
Evo i jedne kratke vesti iz Slovenije. Naime, posle nešto više od tri godine proizvodnje, Renault je u fabrici u slovenačkom Novom Mestu juče proslavio proizvodnju jubilarnog, 500.000-tog primerka druge generacije modela Twingo.
Slavljenik je Twingo Serviser, u beloj boji, a namenjen je kupcu iz
Francuske. Francuska je inače i najznačajnije tržište za Twingo koji se pravi u
Revozu.
@Panchev9
ne verujem, rano je za novi model, a uspesno se prodaje! Verovatno je redizajn u pitanju...
Novi sef dizajna Laurens Van Der Acker(dosao iz Mazde) je poceo novi "pravac" sa novom Lagunom, novim Meganom za sledecu godinu, potpuno novi Twingo, Clio za 2012g...
To pise u jednom tekstu...
Skoro...
Nesto slabija prodaja, manja originalnost u odnosu na prosli model itd...
Bila je slika na blogu za Megane sa onim "crnim detaljima" oko svetala...
@Panchev9
u SAT Plusu je nedavno bilo o novim modelima Renoa ali tek za 2012-2013. ako se dobro secam...
Ok...
Znas da ne pratim pomenuti...
Ova vest je najnovija... Dakle nije clan ustava, nego vest...
Pa taj dizajner iz mazde je poznat po veoma lepim automobilima, zašto je onda od laguna ružan auto? Prednji farovi malo glupavi, a zadnji na vrh gepeka. Dole velika praznina.
http://images.drive.com.au/drive_images/Editorial/2008/06/19/renaultLaguna63_L_700.jpg
Ali zato evo redizajna
http://blog.auto-secondhand.ro/wp-content/uploads/2009/05/renault-laguna-facelift1.jpg
Treba da izgleda ovako
http://www.motorward.com/wp-content/images/2010/08/megan-facelift.jpg
@Reno5gtl
da, to je i ovde objavljeno, pa smo zestoko polemisali...:)))
To je ipak samo redizajn!
Evo 1 lično zapažanje:
Laguna je po dimenzijama D segment, valjda, pošto je fluence u stvari sedan C segmenta. Problem sa novom lagunom je taj što se ni sa slika, ni uživo posmatrano nikad ne bi reklo da ima te dimenzije, uživo izgleda kraće od fluence-a. Od samog početka nije izgledala kao vozilo srednje klase. Nije imala taj limousine's look (izgled limuzine) Izgledala je kao da treba da konkuriše oktaviji i jetta-i
@Dejan L
jeste, fali joj duzina, kao i limuzinski gepek...
Ali zato je predstavljen Latitude koji je u osnovi limuzinska Laguna...
Ne zaboravi da je Octavia liftback a ne limuzina jer ima 5 vrata kao i Laguna!
@Dejan L
Ima istine...
Samo sto meni Laguna izgleda kao da je "progutala" bazen, a Fluence dasku za skakanje sa istoga...
@Panchev9
meni je Fluence strava, jedino je pozadi jako izdignut od tla, kao terenac...
@Dejan L
da, kad je iste duzine kao sedan onda je to liftback (Mazda 6, Mondeo, Avensis itd.)
Limuzina obicno nastaje od HB dodavanjem repa (Golf/Jetta, Megane/Fluence, Astra, Focus, Auris/Corolla, Mazda 3 itd).
S tim sto limuzina i karavan obicno imaju istu duzinu i dele platformu.
Meni Fluence nije tako dobro "resen"...
Cenom zna da privuce...
Ipak sam oduvek bio HB fan...
@Panchev9
nemam neki generalni stav u vezi oblika, jedino sto je novo - uhvatio sam sebe kako zamisljam da kupim karavan ( iskustvo iz Italije) a to bi najpre bio Megane 3 karavan, mLogo mi se svidja...:)))
Imate preporuke za motor?
(zao mi je sto Mange nije tu...:)))
@Panchev9
veruj mi , najcesce su karavani na autoputevima na zapadu! Mozda ih koriste samo za letovanje...:)))
Sve je to Ok...
Posto svoj zivot vidim u ovome gradu, ne vidim sebe u karavanu...
Samo HB !
Dobra tema, zašto c4 nema karavansku verziju , veoma popularnu kod prethodnika citroen xsara-e? Ipak c segment ima mnogo karavana, golf, astra, 308, megan...gde je tu c4 karavan? To C4 Picasso nije, da odma razjasnim!
@Dejan L
U zadnjoj recenici si sam odgovorio... :)
Za tebe nije, za Citroen jeste...
Mislim da su mnogo bili "udarili" na uspeh kupea... I nisu bili mnogo zadovoljni... Pa ga zato nece biti vise...
Mogli bi da urade novi C4 sedan, nešto poput fluence-a, čisto da opipaju puls kupaca, a i da cenu malo koriguju za istočno tržište!
Ja nisam ni znao da postoji C4 sedan, koji se pravio u Argentini:
http://media2.worldcarfans.com/2007/4/medium/2070420.008.1M.jpg
Nisam video ni jedan ovakav na ulicama
@ Panchev
Ne mora u Turskoj, može i u Kini
Radjen je u 2 verzije dupeta
http://www.chinacartimes.com/wp-content/citroen-c4-official-pics1.jpg
http://2.bp.blogspot.com/__kjL7rUis08/SWIAbeTcsUI/AAAAAAAADvE/zhfFLiHwBfs/s400/2008+Citroen+C4+Sedan+rear.jpg
Rec je bilo za kod nas...
Sve sto je samo za Kinu, to i bude samo za Kinu... Sta ces, sebicni ljudi...
Fluence se pravi za "sirotinjska" tržišta.
Takvi automobili nisu namenjeni, slabo prolaze u Evropskoj uniji (osim Bulgar. Romanija. i sl.)
Cena mu je manja od normalne a samim tim i kvalitet je druge klase.
Mange
Zar se fluence u bitnome ne pravi od delova "razvijenih" za prethodne modela renoa ( pa i delova prethodne lagune )? Zašto je onda kvalitet fluenca niži od kvalitetaa ostalih renoa?
Moron
Fluence se razlikuje od standardnih renoa, po lošijoj plastici enterijera, lošim i neupotrebljivim gumama, izduvnoj grani, kočionim oblogama, amortizerima i po masi sitnica. Na sreću vitalni delovi su izgleda standardni.
I nije samo u pitanju fluence, već svi modeli iz turske fabrike isti.
Zato su recimo na cliu 3 menjani zadnji mostovi u garanciji.
Međutim, pojavio se i megan iz Turske, pod nazivom Genaration, koji je kao takav poseban u ponudi i dosta jeftiniji. Ustvari u renou je navedeno kao da je to neka "posebna" ponuda.
Mislim da se ovakva vozila iz turske fabrike ne nude u zapadmoj Evropi.
Kako stoji stvar sa peugeotom i fiatom iz turskih fabrika ne znam ali verujem da je situacija slična.
Znači, za određena područija, određen kvalitet.
Postoji i treće liga, Južna Amerika i sl. tamo gde se dačija prodaje pod imenom renoa.
I tamo ljudi, kao i ovde ne veruju da kvalitet nije isti...
Mange
Nisam znao da je i "Generation" iz Turske, mada mi je odmah bila čudna njegova cena.
Takodje, ja sam mislio da svaki brend ima odredjen ( isti ) krug isporučilaca odredjenih komponenti i to bez obzira gde se ( u kojoj državi ) vozilo sklapa, a da razlika u ceni potiče samo od različite cene radne snage u pojedinim zemljama porekla. A sada ispade da postoje posebni isporučioci mnogih komponenti, ali sve zavisno od toga da li je vozilo namenjeno za A, B ili C tržišta, pa će neko dobije deo Bosch ili Lucas, a neko "no name". Mislim, nije baš tolika katastrofa ako dobiješ samo neke "leve" pneumatike, ali baš da imaš i "leve" kočnice, kvačilo, amortizere i ko zna šta još, to već malo deluje jadno i bitno menja celu priču o onome što si kupio.
carobnjak
To ja ne znam, znate vas dvojica. Ja sam saznao pre pola sata. Meni dosta!
A koji model Peugeot-a je iz Turske?
@Moron
evo dokaza za moje "lupetanje" i "neznanje" :
Milos
Megan se ne pravi u Turskoj.
Turski proizvodi su Fluence, Talija i deo proizvodnje Clia 3.
Autor Mange 04 Sep 2010, 23:25
@Mange
nije tacno! Neki dan bila u Blicu reportaza o fabrici Renoa u Bursi, Turska! Prave se Clio, Clio karavan, Thalia, Megane i Fluence!
Pokusacu da nadjem link...
Autor carobnjak 04 Sep 2010, 23:39
Evo ga!
„Ojak-Reno” fabrika u Bursi otvorena je 1969. kada se proizvodio samo „reno 12”. Prve godine sa traka je sišlo 20.000 „dvanaestica”, kojoj su se od 1985. godine pridružili „Renoovi” modeli sa oznakama 9, 11 i 21. Kapacitet je 1992. povećan na 100.000 automobila godišnje, dok danas u Bursi, u dve smene, može da se proizvede 360.000 komada za 12 meseci. Praktično, svakog minuta iz hala izlazi jedan automobil. Fabrika u Bursi je specifična i po tome što se na jednoj proizvodnoj traci, u isto vreme, sklapa čak pet različitih modela: „klio II”, „klio grantur”, „fluens”, „megan III hedžbek” i „simbol”, koji se u Srbiji prodaje pod imenom „talija”. Trenutno, u fabrici se proizvode 53 automobila svakog sata."
http://www.blic.rs/Slobodno-vreme/Auto/205074/Svakog-minuta-novi-automobil
Autor carobnjak 04 Sep 2010, 23:45
https://autoblog.rs/blog/auto/predstavljamo/2010/09/03/hyundai-i30-1.4-facelift-na-testu-blica
Da se ispravim, pre 3 dana umesto 2...
