
Euro NCAP objavljuje rezultate testova sedam novih vozila, uključujući i prvi test električnog vozila, čime je započeo seriju testova električnih vozila u 2011. godini.
Euro NCAP objavljuje rezultate ocenjivanja svog prvog električnog vozila – modela Mitsubishi i-MiEV. Četiri zvezdice kojima je ocenjen ovaj automobil pokazuju da se bezbednost ne dovodi u pitanje kod vozila koja ne emituju izduvne gasove. Model i-MiEV deli ocene sa istovetnim modelima - Citroën C-Zero i Peugeot iOn, koji poseduju isti dizajn i bezbednosnu opremu.

Dr Michiel van Ratingen, generalni sekretar Euro NCAP, kaže: “Prepoznali smo
napore koje je uložio Mitsubishi u želji da pokaže da automobili čiji se
akumulatori napajaju električnom energijom mogu da budu podjednako bezbedni kao
i ostali automobili. To znači da buduće ocene od pet zvezdica za vozila na
električni pogon nisu nemoguće. Bilo da ih proizvode poznati proizvođači
automobila ili novi igrači na tržištu, korisnici treba da očekuju električna
vozila koja će ispunjavati iste standarde bezbednosti kao i konvencionalna
vozila“.
Euro NCAP testira vozila sa pogonom na električnu energiju, koja u trenutku
sudara imaju „žive“ akumulatore i ta vozila su izložena istim uslovima
testiranja kao ostala vozila iz programa. Posebna pažnja pruža se integritetu
akumulatora posle sudara i ispravnom funkcionisanju prekidača za isključenje
akumulatora koji izoluje visoki napon kod akumulatora u slučaju sudara. Da bi
se na bezbedan način testirali ti i takvi automobili, preduzete su posebne mere
predostrožnosti pre, u toku i posle testiranja. Testovi mogu da se izvode samo
u laboratorijama, sa posebno obučenim osobljem. Servisne stanice za punjenje se
uklanjaju u toku pripreme vozila, a preduzimaju se i dodatne mere protiv požara
kako bi se osigurala bezbednost laboratorije i opreme. Nisu otkrivene nikakve
opasnosti u pogledu električne energije ili požara u toku testiranja modela
i-MiEV.
U toku ovog meseca, takođe je testirano malo terensko vozilo sa pogonom na
četiri točka - Dacia Duster, koje, sa ukupnom ocenom od tri zvezdice,
nije uspelo da ostavi utisak na Euro NCAP. Sa samo 28% zaštite pešaka i 29%
zastupljenosti bezbednosnih uređaja u vozilu, Duster je pokazao karakteristike
koje su daleko ispod poslednjeg demonstriranog nivoa bezbednosnih
performansi kod ostalih novih vozila na evropskom tržištu. Nažalost,
majka-kompanija kao što je Renault u ovom slučaju, ne daje isti prioritet
bezbednosti vozilima marke Dacia kao što to čini sa automobilima koji se
prodaju u okviru Renault brenda. Nasuprot tome, Mitsubishi ASX i Nissan Juke
postigli su zapažen ukupni rezultat od pet zvezdica. Štaviše, Euro NCAP je
dodelio pet zvezdica malom višenamenskom vozilu Hyundai ix20, koji je istovetan
sa modelom KIA Venga testiranim u 2010. godini. Oba vozila imaju identičnu
bezbednosnu opremu i unutrašnjost i od njih se očekuje da imaju identične
performanse.
Euro NCAP ovom prilikom otkriva dobitnika prve Euro NCAP nagrade za unapređenje u 2011. godini. Sistem za sprečavanje promene trake dostupan na modelu Infiniti FX testiranom u 2010. godini, zasniva se na tehnologiji kamere koja pomaže vozačima da vrate vozilo u traku kojom se ono kreće u slučaju kada se desi da vozilo nenamerno napusti tu traku. Dr Michiel van Ratingen kaže: “Promena trake kojom se vozilo kreće je faktor koji u velikoj meri dovodi do saobraćajnih nezgoda, često podrazumeva gubitak kontrole i dovodi do fatalnih i teških povreda. Ovaj sistem kod modela Infiniti pomaže vozaču da izbegne potencijalne opasnosti. To je još jedan primer poslednjih napora automobilske industrije da se dalje smanji broj nezgoda i nastradalih na putevima.“ Euro NCAP nagrada za unapređenje biće uručena na štandu modela Infiniti, u toku sajma automobila u Ženevi, 1. marta ove godine. započeo testiranje vozila sa "električnim" pogonom.
