home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Novosti.rs  

Mlađan Dinkić, potpredsednik Vlade: Srbija će konačno prodavati proizvode visoke vrednosti. Investicija "Fijata" od čak 944 miliona evra

Torinski "Fijat" je, kao što je letos i najavljivano, usvojio konačni biznis plan za kragujevačku fabriku automobila. Tako će se u Srbiji, definitivno, proizvoditi potpuno novi model napredne B klase, koji će svoje kupce naći uglavnom na tržištu Evropske unije, ali i Amerike, gde je "Fijat" prošle godine preuzeo "Krajsler". Model će se raditi u dve varijatne, sa pet i sedam sedišta.

- Probna serija, prema dokumentu koji nam je zvanično predstavljen, izlazi krajem 2011. godine, a odmah nakon promocije novog modela na Sajmu automobila u Ženevi 2012. godine krenuće se i u masovnu proizvodnju - otkriva detalje biznis plana "Fijata" za Srbiju Mlađan Dinkić, potpredsednik Vlade i ministar ekonomije i regionalnog razvoja.

* Koliko će iznositi ulaganje "Fijata" u Kragujevcu?

- Italijani planiraju da investicija za "Fijat Srbija" već u naredne dve godine dostigne 888 miliona evra. Do sada je u pripremu proizvodnje "Fijat" investirao oko 100 miliona, naredne godine u kragujevačku fabriku biće uloženo čak 573 miliona evra, a 2012. godine ostatak od preko 200 miliona evra. Inače, ukupna investicija "Fijata" biće veća za oko 100 miliona evra od prvobitnog plana, odnosno iznosiće 944 miliona evra, jer će novi model iz Kragujevca biti moderniji, veći i znatno vredniji. Suštinski, ovo znači da će "Fijat" u narednoj godini direktno investirati u Kragujevcu skoro 600 miliona evra.

* To su direktne investicije u novu opremu...

- Da, a zajednički ćemo ulagati i u kompletnu rekonstrukciju i modernizaciju fabrike, kako bi naši radnici imali svetske uslove za rad, kao i u izgradnju novih energetskih postrojenja. Za to će biti izdvojeno još oko 100 miliona evra.

* Koliko će automobila izlaziti iz kragujevačke fabrike kada počne serijska proizvodnja novog modela?

- Kapacitet kragujevačke fabrike biće 200.000 automobila godišnje, ali uz mogućnost da se poveća i na 300.000 vozila ako to tržište bude tražilo. Italijani, prema usvojenom biznis planu, računaju da će već prve godine proizvodnje, odnosno 2012, od izvoza automobila iz Kragujevca biti ostvaren prihod od oko 500 miliona evra, dok će se u 2013. godini on povećati na čak 1,3 milijarde evra. To je, da podsetim, petina prošlogodišnjeg ukupnog izvoza Srbije.

* U čemu je još značaj ove investicije?

- Srbija će konačno početi da svetu prodaje gotove proizvode visoke vrednosti, a ne samo jeftine sirovine i poluproizvode. Samo kragujevačka fabrika doprinosiće ukupnom srpskom izvozu sa preko milijardu evra godišnje, što je fantastično. To više nije teorija, to će biti realizacija novog modela privrednog rasta Srbije u praksi!

* Danas u "Fijatu Srbija" radi hiljadu radnika. Postizanje punog obima proizvodnje podrazumeva i nova zapošljavanja?

- Plan je da se, uz postojećih hiljadu radnika, u narednoj godini dodatno uposli još 400 ljudi, a početkom 2012. godine preko 1.000 novih radnika, pa će u "Fijatu Srbija" u momentu otpočinjanja masovne proizvodnje raditi 2.433 radnika. Šansu će svakako dobiti i puno mladih koji do sada nikada nisu radili u "Zastavi", uključujući i pripravnike. Ali, ne treba zaboraviti da Italijani planiraju i otvaranje industrijskog parka za dobavljače, koji će biti lociran u blizini fabrike, na Koroman polju. Tu će biti smešteni njihovi ključni dobavljači, poput "Mareti Manjelija", dok će ostali biti locirani u drugim opštinama u Srbiji.

* To znači da će direktnu korist od ove investicije imati i ostali delovi Srbije?

