
Američki "Ford" je saopštio da je na poslovima u Evropi zabeležio tromesečni gubitak, prvi od početka 2009. godine, iako je čitava grupacija zaradila 1,7 milijardi dolara u trećem kvartalu, najviše u 107-godišnjoj istoriji kompanije u jednom tromesečju.
Filijala "Ford-Evropa" objavila je da je registrovala operativni
gubitak, pre izmirenja poreza, od 196 miliona dolara zbog ukidanja subvencija
kojima su vlade u periodu krize podsticale kupovinu kola po sistemu "staro
za novo," u poređenju sa profitom od 131 miliona dolara u istom periodu
prethodne godine.
U trećem tromesečju "Ford" za Evropu imao je ukupan prihod od 6,2
milijarde dolara, u odnosu na 7,3 milijarde dolara u prethodnoj godini.
Uprava "Forda" pripisala je pad zarade ukupnom usporavanju prodaje u
Evropi, većim troškovima i činjenici da je bilo potrebno izdvojiti velike sume
za lansiranje novih modela, kao što su kompaktni "fokus",
"C-Maks" miniven i za unapređivanje modela "mondeo".
Udruženje evropskih proizvodjača kola ACEA
saopštilo je da je prodaja kola smanjena 9,2 odsto, na 1,26 miliona vozila u
septembru, u poređenju sa 1,39 miliona u istom mesecu 2009. ACEA je navela da
je prodaja kola za devet meseci pala 3,7 odsto, na 10,6 miliona.
"Fordova" evropska prodaja pala je 20 odsto na 108.700 jedinica u
septembru, a za devet meseci isporuke su smanjene 10 odsto, na oko 876.000
jedinica. Predstavnik firme "Ford-Evropa" izjavio je da je evropska
prodaja kompanije u trećem tromsečju slična rezultatima zabeležnim na početku
globalne ekonomske krize krajem 2008. godine i početkom 2009. Procenjuje se da
su ukupni troškovi kompanije veći za više od milijardu dolara, nego godinu
ranije.
"Ford" je jedini od tri velike američe autokompanije, pored
"Dženeral motorsa" (GM) i "Krajslera", koji je uspeo
da izbegne stečajni postupak i koji nije prihvatio vladinu pomoć od više
milijardi dolara u periodu finansijske krize, kada je došlo do drastičnog pada
prodaje vozila. Izvršni direktor i predsednik "Forda" Alen Malali je
izjavio da su unapređenju profitabilnosti najviše doprineli novi modeli
i mere smanjivanja troškova na svim nivoima, uz povećanje udela u prodaji na
domaćem tržištu.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Ford
I tek će da gubi, novi focus je smešan, žalostan i prost, astra ga kida, novi C4 ga rastura itd...
Mondeo ni prići Insigniji u toj klasi.
Fiesta se dobro drži, ali neće još dugo!
@ Pedja
Kod nas?
Možda kod mene u dvorištu ima 1 307sw i jedna fabija, opela nema, ako nam ti ne kupiš, neće ga ni biti!
@ Dejan L
Pa pitao sam, kod vas, jer deuje kao da radis u opelu i kao da si vozio tu astru i insigniju, focusa, mondaa fiestu i ostale pa da mozes da napises neki validan komentar...a vidim po voznom parku da nisi...