home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Predsednik nemačkog Volkswagena (VW) Ferdinand Pih izjavio je da bi najveći evropski proizvođač automobila mogao da poveća godišnju prodaju robne marke Alfa Romeo za skoro četiti puta, ako se sadašnji vlasnik, italijanski FIAT, odluči za prodaju "potcenjenog brenda".

U narednih pet godina, VW bi mogao podići prodaju italijanskog brenda na skoro 400.000 automobila, kazao je Pih na predstavljanju VW modela na Sajmu automobila u Ženevi.

Izvršni direktor FIAT-a Serđo Markione, međutim, za sada odbija da proda Alfu Romeo, u nadi da će slavni brend ponovo povratiti stari sjaj.

"Volkswagen ima vremena i strpljivo čeka da kupi Alfu", kazao je Pih uoči zvaničnog otvaranja Sajma koji će trajati od 3. do 13. marta.

Brend Alfa Romeo je 2010. godine obeležio vek postojanja povećanjem obima prodaje za 10 odsto, ali je uspeo da isporuči svega 112.000 vozila. Proizvođač modela MiTo i Giulietta godinama bezuspešno pokušava da poveća prodaju na 300.000 vozila.

U jednom od poslednjih intervjua, direktor FIAT-a Markione je izjavio da je Alfa "izgubila novac u sedam godina od kada se našla u vlasništvu FIAT-a". On je dodao da "nije siguran da li će Alfa ikada stvarno biti profitabilna".

Pih je na sajmu u Ženevi potvrdio da VW nema plan povećanja udela u nemačkom proizvođaču kamiona MAN i da se VW ne bavi pitanjem nezavisnosti kompanija MAN ili Scanije, u kojoj takođe drži deo akcija.

Izvršni direktor VW Martin Vinterkorn kazao je da je prodaja grupe Volkswagen porasla 16 odsto u prva dva meseca ove godine, na oko 1,2 miliona vozila.

Uprava VW potvrdila je da je kompanija preuzela 8,2 odsto glasačkih prava firme "SGL karbon", koja saradjuje sa BMW-om na izradi lakih materijala za automobilske delove.

Izvor : B92.net


čitanja : 2868



Komentari

Veliko razocarenje bi bilo ako bi ljudi bez "znanja crtanja" zaista kupili Alfa Romeo...
Verovatno bi nastao i neki otpor postovalaca brenda Alfa Romeo...

Autor Panchev9 01 Mar 2011, 18:37

Panchev
Prešli bi oni odma na fiću. Ionako im je sve jedno. Bitno je kontrirati...

Autor Mange 01 Mar 2011, 18:40

da oće BMW da ih kupi, pa uredu ... al dosadni smorni fau ve ... bolje da ugase brend onda

Autor Stole 01 Mar 2011, 18:41

E da je sreće za Alfu da je uzme VW. Ovako će završiti kao i Lancia...

Autor Djordje 01 Mar 2011, 18:45

Ipak nije jasno šta to fali VW?
Da ima bolje ima.
VW je postavio sve standarde srednje klase kola.
Audi se ravnopravno nosi sa MB i BMW.
I ja nisam neki VW-ovac, dugo nisam voleo, sad mogu da ga trpim, ali ne jede se sve što leti i nije sve što sija idealno. Nekad prija i mat crno.

Autor Mange 01 Mar 2011, 18:46

Ucinicu sve da do toga ne dodje! :)))

@Panchev9
siguran sam da bi tada svi iskreni ljubitelji Alfe okrenuli ledja ovakvoj SS-ovskoj kreaciji i okrenuli se "japancima"...Ja prvi!

Autor carobnjak 01 Mar 2011, 18:46

@Mange
zato sto se italijanski stav o automobilu dijametralno razlikuje od nemackog!
Nije valjda da to ne znas?!?

@Djordje
pa tek onda bi zavrsila kao Lancia, Passat sa Alfinim znakom - nikad!

