home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Pressonline.rs

Porez na luksuz, koji su do sada plaćali samo vlasnici džipova, država prenela i na mala teretna vozila, čime je podigla registraciju kombija na oko 100.000 dinara!

Registracija teretnih vozila do 3,5 tona poskupela je ove godine oko dva i po puta jer je država od 1. januara uvela porez na luksuz za sve kombije i male kamione! Tako će oko 130.000 vlasnika ovakvih vozila pored redovne registracije morati da plati po oko 70.000 dinara poreza državi! Firme koje se bave auto-prevozom tvrde da će samo za registraciju morati da rade dva meseca.

Ministarstvo finansija predložilo je izmene Zakona o porezu na upotrebu, držanje i nošenje dobara, pa je porez na luksuz, koji su do sada plaćali samo vlasnici skupih džipova, prenet i na mala teretna vozila. Vlasnici ovih vozila bili su ogorčeni kada su im ovih dana za registraciju tražili dva i po puta više novca nego prošle godine!

Izjednačeni s džipovima

- Otac i ja imamo jedan kombi iz 2003. godine od 2.800 kubika i njime obavljamo transport. Prošle godine platio sam registraciju 31.000 dinara, a ove godine čak 107.000! Cela prošlogodišnja zarada bila mi je oko 400.000 dinara, pa sada ispada da ću četvrtinu toga morati da dam državi za registraciju?! S ovim nametima nemoguće je opstati i ne znam kako ću moći da radim - žali se Vladimir Skadrić, zastupnik jedne transportne firme.

On kaže da je sada Ministarstvo finansija izjednačilo vlasnike skupih džipova sa auto-prevoznicima koji žive od toga posla.

- Jedno vreme bilo je dozvoljeno da se džipovima vrši prenamena na teretno vozilo kako bi se plaćao manji porez. Pa su sada i teretna vozila, koja se koriste u privredi, potpala pod oporezivanje. Tako sada imamo ogroman porez, iako nam je cena registracija ostala slična kao prošle godine - objasnio je Skadrić.

U firmi „Adam šped" rekli su nam da jednom kombiju treba skoro dva meseca rada da bi isplatio ovoliku registraciju.

- Ako imate kombi koji vozi ka inostranstvu, računajte da će zbog jedne ture izgubiti barem 12 dana. Ali se često dešava da ti kombiji imaju po pet i više dana stajanja zbog krize u državi. Pa onda opet dobijete jedan izvoz i tako ste već izgubili mesec. Kada isplatite carinu, putarine, gorivo i radnike, ispada da će vam za registraciju trebati skoro dva meseca rada po jednom kombiju! A zamislite firme koje imaju samo jedan kombi? Pa još ako je na lizing, ti ljudi neće imati para ni ratu da plate - kažu u ovoj kompaniji.

Za registraciju - 50 vožnji

Kako smo uspeli da saznamo, prevoz kombijem od Subotice do Beograda košta 9.000 dinara. Međutim, prevoznicima ostane oko 2.000 dinara čiste zarade kada plate putarine, gorivo i radnike. Tako ispada da ćete za plaćanje registracije od oko 100.000 dinara morati da imate čak 50 vožnji sa severa Vojvodine do Beograda.

U Ministarstvu finansija tvrde da oni nisu imali nameru da podignu porez na teretna vozila, već su samo morali da usaglase pravila sa Zakonom o bezbednosti u saobraćaju.

Ministarstvo: Morali smo!

- Zakon o bezbednosti u saobraćaju izbacio je kategoriju kombi vozila i podveo je pod teretna vozila do 3,5 tone. A mi smo morali da sa njim usaglasimo Zakon o porezu na upotrebu, držanje i nošenje dobara. Tako su teretna vozila prebačena u kategoriju onih koja se oporezuju. Jednostavno, jedan zakon mora da prati drugi i nismo mogli drugačije - objasnili su nam u Ministarstvu finansija.

U poslovnom udruženju „Međunarodni transport" smatraju da bi firme koje kombi koriste za posao trebalo da budu oslobođene poreza.

- Prvo, ne mogu isti tretman imati fizička lica i preduzeća. Ta vozila ne bi trebalo oporezovati jer se ona koriste u privredi, a ne za luksuz. Ne znam zašto je to urađeno, i smatram da nije u redu jer sve kolege koje se regularno bave tim prevozom već plaćaju porez državi i zapošljavaju ljude. Ja podržavam da se uvede red u tu oblast i da se kazne oni koji rade nelegalno izbegavajući porez. Ali na ovaj način zakonodavac je oštetio one koji legalno rade i imaju preduzeća za mali prevoz - kaže Neđo Mandić, predsednik udruženja „Međunarodni transport".

Autor : R. Ž. Marković



čitanja : 2981



Komentari

da li treba komentarisati? kako onaj sa tamicem da plati reg..

Autor shomi 18 Jan 2011, 08:47

Samo jos jedan dokaz o uzasu koji sprovode one dzu.e.e na vlasti!!!

