
Navodna špijunaža "Renoa" bila je usmerena pre svega na poslovnu strategiju razvoja električnih vozila, a ne na tehnološke tajne kompanije, izjavio je izvršni direktor "Renoa" Karlos Gon (Carlos Ghosn) francuskom nedeljniku "Žurnal di dimanš" povodom skandala sa indsutrijskom špijunažom u kome su pominjane kineske autokompanije.
"Došli smo do zaključka da ono što je
"iscurelo" iz kompanije nisu tehnološke informacije. To bi mogle biti
informacije o našem ekonomskom modelu, kazao je Gon i dodao da ono što je bilo
cilj jeste "naša strategija za razvoj električnih automobila." On je
naglasio da je "Reno" jedina kompanija koja izrađuje tri ključna
elementa za električne automobile- baterije, motore i punjače, ali nije
konkretno pominjao za čiji je račun špijunirana njegova firma.
"Reno" i japanski partner "Nisan" zasnivaju budućnost na
električnim vozilima i planiraju da lansiraju nekoliko modela do 2014. godine,
kako bi zadovoljili snažan rast potražnje za ekološki prilagođenim metodama
transpota.
Dve kompanije uložile su četiri milijarde evra u te programe. Gon je dao
intervju prvi put nakon što je pre dve sedmice izbio skandala sa navodnom
spijunažom "Renoove" tehnologije u kojoj su pominjane kinske firme.
"Reno" je otpustio tri visoka rukvodioca povodom tobožnje
industrijske špijunaže i protiv njih poveo sudski postupak. Tri direktora su
odbacila odgovornost, naglašavajući da im se sudi na osnovu nedokaznaih
glasina.
Gon je rekao da je "Reno" pokrenuo internu istragu u avgustu, ali je
čekao do ovog meseca da upozori nadležne organe zbog toga što je kompanija
morala da obavi preliminarnu istragu da bi se videlo koliko je ozbiljna bila ta
afera, prenele su agencije.
On je kazao da je "iznenađne i šokiran" aferom, ali je insistirao da
se istraga mora obaviti u skladu sa zakonima. Gon je odbio da iznese stav o tom
ko bi mogao imati koristi od tajnog dobijanja strateških informacija.
Mediji i analitičari tvrdili su ranije da se sumnja u kineske kompanije, ali je
kineska vlada odlučno demantovala te optužbe.
"Čekamo rezultate istrage koju vodi francuska tajna služba i koja će
trajati najmanje nekoliko meseci, rekao je Gon.
Advokat jednog od tri "Renoova" direktora koji su dobili otkaz zbog
sumnje da su se bavili industrijskom špijunažom pozvao je "Renoovog"
direktora Gona da iznese precizne dokaze protiv njegovog klijenta.
Gon je u intervjuu listu "Žurnal di dimanš" rekao da kompanija nije
prekršila nijedan zakon time što je povela unutrašnju istragu povodom čitavog
slučaja. On nije izneo nijedan detalj iz istrage protiv tri direktora, koji su
demantovali bilo kakvu upletenost u špijunažu, najavljujući da će zbog
neosnovanih optužbi tužiti "Reno" povodom ugrožavanja njihove
reputacije.
Kina i Francuska razmenile su 11. januara zvanična saopštenja povodom navodne
kineske umešanosti u špijuniranje velikog francuskog proizvođača automobila
"Reno", u kojima je Kina odbacila bilo kakvu odgovornost za taj
industrijski skandal, dok je Francuska istakla da je "istraga u
toku." "Kineska strana to ne može da prihvati," izjavio je
portparol kineskog ministarstva spoljnih poslova Hung Lej na redovnoj
konferenciji za novinare u Pekingu, a u Parizu je objavljeno da Francuska ne
optužuje "nijednu zemlju za uključenost u industrijsku špijunažu u slučaju
"Reno".
Početkom januara francuski mediji su pisali da ima indicija da je Kina umešna u
špijuniranje francuske kompanije. Francuski poslanik i stručnjak za
industrijsku spijunažu Bernar Kareon kazao je da "nekoliko obično pouzdanih
izvora" tvrdi da je kineski kupac pokušao da pribavi tajne informacije od
trojice top menadžera "Renoa", koji su kasnije suspendovani i protiv
koji se vodi sudski postupak.
Izvor : Biznisnovine.com
Foto : Renault
Ništa gluplje nisam čuo.
Nigde na svetu ne postoje 2 firme koje imaju istu strategiju, strategija je zasnovana pre svega na finansijama i tehnici i tehnologiji.
To bi bilo kao kada bi NIS ukrao strategiju Gazpromnjefta.
CCCCCCCCCC
Ja ne znam da li reno uopste i ima pod haubom i jedan svoj deo...sve same koperacije i tudji patenti...
@ xaxaxaxaxax
Mene su nazvali tupavim i kako sve ne i tvrdili su da svi kopiraju renault, da je 207 ukrao dizajn clio-a 3.
Da su Peugeot i Citroen ceo život kaskali za Renaultom.
Ja nisam video toliko plastike ni kod Yuga koliko je ima u Renou. Najplastikaner godine je Reno.
Komšija ima ovaj Generation 2010. ne može ni da prismrdi mom Pežou 307SW ni po čemu, a kamoli 308-ici.
Citroen C3 i novi clio, aluminijum i koža protiv reno plastike.
A tek 508 i latitude, žao mi je što se reno dobija od bivših plastičnih otpadaka...