Pozdrav Mange! :)))
P.S.
taj isti Mange je tvrdio da je Megane Generation OPREMLJENIJI od skupljeg Authentic-a?!?
Dokazi su na istom linku...:)))
Carobnjak
Da, pročitao, nešto novo sam naučio, da, on je pogrešio ( a što ti reče za "doktora", svako može da pogreši, slažem se, kao što se naćelno slažemo i oko "doktora" )... Ukratko, bio si izgleda u pravu. Ne reče mi za Peugeot iz Turske ...
@Moron
znas da sam ja uvek iskren (nekome to smeta) i reci cu ti da nemam pojma sta se od Pezoa pravi u Turskoj!
Znam da se "206 sedan" pravi u Iranu...
P.S. a ko kaze da i "doktori" ne mogu biti "pacijenti"?
Ti to vrlo dobro znas...:)))
@carobni
Sacekaj da izadje 1,6 dCi 130KS u meganu!!!! Prava stvar!!
carobnjak Moron
Nisam tvrdio kako reče, čarobnjak da je opremljeniji, ali ima recimo motor 1.6 16V od 110ks, koji nema u baznom Meganu a razlika je nebio i zemlja.
Razlika u opremi je relativno mala a motor od 110ks ima varjabilne bregaste i značajno je boji!
Uz to cena je neverovatno niža, čini mi se oko 2000€.
Ko hoće da veruje u moju priču hoće, bolje za njega, ko neće tu je čarobnjak i gugl.
Uzgred ne zaboravite da ja imam jednog turčina a mnoge sam vozi i koristio.
Ne mogu da ponovo pišem ponovo priču od neko veče koja je obrisana.
Upredite cene Talije i Clia storije ekspresion, pa porazmislite šta je normalno a šta ne!
Naravno, talija je turčin a storija slovenačka ili francuska.
Evo jos jedan dokaz sta nam veli nas Mange:
carobnjak
Pogledaj spisak opreme za generation. Više je od osnovnog modela.
14 422€ osnovni model megana sa 100ks a generation ima 110ks sa varjabilnim bregastim i košta 11 999€ ?
Autor Mange 05 Sep 2010, 01:07
P.S.
ljudi, ovde postoje 2 Mangea:
-Mange 1 koji vozi turskog Megane-a i
-Mange 2 koji ne zna za turskog Megane-a...:)))
carobnjak
I šta tu nije uredu? Lepo sam naveo motor koji je bolji u Genarationu.
Mislio sam da su ti komentari obrisani.
I nije razlika u ceni 2000€ , kako gore napisah, nego blizu 2500€!
I čarobnjk, nemoj se mešati u nešto što ne razumeš.
@Moron
pravo pitanje bi bilo da li je samo Megane Generation turskog porekla ili i sve ostale verzije Megane-a na trzistu Srbije i okolnih drzava...
Kao sto sam vec neki dan pisao, u Turskoj NEMA Megane Generation!
http://www.renault.com.tr/page.aspx?id=725
Napisao si: VISE je od osnovnog modela a NIJE!
"Pogledaj spisak opreme za generation. Više je od osnovnog modela"
Kako ne shvatas da pises kontradiktorne stvari?
"ali ima recimo motor 1.6 16V od 110ks, koji nema u baznom Meganu a razlika je nebio i zemlja."
Opet lupetas!
U Megane Berline se ugradjuju obe verzije 1.6 motora, i 100 i 110ks!
http://www.renault.rs/cars/megane_berline_b95/specifications.html
carobnjak
Oprema je beznačajno različita u odnosu na cenu. Sam motor od 110ks bezmalo pokriva razliku u opremi.
Dugo sam razmišljao, šta nije uredu sa generationom kad tako košta. Kad sam saznao da se pravi megan u turskoj odmah sam znao. I otpada u startu moja namera da ga zamenim za jednog clia koga takođe imam.
A i ostale megane treba pogledati... mada mislim da nema potrebe, turčin je samo generation.
@Mange
a na turskom trzistu?
P.S. da, naravno oprema sada nije bitna cim si ispushio...:)))
Da li imaju isti menjac, Generation i Berline? 1.6?
čarobnjak
TI lupetaš, kao i svako veče. Uvek nađeš po neku žrtvu.
Lepo ti kažem i po peti put, da ona gore data cena baznog megana važi za osnovni motor od 100ks.
Sa tobom više neću da vodim diskusiju o ovoj temi. Replicirao sam zbog Morona.
Ti ne možeš da shvatiš priču o kvalitetu delova koje "pljeskaš" na punta i porediš ih sa originalnim delovima.
Opet ti kažem nema tako nešto na guglu.
Komentari o kiji koje je ostavio Predrag od neko veče su dragoceni i važni za sve nas.
To i ja pišem ali ti ne shvataš.
Proizvođači i novinari ne pišu o takvim stvarima, naprotiv.
Živi u iluziji, kad voliš.
@Mange
to sve stoji ali ti uopste ne kapiras sta ti ja pricam niti sta ti pises, sto je jos gore!
Da li ti uopste citas sta drugi pisu? Ako ne, onda procitaj ono gde samte citirao...
Ko ima mozga shvatice ko nema , ...
Sve tvoje tvrdnje sam pobio argumentima a ti samo pominjes neke svemirske price koje si ti samo cuo!
Zakljucak: podaci na zvanicnom sajtu Renoa su lazni jer oni NE ZNAJU sta prodaju! Ako zelite pravu istinu obratite se Mange-u...
On sve zna, jeste da ne ume da objasni kako i sta, ali , eto, sto mu ne bi verovali?
I još da ti odgovorim. Menjač u generationu je isti kao u fluensu, kao i ceo auto, znači turski.
U meganu je menjač sa 6 brzina.
P.S. kojoj iluziji? Ne vozim ja Renault nego ti, osim ako ne lazes...
A Punta nisam spominjao pa nemoj ni ti, samo se srozavas...
E da, jos nesto, turski Renault ne valja a ti vozis upravo njega?!? Pa sta je sad ovo? Skrivena kmaera?
@Mange
u Megane je sa 6 brzina samo sa 110ks a sa 100 ks je sa 5!
@Mange
i sad nam reci koje se sve verzije benzinskih motora ugradjuju u Megene Berlinu?
carobnjak
Porazmisli, da li sam lud da kudim ono što imam?
Nije to tako strašno. Ima garantni rok pa se dovede u red.
Na meganu sedan sam menjao celu instrument tablu zato što je škriputala na 10 000km.
Stavili su mi od berline a razlika u debljini i kvalitetu plastike je nebo i zemlja. Neću više, bolje da spavam.
Bez veze provociraš!
A Moron ti je porucio ovo:
Carobnjak
Da, pročitao, nešto novo sam naučio, da, on je pogrešio ( a što ti reče za "doktora", svako može da pogreši, slažem se, kao što se naćelno slažemo i oko "doktora" )... Ukratko, bio si izgleda u pravu. Ne reče mi za Peugeot iz Turske ...
Autor Moron 07 Sep 2010, 22:34
Mange je moj drug! :)))
@Mange
pa verujem ti ja ali ti sam sebe pobijas u tome je stvar! Ne provociram nego ne mogu da verujem da jedan tako ozbiljan covek ne zna sta pise...
nigde nisam napisao da Generation nije turskog porekla, niti da je kvalitet isti kao francuski , ne znam zasto se hvatas za to?
Motore nisam ni spominjao ja nego ti, ja sam govorio o opremi sto si ti pobijao - bez uspeha!
Tvrdio si da se u Berline ugradjuje samo 1.6 od 100 ks sto nije tacno! I u njega se ugradjuje motor od 110 ks kao i u Generation!
I sad sta je po tebi istina?
Jel moze za mene glavni zakljucak: da li se neki Megane HB pravi u Turskoj?
@Panchev9
da, svi! Sve zavisi za koje trziste...
Imas gore link za tekst u Blicu...
@Panchev9
nisi razumeo, Megane se pravi i u Turskoj i u Francuskoj, pitanje je za koje trziste ide odredjena serija...
Nemci ce sigurno dobiti iz Fr, mi necemo, o tome sam pisao - ko garantuje da skuplje verzije ne dolaze kod nas iz Turske?
A Fluence se pravi samo u Turskoj...
E to je ipak neko "olaksanje" za bracu Nemce...
Ako postoji takva "politika", onda su kod nas "turci" 110%...
A taman sam pomislio da je Generation jeftiniji zbog Istoka( mozda i jeste)...
@Panchev9
ne mislim da je tolika razlika u kvalitetu, zasto bi to Renault sebi dozvolio? Kao, nece se saznati?
Nije velika razlika u kvalitetu ali ko im moze verovati danas... Moja malenkost sa rezervom...
carobnjak
Opet pričaš neistine.