- Da, mi se trudimo da neke od dobavljača koji ne moraju da budu blizu fabrike automobila usmerimo ka drugim lokacijama u Srbiji, jer će mnogi od njih proizvoditi ne samo za "Fijat" već i za druge poznate svetske proizvođače automobila. "Fijat" je, inače, raspisao konkurs za potencijalne dobavljače iz celog sveta, a sa kojima bi radili u Kragujevcu. Taj konkurs traje do kraja ove godine. Ne treba zaboraviti da će gotovo svi delovi za novi model vozila, osim motora, biti domaće proizvodnje. To će omogućiti zapošljavanje velikog broja novih radnika, ne samo u Kragujevcu.

* Posle dve godine od započetih pregovora, da li je posao sa "Fijatom" zaista onakav kakav je obećavan?

- Činjenica je da je zbog svetske ekonomske krize čitav projekat malo kasnio, ali je sada potpuno jasno da će "Fijat" u Kragujevcu na kraju uraditi i mnogo više nego što je u startu bilo planirano. Veoma sam zadovoljan, Italijani će investirati više nego što su planirali, a Srbija će biti ponosna što se u njoj proizvode najmoderniji novi tipovi automobila, koji će biti skuplji nego što je ranije razmišljano, što će doneti i veće prihode od izvoza. Konačno će i Srbija dočekati da proizvodi novi automobil za čitav svet.

* Izvoz do 200.000 automobila godišnje podrazumeva i da Srbija ima ozbiljnu saobraćajnu infrastrukturu. Da li će putevi i železnica biti spremni za ovaj posao do 2012. godine?

- Do tada će sigurno biti kompletiran autoput od Kragujevca do Batočine. On je, već sada, dobrim delom urađen, a očekujemo da se ostatak završi do kraja naredne godine. U međuvremenu, moraće da se investira u modernizaciju železničke infrastrukture, s obzirom na to da će put Evrope ići veliki broj kompozicija. Radiće se i nova obilaznica oko Kragujevca. Naravno, tu su i investicije u nove trafo-stanice, u nova postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda, koje su već započete...

* Da li će ova investicija uspeti da donese Srbiji povratak na više stope privrednog rasta?

- Sigurno je da će "Fijatova" investicija, ali i sve druge koje se intenzivno pokreću u Srbiji u poslednje vreme, značajno podići učešće izvoza u ukupnom bruto društvenom proizvodu. Očekujem da će nove investicije u industriji i planirana ulaganja u građevinarstvu, za koje je Vlada Srbije već izdvojila 15 milijardi dinara, uz odmrzavanje plata i penzija i povećanje domaće tražnje, Srbiji u narednoj godini doneti rast bruto domaćeg proizvoda od makar četiri odsto.

Autor : Gordana Bulatović



čitanja : 1821



Komentari

Zastava je kostala ovu napacenu zemlju Boze sacuvaj a kako izgleda to je tek pocetak. Us put budi receno opstinari u Kragujevcu se voze u A8 v12 tdi.
Eeee Srbijo, Srbijo....

Autor Gagiba 12 Sep 2010, 01:51

Zar se A8 ne proizvodi u Kragujevcu?
Pa trebao bi neko da obavesti nase vlastodrsce.
Verovatno misle da se Audi proizvodi u KG pa ga promovisu...

Autor PITBULL 12 Sep 2010, 02:13

P.S. Dinkic na ovoj slici misli "koji je ovo krs,samo da se vratim u svoj Audi"
Al kao moram da udjem da se slikam,muka ziva...

Autor PITBULL 12 Sep 2010, 02:16

Misli Dinkic: "jooooo, vid' mu glupih dugmica"...

Autor Damko 12 Sep 2010, 02:32

Kako to b klasa sa 7 sedišta??????????????????

Autor Dejan L 12 Sep 2010, 04:33

@ Dejan L, ja se to isto pitam otkad su najavili vest. Neka to bude i produzena b klasa, onda ce zadnji deo da visi minimum 120cm iza zadnjeg tocka, a ako povecaju medjuosovinski raspon, onda je to vec c klasa. Graficki:

---O------O--- ;
---O------O----- ili
---O-------O----

Autor VasaAR 12 Sep 2010, 09:19

Koje nebuloze, znaci crkoh od smeha!!!!!

Autor ALEKSANDAR BG 12 Sep 2010, 09:49

VasaAR
'Ajde nas molim Te nauči koja su to ograninja međuosovinskog rastojanja po klasama.

