
Zbog mogućih problema sa sistemom upravljanja "Mercedes" povlači 85.000 vozila. Povlače se modeli C-klase i E-klase kupe i kabriolet 2010. i 2011. godine.
"Mercedes-Benc" povlači oko 85.000 svojih modela za ovu i iduću godinu zbog mogućih problema sa servo sistemom upravljanja.
Nemački autogigant je saopštio je da bi sistem za upravljanje u tim modelima "mogao otkazati zbog gubitka tečnosti za pojačanje upravljanja".
Ako bi se to desilo, vozači bi "mogli imati nedovoljnu kontrolu nad vozilom, što bi povećalo opasnost od nesreće".
Povlačenje se odnosi na mercedesove modele C-klase 2010. i E-klase kupe i kabriolet 2010. i 2011.
Vlasnici mogu vratiti kola prodavcima koji će besplatno proveriti ispravnost tih vozila, saopštila je kompanija.
Izvor : rts.rs
Foto : Mercedes
Tacno sam znao. Samo je Mercedes izostao u opozivu (BMW pre nekoliko dana).
Voleo bih kad bi nam neko rekao kakv je dogovor medju auto-fabrikama o ovim opozivima...
Ma kako je ovo moguce,ne moze biti,ipak je ovo savrsenstvo, ajde kobasicari javite se sada.
@dragan- nisam video da je AUDI imao opoziv? Ispravi me ako gresim?
@PITBULL
pozdrav druze! Kako se tebe dopada ova vest? :)))
Sta si ti ono pricao, ko jos nije imao opoziv?
A ha ha ha i to još na najnovijim modelima.
Gde su Mercedes fanatici koji nam guslaju mesecima o "savršenstvu" :lol:?!
Sad ce da se nasladjuju svi oni sitni dusebriznici koji nikada sebi nece moci da priuste voznju mercedesom, osim kad se voze taxijem! :))))
@Logan
secas se da je uvek pisao : svi, svi, osim Mercedesa! Kad ono...:)))
Audi je imao peh sa prvim TT, prevrtao se, kao i prva A klasa...
U Srbiji, nazalost vlada hronicna nestasica novca. 99% Vas koji pljujete druga vozila nema novca da kupi nista novo pa je jedini izbor kupovina na nekom placu. I onda nastupa nas mentalitet. Kao da ste sami razvijali to sto ste kupili a ne da ste ga samo kupili. Pa ospi paljbu po onome sto niste mogli sebi da priustite. Mercedes je sranje, Audi kopira dizajn sa modela na model, Reno je krsh, VW je bezidejan i hladan... Ovi sto su kupili nesto drugo i oni takodje pljuju, samo nesto trece i tako u krug.
I na kraju se to zove predrasudama. Nisu to predrasude vec posledica nase ekonomske situacije.
Na kraju, verovatno sam i preterao sa onih 99%. Bice da 50% nema nikakav auto a 49% nema novca za nesto novo. Ali zato imate relevantno misljenje o svemu.
Daj, ne pravi se lud- pogledaj sve svoje komentare na ovom blogu, obrisi "smajlije" na kraju svakog svog ostrascenog komentara i razumeces o cemu pricam... nasladjujes se tudjim problemima, sto je verovatno refleksija tvog karaktera. Ali nisam ja psihijatar da lecim tudje komplekse, pa nemam ni prava da ti ovo pricam...Uzivaj!
Ma o mogu i sva vozila da pozovu na "dodatni servis", mercedes je i dalje broj 1!
A i opozvano je svega 85000 vozila, bez da je bilo nesreca u kojima je neko stradao, sve je ovo veliko mozda, ako bude problema, sta bi bilo kad bi bilo...
Vec sam pisao da sam bio zainteresovan za kupovinu toyote ne bih odustao od iste zbog povlacenja MILIONA vozila, gde se govori i o tome da je bilo smrtnih ishoda zbog "kvara", a kamoli od mercedesa zbog preventivnog povlacenja relativno vrlo malog broja vozila...
@Mini,
Izgleda da te je bas pogodila ova vest.Opusti se...
@Uros - ne sekiraj se za mene. Koliko znam, MINI nije imao opoziv pa nemam razloga da se sekiram, zar ne?
@MiniCooperS
sto se mene tice, potpuno si na pogresnom putu!
No, to i nije tako bitno...
Hoces da kazes da je naslovna vest laz?!?
P.S. moj komentar je bio upucen PITBULL-u, ne znam sta se ti toliko palis? On ce to razumeti, siguran sam...