Nije tačno da se na ovom tržištu ne može dobiti megane iz francuske.
Do pre pola godine, svi su bili iz Francuske, ili drugih fabrika van Turske.
Panchev9
Po mom mišljenju samo je megane generation turčin. Pogledaj ponudu renoa, on se posebno nudi u Srbiji.
A za ostale ću proveriti kod dobavljača odakle dolaze.
Oni to jako kriju.
@Mange
nisam to rekao! Rekao sam - ko garantuje?
Ti?
Idi na turski sajt pa ce ti biti jasno!
A mogao bi da posetis i nas posto ocigledno nisi nikad ni video sta se nudi...
Po meni ima logike...
Pitao sam skoro zasto je taj generation toliko jeftiniji...
@Mange
naravno ti si uvek u pravu, isto kao sto si tvrdio da Grande Punto dolazi iz Rumunije, a Fiat tamo ni NEMA fabriku! Haha...
Panchev9
Priča je i počela zbog razlike u ceni od 2500€ između baznog, najprostijeg megana berlina i generationa.
Čarobnjak se boji zbog fiata, koji takođe ima manufakturu u Turskoj. Rato štiti reno da bi živeo u iluziji.
A pežo 207 se sigurno pravi u Turskoj. 206 sedan, recimo u Iranu a za kvalitet ne pitaj!
Reno trafik recimo dolazi iz Engleske...
@Mange
ma kakve sad to ima veze sa Fiatom, ne bulazni!
Kad nas Mange nije u pravu on samo menja temu...
Ti si izabrao Renault kao reprezentativnu i "naprednu" marku a jel sad vidis kako si se zaj...o?
Lepo su ti vratili...
Takvom znalcu da podvale turski bofl, ne mogu da verujem!
P.S.
covek je sigurno procitao pricu od pocetka i sve tvoje bisere...
carobnjak
Reno je majka mara za fiat.
Trenutno je fiat na nivou pomoćnog za sirotinju renault brenda dacije.
Pogledaj kakvo đubre od fiata se sklapa u Turskoj, bolje reći karavele.
Danas sam gledao fiću u servisu, kako je rastandrkana.
Prednje viljuške, silen blokovi, letva volana, držači motora, na 20 000km.
A plaćena 12 000€.
I sad ćeš da guglaš. Traži dokaze.
Ja ih gledam svaki dan.
Na listi za tehnicki pregled za novo vozilo je pisalo zemlja proizvodnje...
Mada uvoznik i tu verovatno moze svasta...
@Mange
ne skreci sa teme, trulo je!
Moram ti reci da veceras nisi u formi i da si me razocarao svojim izjavama!
A sto se tice Fiata on javno kaze da se Classic pravi u Srbiji, zasto Renault ne reklamira - evo nasi modeli iz Turske?!?
P.S. i da te podsetim tvoj hit meseca je ovo:
"Megan se ne pravi u Turskoj.
Turski proizvodi su Fluence, Talija i deo proizvodnje Clia 3.
Autor Mange 04 Sep 2010, 23:25"
P.S.
i kao sto vidis, pobedio je hit bez "guglanja", dovoljna mi je "tvoja literatura...:)))
@carobnjak
Opet se gubiš.
Jesi li vozio megana bilo kada u životu? Jesi li vozio reno bilo kad u životu?
I ti držiš predavanja ovde, bazajući po oficijelnom renault sajtu. Redovno nekoga provociraš a šupalj si ko kvaran zub! SVE NORMALNIH LJUDI ŠTO JE OVDE BILO SE RASTERAO. Totalna neznalica, koja ne ume ni da vozi običnog punta a "pati" za lambom ili ferdžom, molim te. Ne zna čemu služi snaga veća od 60ks! Pa pita Predraga. Ne zna kako servo radi, ni okvirno!
Mange
Kakve preporuke imaš za ovaj tvingo. Kupujem mali auto za ženu, tvingo je u igri. Hvala.
PS
Pusti carobnjaka, neko veče sam ga ubedio da servo na puntu prati stanje puta, kad pada jaka kiša da se gasi! Pa je onda postavljao pitanja, kako, zašto, zvao tebe i Predraga. Cirkus od neznalice. HAhahaha!!!
Zar i 207 iz Turske? Da nije i 308? Ili iz Alžira ... možda Francuske Gvajane... Imam neki osećaj ...
@Moron
A ne... Vlasnici 308SW "posecuju" onaj "zatvoreni kompleks" Gvajane( film "Papillon)... :)))
Mislim zbog besne voznje po novom zakonu...
Mange
Vidiš, da si umesto renoa imao i30, ne bi ti u garanciji zamenili instrumet tablu samo zbog pojave "cvrčaka". Čitao sam za vikend garantni list za i30, poglavlje "Šta ne pokriva garancija" ( ima "stihova" koliko i "Gorski vijenac ") i tamo su, izmedju ostalog, svi unutrašnji "crvčci" jasno isključeni ( ne mogu baš da se setim teksta, ali smisao je bio jasan ). Šta više, isključen je kao garancijski problem i gubitak ulja i drugih fluida na zaptivkama sklopova do količine koja ne ugrožava funkcionalost ( pa ti razmišljaj šta je to ). Garancija na to da klima uredjaj neće izgubiti "gas" je samo godinu dana. Ima i niz drugih pozicija koje se isključuju ako tako "proceni" Hyndai prema svojim standardima. Naravno, disk pločice, lamela i sl. su potpuno isključeni. Uostalom od 5 godina opšte garancije, poslednje dve važe samo u Srbiji i CG.
Po meni, nije važno odakle ti je vozilo, već da ono "šljaka", tj. radi svoj posao, a da garancija zaista pokrije problem kada on nastane.
Panchev9
Nisam pitao gde bi kao kažnjenici trebalo da završe sopstvenici 308-ica, već gde se ta vozila prave ...
@Dule
Vozim ga skoro dve godine i za Twingo kao gradski auto sve pohvale i preporuke, a nije problem ni na auto putu 145-150 kmh, iako je onaj najslabiji od 60 ks.
Moron
308 se pravi u dve fabrike u Francuskoj, 207 jedna u Francuskoj, druga u Spaniji, treca u Slovackoj.
Inace neko je pomenuo C4 sedan. Postoje dve varijante ovog modela, jedan se pojavio u Kini 2006. pod imenom C-Triomphe, ima Wb 2712 mm, dugacak je skoro kao C5 i spada medju najruznije, najdeformisanije automobile koje sam ikada video.
Druga varijanta je C-Quatre, takodje iz Kine, ali na platformi od 307 sedana sa Wb 2612 tj 10 cm krace nego kod C-Triomphe. Ovaj drugi izgleda mnogo normalnije i bolje, ali se jako kasno pojavio, tek prosle godine, i koliko znam moze se kupiti samo u Kini, dok C-Triomphe ima i u Juznoj Americi.
Vladigar
Hvala Ti. Mada, ostaje mi "osećaj" ...
Da nemaš neki link za te C4 za PRC, da prosudimo sami taj "dezen"?
@Vladigar
@Moron
ja sam ga video uzivo, imao je madjarske table, deluje nezgrapno...
Ovako izgleda:
http://www.outrefranc.com/viewtopic.php?t=618
P.S.
njegov sajt:
http://www.citroenet.org.uk/foreign/china/c-triomphe/c-triomphe.html
The saloon version is manufactured in Argentina, where it is sold alongside the three-door version; it is exported from there to Brazil and Hungary as the C4 Pallas, to Spain as the C4 Berline and to Greece as the C4 Sedan. A four-door saloon version is also built and sold in China as the Citroën C-Triomphe.
@Moron
China Car Forums ima nekoliko dobrih slicica oba modela, kao i mnogo drugih zanimljivih stvari:
http://www.chinacarforums.com/forum/forumdisplay.php?f=64
Najbolje od svega je kineski Citroen C2 - to je u stvari redizajnirani Peugeot 206...
@Vladigar (13:47)
postoji samo jedna verzija C4 sedan, a to je C-Triomphe.
C-Quatre je u stvari C4 hatchback!
To imas bas na tom forumu koji si dao...
Ako te zanima, podatke o rasporedu PSA fabrika kao i koje modele pravi svaka od njih mozes naci na:
http://www.psa-peugeot-citroen.com/en/psa_group/sites_b4.php
Tu se vidi, da tvoja 308 SW dolazi iz fabrike u gradu Sochaux u FR.
Nazalost, nisi u pravu:
http://www.chinacarforums.com/forum/showthread.php?t=5527
@Vladigar
imas li takav link za Renault, da resimo ovu Mangeovu misteriju?
C-Quatre je oznaka za onaj "mali" sedan i njemu odgovarajuci hechbek, a C-Triomphe je samo za onaj veliki sedan.
@Vladigar
vidi stvarno, nisam znao za to! Samo sto se ne zove C-Quatre, nego C-Quatre SEDAN!
Da li se i tebi cini da ove kineske verzije deluje nekako uspesnije od francuskih?
@Vladigar
tako je, ja sam nasao samo C-Quatre, kao sto si ti napisao da se zove:
http://www.chinacarforums.com/forum/showthread.php?t=3576&page=2
Ako je rec o Renaultu, njegov "Atlas" koji objavljuju dva puta godisnje, u martu i septembru, je korisno pomagalo:
http://www.renault.com/en/Lists/ArchivesDocuments/Renault%20-%20Atlas%20-%20en%20-%20march10.pdf
Ova verzija je iz marta, izdanje za septembar treba da se pojavi ovih dana.