Marka i tip automobila |
Klasa |
Godina proizvodnje |
Ukupno postignutih poena |
Kompletan
test |
Dacia Duster (LHD) |
Malo terensko vozilo 4×4 |
2011 |
3 zvezdice |
|
Mitsubishi ASX (LHD) |
Mali porodični automobil |
2011 |
5 zvezdica |
|
Mitsubishi i-MiEV (LHD) |
Supermini |
2011 |
4 zvezdice |
|
Nissan Juke (LHD) |
Supermini |
2011 |
5 zvezdica |
|
Citroën C-Zero (LHD) |
Supermini |
2011 |
4 zvezdice |
|
Peugeot iOn (LHD) |
Supermini |
2011 |
4 zvezdice |
|
Hyundai ix20* (LHD |
Malo višenamensko vozilo |
2011 |
5 zvezdica |
*Testirano vozilo: Kia Venga, u 2010.g.
Izvor : Amss.rs
Foto : Euroncap.com
Ne dešava se često da vozilu na NCAP testu ram prozora zadnjih vrata bude "isteran" iz "štoka" ( ili da se sama zad. vrata deformišu ), kao što se to desilo dusteru. A ako se ogleda detaljan prikaz testa, ima ono "telo" i "braon" zona, tako da ni invalidska penzija ( ako je službeno vozilo ) nije isključena. Rezultat ne ohrabruje.
Najzad! Bas sam dugo cekao da vidim kako ce se Duster pokazati. Tako nesto sam i ocekivao.
Zašto je Dacia Duster terensko vozilo a Mitsubishi ASX mali porodični automobil?
Inače samo 3 zvezdice je po meni u 2011-toj katastrofa loše. Eto gde se (pored ostalog) štedelo i zašto je tako jeftin...
pa da bi se ocenivalo po starom sistemu a ne po novom koj je uveden ove godine onda duster bi imao poeni koi su bili blize do 5 zvezde a po ovoj novi i strgi sistem normalno je da ima manje
Gledam u odnosu na slične u klasi i godištu... Svi imaju 5 zvezdica, Mitsubishi ASX, Kia Sportage, iX35, Tiguan, itd... Jesu oni skuplji, to stoji, ali jednostavno kupac Dustera bi trebao biti svestan da se štedelo i na bezbednosti a ne samo na luksuzu.
Rezultat je mali zato sto je zbirni, samo 28% zaštite pešaka i 29% zastupljenosti bezbednosnih uređaja u vozilu (ESC je opcija zbog toga je toliko nizak skor), ali sa druge strane stvari koje su generalno bitnije vozac i suvozac 78% (Mitsubusi ASX 86%) , deca u vozilu 78% (isto kao misubusi ASX)
Nije baš tako, zadnja vrata se ne savijaju skoro nikad, a duster me stvarno razočarao. Ne sećam se kada sam poslednji put video deformisana zadnja vrata. Pa sad vidite zašto Punto košte više od Sandera. Sandero sa full opremom 3.5 zvezdice
Iako je ocena 3 relativno mala, mislim da nije u redu da pojedini svrstavaju Duster u nebezbedna vozila. Ne zaboravimo da je on ipak znatno bezbedniji od proseka vozila u Srbiji.
@Blop
Koji prosek vozila u Srbiji, pa Golf 4 koji se pojavio pre 14 godina je sigurniji nego ovo cudo (ima 4 zvezdice). A prosek starosti u Srbiji je 12god
@STrider
Ovaj Duster je sigurniji od Golfa IV sigurno, ako nije i od Golfa V, jer su kriterijumi poostravani tokom godina. A poslednji put pre godinu-dve. Inace nijedan auto bez serijski ugradjenog ESP-a ne moze da ima 5 zvezdica. Sto se mene tice sasvim prihvatljiv rezultat.
@loshmi89
Težina pokazuje sve. Jedan golf 4 je teži od Dustera. Proći će još mnogo vode evropskim rekama, dok Dacija dotigne min. nivo bezbednosti i kvaliteta.
Testovi su isti, samo dopunjeni sa novim.
Jednostavo, vidite kako je prelomljn A stub kod glave vozača na ovoj skršenoj Dusterčini. Sramota, tolika kanta. Pomislo bi neko da može konju rep iščupati :))
Pogledajte na zvanicnom sajtu bocni udarac("poljubac") u Duster...
Kuku lele...
@Energy saver
Testovi jesu ostali isti, neki su i dodati ali su kriterijumi poostreni.
http://www.nacionalnaklasa.com/content/view/5554/8/
Kljucna recenica iz teksta
"Prvi rezultati novog sistema ocenjivanja biće vidljivi već početkom naredne godine, a za kupce će biti važno da znaju da lošija ocena ne znači lošiju bezbednost vozila u odnosu na automobil testiran pre 2009. godine."
@loshmi89
ovaj gornji snimak je sramotan.
Bebedniji je punto clasic od njega. (za mene je fiat predzadnja evropska kola, odma posle dacije).
Da ne kazem kako su pojedinci pljuva.. po Kinezima kad ono ... Kinezi nagurali zvezdice a Ruminski Reno skida. Ono sto sam i ranije rekao dolaze polako ali sigurno...
Mora se ipak priznati da je “dunster” bezbedniji od Nive. Bar u nečem da je ubedljivo bolji …