MiniCooperS, odličan komentar. Uostalom, barem 85 000 vozila, a ne kao neki 350 000. :) I to glavne klase kod Bmw-a, a ovi modeli kod Mercedesa su uglavnom drugi automobil pored S klase ili sličnog. :) Mercedes je bio vrh, i ostaće vrh zauvek.
Sorry!
Ko zna shvatiće, ko ne zna neka pogleda ovaj video
https://www.youtube.com/watch?v=XJM8DlbT9dk
Gde su sad oni koji su se pre par dana smejali BMW-u, a velicali Mercedes?
BMW je imao problema sa AUTOMATSKIM kocenjem, ovo je malo veci problem...
posle Audi fanova, sada i mercedes fanovima je prva misao kad se pomene auto: BMW.
Kao da su vase fabrike pa primate licno vest/komentar na svoju omiljenu marku :D
Još jedan dokaz da su sva savremena vozila "u osnovi" ista ( nepouzdana ), bez obzira da li je to "mečka" ili bilo šta drugo.
Moron
Da, da.
Što više elemenata veća verovatnoća otkaza sistema, takozvana uslovna verovatnoća.
Inače savremeni elektro servo pojačivači su među prvima na listi otkaza.
Zato se ja rado sećam Renoa 5 campus.
Ovako, sve je u skladu sa verovatnoćom, pa kako se kome zalomi.
Mange
A što se sa "klasičnog" uopšte prešlo na elektro servo? Da bi se trošilo "promil" goriva manje? Zbog proklete "emisije"?
Moron
Razlika u potrošnji i opterećenju motora i nije tako mala. Kod elektro serva sistem samo povremeno radi, postoji mogućnost progresivnog serva, direktnije j eupravljanje a i stari sistem je imao problema sa hidrauličnom pumpom i servo letvom.
Nego, najveći problem je održavanje sistema upravljanja sa elektro servom zbog senzora. Ništa se ne može bez dijagnostike a mnogi divlji majstori su upropastili kola skidajući letvu i sistem upravljanja. Postoje senzori položaja volana, koji postoji u letvi i u samom uređaju na stubu volana. Ukoliko se ne slože posle skidanja, sistem poludi.
Najveći škart na tržištu po pitanju serva, je punto. Crkava senzor položaja u uređaju, pa se dešava da servo poludi. Ali još nijedan punto nije povučen! A garantujem da je proizveo masu saobraćajnih nezgoda!
@MiniCooperS
Skidam kapu i potpisujem!
@Carobnjak
Cestitam na odrzanoj skaradnoj paradi,eto ti EU,nadam se da si srecan i da se sad osecas kao pravi "Evropejac".
Mange
Taj savremeni "elektro-servo", je li to kombinacija hidraulike i elektromotora ili je samo elektromotor? Mislim, tamo negde ispod haube kod 308 i dalje ima "kantica" za ulje, a čini mi se da nije isti servo kao na ranijem 307 ( kod 307 se uvek na leru osećala blaga "promena zvuka" motora čim "na mestu" pokreneš volan )
Ne znam kakve veze ima opoziv neke kompanije to treba da bude pozitivno jer su uocili problem i ispravice u okviru garancije. A vidim ovde ima i ljudi (tacnije djecurlije) koji se smiju Mercedesu, a pri tome nemaju pojma sta je ta kompanija uradila na polju auto-industrije. To je kompanija koja je prva po inovatinvosti i ima najveci istrazivacki tim i inovacije. Pa svi znaju da Mercedes prvo izbaci neki sistem pa onda krecu svi copy-past samo ih drugacije nazovu.
Opozivom se bave ozbiljne firme. Boranija nikada, zapamtite i opozivima se nemojte smejati. Kad fiat napravi opoziv, to će biti siguran znak za napredak kvaliteta.
Ne postoje nova kola a da nemaju uočenu fabričku serijsku i učestalu grešku. Pošteno je to otkloniti.
Ima firmi koje to rade iz potaje, kao reno recimo, koji kad auto dođe u ovlašćeni servis, automatski softver operateru po broju šasije, izbacuje šta mora da zameni ili koju radnju da izvrši radi otklanjanja nedostatka (OT) i u Srbiji se to radi, čak i bez znanja i pitanja vlasnika. Recimo nedostatak na odvijanju zavrtnmjeva na sedištu, tapaciri, vešanje...
Moron
Kao prelazno rešenje je bio sistem elekto pumpe. Znači postoji elektro motor koji daje pogon pumpi. Misim da se još prave i takvi sistemi.
Sada je trend potpunog i čistog elektro pogona na servu, koji ima tri dela, motor, telo sa senzorima, kompjuter i spoljne senzore.