Inace, nisam primetio razlike izmedju kineskog i francuskog C4, mada nisam bas ni zagledao.
@Vladigar
hvala za link!
Znaci nema sanse da je Moronov lavic iz Turske? :)))
Vladimire Garicu,
dobro baratis sa ovim podacima...
Inace vrlo korisnim...
Inace se tesko dolazi do broja prodatih automobila....
Evo ovako, u Renaultovom biltenu pise da se u Turskoj prave:
Clio III 124,433
Clio III Estate 55,062
Mégane II 21,535
Symbol 64,117
Fluence 10,437
Mégane dCi 1,988
Gearboxes 259,373
Engines 240,921
Rear/Front axles(1) 296,177
Podaci su zakljucno sa 31.dec 2009!
Ovoliko cinjenica necu biti u stanju da "apsolviram" da kraja skolske godine...
A sta je to Predrag pisao "neko vece", sto Mange pominje?
Moja nacelna greska je sinoc bila sto sam sebi uopste dao pravo da "sudim" ko je i sta pogresio ( a posebno jer nisam znao, niti sada znam sve sporne "izjave" ) i tom delu mozda Mangeu dugujem izvinjenje. Naravno, to ne znaci da Carobnjak u nekim svojim izjavama nije u pravu . Zar je to bitno? Manimo se toga...
Tek, posto je svako novo saznanje kroz komentare vredno ( barem meni ) "predlazem" ( i "molim" ) opštu "konstruktivnost" u raspravi, a ne insistiranje ne tome ko je, kada i u cemu bio u pravu. Eto, ja ne pamtim kada sam na ovom blogu bio u pravu... Pa šta?
A ja i dalje ne znam koji su to BITNI zajednički delovi megana iz Turske ili FR? Odnosno, koji baš bitni delovi imaju različite isporučioce, ali veoma različitog kvaliteta? Recimo, ja znam i da se stari 2.0 HDI od 90 ks mogao dobiti sa pumpom niskog pritiska u motoru ( mislim da je to bio Bosch ), ali i sa tom pumpom u rezervoaru ( Simens ), pa kada ostanes bez goriva a ti "gataj" šta je od to dvoje i kako da ga upališ posle dosipanja goriva. Takva razlika je postojala i u nizu drugih bitnih sklopova. Nesto od toga je valjalo, nesto ne, pa kako ti se "zalomi". A nije bio iz Turske ...
@ moron
Kako ja vidim tvoje pitanje saznanje o tačnom poreklu kmponenti je za kupca nemoguća misija. Takva vrsta podataka zahteva uvid u bazu podataka logistike same fabrike, što legalno samo po sebi nije moguće. Delom tih podataka raspolažu uvoznici no ni na samrti običnom kupcu ih ne bi saopštili osim ako se ne radi o familiji ili osobi od koje im zavisi neki paralelni posao. Da ću jedan Zastavin primer. Sredinom sedamdesetih zbog velike potražnje za "kecom" a kako DMB nije kompletno ovladao proizvodnjom,a motori iz Italije su bili slabije dostupni zbog matične prozvodnje 128 u Italiji pribeglo se uvozu motora iz Argentine. Ti motori su zbog dugog brodskog transporta bili izuzetno problematični. Kome se Argentinac zalomio brzo pokajao. Načina da se utvrdi poreklo motora nije bilo, osim ukoliko nisi nekog lično poznavao nekog u fabrici ili imao debelu vezu u Zastavinoj prodajnoj mreži koja je rapolagala informacijama koja serija joj dolazi i da li od nje treba bežati.
ZumbaNS
Da, bas me to interesuje, kako saznati 'dobavljaca' bitnih komponenti, jer 'kvalitet' vozila ( a nekad i same osobine ) zavise od tih komponenti... Zamisli da u pola noci u sred nicega sa dizelom óstanes bez goriva, a da ne znas da li ti se dovod goriva do CR-a 'bazira' na pritisku ili vakuumu... To je samo banalan primer dva tehn. resenja i 'provoda za jednu noc'.
Da ne ulazimo u bitnije stvari, kao to sto pominjes sa samim motorom ...
@ moron
Nažalost automobili danas su konstruisani tako da se oslanjaju na više složenijih sistema podrške , a mnogo manje na vlasnika/vozača. To sa EU primanjima,uređenošću i na EU teritoriji postaje manje bitna stvar. Nažalost kod nas je sasvim normalan i moguć ovaj tvoj scenario. Kako nikada nisam voleo dizele, jedan od razloga za to je i povlačenje vazduha u sistem, tako da sam sa njima davno raskstio. Nekada je razlika u ceni nafta/benzin opradavala dizel ali po meni sa sa sadašnjim cenovnim parametrima takva investicija je opravdana samo ako se prelazi više desetina hiljada km godišnje. Na stranu to što su benzinski i dizel agregati podjednako zakomplikovani elektronikom gde za prosečnog vozača teško da ima mesta.
ZumbaNS
Pravo zboriš...
A oko toga li se i u kojoj "varijanti" isplati benzinac ili dizel, knjiga bi se mogla napisati sa bezbroj "podvarijanti". Ja sam dosta razmišljao na tu temu i nikada nisam došao do zaključka za koji bih rekao "siguran sam". Složena je to "nauka" ...
Počeo sam jednu temu koja je bitna za sve nas. Činjenica je da na tržištu postoje jedni te isti automobili različitog kvaliteta. Kod renoa je to pošteno odrađeno, postoji razlika u ceni i razlika u vozilima za pojedina tržišta. Servisna mreža i rezervni delovi su zaista na zavidnom nivou uz pristupačnu cenu. Sve što sam pisao je utvrđeno na licu mesta, a ne na sajtovima.
Recimo koristim pežo 207. 1.4 16v, koji ima Turske gume, kočione obloge, itd, pa smo zaključili da je Turčin što možda i nije tačno.
Uglavnom kod renoa se vidi razlika na perifernim stvarima, koje sam nabrojao 100 puta a preskočio sa i kvalitet farbe, na kojoj su uvek vidne nehomogenosti i sitni nedostatci, kad se dobro zagleda i ponekad lošije uklopljne limarija, zazori vrata i hauba.
Zaista bi bilo dragoceno svačije realno iskustvo za nas kao kupaca.
I zaista se neću više sa čarobnjakom raspravljati o nekim perifernim sitnicama, koje svako može pronaći na oficijelnim sajtovima.
Pogledajte cene talije fluensa i megana generation, sa ostalom ponudom, kao i ponudu renoa na eroposkom tržištu.
O garanciji koreskih vozila sam takođe mnogo puta pisao ali su me takođe mnogi ovde saplitali.
Žao mi je što ne mogu da neđem Predragov komentar vezan za, mislim njegovu praksu u kija servisu. Mislim da je taj komentar obrisan.
Mange
Slažem se da je to pitanja kvaliteta bitna tema. Ali, zar nije zastrašujuće ( ako su motor i menjač isti, a oni po nekima vrede "pola" ) da postoji tolika razlika u ceni megena iz Turske i drugih zemalja. Kako su na onoj drugoj polovini cene ( koja nije motor i menjač ) uštedeli oko 2-2.500 EUR-a. Gde? Ne može to sve biti posledica cene radne snage...
Molim Te, nemoj misliti da sam se "navrzao" ne reno, ali eto, za njega se zna da dolati odavde i odande, a za druge možemo samo da pretpostavljamo ...
Što se tiše Predraga, sada si me podsetio, mislim da je on u vezi prakse pominjao chevrolet, posebno model cruze, mada se ne sećam tačnog problema.
A kada pominjeeš boju i Korejance, ima i za boju kod Hyndai-a u garanciji. Piše ( ako se dobro sećam ) da ako je vozilo ponovo fabrano ( naravno, zbog problema ), da ta nova boja nije pokrivena garancijom. Ispada da mogu i a ti ga ponovo samo "okreče" ...
P.S. Laku noć i pozdrav svima
Pozdrav!
Da, pominjao sam Cruze i Sparka. Za 5 dana sam video 2 Sparka na kojima je menjana servo pumpa (oba na oko 30.000 km), servo letva jer je procurela (na oko 20.000 km), na jednom je curelo ulje iz menjača na semeringu spojničkog vratila (jer se semering usekao u vratilo i napravio je žljeb). Ulje koje je curelo upropastilo je frikcioni disk zbog toga što je proklizavao, pa je morao da se zameni ceo set (samo delovi 32.000 din)!!!... Često im se odlepljuje frikcioni materijal od pločica...
Danas je stigao drugi Cruze 1.6 koji ima problem sa bregastim vratilom za usisne ventile (radi kao traktor i troši 15 l/100 km). Pre neki dan je jednom Cruzu zamenjen evaporator, zbog toga što je iscureo gas iz klima sistema. DPF filter je kod svih novih dizela redovan problem (Epica, Captiva, Cruze... ljudi se žale non stop). Jedan se žalio da mu Captiva troši 11.5 l/100 km i ispostavilo se da motor vrlo često radi regeneraciju zbog toga što se vozilo koristi pre svega u gradskim uslovima.
Dolaze dosta i Peugeot-i (407, 307, Partner, Boxer, 206...) u ovaj servis, i moram da priznam da polako menjam mišljenje o njima...
