home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Američki "Ford" je saopštio da je na poslovima u Evropi zabeležio tromesečni gubitak, prvi od početka 2009. godine, iako je čitava grupacija zaradila 1,7 milijardi dolara u trećem kvartalu, najviše u 107-godišnjoj istoriji kompanije u jednom tromesečju.

Filijala "Ford-Evropa" objavila je da je registrovala operativni gubitak, pre izmirenja poreza, od 196 miliona dolara zbog ukidanja subvencija kojima su vlade u periodu krize podsticale kupovinu kola po sistemu "staro za novo," u poređenju sa profitom od 131 miliona dolara u istom periodu prethodne godine.

U trećem tromesečju "Ford" za Evropu imao je ukupan prihod od 6,2 milijarde dolara, u odnosu na 7,3 milijarde dolara u prethodnoj godini.

Uprava "Forda" pripisala je pad zarade ukupnom usporavanju prodaje u Evropi, većim troškovima i činjenici da je bilo potrebno izdvojiti velike sume za lansiranje novih modela, kao što su kompaktni "fokus", "C-Maks" miniven i za unapređivanje modela "mondeo".

Udruženje evropskih proizvodjača kola ACEA saopštilo je da je prodaja kola smanjena 9,2 odsto, na 1,26 miliona vozila u septembru, u poređenju sa 1,39 miliona u istom mesecu 2009. ACEA je navela da je prodaja kola za devet meseci pala 3,7 odsto, na 10,6 miliona.  

"Fordova" evropska prodaja pala je 20 odsto na 108.700 jedinica u septembru, a za devet meseci isporuke su smanjene 10 odsto, na oko 876.000 jedinica. Predstavnik firme "Ford-Evropa" izjavio je da je evropska prodaja kompanije u trećem tromsečju slična rezultatima zabeležnim na početku globalne ekonomske krize krajem 2008. godine i početkom 2009. Procenjuje se da su ukupni troškovi kompanije veći za više od milijardu dolara, nego godinu ranije.

"Ford" je jedini od tri velike američe autokompanije, pored "Dženeral motorsa" (GM) i  "Krajslera", koji je uspeo da izbegne stečajni postupak i koji nije prihvatio vladinu pomoć od više milijardi dolara u periodu finansijske krize, kada je došlo do drastičnog pada prodaje vozila. Izvršni direktor i predsednik "Forda" Alen Malali je izjavio da su unapređenju profitabilnosti najviše doprineli novi modeli i mere smanjivanja troškova na svim nivoima, uz povećanje udela u prodaji na domaćem tržištu.

Autor : Tanjug.rs

Foto : Ford



čitanja : 1146



Komentari

Imenjace,
Hoce li i za ovo biti "cestitam"???
:-)

Autor Dejan 29 Okt 2010, 14:26

I tek će da gubi, novi focus je smešan, žalostan i prost, astra ga kida, novi C4 ga rastura itd...
Mondeo ni prići Insigniji u toj klasi.
Fiesta se dobro drži, ali neće još dugo!

Autor Dejan L 29 Okt 2010, 14:32

@ Dejan L

Sta ima novo kod vas u Opelu (General Motors-u)?

Autor Pedja 29 Okt 2010, 15:30

@ Pedja
Kod nas?
Možda kod mene u dvorištu ima 1 307sw i jedna fabija, opela nema, ako nam ti ne kupiš, neće ga ni biti!

Autor Dejan L 29 Okt 2010, 15:35

Opel je u Nemackoj seljacki auto.....tako ga barem tepaju tamo

Autor nikokaoja 29 Okt 2010, 15:44

@ Dejan L

Pa pitao sam, kod vas, jer deuje kao da radis u opelu i kao da si vozio tu astru i insigniju, focusa, mondaa fiestu i ostale pa da mozes da napises neki validan komentar...a vidim po voznom parku da nisi...

Autor Pedja 29 Okt 2010, 15:49

@ nikokaoja

To je ziva istina ...

Autor Pedja 29 Okt 2010, 16:06

Samo onaj ko nije vozio Fordove modele moze takvu glupost da kaze...

Autor nkola 29 Okt 2010, 18:09

"I tek će da gubi, novi focus je smešan, žalostan i prost, astra ga kida, novi C4 ga rastura itd...
Mondeo ni prići Insigniji u toj klasi."

Deki shvaticu ovo tvoje "ucitavanje" kao (losu) salu.

Autor Vladigar 29 Okt 2010, 18:33

Vladigar
Pozdrav i Hvala ti za onaj Wb neki dan

Autor Moron 29 Okt 2010, 19:14

^^

Nema na cemu.

Autor Vladigar 29 Okt 2010, 22:34