
Japanski "Nisan" označio je danas veliku prekretnicu u automobilskoj istoriji lansiranjem novog vozila nulte emisije štetnih gasova "lif" (leaf), prvog električnog automobila koji će se masovno prodavati.
"Nisan" je saopštio da model "hedžbek" sa pet sedišta može
da pređe 200 kilometara sa jednim punjenjem baterija po japanskim test
standardima.
Električna vozila ne zagađuju okolinu, ali manji radijus kretanja - oko
četvrtina radijusa benzinskih ili dizel motora - i visoka cena ostaju velika
prepreka za njihovu veću kupovinu. "Nisan" je saopštio da je
instalisao stanice za normalnu dopunu baterija na oko 2.200 prodajnih mesta u
Japanu, uz 200 servisa za brzu dopunu baterija, na kojima se 80 odsto
kapaciteta baterije dopuni za 30 minuta. "Verujemo da je to početak nove
ere u autoindustriji," naglasio je direktor proizvodnje "Nisana"
Tošijuki Šiga.
Isporuka će početi u Japanu i jednom broju američkih saveznih država narednog
meseca, a u januaru i za evropska tržišta. "Nisan" već ima porudžbine
za 6.000 modela "lif" u Japanu i 20.000 u SAD, koji će stići do
kupaca u narednoj godini. "Nisan" nije prvi veliki proizvođač
automobila koji će prodavati električna vozila. Ta čast pripada
"Micubišiju", čije je manje električno vozilo "iMiEV"
do prvih korisnika stiglo u aprilu 2010.
"Nisan" i njegov francuski partner "Reno" biće, međutim, među
najvećim prodavcima na tom tržištu u povoju. Očekuje se da će udružene
kompanije izrađivati do 10 procenata takvih novih vozila koja će se naći u
prodaji u svetu do 2020. godine. "Reno" i "Nisan" izdvojiće
četiri milijarde dolara u narednih pet godina u serijsku proizvodnju
eleketričnih vozila i baterija za njih. Do 2013. godine, francusko-japanska
kompanija imaće kapacitete za izradu 500.000 baterija, od kojih će se neke koristiti
i u hibridnim vozilima.
Proizvodnja
"lifa" biće ograničena na 50.000 jedinica dok njegova proizvodnja ne
počne u SAD krajem 2012 i u Velikoj Britaniji nešto posle toga, kazao je Šiga.
Proizvodnja "Micubišijevog" vozila "iMiEV" je prošle
sedmice dostigla 5.000 jedinica. Maloprodajna cena "lifa" biće
3,76 miliona jena (44.900 dolara), ali će pasti na 2,98 miliona jena (35.000
dolara) u Japanu kada vlada odobri subvencije za električna vozila.
"Micubišijev" mali automobil "i-MiEV", koji se prodaje u
Japanu od aprila, košta sa subvencijama 34.000 dolara.
"Folksvagen"
i "Tojota" su najavili su da će krenuti sa proizvodnjom električnih
vozila narednih godina. "Dženeral motors" (GM) i "Tojota"
nameravaju da se nadmeću sa "lifom" svojim hibridnim modelima sa
utičnicom, koji mogu da se kreću i na baterije, i na benzin.
GM će početi da prodaje svoj hibrid "ševrolet volt" u SAD ovog meseca, a
"Tojota" hibrid sa direktnim napajanjem strujom do 2012.
"Tojota" namerava da uvede električnu verziju svog ultra kompaktnog
modela "iQ" u 2012. godni, a sa američkom kompanijom
"Tesla" radi na električnoj verziji popularnog terenca RAV4,
dok "Honda" prodaje tri hibrida - "insajt", CR-Z i
"fit" i planira jedno električno vozilo u 2012.
Autor : Tanjug.rs
Foto
: Response.jp
svaka cast za leaf! ovo je veliki korak napred :-)ko ce drugi ako ne japanci... zaljubljenici u naftu slobodno mogu da je piju uz dorucak, rucak i veceru. ako im vec bude toliko nedostajala ;-)
Aman super vam je ovaj auto na baterije - ali tehnologija jos nije dovoljno napredovala da zadovolji normalnu upotrebu elektricnih vozila...
Samo par mana:
1) Domet je veliki znak pitanja zavisi od stila voznje, spoljne temperature i starosti baterije ( veoma sumnjivi podaci se plasiraju od strane proizvodjaca )
2) Pouzdanost - ko je god trosio neku litijumsku bateriju u laptopu ili telefonu zna koliko su te baterije cudnovatog ponasanja;
3) Gde ce ga punis? i sa cim?ako ga ukljucis u obicnu struju onda je kratka noc da ga napunis; Ako ces punjenje za 2 sata treba ti industrijska struja od 100 ampera. Cena brzog punjaca prava sitnica 60,000$
4) Posto struja - sa npr nemackim cenama 100KM izadje 3 evra; Bilo koji mali dizel motor to obesmisljava iz mesta
Ima jos nego me mrzi
Evo danas citam u Vrelim gumama test Citroena C-Zero i sve je tu lepo sve dok se ne dodje do potrebnog vremena za punjenje baterija (citavih 8 sati na kucnoj mrezi od 220 V i 16A 30 min za 80 % napunjenosti na 400 V) i astronomske cene od 30000 do 35000 evra,a priznacete da su to dve najvaznije stvari u vezi elektro-automobila.Uopste ne vidim nikakvu njihovu svrhu,bar za sada.