home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvšni direktor "Fijata" Serđo Markione našao se, posle sindikalnih napada i na udaru visokih političara u Italiji, nakon što je izazvao seriju komenatara početkom ove sedmice izjavom da neefikasnost ugrožava italijanske fabrike za izradu automobila.

Markione, koji je emigrirao u Kanadu sa porodicom kada je imao 14 godina, izazvao je žučnu debatu u Italiji kada je u nedelju veče u udarnom terminu RAI televizije kazao da bi "Fijat" postizao bolje rezultate kada bi poslovanje izmestio iz Italije. 

Izjava Markionea, koji se nalazi na čelu najveće italijanske industrijske grupe od 2004. godine, pogodio je "pravo u živac" Italijane pošto je rekao da svih pet italijanskih fabrika ne mogu da postignu produktivnost kao jedna "Fijatova" fabrika u Poljskoj. 

Predsednik poslaničkog doma italijanskog parlamenata Đanfranko Fini rekao je da je Markione "pokazao da je više Kanađanin nego Italijan, pošto bi njegov "komentar više pristajao jednom inostranom visokom menadžeru." Fini je naglasio da je "Fijat" postao gigant upravo zbog toga što su italijanski poreski obveznici dugo godina sprečavali da kompanija doživi kolaps.

Antonio di Pietro, lider opozicione partije "Italija vrednosti" je ocenio da je Markioneova izjava "ofanzivna i neosnovana imajući u vidu da je "Fijat" uvek dobijao vladinu finansijsku pomoć."

Markione, arhitekta "Fijatovog" preokreta u poslovanju nakon što se kompanija nalazila pred kolapsom, obećao je da će grupa "Fijat" uložiti 20 milijardi evra u Italiju ako dobije mnogo veću radnu fleksibilnost u italijanskim fabrikama. Tu promenu u organizaciji radnog vremena, međutim, nije prihvatio glavni sindikat industrijskih radnika Fiom.

Pojedini političari i sindikalni lideri sumnjaju u "Fijatovu" privrženost Italiji sada kada je kompanija proširila poslovanje u Sjedinjenim Američkim Državama preuzimanjem "Krajslera" i ulaskom na tržišta u usponu, kakvo je brazilsko.

Pjer Luiđi Bersani, šef opozicione Demokratske partije levog centra, takođe je izrazio zabrinutost zbog moguće erozije radničkih prava u Italiji u svetlu nižih zarada radnika, kao u Kini, na primer.
"Kakvu vrstu modela za izradu kola mi imamu u vidu? Da li su to Kina i Srbija, ili Francuska i Nemačka?" upitao je Bersani. "Nama su potrebna univerzalna pravila, u protivnom, postaćemo Kinezi".

Ali, "Fijat" ne planira da napusti Italiju, izjavio je predsednik kompanije Džon Elkan poslovnim ljudima i bankarima, preneo je list "Il mesađero."
Markione je ranije najavio da će zatvoriti fabriku Termini imerese na Siciliji, najmanji "Fijatov" pogon u Italiji.

Međutim, Markione je pored kritike dobio i reči hvale. Pjer Ferdinando Kasini, lider opozicione UDC smatra da "Markionea ne bi trebalo demonizovati," čak i ako je "Fijat" u prošlosti dobijao državnu pomoć.

"On je imao stotine dobrih razloga, slično kao što je govorio o gubitku kompetentnosti, ili kada je kazao da stranci ne investiraju u našu zemlju," rekao je Kasini.

Autor : Tanjug.rs

Foto : arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1053



Komentari