Autor carobnjak 01 Mar 2011, 18:49

ja audi ne vidim kao fau ve ... kad je moj otac kupio prvog audija 1968 to je bio auto union... a ne hitlerova narodna kola ... a posle je imao jos 4 audija ...

Autor Stole 01 Mar 2011, 18:50

Vidim, Bugatti, Bentley i Lamborghini propadoše od kako su ih Nemci uzeli... Logika vam negde ne štima.

Autor Djordje 01 Mar 2011, 18:52

carobnjak
Nije bitan stav po pitanju kola. Bitna je pouzdanost, kvalitet, koja mora biti ispred neispitanih novotarija.
A tehnologija se i onako ne vidi ispod spoljašnjeg blještavog izgleda, tako da 90% "gledalaca" ne može imati stav, kao i opelovci sa fiatovim JTD motorom. Pola ih i nezna...

Autor Mange 01 Mar 2011, 18:52

@Mange
kako nije bitan stav? Pa upravo to presudjuje pri kupovini i izboru automobila, jer se svaki kupac poistovecuje sa odredjenom markom!
Ti to ocigledno ne kapiras dobar si u tehnici ali si kao psiholog jako slab...

Takodje principi ekonomije su ti slaba tacka...

Autor carobnjak 01 Mar 2011, 18:55

@Djordje
Bugatti je francuski...

Autor carobnjak 01 Mar 2011, 18:56

Dosadni ko proljev

Autor ja 01 Mar 2011, 18:57

carobnjak
Kako možeš znati šta ima unutra kad na deklu motora piše alfa...
Vidi kako za lamba mehanku pravi VW, pa se niko ne buni!
Šta mu fali-ništa.

Autor Mange 01 Mar 2011, 18:58

@Mange
takvi znalci kao sto si ti, koji samo gledaju tehniku spadaju u 1% potrosackog drustva. Sta mislis koliko je ta grupica bitna za industriju i zaradu gigantskih preduzeca?

Razmisli malo o tome pa ces shvatiti koliko je bitan stav...

P.S. ti bi trebalo da otvoris agenciju "Savetovanje oko izbora automobila" pod sloganom "slusajte mene a zaboravite na sve svoje zelje i potrebe"...;)))

Autor carobnjak 01 Mar 2011, 19:01

Kamo sreće da ih kupe, da naprave nešto od njih.

Autor McLaren 01 Mar 2011, 19:02

@Mange
Audi samo kopira Lambovu tehniku koja je bila uvek ispred vremena, i naravno usavrsava.
Sto nisu pravili takve motore i supersportake pre nego sto su uzeli Lambo? Da mi je znati...nisu se valjda stideli?!?

Autor carobnjak 01 Mar 2011, 19:03

@Mange
ako pratis auto-novotarije onda ces odlicno znati sta je pod haubom...

Autor carobnjak 01 Mar 2011, 19:05

@Mange
ajde molim te protumaci mi naslov ovog teksta gore, tj. vesti?

Autor carobnjak 01 Mar 2011, 19:06

@carobnjak

Pa i Bentley je Britanski.

Autor Djordje 01 Mar 2011, 19:07

carobnjak
Odavno sam okrenut onom "najdaljem" istoku...
Kad bi jos malo nastavio, plucnuo bi na Aljasku...
Od ove kupovine nema nista...
A da ne kazem koliko je neprofesionalno komentarisanje Piha kako bi oni toboze podigli proizvodnju za 4 puta... Kakva negativna arogancija...

Autor Panchev9 01 Mar 2011, 19:08

carobnjak
Zato se i ukrupnjava kapital?
Pa ja ti i kažemda za mehaniku niko ne mari, jedino za pozdanost. Nije ti jasno da isto mislimo. Kad stane auto, sve je nebitno-ode mast u propast.
Zato su tu Nemci, da to lepo spakuju, da se ne prospe a kutija može biti oblika i boje po želji. Kao i natpis na njoj.