Chevroleti su jeftini pri kupovini, ali im je kvalitet "0", a cena delova ogromna. Jadan onaj koji to kupi... Da bi se zamenio polen filter, mora da se rasturi pola enterijera, a kod Avea filter mora de se zgnječi da bi ušao na svoje mesto. Oni koji su projektovali ova vozila, nisu baš mnogo razmišljali o pogodnostima za održavanje...
@Predrag Hvala sto si otvorio nekim ljudima oci, normalno da je kvalitet slabiji cim vozilo kosta par hiljada manje od konkurencije...postojala je neka kombinacija da uzmem Kruza pre par meseci, ali sam odustao
@Predrag
ti si car!
Molim te da se cesce javljas i da iznosis ovakve prave istine o pojedinim modelima, to je korisno za sve nas...
Samo da ne ispadne da su svi gori od Fiat-a, na kraju...:)))
@Predrag
Da i ja postavim jedno pitanje iz tvoje prakse ...
A koji su bili najčešći problemi ( kvarovi ) na tim pežoima i pri kojim "kilometražama"?
I kako taj servis radi sve marke?
@ carobnjak
Kad Mange i drugi, "pevaju" iz fiat servisa, ti se ne veseliš.
Doista ovaj ševi je sličan fiatu. Slična konkurencija.
Mom komšiji na novom puntu ispao semering menjača i uništio ga i to na 5 000 km!
carobnjak
Hvala! Iznosiću i dalje ;)
Moron
To je nekada bio ovlašćeni servis za Peugeot-e, tako da neki ljudi po navici i dalje dolaze. Svi Peugeoti koji su dolazili su prešli dosta km (nijedan ispod 150.000 km) i motori su im u odličnom stanju. Uglavnom imaju problema sa elektronikom, ništa strašno (pale se lampice za AIR-begove i za razne druge greške), ali nema ozbiljnih kvarova. Na jednom je menjana glava motora (pukla je zbog toga što se motor pregrejao, jer mu je hladnjak bio zapušen od silne prljavštine, pa vazduh više nije mogao da struji kroz njega, a kako i ne bi bio, kada je automobil prešao 325.000 km). Na jednom 1.6 VTI su se pokrivili ventili (ne znam zbog čega, saznaću sutra), pa sam ih ja menjao (jadan vlasnik, vežbao sam se na automobilu. :))))
Malo im se brže troše diskovi i osetljivo im je prednje oslanjanje (sferični zglobovi (kugle), spone i uporne spone).
Rekli su mi da je ranije kod Peugeota 307 bilo problema sa menjačima zbog loših ležajeva. Inače, nijedan Peugeot koji je ušao u servis, nigde nije imao ni traga od korozije.
Bio je i jedan Fiat Stilo karavan 1.9 JTD (vozi ga prijatelj od vlasnika servisa). Prešao je 190.000 km i ima velike probleme sa elektronikom (otkazuju mikroprekidači za 5-a vrata, veoma često crkavaju sijalice (sve), i non-stop mu se pali lampice za air-bagove i ostale greške...). Troši mu u gradu oko 9.5 l/100 km, a u proseku oko 7 l/100 km. Veoma često menja i uporne spone (do 2 puta godišnje, ali izgleda da na njihovu trajnost utiče i to što je opala efikasnost amortizera)...
Predrag
Hvala za informacije ...
307 je poznat sa problemom senzora air bag-a ( koji se nalazi na volanu, na glavnom prekidaču migavaca, brisača i svetala ).
Za taj problem BMW-PSA 1,6 VTi sam čuo u Veranu prošle godine, kada sam uzeo HDI. Meni je tada jedan "lik" koji tamo radi, a koga znam par godina, rekao da su odmah u startu imali dva slučaja neobjašnjivog istezanja "lanca" i loma ventila na VTi i da, "ako imam para", ipak uzmem HDI umesto VTi ( mada je mene načelno privlačila ideja vozila sa "lancem" umesto kaiša ).
Ja nisam primetio neko veliko trošenje diskova ( koje pominješ ), standard prednjih je 22 mm, limit 20, a meni su posle oko 110.00 km bili iznad 21 mm. Dakle, traju oni dosta, a nisu ni skupi.
Da li bi ti kome preporučio taj servis?
Pozdrav
p.s. zaista ti zavidim na tome što tamo radiš ...
Da, ali samo zbog jednog majstora - Milana! Zaista je sjajan! Več ga nagovaram da pređe u neki Škodin servis. Retko se sreću tako dobri majstori... Pre neki dan je 2 sata ispuštao ulje nekom Peugeot-u, a šef servisa je poludeo... Milana "boli uvo" za njegove komentare, pa svaki automobil radi kao za sebe. Inače, vozi Peugeot-a 306 (s16, ako sam dobro zapamtio) i mnogo voli da popravlja Peugeot-e...
2.0 HDI ima i lanac i kaiš. Znam, pošto se pre neki dan jedan čovek žalio, da su mu u Veranu zamenli samo kaiš, a da mu se sada čuje lanac.
Moron
Habanje diskova je funkcija tvrdoće kočionih pločica.
Pri kupovini pločica postoje bar tri klase.
Tvrde pločice slabije koče, traže veći pritisak na pedalu, obično duže traju i habaju enormno diskove. Recimo na turskim renoima kočione obloge su druge klase u odnosu na francuza.
Cena disk pločiča je u rasponu 1:3 u zavisnosti od želje kupca, da li želi sve delove na broju ili uz to i prave kočnice.
Prilikom havarije ventila Vti 1.6 novih motora je potrebno praktično zameniti celu glavu motora.
Sad se seti moje priče o "revolucionarnom" fiat multiair sistemu ventila i priče sa čarobnjkom. Ovo je majka mara šta čeka vlasnike fiata, jer je u sve još upletena elektronika i hidraulika.
Inače fiat stilo je poznat kod mehaničara po nativu "batara".
Predrag
Uči da šlajfaš ventile. Velika stvar je kako je urađeno naleganje sica i širina sica. Širina sica je obično od 1.2-1.8mm a najčešće se frezuje na 1.5mm. Cela ošlafana površina mora da bude jednako siva, bez preskoka. Po završenom poslu se sipa bebzin u kanale i prati se da ne curi na nekom ventilu.
Pre toga je vrlo bitno precizno pokratiti na meru stabla ventila, zbog podešavanja zazora i korišćenja dijapazona postojećih plocica. Kod hidrauličkih podizača je još bitnije jer ventil zna da bude i otvoren. To je čest razlog teškog paljenja pojedinih motora na hladno ;)))
P.S. Zaboravih, pozdrav!
Inače, delovi za Peugeote su prilično skupi, ali su zato kvalitetni i retko se menjaju. Kod Chevroleta su još skuplji, ali se i non-stop menjaju...
Moram da priznam da se i meni dopao odlazak na praksu, tako da ću da je produžim ;)
Predrag
2.0 HDI od 90 ks nema lanac i kaiš, vec samo 2 kaisa.
Jedan ( skup ) za bregastu i jedan ( jeftin ) za "ostalo"... Pitaj Milana :)))
Predrag
Kad sam pričao o ceni servisa i kvalitetu delova za pojedine koreance, mnogi su mi rekli da imam predrasude.
U moju garažu korejski auto neće ući!
Ševrolet je najpoznatiji po koroziji. Recimo kaptivi odlaze delovi vešanja, ležajevi u transmisiji i senzori ABS i Esp-a već na 60 000km.
Klima uređaj se mora bar jednom godišnje dopunjavati pogonskim freonom i to skupim (ekološkim)...
Mange
Baš sam to pre neki dan radio na 1.6 VTI motoru. Glava mu se nije oštetila, ali su se zato ventili pokrivili. Namazao sam neku sivu pastu na ventile, a zatim sam ih "šlajfovao" sa onom "drn-drn" mašinicom, dok nisu jednako posiveli i sicevi i same "pečurke".
Moron
Možda sam pogrešio zapreminu motora, ali znam da je u pitanju 407 HDI :) Pitaću ga sutra :)
Predrag
Delovi skupi? Ne znam- Možda. U Veranu sam platio kaiševe, španere, rolere, 2 semeringa, vodenu pumpu, antifriz i "ruke" - sve zajedno 400.
Pročitaj na sajtu B92 šta čovek kaže koliko je na mazdi 6 2.0 D platio zamenu kaiševa - oko 1.100 EUR-a. Toliko je platio i set kvačila sa plivajućim zamajcem. To je kod Pežoa jeftinije dva puta ( pitao sam ).
Ili, šta misliš o prednjim diskovima za accorda od 300 EUR-a ( jedan moj kolega ih nedavno menjao )?
Dakle, Pezo nije jeftin, ali ima i znatno gorih ( kao i boljih )
Predrag
Na kursu u Peugeot "školi" su rekli da se u slučaju havarije ili krivljenja ventila, mora zameniti cela glava.
Jesi li video mehanizam koji "diriguje" hod ventila?
To je razlog krivljenja ventila. Da li je razlog mehaničke prirode ili usled elektronike koja komanduje sistemom?
Mange
Da, sećam se tvojih predvidjanja oko mogućih kvarova multi aira kod fiata. Čim si to rekao, setio sam se onoga što sam čuo za VTi ( koga su ranije takodje označio kao rizičnog ). Znam daa sam pitao u Veranu koliko bi to koštalo da se plaća, ali rekoše - ne znamo, svi su još pod garancijom i niko ne plaća ...