Za punta klasika, taj srednji deo sa senzorima, bez motora i kompjutera košta 120 000 dindži, bez rada, koje sam lično platio.
Kada Fiat bude imao razloga za opoziv morace to i da uradi, zeleo to ili ne.
boki
Zašto meni fiat nije izvršio zamenu serva, zbog koga umalo nisam sleteo sa puta, nego sam ja to morao da uradim? Vozilo jeste bilo staro 2 god. i 2 meseca, ali ako se to dešava na svakom vozilu pre ili kasnije, zašto ne izvrše opoziv? Nikada to neće uraditi. Ima ti i drugih falinki, ali ko te pita!
Znam jednog momka koji je "vani" bio uzeo polovan punto ( radili smo malo zajedno ) i nešto mu je "crklo" pre 2-3 godine u vezi volana, zaista ne znam šta tačno ( mada jeste rekao ), ali znam da je popravak "toga" platio oko 600 EUR-a. Bio je baš besan
@Mange
sa takvim stvarima nema zezanja,svuda u Evropi kupac je svetinja, ako se to desava na svakom vozilu kako kazes to ne moze proci neopazeno,nema ni teorijske sanse da ne dodje do opoziva.
boki
Svaki vlasnik punta, ako nije imao taj problem, sigurno je čuo za njega, ali opoziva ni u Evropi nije bilo. Lako je proveriti. Znači svaki punto 2, sa dual servom. Tako da fiat nije sada i nikada nije bila ozbiljna kompanija.
Mene je pored ostalog koštalo 120 000din uz prethodne pokušaje budženja koji takođe nije bio jeftin!
@PITBULL
ne znam kakve veze ta parada ima sa mnom, rekao sam ti da ne smatram da je to obelezje "evrope"! Posto tebe nema ceo dan pretpostavljam gde si bio...:)))
P.S. ne rece mi nista za Mercedes? Ili se pravis "jak"? :)))
@Mange,
samo hocu da ti kazem ako postoji takav tip problema, sa bezbedonosnog stanovista strateskog tipa to jednostavno ne moze proci, to tako funkcionise ovde, a to da Fiat nije ozbiljna kompanija ja jedino cujem u Srbiji.
@Mange
u SAT Plusu je pisalo da je komplet novi servo uredjaj 70000 din! Kako su onda tebe odrali za 120 000?!?
carobnjak
Ali, zašto bi SAT pisao o ceni serva ako taj servo nije njegova česta "Ahilova peta"?
boki
Pod "ozbiljna kompanija" smatram kvalitet njihovih proizvoda, ozbiljnost servisa u koje sigurno spadaju ovakvi opozivi. Da li neko zna za kakav opoziv u fijatu. A ja mogu nabrojati masu razloga za njih na raznim vozilima.
Međutim, sve to nadoknađuje mala nabavna cena automobila.
Jednostavno, koliko para, toliko i muzike.
I onda se ovde pojedini ubiju u "argumentovanom" dokazivanju, da je mercedes kao i svaki drugi automobil, da je fiat eto sličan njemu, sa "malo lošijom opremom, da je Audi običan golf, da je škoda kvalitetnija od VW...
@Moron
u jednom broju je bila detaljna tabela svih mogucih (cescih ) kvarova na Puntu do 100000 km!
U smislu od najsrecnije do najgore varijante...
Bila je navedena cena svih "Ahilovih" delova...
Predstavnik najvece "nesrece" je bio upravo servo sa navedenom cenom! Mada nisam 100 % siguran, bese davno, pre 2 godine, kad je Punto poceo "srbijansku misiju", a "zlatni" broj ne mogu da pronadjem usred obimne literarure...:)))
Raspitivao sam se za cenu elektro serva za klija. Kažu ne crkava osim u udesima a cena kompletnog uređaja je oko 55 000din. Za tojotu jaris cena je oko 70 000. A za punta sam vam naveo cenu koju sam platio u ovlašćenom servisu, kod proverenih ljudi. Možda neko ima manju maržu, na divljaka a to može da odstupa možda 10 pa do 20%max. Imaju dva tipa, sa podešavanjem visine volana i bez. Inače kod punta, ovaj deo ide sa komplet osovinom volana, ležajevima i kućištem i dužine je oko 50cm.
Eto, nekome će i ove cene značiti nešto o ceni servisa.