Autor Ex Italo fan 12 Sep 2010, 10:03

Mozda je ovo "B" neki hibrid MB B klase. Zaostalo nesto po Krajsleru,pa steta da se baci!

Autor Bagzi 12 Sep 2010, 10:21

Kad nema nista drugo da se pohvali Dinkic nas podseti na Fiat. A ta investicija bice 90% oprema koju ce Talijani dovuci iz fabrike koju zatvaraju iduce godine.
U novcu ce investirati Sr. Verujem kako i sada placa citavu ovu rekonstrukciju.

Autor Boki 12 Sep 2010, 10:25

Da se kladimo da bi se isti ovakvi nebulozni komentari ostavljali i kad bi proizvodili A8?

Autor carobnjak 12 Sep 2010, 10:52

P.S.
da vas "cita" neko sa strane ko ne poznaje nas narod pomislio bi da je Srbija kolevka svetskog automobilizma ili evropski "Detroit".
Zivela Srbija!

Autor carobnjak 12 Sep 2010, 10:55

Ja sam primetio nesto drugo u ovom intervjuu.
Nas ministar ekonomije spominje bruto drustveni proizvod, sto ne postoji vec dvadeset godina.
Postoji bruto domaci proizvod, a on kao ministar ekonomije bi morao da zna, bar sto zna i svaki student.
Ajd kada odosmo u politicke vode... citao sam mnoge njegove knjige, koje je pisao kao asistent na fakultetu, pljuvao je Milosevica i njegove poteze, a sada sve to isto radi!!! Knjiga je "ekonomija destrukcije", procitate i vidite sta se desilo, a sta ce se desiti. Ja sam procitao to mnogo ranije, pa sam skontao da od pocetka sve radi po toj knjizi, isto kao i Milosevic.
Od zakona o informisanju, do obmane naroda sa akcijama (obecava maglu)... Frlja se tu sa hiljadu evra, pola penzionera se slogiralo kada je culo cifru. Svako ko se imalo razume je odmah znao da od toga nema nista i da to tako ne moze.

Autor Dejan 12 Sep 2010, 11:04

Kakva "fotomontaza"... :)
Zbog sunca izgleda kao nekada visi paket opreme koji se ogledao u gotovo beloj boji instrument table(ispred suvozaca i sl.)...
Mladjan sigurno ne zna sta "dirka"...

Autor Panchev9 12 Sep 2010, 11:05

Dejan
Mogao je i bruto nacionalni dohodak da spomene... :)

Autor Panchev9 12 Sep 2010, 11:07

Joj!!!
Gadi mi se dok ga gledam, ma samo neka bude upola kao sto prica... mada je to sve previse optimisticno...
Pogledajte planove Renaulta za Daciju, nisu tako bili optimisticni, ali je proslo mnogo bolje nego sto su ocekivali.

Autor Dejan 12 Sep 2010, 11:08

Panchev9,
Tako je, mogao je...
Ali ne mozes biti ministar ekonomije i u 2010godini, posle svega reci bruto drustveni proizvod.
:-(

Autor Dejan 12 Sep 2010, 11:10

Meni bi odsekli nogu kada bi to rekao na fakultetu!!!
Bas sam ljut i razocaran u Srbiju. Sta si docekala...

Autor Dejan 12 Sep 2010, 11:14

@Dejan
nemoj tako, budi jak, ovo ce jos da potraje...:)))

Autor carobnjak 12 Sep 2010, 11:19

@ Dejan
Smem da te zamolim da staviš neko slovo ili interpukcijski znak uz ime ili cifru, da bi se znalo koji je Dejan u pitanju, hvala! Nije obavezno.
Kod mene se na fakultetu pitanje bruto društveni proizvod i nacionalni dohodak provlači kroz sve 4 godine studija, 4 godine sam slušao da mi to nemamo, pa sam jednom pitao profesora, a zašto se uči uopšte?
Ma neka zaposle oni te radnike, neka se radi nešto, dosta je zastava živela na račun budžeta, ha, ha, bolje reći nebudžeta

Autor Dejan L 12 Sep 2010, 11:36

>>Da se kladimo da bi se isti ovakvi nebulozni komentari ostavljali i kad bi proizvodili A8?