Po meni, ako su klipovi "slupali" ventile, nema šanse da je "glava" ostala onakva kakva treba da bude ... To mora da se menja, a druga je stvar kako se to u praksi radi ...
Moron
Pa, i nije tako strašno, s' obzirom na to da je set spojnice za Sparka 32.000 din.!
Za Fabiu sam prvi servis platio 8.000 din. (Castrol sintetičko ulje; znam da je filter za ulje 585 din.).
P.S. Uskoro ću ti (a i ostalima) ispričati šta je bilo sa Fabiom, pošto još uvek moram da ćutim, a kada budem raspalio...;)
Moron
Glava je napravljena od tvđeg materijala, i nije joj se ništa dogodilo. U suprotnom, ne bih uspeo da onako lepo "prošlajfujem" ventile ;) Saznaću sutra zbog čega su se ventili pokrivili.
Moron
Na klasičnim glavama motora obično stradaju samo ventili i to kad dođe do prezupčenja razvodnog sistema.
Ovde na Vti se radi i o promenjivom hodu ventila. Pri havariji dolazi do loma tog mehanizma koji je u sklopu glave motora.
A uvezi delova, jako je bitno da delovi budu originalni a posebno za nova kola.
Recimo originalni kraj spone pređe 100 - 150 000km a oni koje pominje čarobnjak, u njgovom "jeftinom" održavanju punta, pojedini ne sastave ni 10 000km.
Kako generacija automobila stari, sve se više javlja divljih zamenskih delova po niskim cenama.
Zato je održavanje novih modela najskuplje.
Na žalost postoje pojedini koji falš delove prodaju po ceni kao za prvu ugradnju.
Naviše mrzim kad vidim deo Made in italy, jer je velika verovatnoća da se radi o tuskim pljeskatorima.
carobnjak
One što ti čine "jeftino" održavanje punta.
Nemoj mi pričati sve znam.
Svaki dan viđam posledice jeftinoće.
Mange
Stara je vraćena, a nova je poručena. Za sada toliko, ne smem više. Uskoro ću propričati.
@Mange
ja sam pricao o redovnom odrzavanju!
Kad sam menjao sajlu za rucnu , uzeo sam italijansku "Acron", kupio sam novi zadnji lonac "Imasaf" (ceka na zamenu), a kad je auto stigao zamenili smo prednje amortizere koji su kostali kao svi ostali delovi zajedno, japanski su ali ne znam marku...
I sta je tu lose, ne razumem?
Vidim da svi znaju koji je to "Predragov" servis, samo ja ne znam...
@Panchev9
Izvini sto je accord pomenut ( ovaj put ) "negativno", znam da si slab na taj brend. Ako Bog da, 12.10 cu opet "malo" da vozim S-type, tek da se malo "izduvam". Dobra je to masina cak i za nas penzose ...
@Predrag
Sta si kupio? Nama sve mozes reci.. Kazi, bice ti lakse ...
@Mange
Tesko mi je da prihvatim teoriju da "macolom" ( klipovima ) izlupas glavu motora i da joj nista ne bude. Uostalom, ako nista drugo, gde zavrse opiljci ili komadi taloga od sagorevanja koji otpadnu pri "lupanju"? Zavrse u cilindirma, a klipovi sve to malo "izbruse", zar ne? Da li je to "zdravo"? Daleko od toga. Bar ja to tako dozivljavam. Gledaao sam svojim ocima u jednom cuvenom suzuki servisu da ( pre ponovnog stavljanja glave ) grubim brusnim papirom sa bloka skidaju ostatke starog dihtunga, sav onaj "pesak" upada u cilindre, nista ne izduvaju ( ociste ), vec samo stave novi dihtung i glavu preko toga. Ako to nije zlocin, ja ne znam sta jeste. Tako se to kod nas uglavnom radi ...
Predrag
Nemoj da se nerviraš. Počinješ opet od 00000km. A sad imaš i iskustva!
Moron
Ventili se obično samo pokrive, odu u stranu i pri tome ostave samo mali, nebitan ožiljk na klipovima.
Ukoliko se otkine pečurka, oda obavezno oteti sic na glavi u koji se "zakuca". Tad se može da desi da pukne i klip.
Sic može da se zameni, jer je čelični deo u aluminijumskoj glavi. Postoje gusane glave gde je sic integralni deo glave motora.
A taj servis koji tako čisti glavu i blok, je na žalost jako čest u Srbiji.
Naravno pomisli šta se desi kad korund od šmirgle dođe do klipova i stublina, ili ostane ispd dihtunga.
Moron
Hteo sam da uzmem Yeti-a 1.2 TSI, ali sam se ipak odlučio za Fabiu 1.2 TSI 105 KS, jer mislim da za Yeti-a 1.2 TSI nije dovoljan, a 1.4 TSI mi je bio preskup (skuplji je 2000 eura). I ovaj luksuz (prinudu) finansiram od svoje stipendije. Previše za jednog studenta.
Mange
Nervirao sam se toliko da sam skinuo par kilograma! Uskoro ću opisati sve probleme...
Predrag
Dobro si izabrao. Ne znam uopšte čemu služe vozila poput jetija. Nije on loš ali 1500kg za vozikanje po gradu ili autoputu prestavlja glupost!
Fabia će imati lepe karakteristike, koje bi i mene zadovoljile.
@Moron
"Tamo gde su Rusi i air bag-ovi imas jos nesto"...
Ovo sada Manfe namerno "nabija" komentare na Renault vestima... :)
Mange
Kada sam video taj postupak sa "brušenjem" i "korundom" koji je ostao u cilindrima, napustio sam taj servis zauvek. Bilo mi žao, ali više tamo nisam mogao da udjem. A kako je život čudan, devojka iz tog servisa sada radi u Veranu i tako sa njom cesto komentarisemo njenog bivseg "gazdu", koga sam do tada zaista poštovao ...
Predrag
Iskreno čestitam. Dobio si besne "Njutn metre"... Ali, zar nisi čuo za probleme tog 1,2 TSI sa našim gorivom? Ja sam čitao negde da čak razmišlaju da prestanu da ih kod nas do daljeg prodaju ( dok ne dodje bolji benzin ).
Panchev9
Koga zanima bilo šta o renou neka se javi. Bilo dobro ili loše. Naravno, ono što znam. A znam dosta.
PS
Osim čarobnjaka. On zna bolje od mene, pa nema potrebe ;)
Moron
Tačno je da tsi im ima problem sa gorivom.
Treba obrati pažnju na to gde se sipa gorivo.
Uz to, uskoro će se odobriti uvoz benzina, tako da ćemo moći da biramo i problemi će nestati.
Panchev9
Ne brinem ja za accord-a, niti on treba zbog moje "kritike". A sto vise razmisljam o njemu, "pozitivnije" mislim ( suprotno svim mojim opste prihvacenim "svetonazorima" ), tako da treba da prestanem da mislim ...
carobnjak
Koje pitanje?
Ako je opetu vezi nekog sajta i tamošnjih podataka, jednostavno pročitaj i eto ti odgovora.
@Mange
pa zar ne citas komentare? Evo ti ga pod 22:35, zadnja 2 reda posvecena su tebi...:)
carobnjak
Činimi se da si napisao da ne želiš moje mišljenje.
Ako zaista želiš, reci koliko okvirno prelaziš godišnje.
Moron
VW & Co. ima još veće probleme sa DPF filterom, pošto se lampica za regeneraciju pali veoma često (ako se automobil pre svega koristi za gradsku vožnju, lampica se pali čak i na svakih 700 km), pa automobil mora da se vozi 15-ak minuta na otvorenom putu, na nekih 3000-3500 o/min. Hoću da kažem da sam od dva "zla" izabrao manje (bar tako mislim), a uskoro nam stiže i bolje gorivo :)
Evo nekih linkova o problemima sa DPF filterom (ima nešto i o Polu 1.2 TSI):
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/235775/vw_polo_16_tdi.html
http://www.pistonheads.com/GASSING/topic.asp?h=0&t=859510&mid=0&nmt=VAG%20Particulate%20Filter
http://www2.autoportal.hr/201006288549/Test/Odlikas-nize-klase-je-umanjeni-Golf-s-najboljim-malim-benzincem/menu-id-68.html
http://www.skodacroatia.com/forum/index.php/topic,10212.0.html
http://www.vwclubcroatia.com/forums/lofiversion/index.php?t40843.html
http://opelclub.hr/forum/viewtopic.php?f=27&t=21802
http://www.renaultforumserbia.com/index.php?action=printpage;topic=4517.0
http://www.forum.hr/showthread.php?t=516170
http://www.vrelegume.rs/forum/viewtopic.php?f=1&t=15797&st=0&sk=t&sd=a&start=1050
@Mange
gde sam to napisao?!? Pa zar se iz tog komentara ne vidi jasno sta mislim o tebi tj. tvojim komentarima, da li bih te pitao za savet da te ne cenim, ili da li bi uopste komunicirali da mi nisi zanimljiv? Jel tako?
Prelazim oko 10 000 godisnje...