Verovatno ima razlike u ceni ako nema podešavanje po visini.
carobnjak
Nesreća je nesreća, kada te zadesi. Juče pričah sa sadašnjim vlasnikom mog prethodnog 307. Ne znam da li nema sreće sa majstorom ili šta, da li ga "vaćari"... Tek, kaže da je oba prednja diska i komplet disk pločice ( prednje i zadnje ) sa rukama platio 200, ali da su zadnji diskovi oko 300, jer idu "zajedno sa glavčinama" ( kao, ima i takvih serija ). Mada, jasno mi nije što je uopšte menjao i prednje (jer znam da su bili dobri pred prodaju, a od tada je prešao tek 30.000 km ), dok nisam čuo da neko menja ( usled istrošenosti ) zadnje diskove ( niti da se zadnji prednji istroše u isto vreme ), pri čemu za na tim kolima nikada ( za preko 100.000 km ) nisam promenio ni zadnje disk pločice ) jer nije bilo potrebe ).
@Mange
bez obzira koliko je para nijedan auto sa potencijalno mogucim problemima ovakvog tipa ne moze proci, ako ima razloga za opoziv onda ga i mora biti, prosta logika. Svako moze nabrojati razloge za opoziv ili ne nekog modela, ali je to mehanizam koji ne funkcionise iskljucivom voljom proizvodjaca.
Moron
Možda je zadnje diskove uhvatila dubinska korozija po širokom obodu. Sve je dobro dok se n ezamene poločice a onda kreće drljanje i trešenje na kočenju. To je česta mana zadnjih diskova a ponekad i prednjih, koji nisu samoventilirajućih.
Pogotovo kod vozača - penzionera. Oni retko stignu da menjaju zadnje diskove zbog pohabanosti. Uvek je prvi razlog, posle par godina i na oko 150 000km
Fiat je nedavno imao opoziv za upravljacki sistem kod Grande Punta:
http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=41562
boki
Da je Amerika u pitanju... Ali zato tamo i nema fiata. Ovako za fiat nema opoziva, nigde i po bilo kom osnovu.
Mange
Osim što sam pričao sa njim, pregledao sam i kola, pa i z. diskove ( koliko se to vidi spolja ). Nisam video da ga je "značajno" uhvatila ta korozija, deluje "sjajno" pretežnim delom svoje "širine". Ja sam tu "obodnu" koroziju "strugao" svake sezone. Mada, moguće je da je to što kažeš, jer i on kaže d mu je malo "oscilirao" pri kočenju.
Ali je zato lamelu definitivno "pojedo", jako visko "odvaja" ( i postaala ke tvrda kao kamen ), to pretežno vozi njegova žena, pa ...
"On je dodao da je brazilska filijala "Fijata" ove godine opozvala sedam vozila, nemački "Folksvagen" (Volkswagen) 193.620 modela Novo gol i Voajaž prošlog meseca, što je najveći opziv automobila u Brazilu u 2010. godini.
Brazil je najveće "Fijatovo" tržište na svetu po prodaji. Kompanija sa sedištem u Torinu prodaje Stilo izrađen u Brazilu na lokalnom trzistu i izvozi ga u druge zemlje Latinske Amerike.
Italijanska firma negirala je da je bilo šta loše uradila i najavila da će uskoro doneti odgovarajuću odluku, ali još ne zna koliko vozila mora da pozove na tehnički pregled.
Ministarstvo pravde je navelo da je na problem prvi put upozoreno 2004. godine i da je, posle istrage, prvi opoziv naložen dve godine kasnije.
Od "Fijata" je zatraženo da opozove modele Stilo izrađene od 2006 do 2009. godine, ali je kompanija negirala da postoji problem sa točkovima, odbijajući pitanje opziva, i zbog toga je kažnjena, objašnjava ministarstvo pravde."
Moron
Trajanje lamele je vezana isključivo za uslove eksplatacije i "veštinu" vozača.
Čim kočnica počinje da trese (sistem sa sva 4 diska) siguran je znak da je u pitanju "odvaljujuća" korozija, koja je sigurno bar tri puta izraženija na unutrašnjoj strani, prema podu vozila. Ja takve diskove obrađujem na strugu (ako nisu baš skrozirali), ali samo oštećeni deo a nikako radnu površinu. To za nevolju može da posluži za jednu zamenu pločica, mada se problem delimično i prihvatljivo javi kad pločice "stignu" na obrađenu površinu.
Mange
Jednom rečju, leka nema. Ili ćeš dikove pojesti kočenjem ili će ih pojesti korozija. U svakom slučaju ekonomski "goriš".
Za sve ove sto kazi da je 85 000 malo. Pa to je pocentualno mnogo, zbog toga sto mercedes nije prodao kolicinski toliko vozila kao npr. toyota. Nisam imao vremena da citam sve komentare, mozda je ovo vec neko rekao
Moron
Diskovi danas nisu skupi osim u originalu. To je odlivak, kome kvalitet ne može posebno da osciluje, tako a g treba kupovati u "alternativi".