Merline komentari koje ti nazivas "nebuloznim" uglavnom se odnose na Dinkica i drzavu a ne na "punto". Posto ti volis statistiku, a ja sam bacio A3 papir na kome sam udarao "recke" - kazi mi molim te po koji put se spominje ova investicija od 900-800-700-300-100-sadOpet800+ miliona evra? Ili ja stalno putujem kroz vreme?

@Dejan L
A kako to mislis "da bi se znalo koji je Dejan u pitanju"? :)

Autor Cika Sima 12 Sep 2010, 12:35

Ok.
Dejan=Dejan!
Meni samo nije jasno dokle vise lopovluka, mada gledajuci jucerasnju utakmica shvayam da bi trebalo svi da pocnemo da se bavim malo mutnijim radnjama, jer od ucenja i znanja nema leba.
Covek ne razlikuje za njega osnovne stvari, a ministar.
Po tome, bi ja trebao da sam minimalno u ECB. Ipak ja pravim razliku...
:-)
Ali dobro, u Srbiji ni ne moze nista drugo da se ocekuje.

Autor Dejan! 12 Sep 2010, 12:37

Ja nemam nista protiv Punta, nego protiv ove obmane naroda i ovih lopovskih kvazi strucnjaka!!!

Autor Dejan! 12 Sep 2010, 12:43

@Cika Sima
@Dejan
Bravo!

Autor PITBULL 12 Sep 2010, 12:49

Dinkic pipka dugmice i misli se:"Kakav krs, nula naspram mog AudiJa". :)

Autor Marko 12 Sep 2010, 13:01

@Marko
Ma jok bre,nema on Audi.
Znas da je rekao da ima Pezo 206 star 7-8 godina. :)
Nema ni para,sirotinja sve do sirotinje.
Ko poveruje u tu pricu,odma u Ginisovu knjigu rekorda kao najgluplji covek na svetu!

Autor PITBULL 12 Sep 2010, 13:08

@Cika Sima
u pravu si ali ovo je moja ponuda za opkladu...:)))

Autor carobnjak 12 Sep 2010, 15:16

Mislim da više nije u redu ljude koji lažu zvati Minhauzenima...

Autor Boris 12 Sep 2010, 16:25

Dinkic, April 2008.

"Planiraju se investicije u naredne dve godine od čak 700 miliona evra u Kragujevcu. To je zbog toga što Fijat ima ambiciozni plan da svetsku premijeru novog modela ima u Kragujevcu, u Zastavi i Srbiji, da krajem 2009. godine startuje proizvodnju jednog potpuno novog modela A klase, koji će imati godišnju startnu proizvodnju u obimu od 200.000 automobila ..."

Autor Boris 12 Sep 2010, 16:33

@Boris
Laze za medalju,mora se priznati.
Ali na njegovu srecu i nasu nesrecu u Srbiji ima debila koji glasaju za takve!

Autor PITBULL 12 Sep 2010, 16:40

@PITBULL
bas me zanima za koga si ti glasao ili za koga ces glasati?

P.S. ja sam demokrata...:)

Autor carobnjak 12 Sep 2010, 16:56

@Boris
dodaj tim datumima gubitak tj. odlaganje zbog svetske ekonomske krize i sve stima...:)))
Nije da ih branim al sto je tako, tako je!

Autor carobnjak 12 Sep 2010, 16:59

@PITBULL
P.S.2
i ko je taj koji ce dovesti BMW ili na primer Hondu u Srbiju? Ma odma' cu da glasam za njih, samo reci!

Autor carobnjak 12 Sep 2010, 17:01

@carobnjak
Nije problem u FIAT-u, nego u ceni - uz sve beneficije koje je FIAT dobio od drzave.

Zamisli da se na ovaj "punto" placa i carina. Cena bi otisla u 13.000 evra. Normalan covek to jednostavno ne moze da razume.

Sto se investicija tice, lagali su oni vise puta i pre krize. :)

Autor Cika Sima 12 Sep 2010, 17:20

@Cika Sima
ne slazem se, procitaj gornje komentare pod 02:16, 02:32, 11:05, 13:01...

Taj Punto (osnovni model) je sa carinom i porezom kostao isto kao i konkurenti u to vreme a to je bilo tacno 10600 eura!