Mange
Sećaš se da sam te pre neki dan pitao: "1.2 TSI 105 KS ili 1.6 TDI 105 KS?", a pošto si, bar u mom slučaju, bio u pravu za sve što si rekao, poslušao sam te, odnosno pomogao si mi da "prelomim" :) Hvala! Nadam se da će ovaj put sve biti u redu...
carobnjak
Ako prelaziš desetak hiljada, preporučujem ti benzinski motor 1.6 16v sa 110ks.
Auto je štedljiv. Potrošnja mu je slična kao na puntu i jako je elastičan za motor od 16v. Cena je skromna. Od nedostataka se može navesti crkavanje bobina, koje nisu baš jeftine a povezane su naravno opet sa lošim benzinom.
Auto je pravi, porodični ali nije preporučljiv za preteranu gradsku vožnju, zbog svojih dimenzija.
A mislim da se ne pravi u Turskoj.
@Mange
Hvala! Ovom prilikom ti se javno izvinjavam sto si gubio zivce zbog mene, a ti meni ne moras...
P.S. nadam se da ce Dule ovo procitati ( do njegovog misljenja mi je najvise stalo ovde...)
Predrag
Vise sam citao o DPF i FAP filterima nego sto zakone citam . "Sve znam"...
Citao sam ( na sajtu uvoznika ) upustvo za upotrebu Cruze-a i Captive, o tome sta ( i koliko ) vozac treba da radi ( vozi ) za vreme "regeneracije" i to je uzas zivi. Ono je cesto nemoguce obezbediti. Zamisli, taman da ugasis kola, upali ti se lampica, pa moras da ga vozis pola sata na visim obrtajima i za to vreme ne smes da ga ugasis. Smesno ... I strasno.
HDI nemaju taj problem, jer koriste "aditiv", ali je aditiv oko 200 EUR-a i sipa se u proseku svakih 80.000 km.
Predrag
Sigurno hoće. Voleo bi da vozima taj automobil. Taj motor često vozim u jetiju i stvarno ide izuzetno. Moj drugar je jednom imao problema sa gorivom u jetiju, jedva je se dovukao do makedonske granice iz unutrašnjosti Srbije.
Po sipanju novog goriva problemi su nestali, bez vidnih oštećenja. A sipao je onaj BMB"super" 98, na jednoj velikoj NIS pumpi u centru grada. Puka: Ne treba sipati goriva koja dugo stoje i retko se prodaju i na pumpama sa malim prometom. Imaju dosta vremena za malverzacije.
Novi VW komon rejl imaju sve one falinke, kojima su se smejali njihovi podanici + oni koji potiču od neiskustva.
I da ti kažem da sma čuo za još zamena fabia u garantnom roku, zbog problema sa trapovima, ali nisam hteo da te sekiram. Čak sam mislio da čovek umišlja.
carobnjak
Imasaf asupuh može da prođe ali nije kvalitetom kao originalni.
Amortizere koje si naveo su kajaba, srednja žalost, ali nisu đubre, mada mnogi kukaju na njih. Cenom jesu pristupačni.
@Mange
bile su 3 marke auspuha, jedan je nemacki ali su mi svi rekli da je Imasaf najbolji, potvrdjeno na Fiatovom forumu...
Amortizere je birao moj brat, automehanicar, bice skoro 2 godine kako su stavljeni, sve je ok, iako svaki dan vozim deonice sa grbacama...
@Moron
kad je Mange dobre volje ( kao veceras) onda sve lepo ide, a kad nije onda ja stupam na scenu, tj. tako ispada...:)))
Koje gorivo koristi TSI, 95 ili 98 oktana? Ako je 98, to je skupa rabota ...
Moron
Koristi običan BMB. Ali moj drugar je hteo da ga časti, pošto je krenuo na odmor.
A ispalo je da jedva tamo stigao.
A obično ga ja vozim, ali tad nije hteo da plati i meni letovanje :)))
Mange
Pre neki dan je u servisu bila Captiva, kojoj centralni računar ne prepoznaje računar za ABS, a pored toga što je automobil "izgubio" ABS, izgubio je i pogon 4x4!
Kada bude stigla Fabia, a to će biti sredinom novembra, naći ćemo se negde ;)
Uvek gorivo sipam na Nis pumpama sa velikim prometom.
Moja Fabia je vukla u desno od prvaog dana, ali sam taj problem rešio kupovinom novih pneumatika. Pisao sam već o tome... Sada su na tavanu :(((
Moron
Problem sa DPF filterom je najbolje rešio Peugeot, a najgluple Fiat, pošto ga i nije rešio, već se na motoru 1.3 Multi-Jet 75 KS ulje menja na 3000 km. Opel, VW, Chevrolet & Co. imaju glupavo rešenje, koje podrazumeva vožnju na povišenim obrtajima. Meni takva zabava ne treba, jer ekonomičnost dizel motora u tom slučaju nikada ne dođe do izražaja zbog čestih prinudnih vožnji (regeneracija), kao i zbog u startu veće cene (1.6 TDI 105 KS je od 1.2 TSI 105 KS skuplji 1835 eura)
@Predrag
bas bezveze, kad se setim samo koliko si hvalio tu Fabiu...
Neka, imaces novi auto! :)))
Predrag
Tu kaptivu vozim često, sa automatskim menjačem.
Često joj crkavaju davači ABS na točkovima a onda ume skroz da pobudali. A promenjeno je skoro sve od vešanja što se može promeniti i ležajeva u transmisiji. Klima je očajna!
Jedino sam se čudio da se automatski menjač radi kao nov i posle 150 000km. Na mnogim luksuznim kolima danas baš crkavaju automatski menjači, koji su papreno skupi. Primer je volvo... pa čak i mercedes
Moraš mi jednom napisati šta je razlog reklamacije škode.
Fiatov 1.3 MJ ako se vozi u gradu na malom gasu dugo, počne da radi kako on hoće, kad daš gas neće, kad pustiš počne sam da vuče ili gazi strojev korak. Ni servisi mu ne pomognu. Samo silovito produvavanje.
Upravo ti novi comon rejl dizeli najviše stradaju u gradskoj vožnji, gde je i najveća razlika u potrošnji goriva.
Mange
Reći ću ti uskoro! Odustao sam od TDI CR zbog DPF-a, a nadam se da Fabia sa 1.2 TSI motorom lepo ubrzava (da nema "turbo rupu") i da malo troši, pošto ovaj put neću imati uređaj za TNG.
Predrag
Turbo rupe nema. Sve ravno. Ponekad nećeš znati ni kojim brzinom voziš. Koji je menjač 5 ili 6 G?.
I ovaj put nemoj da eksperimentišeš sa pneumaticima.
@Mange
Ako stignes da odgovoris u jednoj recenici?
Kako su se pokazali i kakva je "sreca" ili "tragedija" kupiti BMW serija 3 e36 (1991-1998)...
Unapred hvala dok ne bude gumice... :)
Mange
5 G :( Fabrički stiže sa 195/55 R15, a kupiću felne od 14 " da bih mogao da montiram Wintere sa tavana (185/60 R14). Hitris 185/65 R14 ću morati da prodam :(
Panchev9
Nekada davno moj pajtos je imao crvenoga 316i sa nekih 106ks, čini mi se. Auto je bio perfektan, ležao je za 10, isto tako i kočio a i motor je solidno išao. Nije se kvario uopšte a ono što je morao da promeni je bilo papreno. O izgledu neću da pričam. Da je BMW ostao na na tko uzlaznoj putanji dizajna, danas bi bio vrh vrhova.
325 sam prvi put probao u obliku krntije za zezanje i drifting. Kupili su ga klinci pajtosi za zezanje. Motor je imao čini mi se ravno 200ks a osećaj i mogćnost drndanja i urnisanja jedne takve nekadašnje zveri je ekstra. Inače registracija je skuplja bezmalo od vrednosti auta, tako da ovaj nije registrovan.
Nemam neka velika iskustva, ali je sigurno polovnog i izrađenog BMW se treba kloniti, jer može da pocepa džep.
Da hehe...
Jedini crni auto da mi se svidja je taj ! Izdrzao bih je na bembari...
Inace mi je tamnija nijanse siva najzahvalnija... I crvena ali je za odrzavanje teska...
Hvala...
Eh da sam stariji i da nisu bile sankcije - bio bi bas taj 316...
316i je imao 102 ks a 318i 113, barem koliko se ja secam...
U AutoBildu je bio pregled poslednje 3 generacije trojki i secam se da je ova bolje ocenjena od naredne (E46).
Znam da su za obe generacije najvecu manu naveli osetljivo ogibljenje...
Predrag
Na svu sreću ćeš morati da prodaš.
A te 14˝ i wintere mi se nikako ne sviđaju.
Nađi polovne 15˝ od nekog VW. Te gume 195/55 15, trebalo bi da nisu preterano skupe.
Nemoj da se ljuljaš na 14˝. Dobićeš morsku bolest.
carobnjak & Panchev9
Šta stručnjaci za dizajn misle o sledećoj kombinaciji: crvena Fabia sa belim krovom? :)
Srebrna mi je dosadila, svako je ima :)
@Panchev9
ja sam tada kao srednjoskolac mastao upravo o crnom 316i, neverovatno! :)))
I dan danas mi srce zalupa kad ga vidim i kazem sebi da je jos uvek lep i skladan, najlepsa trojka!
carobnjak
Ja uvek dajem podatke iz glave. Davno je bilo, konj, tamo konj ovamo, slično mu dođe...
