kvat­ni slu­žbe­nik – mi­ni­star za rad Ma­u­ri­cio Sa­ko­ni. Ka­ko bi po­ka­zao da je ita­li­jan­ska vla­da iole pri­sut­na u re­ša­va­nju tre­nut­nog pro­ble­ma sa „Fi­ja­tom”, Sa­ko­ni je sa­zvao sa­sta­nak za su­tra u To­ri­nu ko­me će pri­su­stvo­va­ti pred­stav­ni­ci sin­di­ka­ta, „Fi­ja­ta” i vla­de,a glav­na te­ma raz­go­vo­ra bi­će – „Fi­jat” u Sr­bi­ji.

Ste­fa­no Fa­si­na, je­dan od čla­no­va opo­zi­ci­o­ne De­mo­krat­ske par­ti­je,kri­ti­ku­je ide­ju da ova „mi­ni­star­ska sto­li­ca” raz­ma­train­du­strij­ska pi­ta­nja u Ita­li­ji:

– Gde je mi­ni­star za eko­nom­ski raz­voj? Ni u jed­noj eko­nom­ski raz­vi­je­noj ze­mlji in­du­strij­ski pro­jek­ti ovih di­men­zi­ja ni­su pre­pu­šte­ni mi­ni­stru za rad. U Fran­cu­skoj je in­ter­ve­ni­sao Sar­ko­zi, u Ne­mač­koj Mer­ke­lo­va, a u SAD Oba­ma.

Ne­što bla­ži ton u od­no­su na pret­hod­ne da­ne upu­tio je i Um­ber­to Bo­si, li­der na­ci­o­na­li­stič­ke Li­ge za se­ver:

– Ne mi­slim da je od­lu­ka o pre­me­šta­nju„Fi­ja­ta” na­pra­sno do­ne­ta. Mar­kjo­ne je vr­lo do­bro pro­stu­di­rao dok mu srp­ska vla­da da­je no­vac. Ide ta­mo gde mu je rad­na sna­ga jef­ti­ni­ja. Či­ni mi se da je od­u­vek po­sto­ja­la ta­kva po­li­ti­ka, ali da­nas je neo­p­hod­no pro­na­ći rav­no­te­žu. Naj­va­žni­ji pro­blem za nas Ita­li­ja­ne je­ste po­sao. Uko­li­ko „Fi­jat” ode u Sr­bi­ju na­ne­će nam ve­li­ku šte­tu. Neo­p­hod­no je pre­go­va­ra­ti – za­klju­ču­je Bo­si.

Dok kri­ti­ku­ju „Fi­jat” mno­gi pred­stav­ni­ci sin­di­ka­ta sma­tra­ju da vla­da u pre­go­vo­ri­ma sa to­rin­skom ku­ćom ne mo­že ni­šta da sta­vi na sto jer ne ras­po­la­že ni­ka­kvim re­sur­si­ma.

– Pre­vi­še po­stro­je­nja u Ita­li­ji da­nas pro­iz­vo­di mo­de­le ko­ji, ka­ko i „Fi­jat” sma­tra, iz­u­mi­ru – za­klju­ču­je Su­za­na Ka­mu­so, pred­stav­ni­ca sin­di­ka­ta CGIL (Ge­ne­ral­na ita­li­jan­ska kon­fe­de­ra­ci­ja za rad).

„No­va kul­tu­ra po­slo­va­nja” (de­fi­ni­ci­ja „He­rald tri­bu­na” po­sled­njeg Mar­kjo­ne­o­vog po­te­za) na naj­bo­lji na­čin od­ra­ža­va tre­nut­nu „Fi­ja­to­vu” po­li­ti­ku. Ni­je vi­še reč sa­mo o iz­me­nje­noj in­du­strij­skoj sli­ci, već o no­voj kul­tu­ri ra­da na ko­juće se u bu­duć­no­sti osim rad­ni­ka i sin­di­ka­ta mo­ra­ti pri­vi­ći i vla­de svih dr­ža­va u ko­ji­ma „Fi­jat” da­nas po­slu­je.

