home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Trgovci "Fijatovim" akcijama na berzi u Milanu suočiće se u ponedeljak, 3. januara, sa "izuzetno uzbudljivim" danom. Naime, tada će investitori odrediti prvu vrednost deonica, formiranih posle najveće reorganizacije gigantske italijanske autkompanije u njenoj 111-godišnjoj istoriji.

"Biće to zaista lud dan kada će akcije plesati gore-dole, sa nekoliko suspenzija", smatra Alesandro Friđero, menadžer fonda RMJ u Milanu, koji je prodao akcije "Fijata" početkom ove godine. "Čekaćemo nekoliko dana, pre nego odlučimo da li ćemo kupovati te deonice", kazao je Friđero.

Akcije nove kompanije "Fijat indastrijel", koja je počela da posluje samostalno od 1. januara 2011. godine, na osnovu ranije odluke akcionara o podeli grupe "Fijat", mogle bi dostići 9,4 evra na Milanskoj berzi 3. januara, prema procenama analitičara američke agencije "Blumberg."

Akcije grupe "Fijat automobili" mogle bi se od ponedeljka prodavati po 6,65 evra, prema najnovijoj proceni, što znači da bi deonice dve odvojene kompanije mogle biti ukupno vrednije za 7,1 procenata u odnosu na cenu akcija starog "Fijata", poslednjeg dana trgovanja u 2010. 

Portparol "Fijata" odbio je da komentariše vrednost deonica, pre nego što počne njihova trgovina.

Obe kompanije "Fijat" i "Fijat indastrijel" brzo će menjati raspoloženje prvog dana prodaje akcija, zbog toga što proizvođač automobila nije objavio pokazatelj vrednovanja akcija, a projekcija "Fijatovog" profita nije uzela u obzir njegove akcije u američkom "Krajsleru", koji se nalazi pod upravom italijanske kompanije.

"Fijat", koji je prvo vozilo proizveo 1899. godine i dostigao trzišnu vrednost od 18,4 milijarde evra, stekao je u svom automobilskom delu 44 procenata od nekadašnje gigantske kompanije, od kada je objavljena podela korporacije 21. aprila 2010. godine.

"Ne sećam se operacije tog tipa u Milanu, posebno za veliku kompaniju kao što je 'Fijat', izjavio je Alesandro Kapuano, šef italijanskog trgovinskog centra "IG markets" u Milanu, koji prati kretanje vrednosti akcija u poslednjih šest godina.

"To nije klasična incijalna prodaja akcija (IPO). Mogao bi to biti potpuno neizvesan dan trgovine," dodao je Kapuano.

Investitori će, naime, dobiti jednu akciju "Fijat indastrijela" za svaku deoniocu koju su imali u "Fijatu."

Akcionari "Fijata" odobrili su u septembru 2010. podelu grupacije na deo za automobile i za izradu industrijskih vozila, što je bio ključni korak izvršnog direktora "Fijata" Serđa Markionea na putu stvaranja globalne korporacije s američkim "Krajslerom", koja će biti u stanju da proizvede godišnje šest miliona vozila - do 2014.

Markione je izjavio da će podela kompanije omogućiti veću fleksibilnost poslovanja i otvoriti šansu da se potraže mogući strateški partneri.

Podrškom podeli firme, akcinari će dobiti po jednu akciju u svakoj od dve nove kompanije, kada se njihove deonice nađu na listingu Milanske berze, od početka 2011. Dug će, takođe, biti podjednako podeljen između odeljenja za izradu automobila, u kojem će se naći i "Fijat" i koji će nastaviti da posluje kao "Fijat Spa" i filijala za izradu kapitalne robe, koju će obuhvatiti "Fijat indastrijal".

Od prvog januara 2011. godine, prema predlogu Markionea, automobilski sektor, koga čine marke "Lanča", "Alfa romeo", "Ferari", "Maserati" i jedan deo preuzete američke fabrike "Krajsler", definitivno su odvojeni od proizvodnje kamiona i traktora (sektor sada poznatiji kao "Fijat indastrijal", a koji obuhvata marke "Iveko" kamioni, i "CNH", koji izrađuje traktore.

Osim logističke podele proizvodnje, dva nova sektora podeliće i budžet - od ukupno 13 milijardi evra, tri će otići ogranku "Fijat indastrijal", dok će preostalih deset milijardi ostati na raspolaganju proizvodnji automobila.

Markione, koji se već šest godina nalazi na čelu "Fijata", a od prošle godine rukovodi i "Krajslerom", prvi put je obelodanio projekat podele "Fijata" u aprilu ove godine, u Detroitu, srcu američke auto-industrije. Dve kompanije, posle razdvajanja, biće potpuno slobodne da slede njihov vlastiti izbor strategija, uključujuci i pitanje mogućeg udruživanja s drugim firmama, kazao je Markione.