Moguće.
Mange
Wintera je 185/60 R14 (fabrička dimenzija). Teško ću prodati i ova 4 pneumatika, a 8 nema šanse!
Nisam strucnjak i shvatam kao salu, mada mi je dizajn vrlo bitan...
Kombinacija je super... Jedini sto je meni limar pricao da je crvena teska za odrzavanje...
Znaci toliko su se otvorili... Ili si bio sa dobrim advokatom...
Bices u balkanskoj "izvedbi" Mini-ja...
@Mange
i ja dajem iz glave, tada nije bilo neta!
Bilo je vise verzija, zavisno da li ima katalizator ili ne, sa kat je ravno 100 ks...
Eto.. I to su ti ukusi...
Ja sam hteo malo da te utesim, jer ako nekako mozes da podmljadis Fabiju( moje misljenje da je Skoda za malo starije vozace), onda je upravo ta kombinacija...
@carobnjak
A jel uzas punto abarth ad je onako isaran... ;)
Eto, ja sam vozio tog BMW relativno često. Najbolji auto do tada u koji sam se verovatno.
Onda je došao Reno 5 gt turbo, led u venama.
Ford eskort 1.6 turbo od 130 ks.
Na takvim autima sam se kalio.
Panchev9
Nisam išao sa advokatom, ali su napravili toliko grešaka da mi nije ni bio potreban. U svakom slučaju, bez mog znanja o automobilima, ne bi bilo ni "z" od zamene.
Zbog Minia sam je i uzeo. Kada već ima ravan krov i crne stubove, neka ima i beli krov ;)
carobnjak
Nisam zvezdaš, ali se plašim da mi partizanovci ne polupaju automobil. Ako ti je ova kombinacija užasna, koja ti se onda sviđa?
Panchev9
Potpuno si u prvu za: "...ako nekako mozes da podmladis Fabiu (moje misljenje da je Skoda za malo starije vozace), onda je upravo ta kombinacija...". Tom logikom sam i ja drugi put birao boju. Prošli put je bila srebrna.
@Mange
Kako ti racunas vreme? :)
Kako BMW pa Renault 5?
@Predrag
Pomagacu u cuvanju... ;)
Predrag
Cena polovne dobre gume je 20 do mah 30€. Kako vi pišete - žalost.
Cena dobre gume tih dimenzija je valjda do 100€ max.
Pitanje je koje ćeš marke gume dobiti na novoj fabiji.
carobnjak
U čemu je problem, crvena boja, beli krov ili njihova kombinacija?
Mange
Trenutno stižu sa Continental pneumaticima... Šta ti misliš o boji koju sam izabrao, iskreno?
@Panchev9
evo ovde ima nekoliko varijanti tj. shara...
http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=30554
Panchev9
Pa ne misliš valjda da sam mogao da dođem do novog R5 gt turbo?
A kad bolje pomislim ne znam tačno koje šta godine bilo. Uglavnom kraj 80 i početak 90`.
Kad se zaratilo sve je počelo da pada u vodu, polako ali sigurno, pa tako do dana današnjeg.
I danas poželim taj R5 gt turbo. Više se neće tako nešto napraviti. Sada je sve sterilno i dosadno.
Izgledaće ovako:
http://www.netcarshow.com/skoda/2011-fabia/800x600/wallpaper_06.htm
@Panchev9
meni najlepsi:
http://www.postimage.org/image.php?v=aVUHxD9
Predrag
Crvenu ili srebrnu metalik?
A kontinental je najbolja varijanta, jer nije loša a jeftina pa se često proizvođači odlučuju baš za nju, na boljim modelima.
@Predrag
najvise volim tamnosivu metalik ili crnu.
Fabia mi se ne svidja pa ne mogu ni boju da izdvojim...
Ubedljivo najzahvalnija boja je srebrna, ne vidi se prasina niti blato u manjoj kolicini, tako da ce to biti sledeca boja bez obzira na model!
Moj Punto je tamnosivi, lepo izgleda ali se svaka tacka prasine vidi,,,:(((
Na nemackim sajtovima ima sarenih...
Mange, u zadnjem broju Auto Klub-a imas reportazu - test za Renault 5 Turbo... Lud auto...Unutra narandzast...
@Predrag
ako slucajno u taj tvoj servis naleti neki Grande ili Bravo ( u sta sumnjam), obrati paznju na sve, hocu detaljan izvestaj! :)))
U novom casopisu Turbo ima tekst o polovnoj Alfi 159, sa svim preporukama!
@carobnjak
Abarth mi se "dopadja" u bilo kojoj...
@Predrag
Ok je na slici...
carobnjak
Na svetlo srebrnoj metalik, uništiše me bube. Brzo vozim pa mi haos prave. Posle vožnje moram "na taze" da sperem vodom i sunđerom.
Inače moraju hemikalije da rade.
@Mange
ne postoji svetlo srebrna nego samo srebrna! Ima svetlo ili tamno siva metalik...
Srebro je srebro! :)))
carobnjak
Nisi u pravu. U zadnje vreme se prave i blještavo srebrna metalik. Razlika je velika.
Zato sam naglasio.
carobnjak
A kako si provalio? :)))
Nisam imao baš toliko hrabrosti da poručim beli krov, ali će svakako ekspirimentalno biti zalepljena bela folija samo na krov ili i na retrovizore, ili samo imitacija hroma na retrovizore (kao na Audi-u A3) ;)
Panchev9
Tačno. Nekada mi se čini da krilo nije iste boje kao hauba, recimo. Kao kameleon.
Lako je vama, ja sutra moram na malo dužu turu...
Panchev9
Porque? Našao sam neki Tuning centar u Inđiji. Lepe te folije i daju 5-o godišnju garanciju.
@Mange
srebrna i metalik nije isto!
@Predrag
nisam mislio na foliju nego na boju
@Predrag
Srecno do Indjije...
Kada je nov auto u pitannju sam malo "bojazljiv"...
Malo sam razocaran "nemanjem" hrabrosti da to isto fabrika ucini... ;)
Mange, ionako imas neku "misteriju" od tvog posla... Sigurno se ne moze nazvati jednim imenom... :)
Panchev9
Kada ga fabrika ofarba, onda je to trajno učinjeno, a foliju uvek mogu da skinem. Nisam se još uvek odlučio za kombinaciju:
1) beli krov
2) beli krov + beli retrovizori
3) "hromirani" retrovizori
4) crno-belo šahovsko polje (krov + retrovizori)
...
Ima vremena do sredine novembra, a do tada ću se odlučiti za neku od navedenih kombinacija :)
Predrag
Da li sam ja Tebe loše razumeo ili je fabia sa 1,4 TSI motorom skuplja od one sa 1,6 TDI?
Ako lepiš folije, svakako nemoj na retovizore, jer ćeš ionako negde brzo da ih "ogrebeš" pa će ti se poderati folija. Biće ružno ...
Ja sam na vitaru sam lepio mat crnu foliju, sa obe strane, donji deo vrata i prednjeg i zadnjeg "krila" ( "blatobrana" ), u visini od oko "pola metra". Nisam to radio zbog estetike, već "funkcije", tj. zbog kamenja koje je "pljuštalo" kada "malo brže" krenem u off road po "bespućima", zbog grebanja po "kupinjacima", šumama i ostalim "strništima"... Dobra stvar je to bila, a delovalo je kao fabrički, Kada se folija "pocepa", samo je zamenim... Naravno, to nije sprečavalo mestimična ulubljenja od "jačeg" kamenja, ali je lak ostajao neoštećen i nije bilo korozije, a samo to me je interesovalo.
A kada sam "odrastao", skinuo sam foliju...
Moron
Fabia 1.6 TDI 105 ks, je skuplja od Fabie 1.2 TSI 105 ks 1835 eura.
1.4 TSI se ugrađuje samo u Fabiu VRS koja je oko 18.000 eura.
Yeti 1.4 TSI je skuplji od Yetia 1.2 TSI 2000 eura.
Pogledaj 22:17
Pitaću danas Milana! Poz.
Danas je u servis došao onaj Cruze što je imao problem sa bregastim vratilom za usisne ventile (čuo se kao dizel i trošio je 15 l/100 km). Otkazala mu je remenica za bregasto vratilo usisnih ventila, pa nije mogla da menja položaj u zavisnosti od broja obrtaja jer se blokirala. Inače, automobil je prešao samo 22000 km, a zamenjene su mu i svećice, jer su bile urnisane.
Na servisu je bio i jedan Aveo 1.2 (prvi servis, na 15.000 km), kome su procureli prednji amortizeri, a obe uporne spone su dobile luft (posebno desna). Inače, na Aveu sa ovim motorom, ulje u menjaču se menja na 15000 km, zbog toga što je puno opiljaka zbog dobrog kvaliteta menjača (sinhrona). Ovi menjači obično ne traju više od 100.000 km. Oni u Aveu 1.4 su prilično kvalitetniji (stari Opelovi).
Predrag
VVT remenice bregaste su jako osetljive. Kad propadnu čuje se sitno klaparanje na leru. Čest razlog njihovog propadanja je nestručan rad prilikom zamene zupčastog kaiša i sličnih radova.
A problem sa koreanskim menjačima mi je jako poznat. A i sa jabučicama, krajevima spona...
I onda kažu: Ali ti ne znaš, sad ove nove generacije su jako poboljšane, čudo tehnike...