Autor Mange 01 Mar 2011, 19:09

@Djordje
tema su "italijani" bar sto se mene tice...:)))

Ali je osnivac Buggatija italijan, naravno!

Autor carobnjak 01 Mar 2011, 19:09

Ne kapiraš ti očigledno, ali nema veze...

Autor Djordje 01 Mar 2011, 19:10

Daleko bilo! Mada...Mozda bi onda Energy slayer zavoleo znak sa krstachom i zmijurinom. Oprostio bi joj onaj susret na peshackom pre dugo godina. Hmmm, ulog je veliki. :D
Ja bi se prvi smorio, bash bash.

Autor Uros Cuore Sportivo 01 Mar 2011, 19:11

@Mange
ja nikada ne bih kupio nemacki automobil, iz principa!
Ako su italijani toliko losi neka propadnu! Mada mi nije jasno zasto do sada nisu propali, ali ajde...

Sto se tehnike tice, skidam kapu japancima!

Autor carobnjak 01 Mar 2011, 19:11

Naslov znači da je VW zainteresovan da kupi, nešto što će sigurno propasti, bez žurbe i povoljno.

Autor Mange 01 Mar 2011, 19:11

@Djordje
kapiram odlicno, ali me te marke ne zanimaju...:)))

Autor carobnjak 01 Mar 2011, 19:12

@Mange
a zasto bi to uradili? Zele i oni da propadnu? Ne pije ti logika vodu, apsolutno...

Autor carobnjak 01 Mar 2011, 19:13

carobnjak
I ja još nisam kupio nov nemački automobil. Ali to ne znači da ne valja. Jednostavno ima drugih razloga zašto ne odgovara.
Ali vreme menja sve.. ko zna.

Autor Mange 01 Mar 2011, 19:13

@Mange
pa nisam ni ja nikada rekao da ne valja! Radi se o principu, to je taj stav o kojem ti pricam, i to je najbitnije pri izboru...
Prica je mnogo dublja i komplikovanija nego sto ti mislis a naravno samo je zarada bitna. E zato cu odlicno da gledam ko ce da "zaradjuje" na meni. Jedino sam siguran da to "nemac" nece biti...

Autor carobnjak 01 Mar 2011, 19:17

carobnjak
Propast alfe je neminovnost, koja se može sprečiti preuzimanjem. Sa tolikim brojem proizvedenih modela, ne mogu ni grejanje da plate. A najveći broj modela je ustvari našminkani punto i bravo.
Ipak bi više voleo našminkanog golfa i široka.

Autor Mange 01 Mar 2011, 19:17

ja vec 3 godine vozim sjajan nemacki automobil koji sam kupio nov ... i svejedno navijam da se alfa ne proda smornom fauveu ciji su servisi puni pokvarenih kola kao i svih drugih proizvodjaca

Autor Stole 01 Mar 2011, 19:17

@Mange
ako treba da propadne neka propadne! Bar ce ostati u lepom secanju za razliku od nekih anemicnih parazita koji ce i dalje da "zive".

Ti si donedavno pljuvao po VW, a sta je sad ovo?
Da te nije Energy preobratio?

Autor carobnjak 01 Mar 2011, 19:23

@Mange
a koliko to Alfa ima modela?

Autor carobnjak 01 Mar 2011, 19:24

Ko ceka taj i doceka...

Autor milan 01 Mar 2011, 20:35

Ja se nadam da ce da ih preuzme VW, da postuje tradiciju odredjenih maraka pokazuje primer Bentlija, Bugatija i Lamborginija koji sada pisu najbolje stranice svoje istorije upravo od vremena kada su se nasli pod okriljem VW-a i koji su dostojni naslednici svojih predaka.
Koliko dobro posluje ova marka moze se zakljuciti i po sledecem: VW proda vise Tiguana (koji u ukupnoj prodaji ove marke cini mali procenat) nego sto Alfa godisnje proda sve svoje modele zajedno

Autor STrider 01 Mar 2011, 20:45

Alfu uglavnom kupuju njeni ljubitelji. Svi znamo da ljubitelji alfe nisu prijateljski nastrojeni prema VW-u. Tako da bi verovatno veliki procenat alfista prestao da kupuje taj brend.