Autor carobnjak 12 Sep 2010, 17:32

@ Carobnjak
Pazi izjavu onog Branka, cuvenog naseg nezavisnog ekonomiste, izvinjavam se sto ne znam ime, u kojoj kaze da bi i BMW oberucke prihvatio uslove oko preuzimanja Zastave da im je neko dao ponudu koju je ovo nase cenjeno i strucno drzavno rukovodstvo dalo Fijatu, da ne ulazim sad u detalje.
I jos jedna sitnica. Ako se ne varam, pocetkom 2000 smo imali predugovor sa Hjundaijem za otvaranje fabrike pa su posle otisle u Slovacku i Cesku.
E sad sto to tako mora biti?!
Odgovor krajnje jednostavan. Svaba nece da trpi korumpirane (htedoh upotrebiti izraz magarce ali da ne vredjam plemenitu zivotinju sa kojom je Isus usao u Jerusalim) mikromocnike, (izuzev ako Svabe ne rade za Mercedes :)) ) a o Koreancima da i ne pricam!! Znaci deviza "A gde sam tu ja?" kod njih ne prolazi! E sa zabcima je skroz druga prica...
Kraj referata!

Autor Gagiba 12 Sep 2010, 19:18

@Gagiba
Bravo!
@Carobnjak
A akcije od 1000 evra?! Sta bi sa tim.
Jadni ti koji su poverovali u to.
Jel znate kako da prepoznate kad Dinkic laze?
Pomeraju mu se usne...

Autor PITBULL 12 Sep 2010, 19:27

Meni se cini da su nas sa puntom debelo namazali i italijani i nasi procentelektualci. Za punto je kupljena licenca jos u vreme kostunicine vlade, proizvodio se kao zastava 10. Sada dodje fiat i za dz dobije fabriku i licencu koja mu je vec placenja. Fiatu je u interesu da dostigne proizvodnju auta u Srbiji, da moze da se udari MADE IN SERBIA, da bi mogao da izvozi u zemlje van eu sa kojima imamo dil o carini 1%. Nervira me sto se na svemu jure samo politicki poeni i omalovazavanje protivnika, a ne radi se konkretnu na stimulaciji proizvodnje i izvoza ka RUSIJI. Nase trziste nije eu, mi nismo sa cenama konkurenti vise ni Rumuniji i Bugarskoj, a kamo li da pariramo nemackim proizvodjacima, u svim sferama, ne samo auto industriji.

Autor Rade 12 Sep 2010, 20:43

@PITBULL
ne bih o akcijama, to nema veze sa Fiat-om!
Naravno, predizborna obecanja su cudo ali Fiat je ipak dosao sto mnogi nisu verovali...

Autor carobnjak 12 Sep 2010, 21:31

@Carobnjak
Pa kako ne bi dosao,sve dobije za dzabe,drzava ulaze ogromne pare.
To ima samo u Srbiji.
Naravno,kad se malo zakite dzepovi funkcionera (gore pomenutog).

Autor PITBULL 13 Sep 2010, 02:02

U Milanu mi taksista kaze, posle mog odgovora na pitanje odakle sam:"Serbo? Znam, Fiat je u Srbiji preuzeo fabriku, bez para...!" To je ono sto se komunicira u italijanskim medijima... A Dinkic se uskoro useljava u novi stan kod bivse kineske ambasade na Novom Beogradu, gde je kvadrat 3.300 evra, a nema stana ispod 150 m2. Od plate, naravno. Ili je prodao Pezo 206, pa kupio stan.

Autor Srbijanac 13 Sep 2010, 10:14

Kakav Dinkić takav Fiat. Ruka ruku mije a ostali, bolje da vas nije!
Pa ne mogu nemci ili francuzi da uđu u takve korupcionaške afere. Kod njih se zato ide u zatvor.
Uglavnom, neće biti ni kola ni para. Ostaće samo dugovi narednim generacijama.
PS
U početku će biti nešto što liči na kola, čime će se napraviti dugovi ovoj nesrećnoj zemlji.

Autor Dule 13 Sep 2010, 10:58

@Srbijanac
Bas tako!

Autor PITBULL 13 Sep 2010, 12:57

Srbijanac
Nemoj tako, čovek mnogo vredno radi poslednjih devet godina. Seti se samo šta je sve radio i koje je vredne projekte realizovao. Ne zna im se broj ... Ubi se od posla, vidiš da se od briga i nervoze dosta i ugojio. Nije njemu lako. A kod bivše kineske ambasede će komarci da ga izgrizu "samo tako", tako da treba i da ga žalimo...

Autor Moron 13 Sep 2010, 13:03