Šef italijanskog auto-giganta zagovornik je reorganizacije svetskog automobilskog sektora i ukrupnjavanja proizvodnje i smatra da će na tržištu opstati samo nekoliko velikih proizvodaca automobila, pošto je za stabilno poslovanje neophodno da se proizvodi oko šest miliona automobila godišnje.

Podela "Fijata", prema oceni analitičara, dovešće Markionea na korak bliže ideji udruživanja s američkim "Krajslerom", u kome je italijanska kompanija lane preuzela 20 dosto akcija i s kojom zajedno radi na razvoju novih automobila.

Fijat i Fijat indastrijel

Najveći deo poslovanja nove firme "Fijat indastrijel", posle razdavajanja korporacije, biće kamioni, traktori i poljoprivredne mašine koje izrađuju "Iveko" i "CNH global." "Fijatu" će posle podele, koja počinje da se ostvaruje od Nove godine, ostati robne marke "Maserati" i "Ferari", koje se bave izradom luksuznih kola.

Istorijski korak

Razdruživanje kompanije je istorijski korak za "Fijat", najvećeg poslodavca Italije, koji je osnovan pre više od jednog veka kao mala firma za izradu automobila, da bi danas prerastao u konglomerat koji obuhvata širok spektar proizvoda, od skupih automobila do motora, od sportskih kola "ferari" do kompanije koja izraduje poljoprivrene mašine i opremu, ističu analitičari.

Autor : Tanjug.rs 

Fiat rekonstruiše fabriku u Kragujevcu za proizvodnju novog modela

Pripreme za početak proizvodnje novog modela automobila u kompaniji "Fiat automobili Srbija" (FAS) u Kragujevcu, čije bi test vozilo trebalo da bude proizvedeno krajem ove godine, trenutno se obavljaju u svim proizvodnim pogonima fabrike, a završetak kompletne rekonstrukcije pogona predviđen je za proleće.

Direktor preseraja u FAS-u Rajko Eković izjavio je da će u taj sektor proizvodnje stići tehnološki najsavremenija oprema, kao i dve linije novih presa, a proizvodni kapacitet u prvoj fazi biće 130.000 vozila godišnje.

Eković je rekao da će u fabriku stići oprema renomirane japanske firme koja je, između ostalih, glavni snabdevač vodećeg svetskog proizvođača automobila - kompanije "Tojota". On je istakao da će rekonstruisana fabrika "Fijata" u Kragujevcu biti "zelena i ekološki čista fabrika", a na prostoru bivše mehaničke opreme za automobile izvodi se čišćenje kontaminiranog sloja zemljišta, odnosno iskopavanje zemlje koja je zagađena mineralnim uljima.

U fabrici se radi i na rekonstrukciji energetskog bloka i instalira se oprema, a na toj lokaciji nalaziće se sva postrojenja koja proizvode energiju za potrebe buduće proizvodnje. Rukovodilac proizvodnje energije u "Fiat automobili Srbija" Slobodan Todorović rekao je da će se na tom mestu nalaziti nova trafo stanica od 100 kilovolti.

- Imaćemo i nove kompresorske stanice - istakao je Todorović i dodao da kompletan energetski blok treba da počne sa radom u drugoj polovini 2011. godine.
U lakirnici fabrike koristi se modernizovana oprema, ali ima i dosta one koja potiče još iz sedamdesetih godina, precizirao je direktor lakirnice Milenko Vuković i istakao da će uskoro biti instalirana nova oprema za hemijsku pripremu i katahorezu 

Direktor fabrike montaža u FAS-u Mile Raičević, objasnio je da će ta proizvodna linija uskoro biti demontirana kako bi se ostavilo prostora za dolazak nove, za model čiji je radni naziv "L zero", ali će se, kako je rekao, punto klasik proizvoditi i dalje u Kragujevcu, iako u manjoj količini.

- "Punto klasik" će se i dalje proizvoditi i njegova proizvodnja će se nastaviti još nekoliko godina, jer se pokazao kao dobar u našim uslovima eksploatacije - zaključio je Raičević.

Autor : Tanjug.rs


čitanja : 1800



Komentari

Zašto niko u Srbiji ne kaže da je FIAT pre neki dan postigao dogovor sa svojim radnicima u Italiji i da su dogovorili da se njihov najnoviji model proizvodi u Italiji umesto u Srbiji.

Autor miki 02 Jan 2011, 16:22

Nikada nece ni proizvoditi novi model.Uvijek ce ''Zastavi'' uvaljivati stare modele.E da ih Volkswagen kupio bila bi to skroz drukcija prica...

Autor hh 02 Jan 2011, 17:06