Iskreno se nadam da VW neće kupiti Alfu.

Autor cvele 01 Mar 2011, 21:06

cvele
Vreme bi bilo da se alfisti izleče. Svaka bolest ima svoga leka.

Autor Mange 01 Mar 2011, 21:08

@Mange
varas se , nema svaka!

Autor carobnjak 01 Mar 2011, 21:17

carobnjak
Mislim za one koji prežive, a u ovom slučaju to važi za one koji neće ići peške. Ako ne, onda ima autobus, voz...

Autor Mange 01 Mar 2011, 21:22

carobnjak
Alfa ima n-tipova ali zivotari od dva prepravljena fiata, MiTo i Juulijeta.
Ne razumem ko može da kupi Punta MiTo, po "skupe" pare ali ajde.
Ako moram da biram VW - alfa, VW je moj izbor, bez razmišljanja.
Ako moram da biram između Punta i MiTo, uvek je punto...

Autor Mange 01 Mar 2011, 21:27

Alfisti ne mogu da se izlece, ko nije "bolestan" nikada to nece razumeti, na srecu.

Autor maki 01 Mar 2011, 21:29

@Mange
dobro je dok mozes da biras...

Da te podsetim da VW vec skoro 20 godina uspesno "pakuje" svoje modele, iz Audija u VW, pa u Seat i Skodu pa u drugom smeru takodje, kupus salata!

Autor carobnjak 01 Mar 2011, 21:40

@Mange
Svaka ti je na mestu...
Zamislite Alfu limuzinu,na platformi A8-ice sa 6.0 motorom :D xD xD Haha

Autor dusan 01 Mar 2011, 22:04

carobnjak
Ti i mnogi imaju najveću zamerku na VW na neodgovarajuću cenu. Kako vreme prolazi, te cene su sve manje, tako da je došlo vreme da se cene približavaju, recimo škodi, koja je podbrend.
E ja za alfu pored kvaliteta, još veću primedbu imam upravo na astronomsku cenu. A to što bi dizajn alfe ne leži je možda subjektivnom ali sigurno znaj da ima mnogo mojih istomišljenika.
Čak mi je Punto evo, dizajnom prihvatljiviji od nesretnog MiTo, a o ceni je glupo i zboriti...

Autor Mange 01 Mar 2011, 22:05

@dusan

Bolje to nego platforma Chryslera i Dodga.

Autor milan 01 Mar 2011, 22:13

@milan
Pa normalno...
Prica se o nekim kupcima,o tome kako je Alfa prelepa,kako je kupuju posebni zaljubljenici itd...A,proda se po 120.000 automobila...Alfa 159 je jeftinija od Audija A4 za 2,3.000e,ako je ona toliko lepsa i kako alfisti tvrde lepsa od A4 i sve to,pa morala bi da se prodaje vise i + zato sto je jeftinija...
Ali nepoverenje kod ljudi je nepoverenje.
Jedva cekam carobnjakov komentar kada na MiTo-u pozadi zasija TDI znak :D Hahaha :D

Autor dusan 01 Mar 2011, 22:19

Ljudi Krajzler je zlo. Imam drugara koji je kupio 300m karavana, sa Hemi motorom, za silne pare. Ima 7-8 falinki koje su zlo. Servis ga uništi, cifre astronomske. Kad je hteo da ga proda posle 3-4god., nije mogao da izvuče ni 25% uloženog.
Fiat je našao partnera, za 10. Nikad mi nije bilo jasno šta je MB trežio sa njima.

Autor Mange 01 Mar 2011, 22:19

@dusan
nacekaces se...

Autor carobnjak 01 Mar 2011, 22:25

Znači, biće uskoro alfi u paketima Trendline ...