Ali zato disk pločice isključivo originalne i kod proverenog prodavca a najbolje u servisu. Tako da ti pločice dođu skuplje od diskova.
Nekog sam ovde jednom ubeđivao da zadnji diskovi na malim kolima (čini mi se da je u pitanju bio i10) nemaju mnogo smisla u uobičajenoj eksplataciji. Ali mi nijee vveerovao.
Drago mi je da je i carobnjak dao jednom pravi komentar (onaj od 22:23), što dokazuje moju tezu o opozivu vozila (boranija i ostali).
Kad bi svi pošteno vršili opozive, problema ne bi bilo.
Ovako se svodi da dok je auto pod garancijom imaš neke šanse, ako ih ubediš a posle nikakve.
I tu ima izuzetka ali vlasnik uvek mora da procentualno učestvuje u popravci (Reno osim ako nije OT i ako je vlasnik malo uporniji, možeš dobiti za vitalne delove i do 80% popusta. Najčešće 60%).
@Mange
drago je i meni da ti je "drago", mada nisam JEDNOM napisao dobar komentar ima ih mnogo, za svakog ponesto...:)))
Poenta je da nema marke koja nije imala neki peh i nista nije savrseno, pa kome sta zapadne...
Mange
Ono tvoje "Ovako se svodi da dok je auto pod garancijom imaš neke šanse". Po meni, to znači da imaš šanse da ti tokom garancije besplatno ZAMAŽU postojanje problema, a posle garancije će da ti ga reše. Za pare, naravno.
Moron
Imam sreću da me svi znaju. Ali svaki dan gledam ljude kako se "zlopate" sa novim kolima po servisima,
i to , fiat, pežo, reno, dacija, škoda, hjundaji, opel.
I potpuno si u pravu da vlasniku zamažu oči. Zato je moja preporuka da se u servis ide sa "automobilskim advokatom", tj. nezavisnim "stručnjakom, ako to već čovek nije.
"Dok se sam ne počešeš, svrab nećeš otkloniti".
carobnjak
Sve si u pravu.
@Mange
jos davno sam hteo da te pitam za misljenje o premijum trojci, kako bi ih poredjao i zbog cega, ukratko?
carobnjak
Zaista nemam toliko iskustvo. često vozim ta kola ali ih ja ne održavam.
Za mene je ranije prvi bio BMW, mercedes nisam voleo, a audi se probio u zadnje vreme (zadnjih 15-tak godina)
Kako sam stariji sve više mi mercedes odgovara, mada su oni promenili koncepciju, bolje leže, bolje koče, motori po karakteristikama sve manje zaostaju za BMW.
Tako da se jednostavno može reći BMW ili mercedes, pa šta ko voli. I audi je tu negde, ali ipak ispod. (po meni)
U svakom slučaju, za starije i ozbiljne ljude je mercedes i audi a za mlade i one koji se tako osećaju BMW i po neki audi.
@Mange
hvala, mislio sam na onako, opsti utisak, ne samo odrzavanje. Za mene je BMW bio broj 1 dok sam bio dete, tako je i danas, verovatno zato sto sam jos uvek "dete"...:)))
Mercedes nikada nisam gotivio ( verovatno je problem u meni), Audi je negde na sredini...
carobnjak
Ja nisa mogao da verijem da ću moći da volim mercedes. Ali ima jedno 2-3god. kako sam počeo da menjam mišljenje.
Posle 220 cdi, menjača 7 g tronic a posebno motora 320 cdi V6, sam mu poklonio simpatije.
Nije to više 190D...
@Carobnjak
Mozda ti ne smatras,ali to je deo te bajne "Evrope".
"Evropski sistem vrednosti" , neka fala,mnogo vise ja volim ovaj Srpski...
@Mange
A svidja ti se 320 CDI ? :)))
I 7G-tronic,koji je milina za voznju.
Ne osetis menjanje brzina,kao da ih i nema...
Koji si auto vozio 320 sa 7G menjacem?
@Mange,
govorim o Evropi, za toliko znam jer zivim u Belgiji, ovde ima podosta Fiata.
Carobnjak
Pominjao si sinoć "opoziv" za grande punto? Mog jednog kolegu ( ima jedan komad ) su danas zvali ( reče "iz Fiata" ) radi "druženja", tj. "servisne akcije u vezi servo upravljača". Zvao je posle Deltu i zakazao termin. Malo sam ga "primiro", jer se baš bio onespokojio. Vozilo mu je, inače, već bilo izišlo iz garancije.