home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Blic.rs

Za 11. novembar u Ljubljani je zakazan sastanak na kojem grupa privrednika okupljenih oko Luke Koper treba da utvrdi stretegiju za razgovore sa kompanijom “Fijat automobili Srbija” (FAS), saznaje “Blic”.

Sastanak sa predstavncima FAS trebalo bi da se održi od 15. do 18. novembra, a tom prilikom će Luka Koper ponuditi FAS-u da izvoz automobila iz Kragujevca obavlja preko ove luke. Luka će im zauzvrat ustupiti četrdesetak posebnih vagona za prevoz automobila od Kragujevca do Kopra.

Za potvrdu ove informacije obratili smo se Luci Koper, a vođa službe za odnose s javnošću Sebastjan Šik za “Blic” je rekao: “Istina je da smo zainteresovani da izvoz vozila proizvedenih u Kragujevcu ide preko naše luke. Vode se razgovori, ali ništa nije još dogovoreno”.

Luka Koper ima jedan od najvećih terminala za pretovar automobila u Sredozemlju. No, iako se trenutno obavlja pretovar za oko 20 proizvođača automobila, koparska luka u tom segmentu ima mnogo neiskorišćenih kapaciteta. Kako piše “Delo”, posao s kragujevačkom fabrikom pomogao bi oporavku korporacije koja tokom poslednje dve godine beleži veliki pad prometa - u 2008. pretovareno je 570.000, dok je prošle godine svega 311.000 vozila. Robert Sever, direktor udruge za promet i veze pri Privrednoj komori Slovenije, izjavio je da je kriza snažno pogodila transportne usluge u Sloveniji, pa bi ih posao s “Fijatovim” automobilima mogao oživeti.

Zbog ugovora o slobodnoj trgovini s Rusijom, Turskom i Belorusijom, u slovenačkim privrednim krugovima Srbiju doživljavaju kao odskočnu dasku za bescarinski nastup na istočnim tržištima. U Srbiji već posluje više od 300 slovenačkih preduzeća, a šansu za dobar posao s “Fijatom” vidi i prevoznik “Intereuropa” koja poseduje 505 teretnih i dostavnih kamiona. Slovenačka štampa piše da je prednost “Intereurope” u tome što ima veliki terminal na odličnoj lokaciju u Dobanovcima kod Beograda, kao i u gradu Čehovu u Rusiji, zemlju u koju “Fijat” namerava da izveze što više automobila iz Kragujevca.

Prema najavama iz kompanije “Fijat automobili Srbija”, tokom 2011. i 2012. godine u Kragujevcu će biti organizovana najpre probna, a zatim i serijska proizvodnja dva nova “Fijatova” modela bazirana na platformi “punta evo”. Predviđeno je da se u početku u Kragujevcu proizvodi 200.000 automobila, od čega će se oko 95 odsto izvoziti. Da je Srbija, kao što je najavljivano, kupila Luku Bar, pitanje destinacije preko koje će se izvoziti “punto” verovatno se ne bi postavljalo. I bez toga gradonačelnik Bara Žarko Pavićević prilikom nedavnog boravka u Kragujevcu izjavio je da očekuje da će se, kao što je nekada ”jugo” išao u Ameriku preko Luke Bar, nešto slično dešavati i sa ”puntom”. S obzirom na loše stanje pruge Beograd-Bar veliko je pitanje hoće li se Pavićeva očekivanja ispuniti. Iz tih razloga samo mali procenat robne razmene Srbije sa svetom obavlja se preko Luke Bar, a najveći deo ide preko luka Koper, Rijeka i Konstanca, destinacija do kojih postoji vrlo kvalitetna putna mreža.

Istrajni u nameri da dobiju posao

U kompaniji ”Fijat automobili Srbija” nismo uspeli da saznamo da li je bilo razgovora sa Lukom Koper, dok nam je u kragujevačkoj opštini potvrđeno da su početni razgovori ipak obavljeni. Saradnja Luke Koper i ”Fijata” pominjana je i na sastanku slovenačko-srpskog poslovnog kluba početkom oktobra u Beogradu, a prema nekim informacijama u međusobnom susretu ovu su temu dotakli i predsednici Borut Pahor i Boris Tadić. Kao vlasnici “Zastavine” Tapacirnice, “Zastava špeda” i “Kredi banke”, Slovenci će, po svemu sudeći, biti veoma istrajni u nameri da Luka Koper dobije posao izvoza automobila iz Kragujevca. A uverenje da će posao i dobiti zasnivaju na uticaju svojih kompanija u srpskoj privredi i činjenici da se u “Fijatovoj” studiji o putanji budućeg izvoza vozila iz Kragujevca renoviranje pruge Beograd-Bar uopšte ne pominje.

Autor : B. Krivokapić



čitanja : 2856



Komentari

Prugom do Bara...vecnost..a i kada stigne , cekaju je radni narod crne gore.....hahahah...odluce li se za ovu opciju...ala ce neki ljudi da cekaju ..kukala im majka

Autor nikokaoja 08 Nov 2010, 11:38

@ nikokaoti
Koliko punto košta u zemljama Magbeta?
Da li je tamo jeftiniji nego kod nas?
Ili možda skuplji s obzirom da se mora platiti transport, osiguranje itd, itd, itd...

Autor Dejan L 08 Nov 2010, 12:01

Je l' i ovo Mladja fingira da se luka Kopar interesuje?

Autor Dejan 08 Nov 2010, 13:05

U zemljama Magbeta?