Autor Moron 01 Mar 2011, 22:42

Ja kao poklonik autoindstrije generalno, poštujem SVAKI brand. Ljudi kupuju određene marke u određenoj mjeri. imao sam puno VW, par audija, FIAT- a (i sad imam jednog stila jtd) i jednu alfu 164. Ne bih volio da VW kupi alfu, ne znam zašto. Talijanska autoindustrija je čudna: Lancia je propala krajem 60 -ih, alfa sredinom 80. FIAT ih je preuzeo, ali će izgleda sam sebe uništiti na kraju. Imaju kretensku politiku modela, FIAT nema auto srednje klase, kad nešto naprave onda se igraju sa potrebama kupaca(croma, koji je to tip auta?), a freemont će sigurno biti potpuni promašaj. Mislim da će ih Chrysler pokopati kao što je bio slučaj sa Talbotom.

Autor Milan 01 Mar 2011, 23:11

Ko nije vozio Alfu ne zna šta je Alfa. Nisam nikada posedovao Alfu al sam je vozio. Oduševila me. Mislim da nema upravljivijeg automobila sa prednjom vučom, ima odličnu poziciju sedenja, sportsku instrument tablu koja ostavlja poseban utisak, lep zvuk, idu odlično i još neki poseban osećaj koji ne mogu da objasnim.
E sad, gde ima dima ima i vatre. Kruže priče o alfi da su nepouzdane i kvarljive. U tim pričama verovatno ima istine. Moj drug koji je imao Alfu je imao takvih problema ali on taj auto nije adekvatno održavao, tako da to nemogu uzeti kao argument. Jedan moj poznanik je kupio staru Alfu 33 i kaže da sa njom nema nikakvih problema.
Pitao sam neke automehaničare i mnogi su mi rekli da je Alfa dobar automobil ali su motori kratkog veka.

Tako da je uzrok loše prodaje Alfe verovatno ta priča o nepouzdanosti. Uzrok sigurno nije njen dizajn kao što neki kažu. Alfa je prelep automobil, lepša je od mnogih konkurenata.

Uvek će postojati ljudi koji će Alfi oprostiti njene mane i kupiti je.
Ja te ljude poštujem.

Autor cvele 01 Mar 2011, 23:29

cvele
Kažeš ko nije vozio alfu ne zna šta je alfa.
Ja vidim da se ti nisi navozao u alfi, a onaj ko je imao alfu i u njoj se navozao zna šta je preživeo. Imaju dve vrste alfista, oni koji to priznaju i oni koji ne priznaju.
I ukratko, alfa je uopšte kratkog veka. Pitanje je šta je na njoj kraćeg veka od čega.
Da ona valja pravila bi se u 1 200 000 primeraka a ne u 120 000.

Autor Mange 02 Mar 2011, 00:06

Momci, a šta je to ,,fau ve"?
Vidim da je rat na relaciji Nemačka-Italija još u toku, kao u dobra stara vremena. Večiti derbi, večito finale! Bitno da su Japanci i Amerikanci u zaostatku, samo je mile antena fanatik za Amerikance, ali on vodi izgubljenu bitku. A ostalo sve je isto kao nekada, prepucavanje ko je bolji, i ko će koga da kupi......
Ja baš pokazujemn ovu temu mojim drugarima i upravo se smejemo, nemate nameru kako ovo smešno izgleda: Srbi se prepucavaju zbog Nemaca ili Italijana, kao da imamo velike vajde od toga. Ukus je ukus, ali ovo je hronično već postalo. Ja samo ne razumem čemu sve ovo, jer nikada nema kraja. Nemački nastojeni fanovi ima tvrdoglavo da brane VW i ostale i kad nisu u pravu, Italijanski nastrojeni fanovi ima da brane italijane i kad nisu u pravu, i opet rasprava iznova i iznova, i još jedna godina ima da prođe, i još jedna i kad se okreneš, potrošio si silno vreme svađajući se ni za šta.
Nego, jebeš ga, ne slušajte vi mene, nastavite samo.
čarobnjak, pozdrav brate! Drago mi je da si još ovde, nesalomiv, i da si uspeo da rasteraš padobrance uspešnom protov vazdušnom odbranom. haha