Autor Uzelac 18 Jan 2011, 09:57

Kako ne shvatate, elita ne da položaje, ne da status, ne želi da ima bilo ko obrazovan, imućan ko bi mogao da dodje na njihovo mesto. Što gluplji i siromašniji narod, to je za elitu bolje.
Lakše se manipuliše neobrazovanim stanovništvom, jer može da mu se nametne svašta, a onome ko zna i razume se u nešto, mnogo teže. Zašto se studira po 10 godina? Pa ako taj neko završi fax , lako može da dodje na njihovo mesto. A eliti to nije u interesu.
I ovo je još 1 potez države da siromašne oslabi još više.
A i narod je stoka, umesto da gleda ono što treba, narod gleda PINK.

Autor Dejan L 18 Jan 2011, 10:35

DejanL
Ama svaku si reč u centar pogodio!!! Ali dzaba sve, dok je kvazidemokratije, državnih televizija, kesa sa šećerom i zejtinom pred izbore, "elita" će kontrolisati osiromašene, zaglupljene i prepadnute Srbe i ovakvih besmislenih zakona će tek biti i biti kako novca vladajućim Jahačima bude nestajalo. A inteligencija će i dalje bežati glavom bez obzira iz ove tragedije i samo produbljivati istu...

Autor Gagiba 18 Jan 2011, 12:35

A Sleperi?
Njih su propoustili.
I traktori.
I to ce jednog dana da podvedu pod luksuz.
Zemlja dembelija !

Bravo demokrate i evropejci,kombi je luksuz,svaka cast na strucnosti i socijalno-odgovornoj politici.
Ali dobro,bar imaju taj satro slogan,socijalno-odgovorna vlada,pa se ovce primaju.
A naravno,sve je kontra od onoga sto pricaju.
Jeftinije gorivo-pljas poskupelo,besplatno skolovanje,1500 godina,svakodnevne namirnice samo skacu iz dana u dan.
Kad cete vazduh da pocnete da naplacujete?!

Autor PITBULL™ 18 Jan 2011, 13:01

I statistički mi smo najslabija karika

Autor gagiNBG 18 Jan 2011, 14:00

Ludilo...tesko ludilo!

Autor Logandzija 18 Jan 2011, 16:09

Ko ovde ne poludi taj nije normalan!!!

Autor Bagzi 18 Jan 2011, 16:49

Trebalo bi svi mi koji imamo pikapove i kombije,da se organizujeMo i pred skupstinu,da zakrcimo ceo grad!!!

Autor Aca 18 Jan 2011, 16:54

Kako samo peru ruke od svega: "Zakon o bezbednosti u saobraćaju izbacio je kategoriju kombi vozila". Pa promenite zakon ponovo!
I koja je uopste dileja izbacila kombi vozila? Sta, ona kao vise ne postoje, kao ni volovna? Neverovatno...

Autor dzigi 18 Jan 2011, 17:47

@auto
Tek sad vidim,promenili ste sliku,stavili ste onu koja odgovara temi.
E sad je sve ok.
Vecina kombi vozila su kubikaze do 3000cm.
Znaci za svaki takav kombi ce reg. biti 100 000, a samo porez oko 70 000.
Zato sto je to "luksuz" naravno.
I toliko su drski i oholi da i dalje imaju "casti" da ovaj besmisleni porez nazivaju "porezom na luksuz" ej !
Pa dokle vise?!
Ponizenja,dranja (po dzepu) i vredjanja inteligencije ljudi?!

Autor PITBULL™ 18 Jan 2011, 18:01

Kombi sa slike je bio oporezovan i pre Nove godine pošto ima bočna stakla pa se smatrao putničkim vozilom.

Autor Ex Italo fan 18 Jan 2011, 18:56

"Dok raja laje stezi kais a kad pocne da cuti onda nesto nije u redu" Milos Obrenovic

Autor Bati 18 Jan 2011, 19:11

Sta da se prica,ovo je samo jedan od razloga zasto svaki mlad covek zeli da pobegne iz ove ako se tako moze nazvati drzave!Ne treba nas niko da unistava jer mi to sami radimo,kuda ovo sve vise vodi...Prvo cene osnovnih namirnica,prevoza,goriva,registracija,skolarina,raznih racuna,putarina,milion stvari gde drzava samo uzima i nikad dosta...Ja mislim da je vreme ili da se svi selimo gde je bolje ili vile i motike i sta ko ima pa da jednom pokazemo da niko ne moze biti jaci od naroda...A do tada cuti i trpi ovo izivljavanje!!!

Autor SRBIN 20 Jan 2011, 17:39

U j***te koji luksuz, bas me interesuje kad ce se "Strucnjaci" setiti da je i moj Z-101 poli iz 1988. luksuz?

Ma, svaka cast zakonodavci !

Autor SPBM 20 Jan 2011, 19:10

dali se ovaj zakon odnsi i na laka zaprezna vozila?

Autor deda milosaw 20 Jan 2011, 22:03