
"Tojota" razvija novi tip električnog motora kojim će se smanjiti zavisnost od retkih metala, kao i troškovi izrade, najavio je u Tokiju zvanični predstavnik kompanije Pol Nolesko.
Nova tehnologija će pomoći da se "Tojota" oslobodi
od oslanjanja na Kinu, koja isporučuje 97 procenata globalne proizvodnje retkih
alkala neophodnih za proizvode najnovije tehnologije, uključujući i sadašnju
generaciju benzinsko-električnih motora.
Peking je prošle godine izazvao pravi šok u sektoru japanske visoke
tehnologjije kada je blokirao izvoz egozitičnih metala posle diplomatskih
prepirki sa vladom u Tokiju. Nakon toga je došlo do naglog skoka cena. Kina je
kasnije u novembru obnovila isporuke retkih metala Japanu, posle dvomečene
zabrane zbog spornih ostrva.
Japanski najveći proizvođač automobila se oslanja na benzinsko-električnu
hibridnu tehnologiju, da bi prošle godine uprava najavila da će 2012. početi da
prodaje kompletno električna vozila. Kompanija takođe radi na jednom sportskom
namenskom vozilu sa američkim proizvođačem električnih kola "Tesla."
Analitičati ocenjuju da je proizvodnja takvog vozila još tako mala da ne
postoji rizik od nedostatka retkih metala, ali ističu da će se to stanje ubrzo
promeniti.
"To nije sada glavno pitanje, ali taj tip automobila uskoro će biti mnogo
popularniji i postoji veliko ograničenje ako se snabdevanje retkim metalima
ograniči ili ukine, smatra analitičar Roići Saito.
On je kazao da razumljivo šo kompanije koje su angažoane na proizvodima najviše
tehnologije pokušavaju da razvijaju alternativne izvore, imajući u vidu nedavni
spor sa Kinom.Retke metale poseduju SAD, Kanada i Australija ali je njihova
proizvodnja obustavljena devedesetih godina zbog toga što je bila jeftinija
nabavka iz Kine.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Toyota