Pre re­ša­va­nja pi­ta­nja o „Fi­ja­tu” Ita­li­ja bi tre­ba­lo pre sve­ga da obez­be­di se­bi no­vog mi­ni­stra za eko­nom­ski raz­voj s ob­zi­rom na to da je ova sto­li­ca već vi­še od dva me­se­ca pra­zna ot­ka­ko je Kla­u­dio Ska­jo­la pod­neo ostav­ku zbog ko­rup­ci­je.

Autor : Ma­ri­na La­lo­vić



čitanja : 1077



Komentari

Zasto nasi novinari pisu "Fijat", molim objasnite mi... Jesam li ja nepismen ili novinari?? Lakse za izgovor ili? Ama bas svi nasi novinari tako pisu? fiat u srbiji ce imati skracenicu FIAS , Hoce te pisti Fijas??
Fabrika Italijanskih Automobila Torino je FIAT i tako pise na svim vozilima. Strasno!

Autor mittar 28 Jul 2010, 11:35

FIAT u Srbiji ima skracenicu FAS (FIAT Automobili Srbija).Neka novinari malo povedu racuna o pisanju.

Autor milan 28 Jul 2010, 12:09

Kod nas ce se zvati Fijasko ;-)

Autor STrider 28 Jul 2010, 13:04

Fabrika Italijanskih Automobila Torino

ne nego

FIAT = Fabbrica Italiana di Automobili Turistici

Autor Mars 28 Jul 2010, 15:14

Mittar,

posto si tako pametan evo da te svecano obavestim da ni ti nisi bas pismen, cak elementarna stvar je u pitanju.... Ne pise se "hoce te" nego "hocete".
To je jedna rec.

Autor Jaje 28 Jul 2010, 15:26

Ko drugom jamu kopa sam u nju upada.
Bombardovali nas,ubijali decu,pustili siptare da nas kolju,.........a sve da bi dobili jeftinu radnu snagu,koliniju u Evropi. Sad nek crknu zabari.

Autor Pedja 28 Jul 2010, 15:40

@Mars
nisi u pravu!

"Fiat S.p.A., an acronym for Fabbrica Italiana Automobili Torino[2] (English: Italian Automobile Factory of Turin), is an Italian automobile manufacturer, engine manufacturer, financial and industrial group based in Turin in the Piedmont region. Fiat was founded in 1899 by a group of investors including Giovanni Agnelli. Fiat has also manufactured railroad vehicles, tanks and aircraft. As of 2009, Fiat is the world's sixth largest carmaker as well as Italy's largest carmaker."

Autor carobnjak 28 Jul 2010, 15:40

@Pedja
bombardovao nas je NATO! Ponovi malo istoriju i kakva je to organizacija, i cija...
Vecu stetu su nam napravili Nemci, kako u ratovima tako i sankcijama!

Autor carobnjak 28 Jul 2010, 15:42

P.S. strane reci se mogu izgovarati onako kako su napisane a mogu da se pisu onako kako se izgovaraju...:)))

Autor carobnjak 28 Jul 2010, 15:44

Fijat je pravilno, kao što se za saab kaže sab, kao što se za chrysler ne kaže chrrajsler , već krajzler, ne kaže se ni dodge, već dodž. O Renou i Pežou da ne govorim.
Gramatika 5. r. osn. škole

Autor Dejan L 28 Jul 2010, 17:40

@Dejan L

FIAT je skracenica i bilo bi jos ispravnije da se slova odvoje tackama.Pogledaj sta je Mars napisao da se ne bi vise hvalio neznanjem.Strani nazivi se pisu u originalu.Ovo nisi mogao da nadjes u gramatici za peti razred,ali uveliko se koristi.

Autor milan 28 Jul 2010, 20:46

Ma neka ga zovu i Fenis samo da konacno otvore te pogone u KG-u:-)

Autor Logandzija 28 Jul 2010, 20:58

Ma bre Fix It Again Tony
buahahaha

Autor US 29 Jul 2010, 11:23