Autor gagiNBG 08 Nov 2010, 14:35

@Dejan L
haha, Magbeta!? Mislis Magreba? :)))

Autor carobnjak 08 Nov 2010, 15:54

@ gagiNBG i carobnjak
Da Magreba. :-))))))

Autor Dejan L 08 Nov 2010, 16:33

@Dejan L
jesli li glasao za auto godine desno? Vidim da me vecina prati...:)))
Giulietta do pobede!

Autor carobnjak 08 Nov 2010, 16:35

@ carobnjak
Naravno, 1.mi je Đula, a 2.DS3 zbog cene. Iskreno svi ovi modeli su pojam za naše plate, ovo glasanje je čisto zabave radi, ovaj volvo s60 mi se sve više svidja, a meriva , ha ha , kome to treba, pa stižu nam nova idea i nova musa. Do sad nisam bio skeptik po pitanju fijata, ali pogledaj šta se dogadja u celoj državi, ko da im kupi nov auto?

Autor Dejan L 08 Nov 2010, 16:43

@Dejan L
ne brini za nove modele, 95% je namenjeno izvozu u EU!
Mislis da se neko potresa zbog auto-trzista u Srbiji?!?
Mi smo kap u moru za sve proizvodjace, samo sto to mnogi ovde ne shvataju...

Autor carobnjak 08 Nov 2010, 16:48

carobnjak
1 glas ima Mazda 5...
Da li je Moron?
:)))

Autor Panchev9 08 Nov 2010, 16:50

@Panchev9
99% da jeste! On je opsednut wb-om, da li moze da nosi sesir na zadnjem sedistu, da li moze da ispruzi skroz noge u kolenima....Treba mu pokloniti auto sa vozacem, da "lezi" na zadnjem sedistu i da uziva u prostoru...:)))

Autor carobnjak 08 Nov 2010, 16:53

@ carobnjak
Stvarnost je takva da ljudi ne mogu da kupe ni punta, za tih 5% namenjenih za naše tržište ne verujem. 5% od 200.000 je 10.000
E sad da se vratimo na ono da su prodali 30.000 punta koji su upola jeftiniji od buduće ideje i muse.
Lager punta će rasprodati i onda fijat bukvalno neće imati model B klase, koja se najviše prodaje u Srbiji.

Autor Dejan L 08 Nov 2010, 16:53

@Panchev9
@Dejan L

da li ste primetili da ne moze da se glasa vise puta? A ja prob'o...:)))

P.S. ovo nije lista za evropski auto-godine koja ima samo 7 kandidata!

Autor carobnjak 08 Nov 2010, 16:58

Sada mogu da "buljim" samo u tabelu...
Ali to je posteno i pozdravljam...

Autor Panchev9 08 Nov 2010, 17:00

@ carobnjak
Sada kad si pomenuo Germana73, još 1 ću ponoviti: Iz revolta kada sam video da se pojavljuju nova imena, a rečenice iste, samo sam tada uradio isto. I NI 1 VIŠE OD TADA.
AUTO je obećao da će prelaskom na novi server to biti eliminisano i na ovom primeru su to dokazali.
A ONA priča 4 cimera u 1 studentskom domu, pa 4 različita imena, HA HA HA, da, da baš čudno da sva četvorica vole i istovremeno sva četvorica ne vole iste automobile. Jako providno!

Autor Dejan L 08 Nov 2010, 17:03

Dejan L
Ma vazno da je tebi bilo zanimljivo... :)
Ali BIA auto je "provalila" i sasekla u korenu...

Autor Panchev9 08 Nov 2010, 17:06

@Dejan L
to je najmanji problem - izvoz se poveca na 99% i problem resen! :)))

To vozilo ce biti extra popularno - bice flotne prodaje, povoljni popusti za taksiste, sluzbena vozila itd. A mozda Mladja bude siroke ruke pa bude davao subvencije od 2-3000 eura, a za Punto classic i 5000 eura da se reciklira, pod sloganom "skoro novo za novo"...:)))
U svakom slucaju, svetla buducnost, bar u mojoj "carobnoj " viziji...:)))

Autor carobnjak 08 Nov 2010, 17:06

@Dejan L
ma to je bila shala za Germana, znas da sam te ja podrzao kad je trebalo...

Autor carobnjak 08 Nov 2010, 17:07

P.S. glavni razlog mog dejstvovanja ovde je isti kao i tvoj - revolt zbog neosnovanog pljuvanja po svemu sto nije nemackog porekla i hvalisanje ( najcesce bez argumenata) istog...
Ko razume-shvatice!

Autor carobnjak 08 Nov 2010, 17:09

@ Panchev9
Ja i kažem, svaka im čast na tome!
Ali ja sam bio čovek i rekao sam zašto i kako i zbog čega i kome u inat.

Autor Dejan L 08 Nov 2010, 17:09

@ carobnjak
Kada smo davne '96 gdine uzeli feliciju, pola ljudi nam se smejalo (Audi 80 B4 je bio veći model u našoj kući), kada smo 2000. uzeli fabiju govorili su da smo debili i bolje da smo uzeli polovan golf 3 ,,ko nov''.
Kada smo prodali fabiju i doplatili za 307sw, opet taj isti sloj traktor wagenovaca je imao zamerku i reči podsmeha.

Autor Dejan L 08 Nov 2010, 17:14

mislim da bi najbolje bilo da se prosiri luka dunav pancevo i da se napravi veliki logisticki centar, i da se uposle nasi ljudi, i da se transport za Tursku , Rusiju i Ukrajinu vodi preko Srbije i Dunava!!!Put bi bio kraci, cena niza i nasi kapaciteti uposleni, neki dan sam sa pancevackog mosta video brod koji nosi Dacie iz Rumunije za Evropu!!!
Ako mogu oni mozemo i mi!!!!!!

Autor MaxB 09 Nov 2010, 13:29