home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Navodna špijunaža "Renoa" bila je usmerena pre svega na poslovnu strategiju razvoja električnih vozila, a ne na tehnološke tajne kompanije, izjavio je izvršni direktor "Renoa" Karlos Gon (Carlos Ghosn) francuskom nedeljniku "Žurnal di dimanš" povodom skandala sa indsutrijskom špijunažom u kome su pominjane kineske autokompanije.

"Došli smo do zaključka da ono što je "iscurelo" iz kompanije nisu tehnološke informacije. To bi mogle biti informacije o našem ekonomskom modelu, kazao je Gon i dodao da ono što je bilo cilj jeste "naša strategija za razvoj električnih automobila." On je naglasio da je "Reno" jedina kompanija koja izrađuje tri ključna elementa za električne automobile- baterije, motore i punjače, ali nije konkretno pominjao za čiji je račun špijunirana njegova firma.

"Reno" i japanski partner "Nisan" zasnivaju budućnost na električnim vozilima i planiraju da lansiraju nekoliko modela do 2014. godine, kako bi zadovoljili snažan rast potražnje za ekološki prilagođenim metodama transpota.

Dve kompanije uložile su četiri milijarde evra u te programe. Gon je dao intervju prvi put nakon što je pre dve sedmice izbio skandala sa navodnom spijunažom "Renoove" tehnologije u kojoj su pominjane kinske firme.

"Reno" je otpustio tri visoka rukvodioca povodom tobožnje industrijske špijunaže i protiv njih poveo sudski postupak. Tri direktora su odbacila odgovornost, naglašavajući da im se sudi na osnovu nedokaznaih glasina.

Gon je rekao da je "Reno" pokrenuo internu istragu u avgustu, ali je čekao do ovog meseca da upozori nadležne organe zbog toga što je kompanija morala da obavi preliminarnu istragu da bi se videlo koliko je ozbiljna bila ta afera, prenele su agencije.

On je kazao da je "iznenađne i šokiran" aferom, ali je insistirao da se istraga mora obaviti u skladu sa zakonima. Gon je odbio da iznese stav o tom ko bi mogao imati koristi od tajnog dobijanja strateških informacija.

Mediji i analitičari tvrdili su ranije da se sumnja u kineske kompanije, ali je kineska vlada odlučno demantovala te optužbe.

"Čekamo rezultate istrage koju vodi francuska tajna služba i koja će trajati najmanje nekoliko meseci, rekao je Gon.

Advokat jednog od tri "Renoova" direktora koji su dobili otkaz zbog sumnje da su se bavili industrijskom špijunažom pozvao je "Renoovog" direktora Gona da iznese precizne dokaze protiv njegovog klijenta.

Gon je u intervjuu listu "Žurnal di dimanš" rekao da kompanija nije prekršila nijedan zakon time što je povela unutrašnju istragu povodom čitavog slučaja. On nije izneo nijedan detalj iz istrage protiv tri direktora, koji su demantovali bilo kakvu upletenost u špijunažu, najavljujući da će zbog neosnovanih optužbi tužiti "Reno" povodom ugrožavanja njihove reputacije.
Kina i Francuska razmenile su 11. januara zvanična saopštenja povodom navodne kineske umešanosti u špijuniranje velikog francuskog proizvođača automobila "Reno", u kojima je Kina odbacila bilo kakvu odgovornost za taj industrijski skandal, dok je Francuska istakla da je "istraga u toku." "Kineska strana to ne može da prihvati," izjavio je portparol kineskog ministarstva spoljnih poslova Hung Lej na redovnoj konferenciji za novinare u Pekingu, a u Parizu je objavljeno da Francuska ne optužuje "nijednu zemlju za uključenost u industrijsku špijunažu u slučaju "Reno".

Početkom januara francuski mediji su pisali da ima indicija da je Kina umešna u špijuniranje francuske kompanije. Francuski poslanik i stručnjak za industrijsku spijunažu Bernar Kareon kazao je da "nekoliko obično pouzdanih izvora" tvrdi da je kineski kupac pokušao da pribavi tajne informacije od trojice top menadžera "Renoa", koji su kasnije suspendovani i protiv koji se vodi sudski postupak.

Izvor : Biznisnovine.com

Foto : Renault
 



čitanja : 801



Komentari

Ništa gluplje nisam čuo.
Nigde na svetu ne postoje 2 firme koje imaju istu strategiju, strategija je zasnovana pre svega na finansijama i tehnici i tehnologiji.
To bi bilo kao kada bi NIS ukrao strategiju Gazpromnjefta.
CCCCCCCCCC

Autor Dejan L 25 Jan 2011, 11:39

Ja ne znam da li reno uopste i ima pod haubom i jedan svoj deo...sve same koperacije i tudji patenti...

Autor xaaxaaxax 25 Jan 2011, 12:08

@ xaxaxaxaxax
Mene su nazvali tupavim i kako sve ne i tvrdili su da svi kopiraju renault, da je 207 ukrao dizajn clio-a 3.
Da su Peugeot i Citroen ceo život kaskali za Renaultom.
Ja nisam video toliko plastike ni kod Yuga koliko je ima u Renou. Najplastikaner godine je Reno.
Komšija ima ovaj Generation 2010. ne može ni da prismrdi mom Pežou 307SW ni po čemu, a kamoli 308-ici.
Citroen C3 i novi clio, aluminijum i koža protiv reno plastike.
A tek 508 i latitude, žao mi je što se reno dobija od bivših plastičnih otpadaka...

Autor Dejan L 25 Jan 2011, 12:15

ovo je novi mitsubishiev malli gradski zeleni auto sa citroenovim znakom,,, :D

Autor aki 25 Jan 2011, 19:38

@ JA
Takve koji u to veruju. Pežo da kopira Renoa, znaš kad? NIKAD
Pežo i citroen su 10x bolji, ne 5, ne 6, nego 10x bolji od Renoa

Autor Dejan L 25 Jan 2011, 20:03