home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Japanski "Nisan" označio je danas veliku prekretnicu u automobilskoj istoriji lansiranjem novog vozila nulte emisije štetnih gasova "lif" (leaf), prvog električnog automobila koji će se masovno prodavati.

"Nisan" je saopštio da model "hedžbek" sa pet sedišta može da pređe 200 kilometara sa jednim punjenjem baterija po japanskim test standardima.

Električna vozila ne zagađuju okolinu, ali manji radijus kretanja - oko četvrtina radijusa benzinskih ili dizel motora - i visoka cena ostaju velika prepreka za njihovu veću kupovinu. "Nisan" je saopštio da je instalisao stanice za normalnu dopunu baterija na oko 2.200 prodajnih mesta u Japanu, uz 200 servisa za brzu dopunu baterija, na kojima se 80 odsto kapaciteta baterije dopuni za 30 minuta. "Verujemo da je to početak nove ere u autoindustriji," naglasio je direktor proizvodnje "Nisana" Tošijuki Šiga.

Isporuka će početi u Japanu i jednom broju američkih saveznih država narednog meseca, a u januaru i za evropska tržišta. "Nisan" već ima porudžbine za 6.000 modela "lif" u Japanu i 20.000 u SAD, koji će stići do kupaca u narednoj godini. "Nisan" nije prvi veliki proizvođač automobila koji će prodavati električna vozila. Ta čast pripada "Micubišiju", čije je  manje električno vozilo "iMiEV" do prvih korisnika stiglo u aprilu 2010.

"Nisan" i njegov francuski partner "Reno" biće, međutim, među najvećim prodavcima na tom tržištu u povoju. Očekuje se da će udružene kompanije izrađivati do 10 procenata takvih novih vozila koja će se naći u prodaji u svetu do 2020. godine. "Reno" i "Nisan" izdvojiće četiri milijarde dolara u narednih pet godina u serijsku proizvodnju eleketričnih vozila i baterija za njih. Do 2013. godine, francusko-japanska kompanija imaće kapacitete za izradu 500.000 baterija, od kojih će se neke koristiti i u hibridnim vozilima.

Proizvodnja "lifa" biće ograničena na 50.000 jedinica dok njegova proizvodnja ne počne u SAD krajem 2012 i u Velikoj Britaniji nešto posle toga, kazao je Šiga. Proizvodnja "Micubišijevog" vozila "iMiEV" je prošle sedmice dostigla 5.000 jedinica. Maloprodajna cena "lifa" biće 3,76 miliona jena (44.900 dolara), ali će pasti na 2,98 miliona jena (35.000 dolara) u Japanu kada vlada odobri subvencije za električna vozila.  

"Micubišijev" mali automobil "i-MiEV", koji se prodaje u Japanu od aprila, košta sa subvencijama 34.000 dolara.

"Folksvagen" i "Tojota" su najavili su da će krenuti sa proizvodnjom električnih vozila narednih godina. "Dženeral motors" (GM) i "Tojota" nameravaju da se nadmeću sa "lifom" svojim hibridnim modelima sa utičnicom, koji mogu da se kreću i na baterije, i na benzin.

GM će početi da prodaje svoj hibrid "ševrolet volt" u SAD ovog meseca, a "Tojota" hibrid sa direktnim napajanjem strujom do 2012. "Tojota" namerava da uvede električnu verziju svog ultra kompaktnog modela "iQ" u 2012. godni, a sa američkom kompanijom "Tesla" radi na električnoj verziji popularnog terenca RAV4, dok  "Honda" prodaje tri hibrida - "insajt", CR-Z i "fit" i planira jedno električno vozilo u 2012. 

Autor : Tanjug.rs

Foto : Response.jp



čitanja : 930



Komentari

svaka cast za leaf! ovo je veliki korak napred :-)ko ce drugi ako ne japanci... zaljubljenici u naftu slobodno mogu da je piju uz dorucak, rucak i veceru. ako im vec bude toliko nedostajala ;-)

Autor Leteci finac 03 Dec 2010, 19:19

Aman super vam je ovaj auto na baterije - ali tehnologija jos nije dovoljno napredovala da zadovolji normalnu upotrebu elektricnih vozila...
Samo par mana:
1) Domet je veliki znak pitanja zavisi od stila voznje, spoljne temperature i starosti baterije ( veoma sumnjivi podaci se plasiraju od strane proizvodjaca )
2) Pouzdanost - ko je god trosio neku litijumsku bateriju u laptopu ili telefonu zna koliko su te baterije cudnovatog ponasanja;
3) Gde ce ga punis? i sa cim?ako ga ukljucis u obicnu struju onda je kratka noc da ga napunis; Ako ces punjenje za 2 sata treba ti industrijska struja od 100 ampera. Cena brzog punjaca prava sitnica 60,000$
4) Posto struja - sa npr nemackim cenama 100KM izadje 3 evra; Bilo koji mali dizel motor to obesmisljava iz mesta

Ima jos nego me mrzi

Autor Mile 03 Dec 2010, 19:54

Evo danas citam u Vrelim gumama test Citroena C-Zero i sve je tu lepo sve dok se ne dodje do potrebnog vremena za punjenje baterija (citavih 8 sati na kucnoj mrezi od 220 V i 16A 30 min za 80 % napunjenosti na 400 V) i astronomske cene od 30000 do 35000 evra,a priznacete da su to dve najvaznije stvari u vezi elektro-automobila.Uopste ne vidim nikakvu njihovu svrhu,bar za sada.

Autor milan 03 Dec 2010, 22:51

ISTINA O AUTO NOVINARIMA I IZBORU ZA AUTO GODINE

http://www.vrelegume.rs/komentari.php?id_cikkek=1940

Autor Dejan L 04 Dec 2010, 10:49

lepo je ovako, u vestima. ali u praksi - ne znam ko bi to mogao da kupi pa posle koristi...

Autor dzigi 06 Dec 2010, 19:47