Autor MasterHaosis 02 Mar 2011, 00:31

fauwe hooce da kupi alfu zato sto je mocan brend.
Ali kako bi izgledalo da Alfe budu jos jedan od pod brendova vw-a. Zamislite da kupite Skodu i kupili ste jednim udarcem
VW,Skodu,Audi,Seat,Alfa Romeo jer je sve to skoro pa isto, (nije,ali dajem primer), na svakom automobilu tih 5 marki na gepeku se moze naci isti TDI znak . Zelite li to?
Ja ne.
Ovako Alfe teraju inat nemackim konkurentima i voleo bih da tako i ostane. Osim toga pogledajte 4C koncept... Alfa Romeo

Autor ilijapaun 02 Mar 2011, 00:34

@ilijapaun
Pa da,u pravu si bre,bolje Djulijeta(bravo),nego nesto drugo...Bolje Alfa sa Jtd,nego sa tdi :D

Autor dusan 02 Mar 2011, 00:49

@dusan
Naravno, koliko bi svet bio monoton kad bi svi vozili tedei :)
I Djulijeta nije bravo

Autor ilijapaun 02 Mar 2011, 00:54

Ja sam uvek bio protiv monopola.
Monopol je uvek tu da ugrozi nas obične smrtnike.
Nervira me to što VW kupuje sve što mu padne pod ruku.
Drugi razlog je, kao što reče ilijapaun: Koliko bi svet bio monoton kad bi svi vozili tedei :)

Autor cvele 02 Mar 2011, 01:52

@ilijapaun
Nego sta je nego je Bravo?!
Nasminkani Bravo...
Nemoj da pomislis da sam neki fan Vw-a,ali Fiat isto pakuje kao Vw,samo sto je Vw mnogo jaci.

Autor dusan 02 Mar 2011, 02:05

VW se pokazao kao odlican gazda, svi brendovi koje je kupio su zadrzali svoju prepoznatljivu notu, a dobili na pouzdanosti.
Mislim da vwu alfa i ne treba, imaju seat, sta ce im alfa?

Mada su resili da postanu proizvodjac broj 1 na svetu, pare imaju, kupuju sve sto iole vredi. Mislim da cifru od 400.000 alfi ni vw ne bi postigao u skorije vreme.

Autor Damko 02 Mar 2011, 11:23

za VW ima jedna pesma peva je Kiki, a ide ovako:

Svet je lep kada sanjamo
Kada sanjamo
Hajde zajedno da sanjamo
Da sanjamo :))))))

Autor Logan 02 Mar 2011, 13:22

@Damko
pozdrav druze!
Da, dobro sto si me podsetio za Seat! On je nekako uvek bio pandan Alfi. Volkswagen ga je doveo do propasti, pogledaj samo Exeo!
Neka VW spasava svog rodjaka, tj.Seat, neka se ostavi Alfe, ona je "Pandorina kutija" za njega!

Autor carobnjak 02 Mar 2011, 15:59

@Mange 02 Mar 2011, 00:06
kad bi se Alfa prodavala u milion primeraka onda ne bi bila Alfa nego Fiat, kako ne shvatas razliku? Ona NIJE za masovnu prodaju i nije za svakoga!

Autor carobnjak 02 Mar 2011, 16:04

Ljudi,
Alfa se nece prodati, dok se ne vidi kako ce reagovati USA trziste na nju.

Autor Dejan 02 Mar 2011, 16:42

"Ona NIJE za masovnu prodaju i nije za svakoga!"

Tipican lekarski pseudo-elitizam. }:)

Btw, pozdrav za MasterHaosis-a, izuzetan komentar! :)

Autor Cika Sima 02 Mar 2011, 17:10

@Cika Sima
haha, na dobrom si putu...:)))

Autor carobnjak 02 Mar 2011, 17:13